Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 käynnistys onkelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #31
    Originally posted by henri
    eli nyt huomattua, ilman ollessa lähellä nollaa/auringon paistaessa hyvin, niin auto pelas hyvin (lähti monesti tosi hyvin käyntiin, nopeemmin ku koskaan) ei paljo startin tarvinu pyöriä.Mutta illalla ku meni taas kunnolla pakkaselle, niin rupes taas oikuttelemaan
    Vaihdoitkos jo sen lämpöanturin, toi vois kyllä viitata siihen...
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • henri
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 5752
      • Kiuruvesi/Iisalmi

      #32
      Originally posted by antti79
      Vaihdoitkos jo sen lämpöanturin, toi vois kyllä viitata siihen...
      hiihtolomalla vaihdetaan...Oli ytarkotus nyt testata miten pelittää, mutta illalla rupes taas pakkaset nousemaan,niin meni vähä tää testi persilleen, mut yhen päivän toimi ku enkeli

      eli viikolla 11 taas viisaampia
      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
      Ex. E30 320i 2d GTS -88


      E46 330Cd (projekti V.2)


      ----------------------------

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #33
        Tulipahan tuossa mieleen (ja itsekkin kokeiltua) että miten sen nyt sitten testais että onko se vika suuttimissa. Iselläni suuttimet vuotaa jo melko mahtavasti ja sitä vielä todentaakseni tein vielä seuraavan testin joka tuli mieleen:

        Käynnistä auto, käytä niin lämpimäksi että olet varma ettei käynnisty oikuttelematta, bensapumpunrele irti (jolloin auto sammuu bensanpaineiden pudottua) ja lopuksi rele kiinni.

        Nyt bensalinjassa on paineet poissa niin suuttimetkaan ei juurikaan pääse kusemaan imukanavaan, sitten vain starttaamaan ja AVOT! tulille lähtee kuin vanha sika!

        Onnessaan kun testaa muutamia kertoja kyseisellä metodilla niin tottakai se tulee kerran sammutettua avaimesta.. Sitten taas odotellaan tunti pari

        Korjatahan tuo täytyy joka tapauksessa, ei sitä kehtaa julkisilla paikoilla availla nokkapeltiä ja repiä releitä irti sammuttaakseen auton.

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #34
          Originally posted by Juubi
          Tulipahan tuossa mieleen (ja itsekkin kokeiltua) että miten sen nyt sitten testais että onko se vika suuttimissa. Iselläni suuttimet vuotaa jo melko mahtavasti ja sitä vielä todentaakseni tein vielä seuraavan testin joka tuli mieleen:

          Käynnistä auto, käytä niin lämpimäksi että olet varma ettei käynnisty oikuttelematta, bensapumpunrele irti (jolloin auto sammuu bensanpaineiden pudottua) ja lopuksi rele kiinni.

          Nyt bensalinjassa on paineet poissa niin suuttimetkaan ei juurikaan pääse kusemaan imukanavaan, sitten vain starttaamaan ja AVOT! tulille lähtee kuin vanha sika!

          Onnessaan kun testaa muutamia kertoja kyseisellä metodilla niin tottakai se tulee kerran sammutettua avaimesta.. Sitten taas odotellaan tunti pari

          Korjatahan tuo täytyy joka tapauksessa, ei sitä kehtaa julkisilla paikoilla availla nokkapeltiä ja repiä releitä irti sammuttaakseen auton.
          siis mullahan ei ole vikana se että ei lähe lämpimänä, vaan se että tietyn aikaa ajon jälkeen jäähtyneenä..tai sitte ku on seissy yön yli, mutta lämpimällä ilmalla pelaa hyvin
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • VilleTheKing
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 41
            • Varkaus

            #35
            Minullakin on ollut ihan samaa vikaa m20b25 ja on motronicilla. Se on kyllä vähän ihme kun seisonnasta lähtee hyvin käyntiin, mut sillon kun ed. ajosta on kulunut joku 1-2h niin sillon joutuu sahailemaan just 5-10s ja kun antaa vähän kaasua niin lähtee paremmin käyntiin. En tiedä mikä siinä sitten on, taitaa olla ominaisuus Ei vaan kehtaisi "turhaan" lähteä vaihtamaan kaikkia sytytyspuolen osia jos se vika ei niissä edes ole. :(
            Last edited by VilleTheKing; 05-03-2005, 18:31.
            Meitä ei koske säännöt tai tavalliset lait. Olemme muiden yläpuolella. Minä voin huutaa ja sinä kuuntelet. Sinulle voi jäädä vaikutelma kusipäästä, minulle mielikuva köyhästä.

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #36
              Originally posted by henri
              siis mullahan ei ole vikana se että ei lähe lämpimänä, vaan se että tietyn aikaa ajon jälkeen jäähtyneenä..tai sitte ku on seissy yön yli, mutta lämpimällä ilmalla pelaa hyvin
              Omani tekee myös juurikin sitä että puolilämpöisenä sammutuksen jälkeen ei lähde käyntiin vaikka heti yrittäisi. Tuo "testaus ohje" ehkä antoi väärän kuvan tuosta lämpötilasta, tarkoitus oli sanoa että käyttää juuri sen verran että tietää ongelmia tulevan sammutuksen jälkeen.

              Tai josko mulla vuotaa suuttimet sitten jo vaan sen verran enemmän

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #37
                Originally posted by VilleTheKing
                Minullakin on ollut ihan samaa vikaa m20b25 ja on motronicilla. Se on kyllä vähän ihme kun seisonnasta lähtee hyvin käyntiin, mut sillon kun ed. ajosta on kulunut joku 1-2h niin sillon joutuu sahailemaan just 5-10s ja kun antaa vähän kaasua niin lähtee paremmin käyntiin. En tiedä mikä siinä sitten on, taitaa olla ominaisuus Ei vaan kehtaisi "turhaan" lähteä vaihtamaan kaikkia sytytyspuolen osia jos se vika ei niissä edes ole. :(
                Sulla on suuttimet horot ja ne kusee n1-3tuntia sen jälkeen ko oot sammuttanu auton...eli joudut sahaamaan kuivaks (n.5sekuntia) ennenko lähtee tulille...käy ptsaan suuttimet infrapunalla ja vaihda putsari niin vika lähtee...

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #38
                  Originally posted by Juubi
                  Omani tekee myös juurikin sitä että puolilämpöisenä sammutuksen jälkeen ei lähde käyntiin vaikka heti yrittäisi. Tuo "testaus ohje" ehkä antoi väärän kuvan tuosta lämpötilasta, tarkoitus oli sanoa että käyttää juuri sen verran että tietää ongelmia tulevan sammutuksen jälkeen.

                  Tai josko mulla vuotaa suuttimet sitten jo vaan sen verran enemmän
                  mulla ei ole tota ongelmaa heti sammutuksen jälkeen vaan kun on jonkin aikaa antanut auton seisoa....esim...30min- ja siitä eteenpäin

                  ja kun mulla nostaa nuo kylmäkäynti kiekat jonnekki 2000rpm ja sitte laskee ne siitä sinne normaaliin....


                  ja tämä vika tuli yhtäkkiä eikä pikku hiljaa...ni veikkaisin että tuo lämpöanturi on sekasin ja siten kone työntää liikaa bensaa sinne suuttimille...ja kun ne eteenpäin,ni sitte niitä kuivatellaan startatessa pitempään
                  Last edited by henri; 08-03-2005, 09:11.
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #39
                    Originally posted by Saarikoski
                    Sulla on suuttimet horot ja ne kusee n1-3tuntia sen jälkeen ko oot sammuttanu auton...eli joudut sahaamaan kuivaks (n.5sekuntia) ennenko lähtee tulille...käy ptsaan suuttimet infrapunalla ja vaihda putsari niin vika lähtee...
                    missähän päin kiuruvettä olisi lähin paikka missä noita voisi putsauttaa

                    no nyt ekena vaihdetaan se lämpöanturi ja katotaan virranjakaja, mutta sitte on mentävä noitten suuttimien pariin
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • Axu83
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 601
                      • Vantaa

                      #40
                      Henri, mulla on samanlainen ongelma, sama autokin vielä? Mittaillaan seuraavaksi varmaan virranjakajaa ja tulpanjohtoja, tulpat varmaan vaihtoon samalla. Kerro miten edistyy ongelmanhaku ja onnistutko.

                      P.S. Mulla oli jo elokuussa tää homma, nyt vaihdoin uuden akun kun vanha jääty. Se ei auttanu käynnistymiseen, ennen ja jälkeen vaihdon palaa startin jälkeen laturin ym. punaset valot mittaristossa, sammuu kun painaa vähän kaasua. Laturi kyllä toimii..
                      Last edited by Axu83; 08-03-2005, 16:56.
                      E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                      E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                      Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                      It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                      And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                      Comment

                      • Touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1310
                        • Järvenpää

                        #41
                        Itsellä myös aikanaan sama auto. Ei auttanut tulpat,tulpanjohdot eikä virranjakajan osien uusiminenkaan (aika tyyristä hupia, en suosittele ajankuluksi vaihtamaan). Viat löytyi suuttimista ja bensapumpusta. Suuttimet vaihdettiin ja bensapumppu jätettiin seuraavan ongelmaksi. Suuttimet sain markka aikaan 600 mk, ja kyllähän niillä teoriassa pitäisi ajaa vaihdon jälkeen taas se 200000km.
                        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                        Comment

                        • Juubi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 999

                          #42
                          Originally posted by bmwe30touring
                          Itsellä myös aikanaan sama auto. Ei auttanut tulpat,tulpanjohdot eikä virranjakajan osien uusiminenkaan (aika tyyristä hupia, en suosittele ajankuluksi vaihtamaan). Viat löytyi suuttimista ja bensapumpusta. Suuttimet vaihdettiin ja bensapumppu jätettiin seuraavan ongelmaksi. Suuttimet sain markka aikaan 600 mk, ja kyllähän niillä teoriassa pitäisi ajaa vaihdon jälkeen taas se 200000km.
                          Täysin samalla kannalla olen, turhaa vaihdatte tulppia, virranjakajankansia, tulpanjohtoja ja lämpötila-anturia jne. ennen kun olette suuttimet tarkastaneet.

                          Olen myös vaihtanut koko arsenaalin ennen kuin pääsin suuttimiin asti, viat ja oikut ovat aivan samoja kuin teilläkin joten suutin vaan kauniiseen käteen niin säästätte aikaa ja rahaa.

                          Comment

                          • T0SE
                            Newbiemmer
                            • Nov 2004
                            • 1
                            • espoo

                            #43
                            Originally posted by vescu
                            eli 320i -88 välillä on niin huono lähtemään käymään, meinaa jo akku loppua
                            ja välillä pelaa ku enkeli...yleensä ei pelaa...tyhjäkäyntiventtiili on purettu ja puhdistettu...ilmanmäärämittarissa on oljyä siinä läpän jälkeen...??mistä johtuu??
                            sama täällä...hik...perkeleen alkolukko. tåytyp varman ostaa alkometri, ettei turhaa yritä käynstellä. auto on e30
                            Last edited by T0SE; 09-03-2005, 17:35.

                            Comment

                            • henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

                              #44
                              Originally posted by Axu83
                              Henri, mulla on samanlainen ongelma, sama autokin vielä? Mittaillaan seuraavaksi varmaan virranjakajaa ja tulpanjohtoja, tulpat varmaan vaihtoon samalla. Kerro miten edistyy ongelmanhaku ja onnistutko.

                              P.S. Mulla oli jo elokuussa tää homma, nyt vaihdoin uuden akun kun vanha jääty. Se ei auttanu käynnistymiseen, ennen ja jälkeen vaihdon palaa startin jälkeen laturin ym. punaset valot mittaristossa, sammuu kun painaa vähän kaasua. Laturi kyllä toimii..
                              ei ole keretty tohon vikaan nyt lähinnä perehtyä....

                              maalaushommat tällä hetkellä eka järjestykseen

                              ilmotellaan mitenkä asia korjaantuu

                              mulla kans tekee tota että joskus syttyy ne mittaristoon ne laturin ym. punaset valot mittaristossa, sammuu kun painaa vähän kaasua. Laturi kyllä toimii.

                              mutta se lämpöanturi vaihdetaan ja sitte katotaan ne suuttimet, ku nostaa ne tyhjäkäyntikiekatki ihan ihmeen korkeelle kylmäkäynnistyksissä

                              virranjakaja aukaistu eikä siellä näkynyt olevan kosteutta tai mitn

                              eli se nyt se lämpöanturi/suuttimet (montako lie) kulunut
                              Last edited by henri; 10-03-2005, 12:51.
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88


                              E46 330Cd (projekti V.2)


                              ----------------------------

                              Comment

                              • Axu83
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2004
                                • 601
                                • Vantaa

                                #45
                                Voi vttu.. nyt se kuoli kokonaan. Ei siis lähe käyntiin, vähän lupaa ja virtaa on mut ei niin ei. Voiko toi suutinongelma tehä tollasen äkkikuolemajutskan? Pitää kattoo tulpat kun ehtii ostaa avaimen.. Neuvot tarpeen jos joku vaan osaa sellaisia antaa!!
                                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎