M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tommix
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Minkälaisilla ahtopaineilla nuo 20%-30% kartat on?
    Stage 2+ kartoilla 17 psi. Ennakot mulla menee 30% sopalla jo 15 kun 98:lla ne jää alle 10...
    Last edited by Tommix; 12-03-2020, 16:06.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Stage2 LPFP pumppu on todella helppo itsekin modata sinne alkuperäiseen F sarjan äpäriin. Tullut näitä muutama tehtyä. Hommaa vaan Walbron 450 E85 pumpun ja laittaa sen sinne alkuperäisen pumpun tilalle. Se rinkula missä alkuperäinen pumppu on kiinni tarvii vain halkaista kun Walbro 450 on paksumpi, samoin se metallinen kiristysrengas halki niin mahtuu Walbroon.
    Sama letku käy Walbroon ja sähköjohto tarvii katkaista ja liittää Walbroon.
    Walbroon sopii se alkuperäinen pohjasihtikin suoraan.
    Tarvii myös hommata oma avain siihen tankin luukun kiristysrenkaaseen. Niitä saa Ebaysta tilattua joillakin kympeillä. Työn tekee 2 tunnissa.

    Ei kannata siis maksaa 650 taalaa Fuel It pumpusta ilman panttia kun Walbron 450 saa 150€.

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Polttelisi kyllä tuo stage2 pumppu. Voisi ajaa täysillä paineilla ja viinalla vakioahtimesta savut pihalle

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Minkälaisilla ahtopaineilla nuo 20%-30% kartat on?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Täällä kanssa polttelisi Pure800 B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.

    1200$ on toi stage 1 dorch, tehoa kuitenkin 10% enemmän kuin TU pumpussa.
    Originally posted by *makke* View Post
    Taitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.
    Näin se on, ainoa mikä taipuu 100% E85 ja riittää +500 hv on toi Dorch stage 2
    Tässä vähän noiden tehoja:

    HDP5 (Stock N55) 0.837 cc/rev
    HDP5 Evo (Stock B58) 0.897
    HDP6 (Stock B58TU) 1.107
    Dorch Engineering Stage 1 1.221
    Dorch Engineering Stage 2 1.465

    Originally posted by BMW View Post
    Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
    25 - 30%, toi 30 tai yli saattaa vaatia jo stage 2 LPFP:n. Itse olen vakiopumpuilla ajanut 30% sopalla. Mutta tuo kannattaa aina varmistaa logilla että miten käyttäytyy.
    Last edited by Tommix; 11-03-2020, 22:07.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
    E25 on käytetty noissa N55 koneissa, se on ilmeisesti se fiksu raja vakiopumpulle.. Näissä B58 taas käytetään E30 vakiopumpulla.

    Tuosta löytyi vielä juttu tuosta B58 pumpun käyttämisestä N55, kannattaa tsekata jos kiinnostaa pikku upgrade..

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?

    Leave a comment:


  • *makke*
    replied
    Taitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Mulla kans polttelis TTE550 turbo + Dorch Stage 2 HPFP
    Mut 4 k€ pitäis kuvetta kaivaa...
    Täällä kanssa polttelisi Pure800 B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by JHe View Post
    No nälkä kasvaa syödessä. Vähän itseäkin kiinnostaa tuo HPFP ja stage 2 ahdin, mutta jotenkin vaikea itselle perustella noin isoa rahaa käyttöauton viritykseen. :think
    Mulla kans polttelis TTE550 turbo + Dorch Stage 2 HPFP
    Mut 4 k€ pitäis kuvetta kaivaa...

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Mulla esim. Aiempi 335 jossa 600hv varttimaili 11.8 ja loppunopeus 205 km/h.
    Eli tässä nähdään pidon merkitys kun 430hv menee samaan aikaan mutta loppunopeudessa eroa 17km/h.

    Näinhän se on. Tämmöinen samoilla virellä takavetoisena alkaa olla jo siinä 1/8 mailin kohdalla nopeuden puolesta edellä, mutta jää niin paljon lähdössä, että ei ehdi kiriä maaliin kiinni.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Loppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa
    No miten sen nyt ottaa :think yleensä 11.9 varttimailin ajan loppunopeudet on yli 200 km/h. Tässä nähdään nelarin etu ajassa ja loppunopeudesta se syö vauhtia. Enkä tarkoita tällä että eikö vetoa olisi hyvin ollut koneessa

    Mulla esim. Aiempi 335 jossa 600hv varttimaili 11.8 ja loppunopeus 205 km/h.
    Eli tässä nähdään pidon merkitys kun 430hv menee samaan aikaan mutta loppunopeudessa eroa 17km/h.

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Loppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa

    No nälkä kasvaa syödessä. Vähän itseäkin kiinnostaa tuo HPFP ja stage 2 ahdin, mutta jotenkin vaikea itselle perustella noin isoa rahaa käyttöauton viritykseen. :think

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Originally posted by JHe View Post
    Kyllä juuri näin.



    Motorbitillä.



    MHD stage 2+ E20 kartalla ajoin 11,9 / 188 kmh, tällä ei penkitetty. Tuolla 98E kartalla 0,1 sekuntia varttimaililla hitaampi samana päivänä.
    Loppunopeus viittaa siihen että hyvin ollu vetoa koneessa

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Kyseessä lienee EWG malli, PWG ei ihan noihin pääse, mikä noissa E sarjan 135 on käytössä ja alkupään m135.
    Kyllä juuri näin.


    Originally posted by BMW View Post
    Missä penkitetty? Ihmiset penkittää niin erilaisia numeroita että itse uskon suurimman syyn heittoon olevan penkkien väliset erot. Ja tarkoitus ei ole siis ottaa nyt kantaa siihen että paljonko milläkin konoonpanolla pitäisi löytyä
    Motorbitillä.



    MHD stage 2+ E20 kartalla ajoin 11,9 / 188 kmh, tällä ei penkitetty. Tuolla 98E kartalla 0,1 sekuntia varttimaililla hitaampi samana päivänä.

    Leave a comment:

Working...
X