Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 e30 turbottajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1145
    • Tornio

    m10 e30 turbottajat

    eli vielä on epäselvänä,auto -85 e30 316 ja se pitäs sitte saaha 2,0l turbona katsastettua.searchia käytin,ja ETIN,mutta siellä ku tuntuu olevan melkein kaikki aiheesta 316 m10----m20 325.seen,ja tiedän nyt et vaihdan 325 osaa: etutolpat,etujarrut,takakynkät,takajarrut..onko muuta pakollista,vai voiko nuilla saada läpi??mites onko tuo vaihdeloota ja perä+kardaani sit aivan pakollisia??jos täällä on joku joka on kyseiseen vehkeeseen leiman saanu,niin mitä oletta vaihtanu 325.sesta ja paljonko tuli prosentit,näistä tiedoista olisin tosi kiitollinen...ja huomena yritän käyä tosa katsastus konttorilla selvittään asiaa,,,mut täällä olevien autojen prosentit ja vaihdetut osat kiinnostaa tietää...
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    M10 vai M20?
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2182
      • TKu

      #3
      Meijän prokkiksessa alkuperänen 316,on vaihettu vaan 320:sen satulat ja levyt ja tehot penkitetään sitten alle 130 hepan...konekin on muuta kuin 1.8 mutta eipä sitä katastus miehelle tarvii sanoo...

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1145
        • Tornio

        #4
        Originally posted by Axum
        M10 vai M20?

        otsikon mukaan m10

        Comment

        • hill-tun
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 166
          • savo

          #5
          -85 e30 316 ja se pitäs sitte saaha 2,0l turbona katsastettua
          miksi sinä haluat sen 2 litraisena leimaan. eikö se riitä 1.8 kuten vakionakin?

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1145
            • Tornio

            #6
            tuli vain mieleen..et eiks sen vois tehä 318is mukaan eli onko siinä nyt tuo 140hv+20%=168hv paperit dynosta,niin ei tarvis vaihtaa ku jarrut joka kulmaan,ja nekään ei vissin ole pakolliset,onko 318is.ssä levyt vai rummut takana??näin ei prosentit nousis kovinkaan korkealle,vaihdelootan ja muut voimansiirtolaitteet sais pitää vaikka 316.sta...onko tommonen mahollista???

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by afafaf
              et eiks sen vois tehä 318is mukaan eli onko siinä nyt tuo 140hv+20%=168hv paperit dynosta
              Ja sehän on niin että mallisarjan tehokkaimmasta se +20% eli jos alusta vastaa 325i niin 170+20%=204 hp

              muuten ei mene laillisesti läpi tuo +20%, mutta konttorit tekee virheitä...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by afafaf
                tuli vain mieleen..et eiks sen vois tehä 318is mukaan eli onko siinä nyt tuo 140hv+20%=168hv paperit dynosta,niin ei tarvis vaihtaa ku jarrut joka kulmaan,ja nekään ei vissin ole pakolliset,onko 318is.ssä levyt vai rummut takana??näin ei prosentit nousis kovinkaan korkealle,vaihdelootan ja muut voimansiirtolaitteet sais pitää vaikka 316.sta...onko tommonen mahollista???

                Eikö tätä koskaan muisteta oikein
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1145
                  • Tornio

                  #9
                  taitaa olla viisaampi ku heittää hyvästit koko projektille...alkaa tuntuun siltä,jos sitä vuoden kyhää ku iisakin kirkkoa ja sitte ei saakaan kilpiin...niin johan kyrsii...muuten prosentit riittäis mut se on tuo vaihdeloota mitä ei kestä vaihtaa tohon 35% tai menee yli et heilahtaa...voishan sitä tietenki kokeilla tolla 316 lootala...mut epäilen..niin siks aattelin et voimansiirto vois olla toi mikä nyt on ,jos sen vois tolla 318is mukaan muutoskatsastaa...luin nuo ake pykälätki mut eihän niitä normaali ihminen tajua...prkle

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by afafaf
                    otsikon mukaan m10
                    aijoo.. niinpäs onkin
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10081
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by afafaf
                      taitaa olla viisaampi ku heittää hyvästit koko projektille...alkaa tuntuun siltä,jos sitä vuoden kyhää ku iisakin kirkkoa ja sitte ei saakaan kilpiin...niin johan kyrsii...muuten prosentit riittäis mut se on tuo vaihdeloota mitä ei kestä vaihtaa tohon 35% tai menee yli et heilahtaa...voishan sitä tietenki kokeilla tolla 316 lootala...mut epäilen..niin siks aattelin et voimansiirto vois olla toi mikä nyt on ,jos sen vois tolla 318is mukaan muutoskatsastaa...luin nuo ake pykälätki mut eihän niitä normaali ihminen tajua...prkle
                      Olisiko mahdollista käydä henk.kohtaisesti katsastussedän juttusilla ja varmistaa nuo "epäselvät" kohdat ohjeistuksessa.Sen jälkeen on helpompi projektia viedä eteen päin,jos tuuntuu vielä kannattavalle.Yleensäkin tuota isompia projekteja harkitessa olisi syytä varmistaa konttorilta homman onnistuminen laillisesti.Muuten voi kallista projektia katsastettaessa tullakin eteen pahakin yllätys.Ja rahaa on palanut ehkä paljonkin.
                      Last edited by Heguli 31; 10-02-2005, 10:43.

                      Comment

                      • bmw harrastelija
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 758
                        • -

                        #12
                        Eihän sitä kuutiotilavuutta kukaan päällepäin tiedä...Nakkaa vaa sinne m10b18 lohkoon 2L kampiaskeli, rahalla saa jo m3:n kampuran...Loputhan on säädöistä kiinni esim: 320 jarruilla...
                        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                        Alex von Falkenhausen

                        Comment

                        • Muumi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1702
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by bmw harrastelija
                          Nakkaa vaa sinne m10b18 lohkoon 2L kampiaskeli, rahalla saa jo m3:n kampuran

                          Rahalla saa koko M3:sen..Älä edes harkitse tuota 1.8 lohkoa,paljon heikompi kuin vanha 2.0.
                          E24 635csi

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by afafaf
                            eli vielä on epäselvänä,auto -85 e30 316 ja se pitäs sitte saaha 2,0l turbona katsastettua.
                            Eteen tolpat jarruineen ja vakaaja,taakse kynkät jarruineen ja vakaaja,nämä siis 325:sta.
                            Koneeksi se 2.0 ahtimella ja alkuperäisillä apulaitteilla.Laatikon jätät alkuperäisen,kestää yllättävän paljon,ja sitten kun hajoaa vaihdat tilalle paremman(älä kerro kelleen).
                            Peränkin voit vaihtaa huoletta.
                            Näin prosentit jää alle 35:n,auto on saatu leimattua.
                            E24 635csi

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1145
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by Muumi
                              Eteen tolpat jarruineen ja vakaaja,taakse kynkät jarruineen ja vakaaja,nämä siis 325:sta.
                              Koneeksi se 2.0 ahtimella ja alkuperäisillä apulaitteilla.Laatikon jätät alkuperäisen,kestää yllättävän paljon,ja sitten kun hajoaa vaihdat tilalle paremman(älä kerro kelleen).
                              Peränkin voit vaihtaa huoletta.
                              Näin prosentit jää alle 35:n,auto on saatu leimattua.
                              no niin tällästä vastausta ootinki...thanks sulle,mut viel et mitä sanon katsastus äijäle ku/jos se kysyy et olenko voimansiirron vaihtanu???ku jos sanon et olen niin sit prossat hyppää,ja jos en niin sitte se voi takertua siihen et ne pitää vastata 325.sen voimansiirtoa...yritänkö vain sillai et en ilmota koko vaihelootasta mitään..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎