M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BFI18
    replied
    Originally posted by jarkko520 View Post
    Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä
    Manuaali M135i painaa 1505 kg, automaatti 1520 kg. Mä luulin et mikaatm:n autossa on vakioputket, no ilmankos äänet oli kohdillaan
    Hieno peli kyllä!

    Leave a comment:


  • jarkko520
    replied
    Originally posted by Mikaatm View Post
    Joo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.

    Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

    Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

    Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

    Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

    Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

    Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

    Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan korvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää
    Onko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä

    Leave a comment:


  • Mikaatm
    replied
    Joo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.

    Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.

    Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.

    Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.

    Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.

    Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.

    Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.

    Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan korvaan Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Hyvä topic, kiinnostaa itteäkin, varsinkin kun hinnat alkaa asettumaan Suomessakin, eka alle 50 teur:
    http://www.nettiauto.com/bmw/135/7492329

    Itse mietin samaa, mikä versio kiinnostavin?
    Takavetoautomaatti, ehkä itsellä mielessä, manuaalia en itse enää ottais ensisijaisesti. 8-v automaatti on niin pirun nopea ainakin jos se yhtään on samanlainen kun vaikkapa 428xi:ssä.
    Neliveto, olis sekin makee suomen oloissa, mutta hintakin karkaa äkkiä:think

    Se ratapäivillä ollut musta M135i lienee jo samaisen henkilön toinen M135i ja edellinen oli ainakin musta takavetomanuaali.
    Semislickseillä veti aika haipakkaa

    Mun mielestä tuossa on ainakin ulospäin mukavat pörinät, et äänien puolesta ihan ok.
    Last edited by BFI18; 03-09-2015, 10:00.

    Leave a comment:


  • peeämwee
    replied
    Onko näissä takaveto painotteinen neljä rapsuttaa systeemi?

    Leave a comment:

Working...
X