Originally posted by BMW
View Post
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Stage2 LPFP pumppu on todella helppo itsekin modata sinne alkuperäiseen F sarjan äpäriin. Tullut näitä muutama tehtyä. Hommaa vaan Walbron 450 E85 pumpun ja laittaa sen sinne alkuperäisen pumpun tilalle. Se rinkula missä alkuperäinen pumppu on kiinni tarvii vain halkaista kun Walbro 450 on paksumpi, samoin se metallinen kiristysrengas halki niin mahtuu Walbroon.
Sama letku käy Walbroon ja sähköjohto tarvii katkaista ja liittää Walbroon.
Walbroon sopii se alkuperäinen pohjasihtikin suoraan.
Tarvii myös hommata oma avain siihen tankin luukun kiristysrenkaaseen. Niitä saa Ebaysta tilattua joillakin kympeillä. Työn tekee 2 tunnissa.
Ei kannata siis maksaa 650 taalaa Fuel It pumpusta ilman panttia kun Walbron 450 saa 150€.
Leave a comment:
-
Polttelisi kyllä tuo stage2 pumppu. Voisi ajaa täysillä paineilla ja viinalla vakioahtimesta savut pihalle
Leave a comment:
-
Originally posted by 4llu- View PostTäällä kanssa polttelisi Pure800
B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.

1200$ on toi stage 1 dorch, tehoa kuitenkin 10% enemmän kuin TU pumpussa.
Näin se on, ainoa mikä taipuu 100% E85 ja riittää +500 hv on toi Dorch stage 2Originally posted by *makke* View PostTaitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.
Tässä vähän noiden tehoja:
HDP5 (Stock N55) 0.837 cc/rev
HDP5 Evo (Stock B58) 0.897
HDP6 (Stock B58TU) 1.107
Dorch Engineering Stage 1 1.221
Dorch Engineering Stage 2 1.465
25 - 30%, toi 30 tai yli saattaa vaatia jo stage 2 LPFP:n. Itse olen vakiopumpuilla ajanut 30% sopalla. Mutta tuo kannattaa aina varmistaa logilla että miten käyttäytyy.Originally posted by BMW View PostKuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?Last edited by Tommix; 11-03-2020, 22:07.
Leave a comment:
-
E25 on käytetty noissa N55 koneissa, se on ilmeisesti se fiksu raja vakiopumpulle.. Näissä B58 taas käytetään E30 vakiopumpulla.Originally posted by BMW View PostKuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
Tuosta löytyi vielä juttu tuosta B58 pumpun käyttämisestä N55, kannattaa tsekata jos kiinnostaa pikku upgrade..
Leave a comment:
-
Taitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.
Leave a comment:
-
Täällä kanssa polttelisi Pure800Originally posted by Tommix View PostMulla kans polttelis TTE550 turbo + Dorch Stage 2 HPFP
Mut 4 k€ pitäis kuvetta kaivaa...
B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.
Leave a comment:
-
Mulla kans polttelis TTE550 turbo + Dorch Stage 2 HPFPOriginally posted by JHe View PostNo nälkä kasvaa syödessä.
Vähän itseäkin kiinnostaa tuo HPFP ja stage 2 ahdin, mutta jotenkin vaikea itselle perustella noin isoa rahaa käyttöauton viritykseen. :think
Mut 4 k€ pitäis kuvetta kaivaa...
Leave a comment:
-
Originally posted by miyli View PostMulla esim. Aiempi 335 jossa 600hv varttimaili 11.8 ja loppunopeus 205 km/h.
Eli tässä nähdään pidon merkitys kun 430hv menee samaan aikaan mutta loppunopeudessa eroa 17km/h.
Näinhän se on. Tämmöinen samoilla virellä takavetoisena alkaa olla jo siinä 1/8 mailin kohdalla nopeuden puolesta edellä, mutta jää niin paljon lähdössä, että ei ehdi kiriä maaliin kiinni.
Leave a comment:
-
No miten sen nyt ottaa :think yleensä 11.9 varttimailin ajan loppunopeudet on yli 200 km/h. Tässä nähdään nelarin etu ajassa ja loppunopeudesta se syö vauhtia. Enkä tarkoita tällä että eikö vetoa olisi hyvin ollut koneessaOriginally posted by BMW View PostLoppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa

Mulla esim. Aiempi 335 jossa 600hv varttimaili 11.8 ja loppunopeus 205 km/h.
Eli tässä nähdään pidon merkitys kun 430hv menee samaan aikaan mutta loppunopeudessa eroa 17km/h.
Leave a comment:
-
Kyllä juuri näin.Originally posted by miyli View PostKyseessä lienee EWG malli, PWG ei ihan noihin pääse, mikä noissa E sarjan 135 on käytössä ja alkupään m135.
Motorbitillä.Originally posted by BMW View PostMissä penkitetty? Ihmiset penkittää niin erilaisia numeroita että itse uskon suurimman syyn heittoon olevan penkkien väliset erot. Ja tarkoitus ei ole siis ottaa nyt kantaa siihen että paljonko milläkin konoonpanolla pitäisi löytyä
MHD stage 2+ E20 kartalla ajoin 11,9 / 188 kmh, tällä ei penkitetty. Tuolla 98E kartalla 0,1 sekuntia varttimaililla hitaampi samana päivänä.
Leave a comment:
Leave a comment: