Voisi olla vikaa moottorin lämpöanturissa, jolloin boksi saa väärää tietoa koneen lämmöstä.Sen voi mitata, pitää vain löytää arvot jostain autosähkökirjasta.
kaverilla on e30 touring ja siinä sama vaiva. eli sopivan lämpöisenä +-0 lämmöissä ja lohkolämppäristä ei lähde käymään kuin vetoa vetämällä eli saa sahata ihan tunteella. auto ollut useen kertaan autosähköliikkeessä missä on huollettu suuttimet,kaikki anturit tarkastettu ja itse osa vaihdettu varmuuden vuoksi,tulpat jakajan kannet pyörijä paineen säädin,ym vaihdettu autossa on ollut bensan paine mittari kiinni, ilmamäärä mittari on vaihdettu myös. mutta mikään ei auta ja mittareiden ja testereiden mukaan siinä ei ole mitään vikaa mutta ei lähde käymään ja tyhjäkäynti on epätasaista vähän ravistaa tai jyristää tai jotain. autossa ei ole lmbdaa vaikka johdot löytyy? pitäisikö olla joku on sanonut ettei siinä kuulu olla???
Voisi olla vikaa moottorin lämpöanturissa, jolloin boksi saa väärää tietoa koneen lämmöstä.Sen voi mitata, pitää vain löytää arvot jostain autosähkökirjasta.
ehkäpä
joskus nimittäin käynnistäessä tekee sen, että nostaa ne kierrokset lähelle 2500rpm ja sitten laskee ne sinne normaaliin kylmäkäyntikierroksiin ja sitten siitä sinne norm tyhjäkäyntiin
voisko olla jotenkin kytköksissä tohon lämpöanturiin
Onko siinä motronic kone? Eli virranjakaja siinä nokka-akselin "jatkeena", eikä lohkon kyljestä ulos kuten L-jetissä?Jos on, yksi vaiva syy saattaa olla vuota nokka-akselin stefa. Vuotaa öljyä jakajan sisään josta seuraa että kaikki tulpat eivät aina saa kunnon kipinää. Kun sen saa houkuteltua käyntiin, se pelaa suht.koht. mukavasti.
Se öljyn paska kerää sitten kosteutta ja varsinkin +/- 0 keleissä se aiheuttaa ongelmia starttaukseen.
Jos ja kun irroitat virranjakajan kannen, kannattaa suosiolla ottaa irti myös viskokytkin+siivet (jos siinä sellainen on). Ainakaan omassa ei ole tarpeeksi tilaa saada kantta irti ilman moista operaatiota.
motronic myös lämpöanturi uusi ja vanha mitattu ei vikaa eikä jakajassa öljyä.
PITÄÄKÖ SIINÄ OLLA LAMBDA ANTURI VAI EI?
johtosarjassa johdot sille mutta anturia ei ole.
mullaki tollasii ongelmii varsinki jos ollu läpiimässä tolpassa tai jos käy välis esim. safkaamas mäkis ja sit yrittää käynnitää nii joutuu yleensä vähä sahaa, mut ku painan vähän kaasuu nii saan sen lähtee mielestäni nopeemmin. Oon aina kuvitellu et se vaan hukkaa letkuista bensat ja siks joutuu käyttää, mut se ei taas selittäis sitä miks se lähtee hyvin pakkasella vaik olis seissy viikonki.
E30 336i diamantschwarz metallic -88
E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03
mullaki tollasii ongelmii varsinki jos ollu läpiimässä tolpassa tai jos käy välis esim. safkaamas mäkis ja sit yrittää käynnitää nii joutuu yleensä vähä sahaa, mut ku painan vähän kaasuu nii saan sen lähtee mielestäni nopeemmin. Oon aina kuvitellu et se vaan hukkaa letkuista bensat ja siks joutuu käyttää, mut se ei taas selittäis sitä miks se lähtee hyvin pakkasella vaik olis seissy viikonki.
juuri tuota mietin itsekkki, että miks kohtuu lyhyen ajan jälkeen ei lähe hyvin, mutta sitten kun ollut tarpeeks kauan niin sitte lähtee paremmin ja vielä ku pumppaa kaasua ni lähtee vähä paremmin, tai ainaki tuntuu siltä
työntäs bensaa liikaa sammutuksen jälkeen ja sitte käynnistäessä sahaamaan tulpat kuivaks
Originally posted by Saarikoski
Mulla ainaski oli 520 e34:ssa sama ongelma...johtui siittä et ko sammutat auton niin suuttimet (kusee) bensaa läpi niin kauan ko bensanpainetta jäljellä eli n3tuntia ja sit joutuu (sahaamaan) kuivaks... Eli lämpimänä ja kylmänä toimii mut 1-3tuntia seisseenä aina vasta toisella tulille...mut mun mielestä tää oli vaan ekoissa e34:n suuttimissa ongelmana ja suuttimia paranneltiin joskus -90 alkaen tai jotain..
eli olisko itseläki sama vikana, mitenkä vaikee on tarkistaa noi suuttimet, ja riittääkö jos yks vuotaa, ni lähtee huonosti käyntiin
eli nyt huomattua, ilman ollessa lähellä nollaa/auringon paistaessa hyvin, niin auto pelas hyvin (lähti monesti tosi hyvin käyntiin, nopeemmin ku koskaan) ei paljo startin tarvinu pyöriä.Mutta illalla ku meni taas kunnolla pakkaselle, niin rupes taas oikuttelemaan
Comment