M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Alkoi ahdistaa tuo 235i kapeus.
    Lääke löytyy OEM Motorsport sarjasta.
    Nyt saa jo kunnon vanteet alle, ja kumit sen mukaan.
    Ai perkele! Tässä alkaa olemaan jo meininkiä! Mielellään katsoisi lisää kuvia ja kuuntelisi tarinaa autosta, tee ihmeessä showroom/projektitopikki kun noin isosti lähdit muokkaamaan ”uutta” autoa

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Alkoi ahdistaa tuo 235i kapeus.
    Lääke löytyy OEM Motorsport sarjasta.
    Nyt saa jo kunnon vanteet alle, ja kumit sen mukaan.
    👍 asiaa: laita kuvia kun valmis.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Mutta tuo Match DSP siis käy siihenkin? Kun joka paikassahan toitotetaan sen sopivan lähinnä juuri tuon S676:sen kanssa.
    On täysin plug'n play.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Nyt meni itselläkin puurot ja vellit sekaisin. Siis itsellä S674AHiFi System Harman Kardon, johon laitoin tuon dsp vahvarin oem:n tilalle.

    676 hifissä ei ole HK kajareita tai yleensäkkään edes peilikolmio diskantteja, eikä keskikanavaa kojelaudalla.
    Mutta tuo Match DSP siis käy siihenkin? Kun joka paikassahan toitotetaan sen sopivan lähinnä juuri tuon S676:sen kanssa.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Motorsport

    Alkoi ahdistaa tuo 235i kapeus.
    Lääke löytyy OEM Motorsport sarjasta.
    Nyt saa jo kunnon vanteet alle, ja kumit sen mukaan.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    676 hifissä ei ole HK kajareita tai yleensäkkään edes peilikolmio diskantteja, eikä keskikanavaa kojelaudalla.
    Tulee kojelaudan keskikajari mutta ei diskantteja. Hifipaketin 676 keskikajari on yksi elementti ja hk paketissa siinäkin on erikseen diskantti. Näin ainakin pre-lci.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Itse nakkasin 676 hifi vahvarin tilalle Match up 7bmw dsp vahvarin. Muuttui todella paljon. 10" subin tai paremmat penkinalussubit vois vielä päivitellä. Pitää kokeilla meneekö e61:ssä olevat Etonit tuohon f20: seen.

    7-channel Plug & Play upgrade amplifier with integrated 8-channel 64 Bit DSP for BMW HiFi sound systems


    Väittäisin, että selkeästi parempi kuin oem dsp.
    Nyt meni itselläkin puurot ja vellit sekaisin. Siis itsellä S674AHiFi System Harman Kardon, johon laitoin tuon dsp vahvarin oem:n tilalle.

    676 hifissä ei ole HK kajareita tai yleensäkkään edes peilikolmio diskantteja, eikä keskikanavaa kojelaudalla.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Hifi-kaiutinjärjestelmä (676) on käsittääkseni kaikissa Mx35i/Mx40i autoissa ollut vakiovaruste, jos sitä tarkoitit.
    En tiedä tästä, mutta hain kaikista kuvista Hifi-optiota aina peilikolmioiden diskanttien perusteella. Mutta nyt pikaisella googletuksella selkisi, että 1-sarjassa myöskään hifi-optiossa ei tuota diskanttia ole ja jopa ovien kaiuttimet ovat aivan samat. Tämäpä harmillista.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Itse otin heti M Performancen lisävarusteena olevan takapöntön pakoputkistoon. Ääni on ihan eriluokka kun vakio takaosalla.
    Toi adaptiivinen alusta on ihan hyvä pitkällä maantieajolla. Siinä on kuitenkin huomattavaa ero onko Comfort tai vaikkapa Sport+ asetus. Paljon mukavammin menee pitkää moottoritie siivua,kun on alusta pehmeämmällä asetuksella.
    Oma auto on aika täydellisellä varustelulla. Siitä puutuu ainoastaan etututka ja kattoluukku. Kattoluukku vie todella paljon pääntilaa, joten se jäi heti pois. Etututkan koin tarpeettomaksi, ja se toisi vaan lisää "painoa", sekä mahdollisesti viikantuvaa tekniikkaa.
    Joo varmasti tulee tuosta performance takapöntöstä enemmän ääntä.
    Ehkäpä adaptiivinen olisi pitänyt ajaa tosiaan eri olosuhteissa ja pidempi siivu, jotta eron enempi huomaa.

    Kattoluukusta eri mieltä, itse olen 193cm ja luukku on omassa eikä se päätä ahdista missään kohtaa, lähelläkään. Penkki alimmassa säädössä.

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Itseasiassa tuon osan oikea nimi on heat exchanger, charge cooler meillä on siellä imusarjassa Mutta juurikin näin, tuolla kulkee siis neste joka jäähdyttää meillä välijäähyä imusarjassa, M135i:ssä ei tuollaista ole vaan tuossa on perinteinen välijäähy joka ei niin helposti ota itseensä kiveniskuista. Tosiaan tuollainen kivisuoja on hyvä päivitys kaikkiin b58 koneellisiin, tuleeko sulle jussi nyt wagnerin vai csf:n tuote? Toi on hyvä päivitys koska samalla se auttaa myös pitämään imuilman lämpötilan matalampana!

    Kiitos asiantuntemuksesta 4llu. Mulla alkaa menemään puurot ja vellit sekaisin . Mulle tulee alkuperäinen BMW:n osa, näin ainakin ymmärsin kun sitä Autokeskuksen kautta tilattiin. Osa tulee ruotsista jossa on lähin varasto, ja sen pitäisi olla tällä keskiviikkon mennessä. Tämä johtuu sitä että lentorahti ei kulje, ja se tulee maakuljetuksena.
    Siihen on tullut päivitys valmistajan taholta, jossa on myös se kivisuoja. Nyt kun katseli CSF:n jäähdyttimen specsejä, olis varmaan pitänyt sellaista tilailla . .
    Last edited by Jussi140i; 28-03-2020, 12:28.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Ilmeisesti menee termit nyt mulla sekaisin. Mutta englaninkielellä puhutaan Charge coolerista. Joka tapauksessa on haavottuva paikka.

    Kuvassa pitäisi näkyä selvästi mistä on kysymys. Eli se on toi etummainen jäähdytin
    Itseasiassa tuon osan oikea nimi on heat exchanger, charge cooler meillä on siellä imusarjassa Mutta juurikin näin, tuolla kulkee siis neste joka jäähdyttää meillä välijäähyä imusarjassa, M135i:ssä ei tuollaista ole vaan tuossa on perinteinen välijäähy joka ei niin helposti ota itseensä kiveniskuista. Tosiaan tuollainen kivisuoja on hyvä päivitys kaikkiin b58 koneellisiin, tuleeko sulle jussi nyt wagnerin vai csf:n tuote? Toi on hyvä päivitys koska samalla se auttaa myös pitämään imuilman lämpötilan matalampana!

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    No niin, tulipa tänään testattua koeajolla M140i -17, takaveto-automaatti (jota myytiin nelivetona ilmoituksessa alunperin, kunnes ystävällisesti myyjälle kerroin, että ilmossa virhe...).
    Kokemusta itsellä kahdesta omasta M135ix:stä ja M235ix on ajettu myös. Potkua B58:ssa on vakiona hivenen enemmän, mutta ero ei ole merkittävä N55 EWG koneeseen, jotenkin herkemmän tuntuinen. Vakioputkilla B58 äänet ovat hieman vaimeammat ja vaisummat kuin M135i.
    Muuten auto oli, niinkuin odotinkin, hyvin samanlainen kuin oma M135i LCI, paitsi karvalakimpi. Adaptiivinen alusta vs normialusta en kyllä paljoa eroa huomannut?
    Tämä on kai tottumis- ja makuasia, mutta 5-ovista en mielelläni ottaisi, etuovi on pieni ja b-pilari on just siinä pään kohalla kun penkki omissa säädöissä. Edellinen mulla oli F20. Ulkonäköero on katsojan silmässä ja käytännöllisyysasiat jokainen katsoo tarpeen mukaan.



    Eli F21 tai F22 x40ix metallimusta coral nahoilla ja xDrivenä, jos tällaisen vielä hommaa. H/K, ehdottomasti nahat, kattoluukku ehkä adaptiivinen alusta, siinä kaava.

    Itse otin heti M Performancen lisävarusteena olevan takapöntön pakoputkistoon. Ääni on ihan eriluokka kun vakio takaosalla.
    Toi adaptiivinen alusta on ihan hyvä pitkällä maantieajolla. Siinä on kuitenkin huomattavaa ero onko Comfort tai vaikkapa Sport+ asetus. Paljon mukavammin menee pitkää moottoritie siivua,kun on alusta pehmeämmällä asetuksella.
    Oma auto on aika täydellisellä varustelulla. Siitä puutuu ainoastaan etututka ja kattoluukku. Kattoluukku vie todella paljon pääntilaa, joten se jäi heti pois. Etututkan koin tarpeettomaksi, ja se toisi vaan lisää "painoa", sekä mahdollisesti viikantuvaa tekniikkaa.

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Ei ole M135i juurikaan tämä ongelmaa, sillä M135 on tosiaan välijäähdytin siinä edessä joka on tietääkseni jämerämpää tekoa, nämä M140i:t ovat vesi/ilma jäähyllä, elikkä välijäähdytin on integroitu imusarjaan. Tämä mistä Jussi puhuu on siis syyläri mikä hänellä on hajonnut ja pulppuaa vettä, ja on tosiaankin valitettavan yleinen vaiva B58 moottorillisissa, itsekkin miettinyt tuon suojan hankkimista kyllä..

    Ilmeisesti menee termit nyt mulla sekaisin. Mutta englaninkielellä puhutaan Charge coolerista. Joka tapauksessa on haavottuva paikka.

    Kuvassa pitäisi näkyä selvästi mistä on kysymys. Eli se on toi etummainen jäähdytin
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Itse nakkasin 676 hifi vahvarin tilalle Match up 7bmw dsp vahvarin. Muuttui todella paljon. 10" subin tai paremmat penkinalussubit vois vielä päivitellä. Pitää kokeilla meneekö e61:ssä olevat Etonit tuohon f20: seen.

    7-channel Plug & Play upgrade amplifier with integrated 8-channel 64 Bit DSP for BMW HiFi sound systems


    Väittäisin, että selkeästi parempi kuin oem dsp.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    1 sarjassa tuo H/K on kyllä vaisu. 3:ssa jo hieman parempi mutta oikeasti hyvä vasta 5:ssa ja 7:ssa. Ei ole itsellä enää "must" varuste 1:ssä.
    Juu on se vaisumpi kuin vaikka F10:n pro hifi (677), mutta huomattavasti parempi kuin 676, ainakin F2x autoissa. En silti huonona H/K:ta noissa ykkösissä pidä ja aina pystyy tosiaan parantamaan, jollei riitä sellaisenaan. Esim. Uuden X3:n H/K oli vähän parempi, muttei mitään yö-päivä eroa.

    Leave a comment:

Working...
X