M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4llu-
    replied
    Hyvä että selvisi itse vaihdoin 2010 E-mersusta tähän ykköseen ja ymmärsin heti alussa että en voi edes unelmoida samantasoisesta äänieristyksestä. Ekoilla ajoilla kuitenkin ihmettelin että ompa tämä kuitenkin hiljainen vaikka alla on venytetyt nastarenkaat 35 profiililla ja miltekin putkisto luomassa lisää höpinöitä. Kyllä tällaisella pärjää mielestäni pidemmätkin matkat ihan mainiosti. Ja helpostihan saa hiljaisemmaksi lisäämällä esimerkiksi vaimennusmattoa ovien sisään.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Noni, eli syyllinen juuri siinä mistä sanoin

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Voi pojat!

    Ajelin viikonloppuna Tampereella ristiin rastiin pikkuteitä ja totesin, että ihan hiljaiseltahan se auto vaikuttaa, tiet ovat siellä tosin hieman paremmassa kunnossa kuin täällä pääkaupunkiseudulla.

    Seuraavaksi kurkkasin ihan piruuttani putkistoa ja huomasin, että läppä oli lukittu pysyvästi auki hitsaamalla naula akseliin kiinni. Tästä aloin miettimään, että saattaisiko putkiston drone ollakin se pääsyyllinen.

    Tänään sitten samaa motaria toiseen suuntaan ja 110 vakkarissa. Kierrokset jotain 1900rpm ja putkesta lähtee jatkuva, todella matala, möreä ääni, jonka taajuus on todella päällekäyvä ja jopa hieman koko autoa tärisyttävä. Aloin miettimään, että pakko kokeilla hieman eri nopeuksia ja haravoida aluetta, jossa kumina on pahinta. Tästä välähti idea, että kokeilenpa ajaa yhtä vaihdetta pienemmällä.

    8->7 ja PAM! Kerta laakista auto muuttui kuin toiseksi. Musiikin bassot alkoivat kuulumaan aivan eri lailla ja koneen / putkiston äänet hävisivät lähes kokonaan. Kierrokset nousivat n. 2300rpm kieppeille, joka siis on aika lailla juuri kesänopeuksien alue kasivaihteella ja tästä syystä kesällä tätä ongelmaa ei niinkään synny.

    Nyt täytyy selvittää saako putkiston läpän vielä liikkumaan ja jos ei saa, niin tietääpähän ainakin helpon tavan ratkaista meluisuus!

    On nää ykkössarjalaiset kyllä hienoja pelejä!

    Leave a comment:


  • Mikaatm
    replied
    Originally posted by uusis View Post
    Mulla on F21 M135 ja kun vaihdoin kitkat alle niin ihmettelin oikein kuinka hiljainen on moottoritiellä tämä auto on
    Auton alla kulkeva 3" putkisto on se mikä pitää sitä mekkalaa tietyillä kierrosluvuilla, rengas melu ei kyllä kuulu
    Pakko OT, se on yli 3" putkisto (80mm).

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Mietin kans, että toi MPE voi olla osasyy.

    Nätti se on silti. [ATTACH]147066[/ATTACH]
    Hieno peli
    Voi olla MPE syyllinen - Ajoin aikanaan 340ixa jossa oli MPE ja se oli jossain 110+ nopeuksissa ääneltään jotenkin ärsyttävän kuuloinen, sellainen ihme humina taustalla.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Mietin kans, että toi MPE voi olla osasyy.

    Nätti se on silti. Click image for larger version

Name:	20180113_114430.jpg
Views:	1
Size:	56.5 KB
ID:	4835986

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Mulla on F21 M135 ja kun vaihdoin kitkat alle niin ihmettelin oikein kuinka hiljainen on moottoritiellä tämä auto on
    Auton alla kulkeva 3" putkisto on se mikä pitää sitä mekkalaa tietyillä kierrosluvuilla, rengas melu ei kyllä kuulu

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Alla nyt 1000km ajetut Contivikingcontact 6:set, 225/40/18.

    Itsellenihän tämä on jo toinen F20 korinen ja luulin, että 2-ovinen olisi ollut hiljaisempi kuin 5-ovinen. Sanotaanko n. 80 km/h asti melu on ihan siedettävä, mutta tämän jälkeen aika epämukavaa, ainakin motarilla. Itsellä E92 oli huomattavasti hiljaisempi sisälle kuin tämä. Ja tosiaan kun hyppää kavereiden F1x-iin, niin kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä. Voihan toki esim. nuo karmittomat lasit selittää osan tästä...

    Eniten ärsyttää (anteeksi nyt vaan) pääkaupunkiseudulla nastarenkaillaan tiet raiskaavat ihmiset, jotka lokakuusta huhtikuun loppuun ajavat nastoilla, vaikka niitä ei päivääkään täällä tarvitse.

    Suosittelen kuitenkin mennä ajamaan Kehä3 - Hyvinkää välin ja testaavan asiaa itse.

    Mutta siis autossa ei ole mitään vikaa, etsin juuri tällaista yksilöä ja oikeata ajankohtaakin sain odottaa melkein 2 vuotta. Voimalinja on ehkä paras ikinä. Aika paljon olen puolessa vuodessa nähnyt vaivaa tähän yksilöön, joten toki vituttaa. Impulsiivinen luonne ei varmasti myöskään auta.

    Melu kuitenkin kun on kovin subjektiivinen asia, omalla kohdallani se on nyt nousemassa kynnyskysymykseksi. Jos tämä olisi harrasteauto, niin fine. Pellit oviin, kaaret sisälle ja loputkin vaimentimet mäelle. Mutta nyt kun tällä ajetaan joka paikkaan - kyydissä vaimo, anoppi, vanhemmat jne -niin välillä vähän harmittaa. Toki voisi joka paikkaan ajaa pikkuteitä, mutta täysin järjetöntä sekin.

    Mutta siis tämä tosiaan vain omaa mielipidettäni ja tähänhän on erittäin helppo ratkaisu -> yli 60 profiilin renkaat! Ne kun ei valitettavasti tähän oikein istu, niin ehkä esim. jotain katumaasturimallia seuraavaksi meidän talouteen.
    Osta E39, taitaa edelleen olla hiljaisin Bmw mitä on tehtaalta tullut

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Alla nyt 1000km ajetut Contivikingcontact 6:set, 225/40/18.

    Itsellenihän tämä on jo toinen F20 korinen ja luulin, että 2-ovinen olisi ollut hiljaisempi kuin 5-ovinen. Sanotaanko n. 80 km/h asti melu on ihan siedettävä, mutta tämän jälkeen aika epämukavaa, ainakin motarilla. Itsellä E92 oli huomattavasti hiljaisempi sisälle kuin tämä. Ja tosiaan kun hyppää kavereiden F1x-iin, niin kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä. Voihan toki esim. nuo karmittomat lasit selittää osan tästä...

    Eniten ärsyttää (anteeksi nyt vaan) pääkaupunkiseudulla nastarenkaillaan tiet raiskaavat ihmiset, jotka lokakuusta huhtikuun loppuun ajavat nastoilla, vaikka niitä ei päivääkään täällä tarvitse.

    Suosittelen kuitenkin mennä ajamaan Kehä3 - Hyvinkää välin ja testaavan asiaa itse.

    Mutta siis autossa ei ole mitään vikaa, etsin juuri tällaista yksilöä ja oikeata ajankohtaakin sain odottaa melkein 2 vuotta. Voimalinja on ehkä paras ikinä. Aika paljon olen puolessa vuodessa nähnyt vaivaa tähän yksilöön, joten toki vituttaa. Impulsiivinen luonne ei varmasti myöskään auta.

    Melu kuitenkin kun on kovin subjektiivinen asia, omalla kohdallani se on nyt nousemassa kynnyskysymykseksi. Jos tämä olisi harrasteauto, niin fine. Pellit oviin, kaaret sisälle ja loputkin vaimentimet mäelle. Mutta nyt kun tällä ajetaan joka paikkaan - kyydissä vaimo, anoppi, vanhemmat jne -niin välillä vähän harmittaa. Toki voisi joka paikkaan ajaa pikkuteitä, mutta täysin järjetöntä sekin.

    Mutta siis tämä tosiaan vain omaa mielipidettäni ja tähänhän on erittäin helppo ratkaisu -> yli 60 profiilin renkaat! Ne kun ei valitettavasti tähän oikein istu, niin ehkä esim. jotain katumaasturimallia seuraavaksi meidän talouteen.

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    En myöskään ihan ymmärrä tätä rengasmelukeskustelua. Ainakin oma F20 uuusilla Nokian Hakkapeliitta R2 kitkoilla on omasta mielestä hyvinkin hiljainen. Ei tuo mikään hiljaisin ole, mutta ihan normaali rengasmelultaan.

    Ettei nyt vaan jokin toinen asia vaivaa autossa ja ostomorkkis puske pintaan? Aika vahvoja reaktioita tästä asiasta, eikai se nyt niin meluista yksilö voi olla?

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Nyt kun täällä on hehkutettu M-mallien hauskuuskerrointa, pakko myös hieman moittia autoa, tai lähinnä 1-sarjaa.

    Ajoin äsken Helsingistä Tampereelle uusilla kitkoilla ja ajometeli moottoritiellä oli jotain aivan järjetöntä!! Korvat tinnittävät edelleen. Toki tästä pitää syyttää enemmän Suomen kehitysmaan teitä kuin itse autoa, mutta loppupeleissä siitä se syypää kuitenkin tulee. Talouden vm2002 Peugeot 206 on hiljaisempi. En edes uskalla ajatella kevättä ja kesärenkaiden vaihtoa.

    Omalla kohdallani ajomatka sai aikaan niin kovan v*tutuksen, että se pisti omat tulevaisuuden suunnitelmat aivan uusiksi. En tiedä olenko tulossa vanhaksi vai mitä, mutta arvostan näköjään nykyisin enemmän hiljaisuutta kuin esim. isoja pyöriä ja tehoa.

    Lopputulema on se, että nykyinen peli lähtee myyntiin keväällä ja 1-sarjaa ei tässä taloudessa enää nähdä. Perkele.
    Nyt on pakko kysyä mitkä renkaat siellä alla pyörii?
    Kitkat vielä ja meteliä, mulla 18” HKPL nastat ja oma havainto reilu vuosi sitten oli F20 saatuani oli, että onpas hiljasempi kun ex E92.
    No nyt istuin faijan G30 Bemarin kyydissä yksi päivä juurikin motarilla @115 kmh (18” nastat siinäkin) ja totesin heti motarille tullessa, että onpas tämä äänetön.. Ei se F20 hiljaisin auto ole ei.. mutta kokoisekseen ’oikealla’ rengastuksella mun mielestä ok tasolla.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Nyt kun täällä on hehkutettu M-mallien hauskuuskerrointa, pakko myös hieman moittia autoa, tai lähinnä 1-sarjaa.

    Ajoin äsken Helsingistä Tampereelle uusilla kitkoilla ja ajometeli moottoritiellä oli jotain aivan järjetöntä!! Korvat tinnittävät edelleen. Toki tästä pitää syyttää enemmän Suomen kehitysmaan teitä kuin itse autoa, mutta loppupeleissä siitä se syypää kuitenkin tulee. Talouden vm2002 Peugeot 206 on hiljaisempi. En edes uskalla ajatella kevättä ja kesärenkaiden vaihtoa.

    Omalla kohdallani ajomatka sai aikaan niin kovan v*tutuksen, että se pisti omat tulevaisuuden suunnitelmat aivan uusiksi. En tiedä olenko tulossa vanhaksi vai mitä, mutta arvostan näköjään nykyisin enemmän hiljaisuutta kuin esim. isoja pyöriä ja tehoa.

    Lopputulema on se, että nykyinen peli lähtee myyntiin keväällä ja 1-sarjaa ei tässä taloudessa enää nähdä. Perkele.

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Onnea 4llu-:lle hyvästä valinnasta

    Se on kyllä erikoista, miten tämä ykkössarjalainen yllätti itsenikin. Ennen kuin koeajoin M140i xDriven xDrive tourilla, niin en olisi koskaan osannut ajatella edes omistavani tälläistä, en vaan pitänyt näitä minään, ilman oikeaa kokemusta kyseisestä mallista Nyt pidän tätä ehkä jopa parhaimpana kokonaisuutena autona, mitä itselläni on ollut ja omasta historiasta nyt löytyy kaikkea muuta kuin perus corollaa

    Itse juuri katselin kuitista, että nykyisestä faceliftratista + airbagistä maksoin 470£ postikuluineen.
    Oman rattini löysin n. 800€ (uusi perfomance alcantara malli) + F-sarjan M-mallin vaihteläpyskät 180€ (käytetyt).

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Ite oon alkanut vähän kallistumaan siihen, että tyydyn vain tohon JB4:seen ja kosmeettisiin muutoksiin.

    Tekisi mieli kyllä asentaa cooleri ja DP, mutta n. 1,5k€ hankintahinta vähän mietityttää autoon, joka kuitenkin pääosin työmatka-ajossa. Softa kuitenkin tekee sen n.50% tehonlisäyksestä, joka ainakin itselleni kyllä alkuun riittää vallan mainiosti. Noita viimeistä 50 hevosta tulisi kuitenkin käytettyä niin harvoin...

    Enemmän olen alkanut miettimään lukon asentamista perään, josta olisi kuitenkin hyötyä ja iloa ihan päivittäisessä ajossa.

    Intakeahan näihin ei välttämättä kannata asentaa, vakio on mielestäni tutkittu toimivat hyvin yli 500 tehoille ja monista aftermarketmalleista on tullut mm. flat spotteja vääntökäyrään.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Onhan nämä makeita laitteita, Miltekin putkistolla soundit varmaan vielä räyhemmät
    Itse olin ekaa kertaa tällaista ajaessa äimänä, että näinkö hyvä on ’pikkubemari’?
    Vaihtoehtoja lisätehoon on nykyään monia, esim. Bootmod3 ja monet obd:n kautta laitettavat ohjelmoinnit sekä mhd:kin tulossa/tullut.
    JB4 lienee suosituin tähän mennessä, siinä samalla rahalla monta eri karttaa+muita ominaisuuksia jotka tukee mm. lisämodeja ym ym. Toki bm3 ja mhd:kin tarjonnee paljon samoja ominaisuuksia.
    Ihan samat aatteet oli itsellä. Kävin aiemmin testaamassa pre-lci F20 120d:tä ja yllätyin siitäkin miten hyvä oli. Tässä meni vielä hauskuuskerroin potenssiin 100 Oli tuossa 6kk ajan vääränmerkkinen (mb) ja voi jumantsuikka kun tuntui hyvältä siirtyä takaisin BMW leiriin.

    Ajattelin noiden virien osalta lähteä liikkeelle ihan perus setillä. Cooleri, DP, intake kit ja softa. Pitää alkaa tutkimaan noita bootmod3/jb4/muita vaihtoehtoja, siinä meneekin hetki kun noihin syventyy jb4 tuntuisi kyllä hyvältä ja ”helpolta” eikä luulis olevan ihan huono kun on niin monella käytössä.

    Mutta eipä noita virejä kyllä ennen kesärengaskelejä ole mitään ideaa laittaa kiinni, ei oo nytkään pitoja missään, joten hyvin aikaa tutkia vaihtoehtoja. Ihan ekaksi pitää kyllä saada kalvot laseihin kun tuntuu nyt niin akvaariolta

    Leave a comment:

Working...
X