Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #46
    Originally posted by SanMiguel View Post
    Onko olemassa jotain sivua tai keinoa selvittää mikä on auton alkuperäinen väri?

    Vastaukseksi ei tällä kertaa kelpaa ”vin numeron mukainen varustelista” esim vindecoderilla koska vastaus on joka puolella 490 / eli ns individual.

    Tiedän kyllä mikä väri autossa on päällä ja tarina on joskus aikoinaan kertonut sen olevan alkuperäinenkin, mutta kunhan ajattelin varmistella vaan näin vuosien jälkeen sen paikkaansa pitävyyttä. Päällä olevan värin tiedot/vuosimalli tiedot ei kerro sen olleen saatavilla e30 koriin missään tietolähteessä mutta onko se ollut erikseen tilattavissa :think

    Lisäyksenä: ovien välit, luukkujen sisäpinnat jne jne on omaan silmään olettaen tehdas asussaan ja ne vastaavat pintaan. Ei vaan koskaan ikinä missään ole tullut samanväristä e30 koria vastaan missään yhteydessä, ei orkkis pintaisena eikä edes jälkeenpäin maalattunakaan ja se seikka aiheuttaa epäilyksen.
    Tuolta vois koittaa kysellä.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16497
      • Asikkala

      #47
      Originally posted by Skarpa View Post
      Mistä riippuu, kumman mallinen lämppärin kenno autossa on? Vuosimalliero, vai joku muu?
      Onko merkitystä mahd. ilmastoinnin olemassaololla ?

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #48
        Originally posted by Skarpa View Post
        Mistä riippuu, kumman mallinen lämppärin kenno autossa on? Vuosimalliero, vai joku muu?
        Pakko udella että miksi kysyt?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #49
          Ennen olin siinä uskossa, että 3-nopeuksisella puhaltimenmoottorin katkaisijalla olevat on vanhalla kennolla ja 4-nopeuksiset uudella kennolla. Nykyään en ole asiasta niinkään varma.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3409
            • Kotka

            #50
            Originally posted by jr66 View Post
            Onko merkitystä mahd. ilmastoinnin olemassaololla ?
            Ei käsittääkseni.

            Originally posted by petrolhead View Post
            Pakko udella että miksi kysyt?
            Pohtinut tuota joskus ennenkin ja nyt tuli taas mieleen, kun oli keskustelua asiasta.

            Originally posted by T3 View Post
            Ennen olin siinä uskossa, että 3-nopeuksisella puhaltimenmoottorin katkaisijalla olevat on vanhalla kennolla ja 4-nopeuksiset uudella kennolla. Nykyään en ole asiasta niinkään varma.
            Jep.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • RikuBMW
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 712
              • Laitila

              #51
              Getrag 260, 4.vaihde hukassa lämpimänä ja nyt häviää myös 2.vaihde. Vivusto vaiko ihan itse laatikko vikana? Ihan perus M20B25:sen perässä ja suhteellisen nätissä ajossa ollut..
              Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
              Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
              Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #52
                Ei lämpötila manuaalista vaihteita hukuta. Pikemminkin mainitsemasi vivusto ongelma eikä sekään ole lämmöistä riippuvainen vika... Mut löysien poistoon vaan siitä
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • RikuBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 712
                  • Laitila

                  #53
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ei lämpötila manuaalista vaihteita hukuta. Pikemminkin mainitsemasi vivusto ongelma eikä sekään ole lämmöistä riippuvainen vika... Mut löysien poistoon vaan siitä
                  Ei pitäis hukuttaa ei, silti oudosti alkuun pelaa ja hetken ajon jälkeen ei. No, nivel kauppaan sitte vaa. Olikos noi ihan marmorihommia vai saako muualta? Kun ei muista yhtään
                  Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                  Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                  Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #54
                    Eikhän niitä saa tarvikkeenakin.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Bemssi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 872
                      • Kerkkoo

                      #55
                      Takajouset

                      Vieläkö jostain saa 325ix taakse "peräkärryn vetojousia"? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Vähän turhan pehmeä noilla vakiojousilla kärryperässä.

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #56
                        Originally posted by Bemssi View Post
                        Vieläkö jostain saa 325ix taakse "peräkärryn vetojousia"? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Vähän turhan pehmeä noilla vakiojousilla kärryperässä.
                        Alkuperäisenä ainakin touringiin saa: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=33&bt=33_1175
                        Osanumero: 33539061450 Tosin hinta saattaa vähän hillitä suurimpia ostohaluja. Jos sun auto on sedan, niin touringin takajouset on vakionakin jo hieman jäykemmät, saati sitten touringin "peräkärryjouset".
                        Lisäksi, sedanin "peräkärryjouset" on eri numerolla, kuin touringin vastaavat, joten luulisi touringissa olevan kaikkein jäykimmät. Tässä vielä sedanin jouset: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=33&bt=33_0334
                        Last edited by T3; 10-09-2018, 12:23.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6219
                          • Helsinki

                          #57
                          On kyllä aika suolaisen hintaiset...Et joskus 5 vuotta sitten kyselin noita "peräkärryn vetojousia" e30:seen ix:ään, niin tuli ei oo.
                          Kait niitä on sitten tehty, mutta esim e36 touring "peräkärryn jouset" oli muutama vuosi sitten n.120€/pari ja on sitten jäykät.
                          Tossa on kyseiset jouset motonet https://www.motonet.fi/fi/varaosatuo...86?ajoneuvo=57
                          Tossa juttua https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150983
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #58
                            Pikkanen ongelma. En muista kummin päin sakaralevyn pitää olla E30n 188-perässä että se passaa anturiin kun käytetään E36n takakantta. Oon joskus anturin paskonutkin jostain perästä kun levy oli väärinpäin, mutta enpä silti muista. :think
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Garash
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 526
                              • Joensuu

                              #59
                              Mulla on e30ssä nyt kuulunut noin kuukauden verran "klonksutusta" edestä, joka yleensä loppu kun painoi kytkinpolkimen pohjaan/painoi jarrua tai käänti rattia johonkin suuntaan. Tästä arvelin, että vika olis ollut pyöränlaakeri.
                              Noh ei ollut väljää missä eikä mikään paikka irti.

                              Kunnes eilen sit sytty jarrunesteen merkkivalo, oli vajausta, lisäsin täyteen. Ajelin taas päivän ja alko vilkuttamaan valoa(kytkinpoljin myös tällä kertaa löysähkö) - > nostin auton ylös ja katsoin jarruputket/letkut, kaikki ok.
                              Vuotoa löysin kytkimen työsylinterin luota ja neste tihkuu myös kytkinkopan ja vaihteiston välistä?? Voiko tuo klonksahtava ääni olla vauhtipyörästä? Lähinnä sitä ihmettelen kun omasta mielestä se ääni loppu samoihin aikoihin kun huomasin tuon jarrunesteen vähyyden..
                              Työsylinteri nyt menee vaihtoon joka tapauksessa, mutta vuotaako se myös laatikon sisälle? Onko voinut tuo aiheuttaa äänen vauhtipyörässä tms?
                              E30 325iA
                              E30 325i m-tech 2
                              E91 320d

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #60
                                Originally posted by Garash View Post
                                Mulla on e30ssä nyt kuulunut noin kuukauden verran "klonksutusta" edestä, joka yleensä loppu kun painoi kytkinpolkimen pohjaan/painoi jarrua tai käänti rattia johonkin suuntaan. Tästä arvelin, että vika olis ollut pyöränlaakeri.
                                Noh ei ollut väljää missä eikä mikään paikka irti.

                                Kunnes eilen sit sytty jarrunesteen merkkivalo, oli vajausta, lisäsin täyteen. Ajelin taas päivän ja alko vilkuttamaan valoa(kytkinpoljin myös tällä kertaa löysähkö) - > nostin auton ylös ja katsoin jarruputket/letkut, kaikki ok.
                                Vuotoa löysin kytkimen työsylinterin luota ja neste tihkuu myös kytkinkopan ja vaihteiston välistä?? Voiko tuo klonksahtava ääni olla vauhtipyörästä? Lähinnä sitä ihmettelen kun omasta mielestä se ääni loppu samoihin aikoihin kun huomasin tuon jarrunesteen vähyyden..
                                Työsylinteri nyt menee vaihtoon joka tapauksessa, mutta vuotaako se myös laatikon sisälle? Onko voinut tuo aiheuttaa äänen vauhtipyörässä tms?
                                Jarrusatula sulla on irti voi olla myös pala rikki/loppu
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎