Edellinen topikki tuli täyteen. Tässä topikissa voi jatkaa keskustelua BMW:n parhaimman korimallin ylivoimaisuudesta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tk88 View PostMorjens! Osaisko joku kertoa täyttä faktaa että mistä saa näytettyä katsastusmiehelle alustan ja jarrujen vastaavuudet? Kysytty yhdeltä konttorilta ja ei kuulemma käy bmwfansin tai realoem sivuilta kuvat, vaan vaatiivat näytön jostain korjaamo oppaasta ja ei ole vielä sellaista sattunut silmään. Kuulostaa melko hullulle kun ainakin kuulopuheiden perusteella vielä jokin aika sitten netistä tulostetut laput olisi käyneet. Ja bmw maahantuojalta ei saa lappuja. Kyseessä olisi e30 320 turbo mikä pitäisi katsastaa 325 jarruille ja alustalle.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo voi perkele. Vaihda konttoria. Mä voin olla väärässä, mutta mun mielestä missään ei lue että osista on pakko olla laput.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostKirkailla silmillä vakuutettuun kommenttiin "kyllä nää rummut tässä on mallisarjan isoimmat" katsurinko täytyisi luottaa? Totta kai sinun jollain pitää todistaa että ne osat todellakin on mitä pitäisi2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa. Ja tämä vastaavuus todistuksen osalta linja trafilla on muuttunut ja enään ei kelpaa itse tulostetut laput, ilman merkkiedustuksen allekirjoitusta.
Tässä on toki semmoinen porsaanreikä, et sanoo vaihtaneensa joka ikisen palikan alustassa 325:sta ja täyttää osat siihen muutoskatsastus listaan. Sit kautta kiven ja kannon vannoo että tämä pitää paikkansa, eikä sen kummempia lappuja tarvi. Tästä toki vaan tulee enemmän prosentteja, kuin vaikka pelkkien jarrujen vaihdosta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa. Ja tämä vastaavuus todistuksen osalta linja trafilla on muuttunut ja enään ei kelpaa itse tulostetut laput, ilman merkkiedustuksen allekirjoitusta.
Tässä on toki semmoinen porsaanreikä, et sanoo vaihtaneensa joka ikisen palikan alustassa 325:sta ja täyttää osat siihen muutoskatsastus listaan. Sit kautta kiven ja kannon vannoo että tämä pitää paikkansa, eikä sen kummempia lappuja tarvi. Tästä toki vaan tulee enemmän prosentteja, kuin vaikka pelkkien jarrujen vaihdosta.
Epäpätevät ja vittumaiset katsurit ja maailman paskimman asenteen autoharrastukseen omaava bemun maahantuonti vaan lyövät lisää kapuloita rattaisiin.
Pikkasen eri homma esim. mesen puolella.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostSä otat aika monta askelta oletuksinesi siitä eteenpäin mitä mä kirjoitin. Me ei olla tekemässä lentoturmatutkintaa tai ydinvoimalan lopputarkastusta. E30:ssä voi olla levyt ja rummut, tai jäähdytetyt levyt ja levyt. Tai edelliset ABSeilla. Siinä voi olla pikkutolpat tai isot. Vakaajia on pari erilaista. Mä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostEi vaan ollaan täällä kekkoslovakiassa autoa muutoskatsastamassa joka on välillä vaikeampi kerralla läpäistä mitä ydinvoimalan lopputarkastus
Olen kuullut monia älyttömyyksiä katsastuksesta, esimerkiksi että vaihdetuista osista pitää olla ostokuitti. Joskus on käytetty perusteena että siitä tietää ettei ole varastetuista purkuosista kasattu auto. Kaipa silloin pitäisi olla kuitti jos meet ihan vakion käyttiksen kanssakin leimalle johon on laitettu uudet tukivarret, alapallot/levyt ja palat.
Originally posted by Pazi88 View PostMut jos muutoskatsastetaan autoon isompaa myllyä, mi vaatii sen 325 alustan esim. Niin pitää todistaa että ne jarrut on oikeesti 325 tai vastaavat, ja että muut osat esim. Tukivarret on samat 316:ssa ja 325:ssa..
E30:ssä on esimerkiksi isoa ja pientä tolppaa. Nämä erottaa ilman tönäriä toisistaan jo siten että toisen tolpassa on iskarin kiinnitysmutterilla sisä ja toisella ulkopuolinen kierre. Se käy aivan hyvin ilmi mistä vaan varaosafilmistä. Siitä faktisen eron voi epäilyksettä todeta. Ei missään mielestäni lue todistelutapaa. Jos katsuri hyväksyy sen niin mitään virhettä ei ole tapahtunut mielestäni lain mukaan.
Ja päästölapussa ei voi olla päästöjen ottajana auton omistajan nimi koska "omaa autoa ei voi katsastaa". No niin. Mutta kun katsastus ei tapahdu siinä kun päästöt otetaan esim. korjaamolla, vaan siinä kun katsuri arvostelee sen lapun.
Samalla periaatteella omasta autosta ei varmaan saisi kattoa ohjauskulmiakaan.Last edited by petrolhead; 29-06-2018, 23:33.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Sä nyt siis oikeasti väität että ei tarvitse itse mitään todistella katsurille kun muutoskatsastelee alustaa. Senkun olettaa että katsuri tietää mutterista että on isot tolpat ja eikun leima lappuun? :think vinkkaatko missä konttorilla jatkossa mun sitten kannattaa muutoksia käydä näyttämässä.
Ja missä lukee mustaa valkoisella ettei omasta autosta saa pakokaasutesti lappua allekirjoittaa... ja ps. Katsuri ei saa omaa autoaan katsastaa, eikä edes toisen autoa mitä on korjannut edellisen 6kk sisään. Eikä ihan lähimmäisten sukulaistenkaan.Last edited by Bansku; 30-06-2018, 21:28.
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostSä nyt siis oikeasti väität että ei tarvitse itse mitään todistella katsurille kun muutoskatsastelee alustaa. Senkun olettaa että katsuri tietää mutterista että on isot tolpat ja eikun leima lappuun? :think vinkkaatko missä konttorilla jatkossa mun sitten kannattaa muutoksia käydä näyttämässä.
Ja missä lukee mustaa valkoisella ettei omasta autosta saa pakokaasutesti lappua allekirjoittaa... ja ps. Katsuri ei saa omaa autoaan katsastaa, eikä edes toisen autoa mitä on korjannut edellisen 6kk sisään. Eikä ihan lähimmäisten sukulaistenkaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMä olen käyttänyt muutoskatsastuksessa E30:n jarru- ja akselistomuutokset. Mitään muuta paperia ei ollut mukana kuin tekninen osa. Ei ollu mitään ongelmia. En asioisi konttorilla joka ei ole a) asiantunteva b) selkeesti palvelemassa minua.
Comment
-
-
Millonhan petroli on leimannu noita muutoksia viimeksi. Tässä tän vuoden puolella on tullu nuo uudet vaatimukset allekirjoitetuista papereista. Itsekkin olen siis ihan realoem lapuilla leimaillu vehkeet moneen kertaan. Mut tällä hetkellä linja on ettei ne laput enään kelpaa oli konttori mikä vaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
No johan on menny mallilleen.
Kieltäytyykö bmw edustajat kategorisesti leimaamaasta mitään dokumentteja katsastusta varten?:think
Onko mitään muuta tarpeeksi virallista tahoa joka käy?
Toinen asia on valmiiksi konttoreille kertyneet laput. Kerran hyväksytyt dokumentit voi joku toinenkin käyttää vaataavaan muutokseen.
Katsastustahan helpottaa myös esim alustan osien louvuttajan auton tiedot joilla pääsee näkemään että paikallaan olevat osat vastaavat luovuttajan speksejä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNo johan on menny mallilleen.
Kieltäytyykö bmw edustajat kategorisesti leimaamaasta mitään dokumentteja katsastusta varten?:think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment