Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8531
    • Karhe

    E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

    Edellinen topikki tuli täyteen. Tässä topikissa voi jatkaa keskustelua BMW:n parhaimman korimallin ylivoimaisuudesta.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by tk88 View Post
    Morjens! Osaisko joku kertoa täyttä faktaa että mistä saa näytettyä katsastusmiehelle alustan ja jarrujen vastaavuudet? Kysytty yhdeltä konttorilta ja ei kuulemma käy bmwfansin tai realoem sivuilta kuvat, vaan vaatiivat näytön jostain korjaamo oppaasta ja ei ole vielä sellaista sattunut silmään. Kuulostaa melko hullulle kun ainakin kuulopuheiden perusteella vielä jokin aika sitten netistä tulostetut laput olisi käyneet. Ja bmw maahantuojalta ei saa lappuja. Kyseessä olisi e30 320 turbo mikä pitäisi katsastaa 325 jarruille ja alustalle.
    No voi perkele. Vaihda konttoria. Mä voin olla väärässä, mutta mun mielestä missään ei lue että osista on pakko olla laput.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      No voi perkele. Vaihda konttoria. Mä voin olla väärässä, mutta mun mielestä missään ei lue että osista on pakko olla laput.
      Kirkailla silmillä vakuutettuun kommenttiin "kyllä nää rummut tässä on mallisarjan isoimmat" katsurinko täytyisi luottaa? Totta kai sinun jollain pitää todistaa että ne osat todellakin on mitä pitäisi

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Bansku View Post
        Kirkailla silmillä vakuutettuun kommenttiin "kyllä nää rummut tässä on mallisarjan isoimmat" katsurinko täytyisi luottaa? Totta kai sinun jollain pitää todistaa että ne osat todellakin on mitä pitäisi
        Sä otat aika monta askelta oletuksinesi siitä eteenpäin mitä mä kirjoitin. Me ei olla tekemässä lentoturmatutkintaa tai ydinvoimalan lopputarkastusta. E30:ssä voi olla levyt ja rummut, tai jäähdytetyt levyt ja levyt. Tai edelliset ABSeilla. Siinä voi olla pikkutolpat tai isot. Vakaajia on pari erilaista. Mä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 10967
          • Oulu

          #5
          Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa. Ja tämä vastaavuus todistuksen osalta linja trafilla on muuttunut ja enään ei kelpaa itse tulostetut laput, ilman merkkiedustuksen allekirjoitusta.

          Tässä on toki semmoinen porsaanreikä, et sanoo vaihtaneensa joka ikisen palikan alustassa 325:sta ja täyttää osat siihen muutoskatsastus listaan. Sit kautta kiven ja kannon vannoo että tämä pitää paikkansa, eikä sen kummempia lappuja tarvi. Tästä toki vaan tulee enemmän prosentteja, kuin vaikka pelkkien jarrujen vaihdosta.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa. Ja tämä vastaavuus todistuksen osalta linja trafilla on muuttunut ja enään ei kelpaa itse tulostetut laput, ilman merkkiedustuksen allekirjoitusta.

            Tässä on toki semmoinen porsaanreikä, et sanoo vaihtaneensa joka ikisen palikan alustassa 325:sta ja täyttää osat siihen muutoskatsastus listaan. Sit kautta kiven ja kannon vannoo että tämä pitää paikkansa, eikä sen kummempia lappuja tarvi. Tästä toki vaan tulee enemmän prosentteja, kuin vaikka pelkkien jarrujen vaihdosta.
            Toikin silti perustuu samaan luottamukseen kuin ennen allekirjoitettuja lappuja. Vaatii pirun hyvä e30 tuntemuksen monen osan kohdalla. Esität laput missä allekirjoitus esim 325i etutolpista. Paikalla silti pienet abs tolpat. Moniko leimamies huomaa ettei oo oikeet osat?
            Epäpätevät ja vittumaiset katsurit ja maailman paskimman asenteen autoharrastukseen omaava bemun maahantuonti vaan lyövät lisää kapuloita rattaisiin.
            Pikkasen eri homma esim. mesen puolella.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Sä otat aika monta askelta oletuksinesi siitä eteenpäin mitä mä kirjoitin. Me ei olla tekemässä lentoturmatutkintaa tai ydinvoimalan lopputarkastusta. E30:ssä voi olla levyt ja rummut, tai jäähdytetyt levyt ja levyt. Tai edelliset ABSeilla. Siinä voi olla pikkutolpat tai isot. Vakaajia on pari erilaista. Mä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
              Ei vaan ollaan täällä kekkoslovakiassa autoa muutoskatsastamassa joka on välillä vaikeampi kerralla läpäistä mitä ydinvoimalan lopputarkastus

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Bansku View Post
                Ei vaan ollaan täällä kekkoslovakiassa autoa muutoskatsastamassa joka on välillä vaikeampi kerralla läpäistä mitä ydinvoimalan lopputarkastus
                Se on totta, olen aivan samaa mieltä. Siksi kehoitinkin vaihtamaan konttoria.
                Olen kuullut monia älyttömyyksiä katsastuksesta, esimerkiksi että vaihdetuista osista pitää olla ostokuitti. Joskus on käytetty perusteena että siitä tietää ettei ole varastetuista purkuosista kasattu auto. Kaipa silloin pitäisi olla kuitti jos meet ihan vakion käyttiksen kanssakin leimalle johon on laitettu uudet tukivarret, alapallot/levyt ja palat.
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa..
                Mun auton tiedoissa seisoo että akselistot ja jarrut vastaa mallisarjan tehokkainta. Saman hyväksymispäätöksen katsastaja tekee siinä vai30heessa, oli autossa sitten M10B18V tai joku M60-moottori.
                E30:ssä on esimerkiksi isoa ja pientä tolppaa. Nämä erottaa ilman tönäriä toisistaan jo siten että toisen tolpassa on iskarin kiinnitysmutterilla sisä ja toisella ulkopuolinen kierre. Se käy aivan hyvin ilmi mistä vaan varaosafilmistä. Siitä faktisen eron voi epäilyksettä todeta. Ei missään mielestäni lue todistelutapaa. Jos katsuri hyväksyy sen niin mitään virhettä ei ole tapahtunut mielestäni lain mukaan.
                Ja päästölapussa ei voi olla päästöjen ottajana auton omistajan nimi koska "omaa autoa ei voi katsastaa". No niin. Mutta kun katsastus ei tapahdu siinä kun päästöt otetaan esim. korjaamolla, vaan siinä kun katsuri arvostelee sen lapun.
                Samalla periaatteella omasta autosta ei varmaan saisi kattoa ohjauskulmiakaan.
                Last edited by petrolhead; 29-06-2018, 22:33.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  #9
                  Sä nyt siis oikeasti väität että ei tarvitse itse mitään todistella katsurille kun muutoskatsastelee alustaa. Senkun olettaa että katsuri tietää mutterista että on isot tolpat ja eikun leima lappuun? :think vinkkaatko missä konttorilla jatkossa mun sitten kannattaa muutoksia käydä näyttämässä.
                  Ja missä lukee mustaa valkoisella ettei omasta autosta saa pakokaasutesti lappua allekirjoittaa... ja ps. Katsuri ei saa omaa autoaan katsastaa, eikä edes toisen autoa mitä on korjannut edellisen 6kk sisään. Eikä ihan lähimmäisten sukulaistenkaan.
                  Last edited by Bansku; 30-06-2018, 20:28.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #10
                    Originally posted by Bansku View Post
                    Sä nyt siis oikeasti väität että ei tarvitse itse mitään todistella katsurille kun muutoskatsastelee alustaa. Senkun olettaa että katsuri tietää mutterista että on isot tolpat ja eikun leima lappuun? :think vinkkaatko missä konttorilla jatkossa mun sitten kannattaa muutoksia käydä näyttämässä.
                    Ja missä lukee mustaa valkoisella ettei omasta autosta saa pakokaasutesti lappua allekirjoittaa... ja ps. Katsuri ei saa omaa autoaan katsastaa, eikä edes toisen autoa mitä on korjannut edellisen 6kk sisään. Eikä ihan lähimmäisten sukulaistenkaan.
                    Lueppas toi petrolheadin kirjoitus läpi ajatuksella uudestaan. Varsinkin kohta jossa mainitaan todistelutapaa....
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Mä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
                      Mitenkä tää sitten pitäisi ymmärtää?

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5857
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by Bansku View Post
                        Mitenkä tää sitten pitäisi ymmärtää?
                        Siten että todistelutapaa ei ole määritelty. Ainoana vaihtoehtona ei siis ole merkkiliikkeen allekirjoittama lappu jota osa insseistä vaatii.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 10967
                          • Oulu

                          #13
                          Millonhan petroli on leimannu noita muutoksia viimeksi. Tässä tän vuoden puolella on tullu nuo uudet vaatimukset allekirjoitetuista papereista. Itsekkin olen siis ihan realoem lapuilla leimaillu vehkeet moneen kertaan. Mut tällä hetkellä linja on ettei ne laput enään kelpaa oli konttori mikä vaan.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5128
                            • Pirkkala

                            #14
                            No johan on menny mallilleen.

                            Kieltäytyykö bmw edustajat kategorisesti leimaamaasta mitään dokumentteja katsastusta varten?:think

                            Onko mitään muuta tarpeeksi virallista tahoa joka käy?

                            Toinen asia on valmiiksi konttoreille kertyneet laput. Kerran hyväksytyt dokumentit voi joku toinenkin käyttää vaataavaan muutokseen.

                            Katsastustahan helpottaa myös esim alustan osien louvuttajan auton tiedot joilla pääsee näkemään että paikallaan olevat osat vastaavat luovuttajan speksejä.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 10967
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              No johan on menny mallilleen.

                              Kieltäytyykö bmw edustajat kategorisesti leimaamaasta mitään dokumentteja katsastusta varten?:think
                              BMW:n Maahantuoja ilmeisesti ei rupea sitä tekemään. Mut jotku on saanu esim. ihan wetteriltä varaosapuolelta allekirjotuksen realoem osavertailuihin, kun ovat tarkistaneet että tiedot mätsää heidän omiin. Ja nämä on sit leimalla kelvannu.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎