Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4llu-
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1058
    • Esbo

    Ensimmäinen päivä BMS intake kitin kanssa takana ja voin sanoa että kylläpä taas lapsettaa kaupungissa sport+ päällä todella kiva pumppailla kaasua kun pihisee,puhisee ja paukkuu kun riivattu hitto että odotan kesärengaskelejä ja sitä että saa vielä sen katittoman dp:n ja muut rojut kiinni.

    Tuli myös varattua Laakkoselta aika 60tkm huollolle, samalla tutkitaan edestä tulevaa vikinää joka ilmenee ~50km/h vauhdissa, onkos jengillä mennyt pyöränlaakereita näistä vehkeistä vielä? :think

    On kyllä melkoinen sleeper tuo M135i. Edelleen erittäin tyytyväinen ostokseen
    Last edited by 4llu-; 05-02-2018, 12:50.
    Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
    Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
    Suzuki GSX-R 1000 -07

    Ex. M140i -17
    Ex. 430D -14
    Ex. F20 M135i -15

    Comment

    • iGz
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 50
      • Vihti

      Autoa pukkaa...

      Ääripäästä toiseen eli vanhasta e65 730d:stä hypättiin 1-sarjalaiseen. Piti ostaa 120d, mutta erehdyin koeajamaan M135i:n. Järki vs tunteet ja tietäähän sen mitä kävi :think

      Tuli siis haettua Ruotsista 2013 vuosimallin M135i Xdrive automaatilla. 5 ovinen käytännön syistä. Väri mineral grey. ProNavi, H&K hifit, tutkat edessä ja takana, kattoluukku, sähköpenkit muistilla jne. Mittarissa 50tkm - tarkistettu avaimesta myös...

      Mahtava kampe kyllä huhhuh ihan näin vakionakin Saas nähdä mitä tän kanssa vielä keksii
      Last edited by iGz; 19-10-2021, 20:59.
      E65 730dA -03 (ex)
      M135i Xdrive -13 (ex)

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by iGz View Post
        Ääripäästä toiseen eli vanhasta e65 730d:stä hypättiin 1-sarjalaiseen. Piti ostaa 120d, mutta erehdyin koeajamaan M135i:n. Järki vs tunteet ja tietäähän sen mitä kävi :think

        Tuli siis haettua Ruotsista 2013 vuosimallin M135i Xdrive automaatilla. 5 ovinen käytännön syistä. Väri mineral grey. ProNavi, H&K hifit, tutkat edessä ja takana, kattoluukku, sähköpenkit muistilla jne. Mittarissa 50tkm - tarkistettu avaimesta myös...

        Mahtava kampe kyllä huhhuh ihan näin vakionakin Saas nähdä mitä tän kanssa vielä keksii
        Hieno laite ja erittäin hyvillä varusteilla, ei muuta kun showroomia kehiin
        Xdrivenä taitaa Ruottissakin näistä suurin osa olla tarjolla olevista tai ainakin Suomessa on näin.

        Onhan tämä peli aika kaukana 120deestä..
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • uusis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2016
          • 192
          • finland

          Oikea valinta laitoin sulle yv.

          Comment

          • msalojaa
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2018
            • 364
            • Helsinki

            Originally posted by iGz View Post
            Tuli siis haettua Ruotsista 2013 vuosimallin M135i Xdrive automaatilla. 5 ovinen käytännön syistä. Väri mineral grey. ProNavi, H&K hifit, tutkat edessä ja takana, kattoluukku, sähköpenkit muistilla jne. Mittarissa 50tkm - tarkistettu avaimesta myös...

            Mahtava kampe kyllä huhhuh ihan näin vakionakin Saas nähdä mitä tän kanssa vielä keksii
            Hieno on! Hommasin itsekin viime syksynä about samanlaisen 3-ovisena. Ei ole harmittanut vielä kertaakaan.
            G29 Z4
            Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

            Comment

            • iGz
              Bimmer Rookie
              • May 2015
              • 50
              • Vihti

              Hieman lisää voimaa eli JB4 BT liitännällä, WagnerTuningin intercooler ja VRSF katiton downpipe odottelee hyllyssä asennusta LIenee melko suoraviivainen noiden kaikkien asennus?

              Onkos JB4 yksikön IP-luokitukseen liittyen asennuspaikka miten kriittinen, kun siihen taitaa pesuvedet päästä? Kotelo vaikuttaa aika hötöltä joten vaatii lisätiiivistystä silikoni tms. ?
              E65 730dA -03 (ex)
              M135i Xdrive -13 (ex)

              Comment

              • PekkaSavolainen
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 195
                • Uusimaa

                Ainoa mahdollinen asennuspaikka on sulakerasian päällä, johon valuu reippaasti vettä tuulilasilta.

                JB4:n kotelo ei todellakaan ole vedenpitävä, lisäksi bt-palikan liitin on jotain skeidaa, joka ruostuu alta aikayksikön.

                Mä ratkaisin asian hakemalla ilmapallokaupasta riittävän suuren ja paksuseinämäisen pallon, jonka venytin häkkyrän yli ja varmistin johtosarjan kohdalta nippusiteellä.

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by iGz View Post
                  Hieman lisää voimaa eli JB4 BT liitännällä, WagnerTuningin intercooler ja VRSF katiton downpipe odottelee hyllyssä asennusta LIenee melko suoraviivainen noiden kaikkien asennus?

                  Onkos JB4 yksikön IP-luokitukseen liittyen asennuspaikka miten kriittinen, kun siihen taitaa pesuvedet päästä? Kotelo vaikuttaa aika hötöltä joten vaatii lisätiiivistystä silikoni tms. ?
                  Jb4 asennus on helppo, täytyy vaan tietää miten liittimet aukeaa. Ylimääräinen ewg-liitin ewg-versioissa on paskamaisessa paikassa. Ff-liitintä laittaessa suojafoami todennäköisesti repeää jostain kun sitä kampeaa pois tieltä. Säänkestävä kuori boardin ympärille tai muovipussi original kuoren päälle niin ei sinne vettä pääse, jollei nyt suoraan sinne ruiskuttele. IC ja DP asennuksesta ei tietoa.

                  Se BMS- ohjeen tanko on boardille paras asennuspaikka mun mielestä eikä vedelle niin altis. Siihen muovipussia teipillä päälle ja nippusiteillä siihen tankoon kiinni, se muovi päälle takas ja se on siinä
                  Last edited by BFI18; 29-05-2018, 19:13.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • PekkaSavolainen
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 195
                    • Uusimaa

                    Jos kiinnität siihen jäykistetankoon, niin purkki on suoraan suojamuovin reikien kohdalla. Valuu vedet vielä varmemmin päälle.

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by PekkaSavolainen View Post
                      Jos kiinnität siihen jäykistetankoon, niin purkki on suoraan suojamuovin reikien kohdalla. Valuu vedet vielä varmemmin päälle.
                      Ei muuten valu, on kokeiltu pesun yhteydessä ja tarkistettu pesun jälkeen.
                      Ja siihenhän bms sen suosittelee laittamaan. No jokainen valitkoon asennuspaikan itse.
                      Last edited by BFI18; 29-05-2018, 19:59.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • uusis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2016
                        • 192
                        • finland

                        Mulla oli myös pekkasavolaisen kuvaamassa paikassa syksyn sateet, talven pakkaset, kevään sula vedet ja auton pesut.kahden kaupan muovipussin sisällä ja kun irroitin jb4 nyt keväällä niin mitään viitteitä ei ollut kosteudesta.kotelo oli kuin uusi.

                        Comment

                        • 4llu-
                          BTCF Member
                          • Jul 2010
                          • 1058
                          • Esbo

                          Nyt kun JB4 ollut keskustelua niin pitää herätellä vähän aihetta että onko muut vielä huomanneet että MHD flash on tullut näihinkin itsellä ollut jo jonkinaikaa asennettuna, ensin stage2 ja nyt stage2+. Ei ole ollut mitään valitettavaa, asennus lastenleikkiä ja hintakin huokeampi kuin Jb4. Lisäksi saa säädettyä burblet ym mieluisaksi
                          Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                          Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                          Suzuki GSX-R 1000 -07

                          Ex. M140i -17
                          Ex. 430D -14
                          Ex. F20 M135i -15

                          Comment

                          • iGz
                            Bimmer Rookie
                            • May 2015
                            • 50
                            • Vihti

                            Kiitoksia. Ei tuosta kotelosta tiivistämällä kyllä kaunista saa. Täytynee ostaa sopivan kokoinen IP65 muovinen asennuskotelo ja siirtää piirilevy ja BT yksikkö sinne...
                            E65 730dA -03 (ex)
                            M135i Xdrive -13 (ex)

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Aiemmin kun oli keskustelua JB4 boksin sijoittmaisesta, tämä muovi on LCI:ssä hieman erilainen näemmä:think??
                              Last edited by BFI18; 13-06-2018, 20:51.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • iGz
                                Bimmer Rookie
                                • May 2015
                                • 50
                                • Vihti

                                Viikko sitten tuli nämä asennettua. JB4 sittenkin orkkiskoteloon, mutta tiivistettiin massalla läpikotaisin. Tuli takuuvarmasti vedenpitävä! BT yksikkö myös muurattu massalla ja kutistesukalla vedenpitäväksi. Asennuspaikka tuossa suojamuovien alla.

                                La-su välisenä yönä kl 24:00 JB4:ään virrat ja virheilmoitusta pukkasi - oli jäänyt JB4 aiemman omistajan käyttäjätiliin liitetyksi. Yöllä postia rapakon taakse ja su aamulla klo 8:20 tuli ilmoitus homma ready. Nopeaa toimintaa

                                IC asennus meni muuten kivuttomasti, mutta puskurin sisällä olevaa ilmanohjainta joutui hieman leikkaamaan jotta sai mahtumaan paikoilleen. DP meni myös paikoilleen melko kivuttomasti, vaikka melkoiset kirurgin kädet sai muutamassa tilanteessa olla. Turbon ja DP välinen tiiviste luonnollisesti uusi.

                                Ei vikailmoituksia ja kaikki toimii. MAP2 ja MAP5 testaillut ja tällä hetkellä MAP5. Vetoja tuntuisi olevan hienosti ja äänet on luonnollisesti aivan toista luokkaa kuin vakiona
                                E65 730dA -03 (ex)
                                M135i Xdrive -13 (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎