Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30TV. M20 ->M52

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nakke
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 523

    Mitenkäs projekti edistyy?
    BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
    Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

    EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      Joko nähdään bimmerfesteillä projektiauto vai mikä on tilanne??

      Kustannukset mitä joutuisit maksamaan minulla myynnissä olevasta moottorista eli 2.5 litran m50 vanos pannu.

      1500 euroa ja sisältää kaiken eli suoraan sopivan öljypohjan e30 malliin. pakoputken, ruiskun ohjauksen jossa ei ole ajonestoa ym. tarvittavat hilppeet, tehtaan ilmoittamat 194 hv...yms.

      Tämä viesti ei oo tarkoitettu vittuiluks, mutta kannattaa miettiä 2 kertaa kuitenkin kannattaako laittaa paljon rahaa kiinni 2.0 litraseen koneeseen vaikka onkin vähän ajettu ja ei välttämättä saa vanoksia toimimaan yms...

      Myös turbopakosarja kyseiseen moottoriin löytyisi yksi ylimääräinen eli tehoja tommosesta motista sais 300 hv avaamatta moottoria vakio boxilla....tietysti säätäähän se pitää...

      Comment

      • nos
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 627
        • Kokkola

        Originally posted by Sami
        Joko nähdään bimmerfesteillä projektiauto vai mikä on tilanne??

        Kustannukset mitä joutuisit maksamaan minulla myynnissä olevasta moottorista eli 2.5 litran m50 vanos pannu.

        1500 euroa ja sisältää kaiken eli suoraan sopivan öljypohjan e30 malliin. pakoputken, ruiskun ohjauksen jossa ei ole ajonestoa ym. tarvittavat hilppeet, tehtaan ilmoittamat 194 hv...yms.

        Tämä viesti ei oo tarkoitettu vittuiluks, mutta kannattaa miettiä 2 kertaa kuitenkin kannattaako laittaa paljon rahaa kiinni 2.0 litraseen koneeseen vaikka onkin vähän ajettu ja ei välttämättä saa vanoksia toimimaan yms...

        Myös turbopakosarja kyseiseen moottoriin löytyisi yksi ylimääräinen eli tehoja tommosesta motista sais 300 hv avaamatta moottoria vakio boxilla....tietysti säätäähän se pitää...

        Tuollainen konehan se olisi e21 näppärä, ei vaan taida saada laillisesti kilpiin.

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          oliko sulla katastettu tuo auto 2.7 koneelle? vai oliko rekisteri otteessa 2.0?
          Sotkamo Connection

          Comment

          • Jubu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 937
            • Kuusankoski

            eikun mulla on 2,5 otteessa...

            vai ketähän tässä tarkoitettiin :?: :|

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              nonniin, näin pitkästä aikaa pääsee taas käväsemään netissä..

              perjantaina pitäisi boxin tulla.. mutta saa nähä. :roll:

              kyllä se auto nähdään bimmerfesteillä, jos ei vaan ole muita hommia esteenä sille.. vaikka hinaten

              luvattu toimitus aika on ensiviikon tiistai..


              ja auto on papereissakin 2litraselle.
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                JOO.. Enhän mä pääsekkään festeille, kun pitää lähtä studioon..
                eikä autokaan ole valmis..


                ilmottelen tulevasta, mutta näillä näkymin suunitelmat muuttuvat.. ainakin hieman.. :roll: voi olla että tuo kone lähteekin vielä kerran vaihtoon. :lol:
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  nonniin, kusipäiset britit eivät saa nähtävästi tällä vuosituhannella sitä boxia tänne suomeen. no, löytyipä sopivasti sopivasti piristetty M20B25.. kipatusta kisavehkeestä.. tällä viikolla valmiiksi saakka, tuolla koneella.

                  elikkä tämä projekti kaatui moottorinohjausjärjestelmän toimitusvaikeuksiin.

                  ja asian kääntöpuoli: auto on valmis lähipäivinä, mutta tänään läksi kortti! voi vittu kun on elämä kivaa!! :lol: no, nyt alkaakin kunnon :juo seuraavat 3vko..

                  PS: taitaa lassikin jäädä kohta toiseksi... ja varmaan tuo m20nenkin on paskana..
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • tonnikala
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2002
                    • 199
                    • Mikkeli

                    jvakeva:

                    Paljonko tuo ylimääräiseksi jäänyt M52B20 moottori maksaa tuollaisenaan?

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2433
                      • Kouvola

                      Originally posted by tonnikala
                      jvakeva:

                      Paljonko tuo ylimääräiseksi jäänyt M52B20 moottori maksaa tuollaisenaan?
                      en tiedä, se on nyt ruopan.. voin kysyä mitä pyytää.. ?
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • tonnikala
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2002
                        • 199
                        • Mikkeli

                        No ei tarvi.. Toivotaan että toi nykyinen pelaa

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          Originally posted by tonnikala
                          No ei tarvi.. Toivotaan että toi nykyinen pelaa
                          taas särki?
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • gnz
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 428
                            • -

                            Ihan uteliaisuudesta. Onko kenelläkään tietoa miten tuota Vanosta ohjataan. Eli minkälaista signaalia sinne "vanos-pistokkeeseen" syötetään DME:ltä ?

                            Jos Vanos on ohjattavissa katkaisijalla, niin kai se onnistuu sitten mikrokontrollerillakin. Eri asia tietysti on minkälaisia arvoja eri kuormitustilanteessa vanokselle pitää syöttää.

                            Comment

                            • Freak
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2511
                              • .

                              Originally posted by gnz
                              Ihan uteliaisuudesta. Onko kenelläkään tietoa miten tuota Vanosta ohjataan. Eli minkälaista signaalia sinne "vanos-pistokkeeseen" syötetään DME:ltä ?

                              Jos Vanos on ohjattavissa katkaisijalla, niin kai se onnistuu sitten mikrokontrollerillakin. Eri asia tietysti on minkälaisia arvoja eri kuormitustilanteessa vanokselle pitää syöttää.
                              Siis tuota noin. Ei sitä Vanosta varsinaisesti ohjata vaan sähköistä venttiiliä joka ohjaa öljyn kulkua Vanokseen ja sieltä pois.
                              Eli se Vanos toimii öljynpaineella eikä sähköllä.
                              Tiedon Vanoksen liikkumisesta DME saa siinä olevalta asentoanturilta.
                              Venttiilille syötetään jännitettä, kun nokka-akselin asentoa halutaan muutta. Jos nokan asento on ok, niin venttiili on jännitteetön ja se pitää öljynpaineen siellä sisällä.
                              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                              Vanha Uuden liiton mies...

                              Comment

                              • gnz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 428
                                • -

                                Originally posted by Freak
                                Siis tuota noin. Ei sitä Vanosta varsinaisesti ohjata vaan sähköistä venttiiliä joka ohjaa öljyn kulkua Vanokseen ja sieltä pois.
                                Eli se Vanos toimii öljynpaineella eikä sähköllä.
                                Tiedon Vanoksen liikkumisesta DME saa siinä olevalta asentoanturilta.
                                Venttiilille syötetään jännitettä, kun nokka-akselin asentoa halutaan muutta. Jos nokan asento on ok, niin venttiili on jännitteetön ja se pitää öljynpaineen siellä sisällä.
                                Kuulostaa ei-niin-vaikealta toteuttaa, mutta käytäntö lienee aivan jotain muuta. Google sanoi, että Vanoksen toiminta perustuu tietoon moottorin nopeudesta ja kaasupolkimen asennosta. Eli johonkin kaksiulotteiseen taulukkoon saisi kivasti mahtumaan Vanoksen ohjausarvot. Mutta miten nämä arvot saisi helpoiten selville?

                                Säätovaraa on kuulemma +-12.5 astetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎