Samaa sahaus ongelmaa löytyy myös täältä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 käynnistys onkelma
Collapse
X
-
kaverilla on e30 touring ja siinä sama vaiva. eli sopivan lämpöisenä +-0 lämmöissä ja lohkolämppäristä ei lähde käymään kuin vetoa vetämällä eli saa sahata ihan tunteella. auto ollut useen kertaan autosähköliikkeessä missä on huollettu suuttimet,kaikki anturit tarkastettu ja itse osa vaihdettu varmuuden vuoksi,tulpat jakajan kannet pyörijä paineen säädin,ym vaihdettu autossa on ollut bensan paine mittari kiinni, ilmamäärä mittari on vaihdettu myös. mutta mikään ei auta ja mittareiden ja testereiden mukaan siinä ei ole mitään vikaa mutta ei lähde käymään ja tyhjäkäynti on epätasaista vähän ravistaa tai jyristää tai jotain. autossa ei ole lmbdaa vaikka johdot löytyy? pitäisikö olla joku on sanonut ettei siinä kuulu olla???
Comment
-
-
Originally posted by JPKVoisi olla vikaa moottorin lämpöanturissa, jolloin boksi saa väärää tietoa koneen lämmöstä.Sen voi mitata, pitää vain löytää arvot jostain autosähkökirjasta.
joskus nimittäin käynnistäessä tekee sen, että nostaa ne kierrokset lähelle 2500rpm ja sitten laskee ne sinne normaaliin kylmäkäyntikierroksiin ja sitten siitä sinne norm tyhjäkäyntiin
voisko olla jotenkin kytköksissä tohon lämpöanturiinNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa, ja on saanut sen korjattua. Voisi kertoa, että mistä probleema johtui
vittuku hävettää ku saa jollaki kaupan pihalla sahata käyntiinNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Onko siinä motronic kone? Eli virranjakaja siinä nokka-akselin "jatkeena", eikä lohkon kyljestä ulos kuten L-jetissä?Jos on, yksi vaiva syy saattaa olla vuota nokka-akselin stefa. Vuotaa öljyä jakajan sisään josta seuraa että kaikki tulpat eivät aina saa kunnon kipinää. Kun sen saa houkuteltua käyntiin, se pelaa suht.koht. mukavasti.
Se öljyn paska kerää sitten kosteutta ja varsinkin +/- 0 keleissä se aiheuttaa ongelmia starttaukseen.
Timo
Comment
-
-
mulla on motronic
se virranjakaja on siinä syylärintakana tai edessä riippuu kummasta suunasta katotaan
mulla on irti se suojamuovikotelo siitä mikä on siinä tulpan johtosarjan päissä virranjakajan läheltä, hajos kiinnike
jos on tosi pitkään seissy (useita päiviä) ni sitte lähtee aika hyvin
pitää aukasta se virranjakaja ja katsoa miltä näyttääNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
joo se siivikko on edessä, mitä tuli viimeks nopeesti katottua mitä tarttee irrottaa että saa sen virranjakan aukiNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
lämpöanturi käyty ostamassa , vaihtaa ku kerkee ja sitte aukasta toi virranjakajaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
mullaki tollasii ongelmii varsinki jos ollu läpiimässä tolpassa tai jos käy välis esim. safkaamas mäkis ja sit yrittää käynnitää nii joutuu yleensä vähä sahaa, mut ku painan vähän kaasuu nii saan sen lähtee mielestäni nopeemmin. Oon aina kuvitellu et se vaan hukkaa letkuista bensat ja siks joutuu käyttää, mut se ei taas selittäis sitä miks se lähtee hyvin pakkasella vaik olis seissy viikonki.E30 336i diamantschwarz metallic -88
E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03
ex:
-VW Passat Variant Tsi Highline -18
-Toyota Avensis Premium Touring -16
-Skoda Octavia Combi -14
-e36 frozen bronze "m3" touring -95
-VW Golf Variant -05
-e36 316i Touring -98
-e38 728ia -96
-e30 316 (18i)-83
-e30 323i -84
-A sorsa sedan -87
Comment
-
-
Originally posted by bmw525imullaki tollasii ongelmii varsinki jos ollu läpiimässä tolpassa tai jos käy välis esim. safkaamas mäkis ja sit yrittää käynnitää nii joutuu yleensä vähä sahaa, mut ku painan vähän kaasuu nii saan sen lähtee mielestäni nopeemmin. Oon aina kuvitellu et se vaan hukkaa letkuista bensat ja siks joutuu käyttää, mut se ei taas selittäis sitä miks se lähtee hyvin pakkasella vaik olis seissy viikonki.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
tuolla jollakin oli e34sessa sama ongelma
ja se vika vois olla vuotavissa ruiskusuuttimissa
työntäs bensaa liikaa sammutuksen jälkeen ja sitte käynnistäessä sahaamaan tulpat kuivaks
Originally posted by SaarikoskiMulla ainaski oli 520 e34:ssa sama ongelma...johtui siittä et ko sammutat auton niin suuttimet (kusee) bensaa läpi niin kauan ko bensanpainetta jäljellä eli n3tuntia ja sit joutuu (sahaamaan) kuivaks... Eli lämpimänä ja kylmänä toimii mut 1-3tuntia seisseenä aina vasta toisella tulille...mut mun mielestä tää oli vaan ekoissa e34:n suuttimissa ongelmana ja suuttimia paranneltiin joskus -90 alkaen tai jotain..
on vaan aika pirun kalliita noin 100€/kplLast edited by henri; 17-02-2005, 21:53.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
eli nyt huomattua, ilman ollessa lähellä nollaa/auringon paistaessa hyvin, niin auto pelas hyvin (lähti monesti tosi hyvin käyntiin, nopeemmin ku koskaan) ei paljo startin tarvinu pyöriä.Mutta illalla ku meni taas kunnolla pakkaselle, niin rupes taas oikuttelemaanNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Comment