Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 käynnistys onkelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #61
    Originally posted by tihuovin
    Elikkä kun pääset takaisin auton kimppuun, tarkista ensin kumpi puuttuu. Bensa vai kipinä? Sitten on helpompi lähteä arvailemaan/diagnisoimaan missä vika.

    Timo
    tämä on tiedossa...Että jos bensaa tulee, ni sitte on kipinä hukassa...

    Ei vain ole kerenny, ku nyt oon 200km autosta, ni pääsee sitte viikonloppuna kattomaan

    kuhan vaan , ennakko tietoa sais, että tietäs, että liittyykö tämä siihen ongelmaan mikä siinä nyt 3kk on kohta ollu ja nyt hajos/kulu joku sitte loppuun

    Mutta palastellaan sitte lisää ku tietää kumpi puuttuu bensa vai kipinä

    jos vain tietäs, että nuo ruiskusuuttimet tekee tuon, niin veis sinne huoltoon ja sanos, että ne vaihtoon, tietenki ne ite tutkis että onko niissä vikaa vai ei, mutta että niitten ei siellä tarvis ettimällä ettiä sitä vikaa

    jos tietäs, että vika on suutimissa, ensin ne tekee huonon käynnsityvyyden ja sit lopulta halvaannuttaa koko auton
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #62
      Originally posted by Axu83
      Seuraavaks hinataan autoa hallille. Äsken tosin läks käyntiin lohkari päällä että sellasta. Suuttimista alotetaan, kiitoksia! Henri, 6x 100€ :ko maksat suuttimista?? Tai monta niitä on mennytkään..
      kait se on prkl pakko, jos kaikki vuotaa pahasti...No elämä on kallista, mutta eipä tässä mitn kallista vikaa oo ollukkaan tähän mennessä, ni sitte ku saa ton kuntoon, ni voipahan taas huoletta ajaa ku tietää, että on auto kunnossa

      ja myydessä voi sanoo, sitte , että uusittu mukavn hintaset osat, että ei tartte niihin koskee ihan heti

      toivottavasti ei oo kaikki paskana...Ja jos josatain sais alle 100€/kpl

      en perkele kiituuttele enää tollasella, että kuhan myyntiin asti toimis, kun on auto kunnossa niin voi hintaakin olla sitte paremmin ja voi huoletta myydä toimivan auton..Ja kiva itekki ajaa loppu kesä kun toimii hyvin sitte taas
      Last edited by henri; 22-03-2005, 15:35.
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #63
        Originally posted by jupe_84
        mulla oli ihan samanlainen vika ja käynnistys vika lähti kun ostin uuden joutokäynnin säätimen puhistaminen ei auttanut... ja uusin myös ruiskunsuuttimet. siihen loppuivat ongelmat
        katotaan nyt mitenkä pelaa ku saa noi ruiskusuuttimet uusittua, sitte kattoo tota joutokäyntisäädintä jos tarvii


        oliko minkä hintanen toi säädin...Noi suuttimet on ihanan halpoja
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #64
          Originally posted by henri
          katotaan nyt mitenkä pelaa ku saa noi ruiskusuuttimet uusittua, sitte kattoo tota joutokäyntisäädintä jos tarvii


          oliko minkä hintanen toi säädin...Noi suuttimet on ihanan halpoja
          Taitaapi olla nyt suurempi vika muualla kuin suuttimien vuotamisessa, tuskin kone sammuu kesken käynnin vaikka muutama suutin vuotaisikin reippaasti. Saattaahan se hieman kulutukseen vaikuttaa mutta ei sentään konetta sammuttaa.

          Testaappa vaikka kipinän jälkeen seuraavaksi että suuttimet yrittävät edes avautua. Homma on helppo jos on kaveri mukana, eli: pitkä ruuvimeisseli(taltta) suuttimen runkoon kiinni, kahvapää korvaan ja sitten pyydät kaveria starttaamaan. Suuttimien "napse" pitäisi kuulua ruvimeisselin vartta pitkin hyvin selvästi.

          Sain tuossa itselle juuri kasattua setin käytettyjä mutta pitäviä suuttimia ja auton saa jopa käyntiin nykyään.

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #65
            pitää nyt tarkistaa ensin ne liittimet, mutta kyllä noissa suuttimissaki onm kyllä vikaa, sillä ensin oikkuili huonolla käyntiin lähtemisellä 2-3kk ja sitten kun vaihdettiin uus pumppu ja puola ja suodatin, niin ei vaikuttanut mihinkään...Vaan 1,5kk ja nyt sitte aamulla huonosti käyntiin lähdön jälkeen ajoin vajaa 10m ja sammu siihen, nykäs silleen ihan kun ois bensa loppuna, vaikka sitä tankissa oli vielä oulun reissun jälkeen jotain 10l
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • Axu83
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 601
              • Vantaa

              #66
              Tultiinkin se 90km sitten omin voimin, kaveri vaan varmisti takana Opelilla. Kävi siis ilman ongelmia huonon käynnistyksen jälkeen. Nyt aletaan tutkia vikaa, E36:n 325i:n suuttimet vois olla paremmat kuin omat, ainakin sumultaan? Tosin sitten pitäisi vaihtaa kaikki.. No ei mennä asioiden edelle, onpahan auto kuitenkin hallin pihassa!
              E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
              E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
              Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
              It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
              And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #67
                Luulis nyt prkl se vika olevan joku pikku juttu jossa on ongelmaa ja nyt se pieni ongelman aiheuttaja on halvaantunut kokonaan...eli hajonnut lopullisesti

                esim....tässä tilanteessa kun vaihdettiin se polttoaine pumppu ja se liitin oli huonolla hapella, mutta oli pakko laittaa kiinni kun ei ollut muuta, eli se voisi olla irti joten se ei pumppaisi bensaa autolle enää..

                no tämä selviää ku tutkii että puuttuuko kipinä vai bensan saanti....

                No edelleen alkup vika on ollut se että ei lähde kunnolla käyntiin...eli sahaamaan joutuu noin melkeen aina pitemmän seisomisen jälkeen...

                ja nyt sitten loppu liike kokonaan, n. 7m ajon jälkeen...Ja sen jälkeen ei käynnisty vaikka kuinka starttais

                Eli haluan vain saada tietää mahdollisuuksia

                onko koko moottorista paskana "miljooonia osia"
                bensanpäineensäädin
                bensapumpun liitoksissa/toiminnassa jotn
                ruiskusuuttimet vuotaa
                koko ruisku paskana
                kipinän saannissa vikaa
                _______________________
                tai kaikissa jotn

                Ongelman alkuvaiheet auto nyki vähä aikaa( muutamia sekunteja) yhden kerran kun ajoin sillä ouluun ja takas tullessa ja sen jälkeen ei oo ollut mitn nykimistä. Ja ennen tätä reissua autossa ei ole ollut mitn ongelmia ton suhteen.Sitten ton nykimisen jälkeen alko tuo ongelma ihan yht äkkiä...eli edellisenä iltana ei mitn ja seuraavana aamuna oli jo ongelmaa...Saa sahata käyntiin on roikassa tai ei....Ja puol haaleena tai kylmänä vain tarttee sahata. Ja nostaa ne kylmäkäyntikiekat joskus sinne 2000rpm:ään ja sitte joskus syttyy ne punaset merkkivalot mittaristoon ja ne sammuu kun painaa kerran kaasua.

                tässä ongelmat mitä ilmenny tällä välillä..Ja nyt ei sitte lähe käyntiin sen jälkeen kun auto sammu melkee heti paikaltaan lähdön jälkeen. Siis se tuntu siltä että niinku ois bensa loppunu tai vast...Ensin tuntu sellanen puutuminen ja sit nykäs ja sammu.

                siis en nyt tarkoita sitä , että jonku pitäs tietää se vika just nyt ku en tiiä itekkään, ja se selviäis ku pääsis tutkimaan ekana tuon bensan/kipinän puute jutun ja sitte liitokset, mutta kun ei pääse nyt

                ni ei kuitenkaan kehtais olla viikolla miettimättä ollenkaan, jos sais niitä vinkkejä lisää, niin olis mahdollista paremmin paikantaa sitä vikaa

                hyvinhän tänne on tätä juttua tullutki

                tottakai nuo jutut tutkitaan ite kun ollaan auton luona, vaikee niitä on netin kautta korjata

                siis kun tietäs, että mitä sille korjaajalle sanos, että mistä alkaa tutkia, jos ei tiedä bemarista paljoo

                niin vois aluks ite kattoo jotki varmat/helpot paikat läpi ja sitte sanoo, että ne on tutkittu ja niissä ei ollu mitn
                Last edited by henri; 23-03-2005, 13:53.
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #68
                  Originally posted by Tpo
                  Mulla oli E30 325i:ssä sellanen vika,että aluks pätki yms ja sitten jätti välille,eikä lähteny enään käyntiin.Oli puolalta lähtevät johot huonosti kiinni!Kannattaa ne nyt ainakin kahtoa ekaks.Ja oli muuten näky ku piti trailerilla viedä pois.Ei pystyny hinaamaan,eikä viihtiny ottaa puskuria irti
                  puolan johot on ainaki kiinni kunnolla
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • tobbe_83
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 51
                    • Espoo

                    #69
                    vaikuttas ihan et ei oo puristuksii koneessa,venttiilistä pala pois tai seetirankas paskana.(kylmänä joutuu sahaamaan melkein akun loppuun,lämpimänä lähtee suht hyvin).onko puristukset mitattu ??

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #70
                      Originally posted by tobbe_83
                      vaikuttas ihan et ei oo puristuksii koneessa,venttiilistä pala pois tai seetirankas paskana.(kylmänä joutuu sahaamaan melkein akun loppuun,lämpimänä lähtee suht hyvin).onko puristukset mitattu ??
                      ei oo mitattu, mutta ei ne oikeen voi hukassa olla, kun auto vetää ihan hyvin...Ei tunnu laiskalta verrattuna siihen kun se tuli...Kiihtyy saman lailla sataseen kun pari vuotta sitten...Samaa tasoo ku kaverin entinen 320i

                      ei tunge sinistä savua..Tuskin on ite koneessa vika

                      se on joko kipinässä tai bensapuolessa

                      mutta hyvä että tulee näitä mahdollisia vikoja paljon esille, voi auttaa montaa kyseisestä ongelmasta kärsiviä
                      Last edited by henri; 23-03-2005, 21:08.
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • Axu83
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 601
                        • Vantaa

                        #71
                        Varmaan lohduttaa et meil on tod. näk. sama vika..
                        Mulla motronic, sulla tais olla kans? Eli virranjakaja koneen edessä..

                        Vaihettiin suuttimet pihalla seisovasta, paskasta E28 -83 520:stä. Oli vähän erinäköiset päiltään, molemmissa oranssit. Pahemman näköset oli kun omassa, mutta venttiilikopan ja bensanpaineputken irrotuksen jälkeen paketti kasaan "uusilla" :roll: suuttimilla. Yli yön seisoneena reilun 5s. * sahauksen jälkeen käyntiin. Jess! Sammutin ja uudestaan käyntiin, samantien lähti. (*huom. letkuissa oli tällä ekalla kerralla ilmaa) Eli aika oli lyhentyny 5-15s siihen pariin sekkaan, kun ekaa kertaa ei lasketa. Sammutin, ja lähti uudestaan samantien. Ajelin lenkin, kävi hyvin ja veti, 5min seisomisen jälkeen taas 2-3s sahaamisen jälkeen käyntiin. (edelleen paremmin kuin ennen suuttimien vaihtoa)

                        Päivällä lämmöt oli plussalla mutta toimi vähän paremmin kuin eilen. Nyt illalla sitten 4h seisomisen jälkeen, -1 ulkona ja ilman roikkaa, joutu taas sahaamaan sen 10s. Perse!! Noh, huomenna katellaan toista bensanpaineensäädintä ja -pumppua, joko auttaisi. Venakopan tiivistekin alko vähän vuotamaan öljyä, tiedä tulisiko jo siitä imuvuotoa. Vanha öljyntäyttökorkkikin muuten vuoti (paskana, eli lohjennut) ja vaihdoin sen tänään ehjään. Tuokin on voinu aiheuttaa imuvuotoa.. Parissa letkussa oli muuten halkeamaa, haittaako esim. huohottimen letkun vuodot?? Kalliita bemuliikkeessä?

                        Koko aikana tosiaan käynnissä ei mitään vikaa, paitsi kahteen otteeseen talven aikana helv. moista nykimistä maantiellä, kaupungissa oli tuskaa saada pidettyä edes käynnissä (veto päällä). Tasakaasulla siis nyki, moottorijarrutuksessa ja vedätettäessä meni hyvin! Tämä kyllä korjaantu jäänestolla.. Käynnistysoireet jäi.

                        Jos kävis jossain mittaamassa päästöt, hapet ym. hc-arvot niin näkis osviittaa mistä ettiä vikaa. Mutta huomenna jatkuu.. Adios amigos, muchos bws's
                        Last edited by Axu83; 23-03-2005, 23:27.
                        E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                        E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                        Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                        It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                        And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                        Comment

                        • henri
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 5752
                          • Kiuruvesi/Iisalmi

                          #72
                          Originally posted by Axu83
                          Varmaan lohduttaa et meil on tod. näk. sama vika..
                          Mulla motronic, sulla tais olla kans? Eli virranjakaja koneen edessä..

                          Vaihettiin suuttimet pihalla seisovasta, paskasta E28 -83 520:stä. Oli vähän erinäköiset päiltään, molemmissa oranssit. Pahemman näköset oli kun omassa, mutta venttiilikopan ja bensanpaineputken irrotuksen jälkeen paketti kasaan "uusilla" :roll: suuttimilla. Yli yön seisoneena reilun 5s. * sahauksen jälkeen käyntiin. Jess! Sammutin ja uudestaan käyntiin, samantien lähti. (*huom. letkuissa oli tällä ekalla kerralla ilmaa) Eli aika oli lyhentyny 5-15s siihen pariin sekkaan, kun ekaa kertaa ei lasketa. Sammutin, ja lähti uudestaan samantien. Ajelin lenkin, kävi hyvin ja veti, 5min seisomisen jälkeen taas 2-3s sahaamisen jälkeen käyntiin. (edelleen paremmin kuin ennen suuttimien vaihtoa)

                          Päivällä lämmöt oli plussalla mutta toimi vähän paremmin kuin eilen. Nyt illalla sitten 4h seisomisen jälkeen, -1 ulkona ja ilman roikkaa, joutu taas sahaamaan sen 10s. Perse!! Noh, huomenna katellaan toista bensanpaineensäädintä ja -pumppua, joko auttaisi. Venakopan tiivistekin alko vähän vuotamaan öljyä, tiedä tulisiko jo siitä imuvuotoa. Vanha öljyntäyttökorkkikin muuten vuoti (paskana, eli lohjennut) ja vaihdoin sen tänään ehjään. Tuokin on voinu aiheuttaa imuvuotoa.. Parissa letkussa oli muuten halkeamaa, haittaako esim. huohottimen letkun vuodot?? Kalliita bemuliikkeessä?

                          Koko aikana tosiaan käynnissä ei mitään vikaa, paitsi kahteen otteeseen talven aikana helv. moista nykimistä maantiellä, kaupungissa oli tuskaa saada pidettyä edes käynnissä (veto päällä). Tasakaasulla siis nyki, moottorijarrutuksessa ja vedätettäessä meni hyvin! Tämä kyllä korjaantu jäänestolla.. Käynnistysoireet jäi.

                          Jos kävis jossain mittaamassa päästöt, hapet ym. hc-arvot niin näkis osviittaa mistä ettiä vikaa. Mutta huomenna jatkuu.. Adios amigos, muchos bws's

                          joo motronic on....

                          mullaki pikkusen tulee sitä öljyä sieltä venakopan tiivisteen välistä

                          no tänään koitetaan katotaan bensapumpun liitokset ja onko vika kipinässä vai bensan saannissa

                          sitte jos/ku saadaan käyntiin auto lähtee pajalle, jossa ne vaihtaa tarvittabat osat...Tiivisteet, suuttimet, paineensäätimen, lämpöanturin jne....Kaikki mitä tarvii

                          Mutta kuntoon tämä laitetaan...se on varma...Vaikka rahaa menee helposti sellaset yli 500€...pahimmillaan jopa 900€ sis työt

                          mutta onpahan myydessä vara sanoa, että toimii varmasti ja hintaakin voi pitää vähä korkeemmalla, kun on varmasti toimiva peli...Ei nimittäin itse huvittas tehä uudestaan tollasta remonttia...Vaikka ei tota rempan hintaa voi lisätä myynti hintaan, mutta ennemmin itse maksasin joitaki satoja euroja lisää autosta johon tuo olis tehty, kun pari sataa halvemmalla ja sitte joutus ite tekemään tollasen ja tulis jo takkiin 500€
                          Last edited by henri; 24-03-2005, 10:48.
                          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                          Ex. E30 320i 2d GTS -88


                          E46 330Cd (projekti V.2)


                          ----------------------------

                          Comment

                          • Axu83
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 601
                            • Vantaa

                            #73
                            Saattaa hyvinkin lähteä nyt lämpösemmillä keleillä, ainakin mulla näin.

                            Kysäseppä sit huollossa että selvittäis sen rikkinäisen osan jos pystyvät, että sais vähän vinkkiä kun monilla on samoja ongelmia.. Tosin kai ne vaan lyö uudet osat kiinni ja laskuttavat.. Hyvä jos tonni riittää!
                            E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                            E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                            Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                            It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                            And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                            Comment

                            • henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

                              #74
                              no niin, nyt on katottu se "halvaantumisen syy"....kipinää tuli...Bensapumpulle tuli jännite....Tankissa bensaa...Sitte kokeiltiin, että pumpulta letku irti ja käynnsitää, ei tulle bensaa putkesta...Pumppu kokonaan irti, ja johot akulle-> ei pumppu pyöri


                              eli uus pumppu on hajonnu

                              sitte ku tulee uus tillalle, niin sitte huoltoon ja korjauttaa se vika, että saa sahata käyntiin

                              pitää kysyä, sitte että missä se vika oli...Kun on tuttu korjaaja, niin eiköhän tuo kerro

                              eli ei oo mitn isompaa vikaa autossa, kun nyt pumppu paskana ja ne suuttimet tod näk vuotaa

                              mut palata sit asiaan taas..No nyt on helpottuneempi olo
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88


                              E46 330Cd (projekti V.2)


                              ----------------------------

                              Comment

                              • Axu83
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 601
                                • Vantaa

                                #75
                                Oliko tarvike/orkkispumppu? Onkohan niitä edes erilaisia.. Sata euroa tais olla about hinta sille? Joutuu itekin vielä testaamaan, tulppien ja vj-kannen ohella.
                                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎