Originally posted by Jussi140i
View Post
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Originally posted by Tommix View PostSyy BMS:n ongelmiin N55:ssa on MAF:n kohta intakessa. Se tulee olla suorassa osassa putkea jotta virtaus on mahdollisimman stabiili. BMS:n mallissa MAF on mutkakohdassa. BMS:n intake toimii moitteetta JB4:n kanssa koska tällöin MAF ei ole käytössä ohjaamassa ecua vaan mennään nakutuksen tunnistuksella +kartoilla.
B58:ssa ei näyttäisi ym ongelmaa olevan.
Se että Pure on penkittänyt 670 hv vakioilmanotolla ei vielä kerro mitään sinänsä intaken hyödystä. Jos olisivat tuon vedon jälkeen vaihtaneet intaken ja dynottaneet uudestaan intakella niin mahdollinen hyöty olisi paljastunut.
Fakta on se ettei tuo intake ole se ihan ensimmäinen vaihtokohde tehon kasvattamisessa tosiaan.
Toisaalta jos ne viimeisimmät hv:t haluaa ulos "tappiin virityksessä" niin vähän hyötyä tuolla saa. Vuosi aikaa keväällä oltiin penkkipäivillä kahdella identtisella autolla ja identtisillä vireillä/polttoaineella. Ainoa ero oli että minulla oli intake. Autot penkitettiin peräkkäin ja tulokset oli 425 ja 445 hv.
Kiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.
Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??
Leave a comment:
-
Syy BMS:n ongelmiin N55:ssa on MAF:n kohta intakessa. Se tulee olla suorassa osassa putkea jotta virtaus on mahdollisimman stabiili. BMS:n mallissa MAF on mutkakohdassa. BMS:n intake toimii moitteetta JB4:n kanssa koska tällöin MAF ei ole käytössä ohjaamassa ecua vaan mennään nakutuksen tunnistuksella +kartoilla.
B58:ssa ei näyttäisi ym ongelmaa olevan.
Se että Pure on penkittänyt 670 hv vakioilmanotolla ei vielä kerro mitään sinänsä intaken hyödystä. Jos olisivat tuon vedon jälkeen vaihtaneet intaken ja dynottaneet uudestaan intakella niin mahdollinen hyöty olisi paljastunut.
Fakta on se ettei tuo intake ole se ihan ensimmäinen vaihtokohde tehon kasvattamisessa tosiaan.
Toisaalta jos ne viimeisimmät hv:t haluaa ulos "tappiin virityksessä" niin vähän hyötyä tuolla saa. Vuosi aikaa keväällä oltiin penkkipäivillä kahdella identtisella autolla ja identtisillä vireillä/polttoaineella. Ainoa ero oli että minulla oli intake. Autot penkitettiin peräkkäin ja tulokset oli 425 ja 445 hv.
Leave a comment:
-
[QUOTE=Jussi140i;4181282]Näin se on, helpoimmalla pääsee kun laittaa vaan vakio koteloon paneelifilsunOriginally posted by 4llu- View PostMulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat
Ahaa, toi pistää miettimään... :think MST-performancen versio näyttää kuvien perusteella pätevältä. Mutta eihän näiden toimivuudesta tiedä faktoja muutakuin käytännössä kokeilemalla. Se mikä on pistänyt silmään näissä Tuunauksissa on se tosiasia, että myös autot ovat aina yksilöitä. Saattaa olla yllättäviäkin eroja. . :think
N55 on toki eri kone ja ilmanotto erilainen/ eri paikassa. Mutta kyllä noi negatiiviset käyttäjäkokemukset herättää epäilyjä sen sopivuudesta myös B58:ssa
Leave a comment:
-
[QUOTE=4llu-;4181247]Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat
Ahaa, toi pistää miettimään... :think MST-performancen versio näyttää kuvien perusteella pätevältä. Mutta eihän näiden toimivuudesta tiedä faktoja muutakuin käytännössä kokeilemalla. Se mikä on pistänyt silmään näissä Tuunauksissa on se tosiasia, että myös autot ovat aina yksilöitä. Saattaa olla yllättäviäkin eroja. . :think
N55 on toki eri kone ja ilmanotto erilainen/ eri paikassa. Mutta kyllä noi negatiiviset käyttäjäkokemukset herättää epäilyjä sen sopivuudesta myös B58:ssa
Leave a comment:
-
Tuntuu olevan tosi autokohtaista tuo, joillain tulee ongelmia joillain ei. Tosiaan oma N55 toimi BMS Intakella todella hyvin..Originally posted by msalojaa View PostEn ihan allekirjoittaisi tätä. Mulla oli hetken N55:ssa kiinni tää ja ongelmat poistui palauttamalla vakio intake. Ei ollut mitään öljyjä MAF.ssa.
Leave a comment:
-
En ihan allekirjoittaisi tätä. Mulla oli hetken N55:ssa kiinni tää ja ongelmat poistui palauttamalla vakio intake. Ei ollut mitään öljyjä MAF.ssa.Originally posted by 4llu- View PostMaf anturin ongelmat johtuneet lähinnä siitä että noiden öljyttävien filsujen öljyä tarttuu anturiin joka sekoittaa sen toimintaa, lääkkeenä tähän ns dryflow filtteri, tai purkki maffin puhdistajaa jolla suihkuttelee anturin puhtaaksi välillä
Leave a comment:
-
Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivatOriginally posted by Jussi140i View PostItse en ole kuullut että olis ongelmia B58:ssa, muuta en voi varmuudella todeta. Esimerkiksi MHD esimerkki autossa (kuva) on sellainen. Kuvassa anturi näkyy, ja ainakin specsit MHD autossa on kohdallaan, 470hv/ +650nm. Tosin auton omistaja toteaa että Intake saa liikaa kuuma ilmaa, joten palaa alkuperäiseen kokoonpanoon. Omassa täytyy lämpöjen kertyminen estää paremmalla suojauksella, tai tehdä saman kaltainen ratkaisu. Eli laitan K&N -suodatimmen(freeflow) alkuperäiseen ilmanottoon.
Mikäs Intake 4llu:lla on?? Jotenkin jäi sellainen fiilis että se olis juurikin BMS:think??
Mitä ongelmia se MAF anturi on aiheuttanut ??
Maf anturin ongelmat johtuneet lähinnä siitä että noiden öljyttävien filsujen öljyä tarttuu anturiin joka sekoittaa sen toimintaa, lääkkeenä tähän ns dryflow filtteri, tai purkki maffin puhdistajaa jolla suihkuttelee anturin puhtaaksi välillä
Leave a comment:
-
BMS intake
Itse en ole kuullut että olis ongelmia B58:ssa, muuta en voi varmuudella todeta. Esimerkiksi MHD esimerkki autossa (kuva) on sellainen. Kuvassa anturi näkyy, ja ainakin specsit MHD autossa on kohdallaan, 470hv/ +650nm. Tosin auton omistaja toteaa että Intake saa liikaa kuuma ilmaa, joten palaa alkuperäiseen kokoonpanoon. Omassa täytyy lämpöjen kertyminen estää paremmalla suojauksella, tai tehdä saman kaltainen ratkaisu. Eli laitan K&N -suodatimmen(freeflow) alkuperäiseen ilmanottoon.
Mikäs Intake 4llu:lla on?? Jotenkin jäi sellainen fiilis että se olis juurikin BMS:think??
Mitä ongelmia se MAF anturi on aiheuttanut ??
Leave a comment:
-
Ainakin N55:ssa on ollut ongelmia tämän BMS Intake kit:n kanssa. MAF huonossa paikassa. Onko B58:ssa homma hoidettu paremmin?Originally posted by Jussi140i View PostNyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua
. Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle. 
Leave a comment:
-
Hyvät ja laadukkaat osat olet laittamassaOriginally posted by Jussi140i View PostNyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua
. Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle. 
Katsastukseen liittyen, ei tarvitse huolestua, alle 10v vanhoista bensa autoista ei oteta enää katsastuksessa päästöjä ollenkaan. Ex. M135i:n kävin katsastamassa heti lakimuutoksen jälkeen katittomalla putkella 
Lainaus trafilta:
"Uudessa mittamenettelyssä bensiinikäyttöisille ajoneuvoille, joiden käyttöönottopäivästä on katsastuspäivänä alle 10 vuotta, tehdään pelkkä OBD-mittaus. OBD-mittauksessa tarkastetaan merkkivalon toiminta, luetaan vikakoodit ja readinesskoodin avulla mitä valvottavia osajärjestelmiä ajoneuvossa on ja onko osajärjestelmätestit suoritettu vai ei."
Muuhun liittyen, itselle tulee huomenna uudet kesävanteet ykköseen. Eteen 8,5" et35 ja taakse 9,5" et 45, tulee hyvä fitment
Last edited by 4llu-; 21-02-2020, 13:45.
Leave a comment:
-
Lisää Poweria M140i
Nyt on sitten aloitettu oman M140i Powerin nosto. Olen päätynyt laittamaan siihen Wagner Tuning (CAT200cel) Downpipe:n + BMS Intake + Mosselman Stage 3:n ohjelman. Arvot pitäis asettua tolla setillä 430-440Hv ja +600Nm. Ilman CAT:ia tietysti sais enemmän potkua
. Mutta koska kysessä on käyttöauto, haluan varmuuden siitä että katsastus menee läpi, nyt kun se tänä vuonna ensimmäistä kertaa autolle iskee :think. Laitelen kokemuksia ym. tänne kun asiat ovat totetuneet käytännön tasolle.
Leave a comment:
-
Noniin mahtava kuulla kokemuksiaOriginally posted by ///THe View PostJust tuon h&r 25/25mm setin nakkasin viikonloppuna omaan vajaavetoiseen adaptiivisella alustalla olevaan.
Madallus juurikin tuon luvatun mukainen tai ehkä jopa pikkasen enemmän. Keula olisi saanut laskea 5-10mm enemmän (tai perä saman verran vähemmän)... toki varmaan vielä hieman putoaakin lisää kun "asettuu".:think
Ajotuntumaltaan hieman jäykempi vakioon nähden, mutta vallan hyvänoloinen.
Kai sitä täytyy semmoset laittaa.
Leave a comment:
-
Just tuon h&r 25/25mm setin nakkasin viikonloppuna omaan vajaavetoiseen adaptiivisella alustalla olevaan.
Madallus juurikin tuon luvatun mukainen tai ehkä jopa pikkasen enemmän. Keula olisi saanut laskea 5-10mm enemmän (tai perä saman verran vähemmän)... toki varmaan vielä hieman putoaakin lisää kun "asettuu".:think
Ajotuntumaltaan hieman jäykempi vakioon nähden, mutta vallan hyvänoloinen.
Leave a comment:
Leave a comment: