Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 327/207 hv kiihtyvyys?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Minel87
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 24

    #46
    Originally posted by M5 talviautona
    Onko tosta vehkeestä näyttää dynopapereita? Olihan gti makasiinissakin joku mersu jossa oli 170 pyöriltä ja 250 koneesta.. Että mihin se 80 heppaa katoo siellä? Mitä noita vehkeitä on penkattu paikallisessa autohuolossa niin akselitehoon saa panna joku 30-35heppaa lisää.. Niin sanoi penkittäjä/mittaaja
    ja kuinka tarkka tuo penkki sit on? Onhan niissäkin kuulemma 10hepan eroja..
    Onko tossa vehkeessä isompia venttiileitä ees?

    jos on pientäkin lukutaitoa niin varmaan osaa lukee tuolta alusta että paperilla on tulosta mitä on saatu ulos!

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #47
      Originally posted by Minel87
      jos on pientäkin lukutaitoa niin varmaan osaa lukee tuolta alusta että paperilla on tulosta mitä on saatu ulos!
      No miks ei laput jo näy..?
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #48
        Minel, ei kannata kummastelle epäluuloista suhtaitumista noihin sun ilmoittamiin tehoihin. Metsä vastaa niin kuin...
        Minkä ihmeen takia varjelet koneeseen tehtyjä muutoksia kun niitä sulta kysytään? Sekin olisi hyvä alku kun kertoisit että missä tehot on mitattu, lappujakin kun on enemmän ja vähemmän totuuden mukaisia.

        Comment

        • M5 talviautona
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 242
          • Kokkola

          #49
          Voihan sitä puhua

          Voihan sitä puhua että on reilu 200pyörätehoa.. Tuohon ei taida uskoa oikeen kukaan täällä foorumilla? Mitä sille sun koneelles on tehty? Miksei kukaan muu oo saannu likellekkään tota luokkaa tehoo irti 2,7kasta? Kaverilla oli endurance kone 2,7 mikä oli laiton ku liian iso. Siinä oli kone teho 210heppaa ja vääntö 300Nm ja sinne oli tehty aivan kaikki koko paskan pudjetti on joku 11000ekee.
          Eikös niistä 2,7koista oo saatu autotalli virittämisellä joku 170-180hv.. Ainakin mitä joskus täällä palstoilla on kirjoteltu.. Ja hartgehan ottaa 2,6sesta joku 204hv koneesta. Et autotalli virittäjä ottaa enemmän?
          Onhan noita dynoja monenlaisia.. Missä se auto penkattiin? Tää Kokkolan tehodynon pitäis olla suomen parhaimpia/tarkimpia kuulemma..?
          Minkälaisilla kierroksillla nuo tehot ja väännöt tuli?
          Laita mustaa valkosella tänne niin ei tartte väitellä..
          ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

          325e 2,7 e30
          318i e30
          535ia e34
          m5 e34
          525 e34
          316i e30
          524td e28 = Ei savua ilman tulta
          Viimesin bemari 316i e36
          Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #50
            Originally posted by M5 talviautona
            Voihan sitä puhua että on reilu 200pyörätehoa.. Tuohon ei taida uskoa oikeen kukaan täällä foorumilla? Mitä sille sun koneelles on tehty? Miksei kukaan muu oo saannu likellekkään tota luokkaa tehoo irti 2,7kasta? Kaverilla oli endurance kone 2,7 mikä oli laiton ku liian iso. Siinä oli kone teho 210heppaa ja vääntö 300Nm ja sinne oli tehty aivan kaikki koko paskan pudjetti on joku 11000ekee.
            Eikös niistä 2,7koista oo saatu autotalli virittämisellä joku 170-180hv.. Ainakin mitä joskus täällä palstoilla on kirjoteltu.. Ja hartgehan ottaa 2,6sesta joku 204hv koneesta. Et autotalli virittäjä ottaa enemmän?
            Onhan noita dynoja monenlaisia.. Missä se auto penkattiin? Tää Kokkolan tehodynon pitäis olla suomen parhaimpia/tarkimpia kuulemma..?
            Minkälaisilla kierroksillla nuo tehot ja väännöt tuli?
            Laita mustaa valkosella tänne niin ei tartte väitellä..
            OT, mutta ai sielläkin on se suomen paras/tarkin dyno.. Kyllähän noi lukemat ihan mahdolliset vielä periaatteessa olis, riippuu mitä tehty.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • M5 talviautona
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 242
              • Kokkola

              #51
              Niinpä..

              Se penki maksaa kuulemma hunajaa ja sen kävi kuulemma jotku hesalaiset ja saksalaiset insinöörit kaliproimassa..Tiejä sit..? Mut aivan sama mulle..
              Miksei tommoset lukemat voi pitää paikkaansa, Mut minkälainen tommonen on ajaa pikkukierroksilla ja miten päästöjen kanssa? Nokan täytyy kumminki olla jo aika raju et noihin lukemiin päästään? Mutta ku mitään faktaa ei tuu koneesta niin.... Onse kumma ku ei 3,5sestakaan saa kunolla tommosia lukemia. Eikös joku ollu joskus pannu 1,5mm isommat venat ja nokan ja kaikki muut niin siitä irtos 10heppaa enemmän ku vakiosta.. Halvallahan tommosta konetta ei varmana saa rakenettua.? koneeseen menee varmasti tonneja et 2,7kasta saa sen 230hv..
              Mitä tämmösestä väittelemään? Loppujen lopux aivan sama..
              ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

              325e 2,7 e30
              318i e30
              535ia e34
              m5 e34
              525 e34
              316i e30
              524td e28 = Ei savua ilman tulta
              Viimesin bemari 316i e36
              Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

              Comment

              • L4TUA
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 494
                • Kuuso

                #52
                Toi kaveri on trolli näemmä.. oishan se jo kertonut koneen specsit moneen kertaan.. ehkäpä se hakee niitä juuri internetin kiehtovasta maailmasta..

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11662
                  • Kouvola

                  #53
                  eiköhän tää topicci ala olemaan aika "valmis"

                  Comment

                  • Team Eastcorner
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1095
                    • Vimpeli

                    #54
                    niin. tuntuu olevan aika helppo saada väittely aikaan jostain tietystä aiheesta.. suuri osahan tais olla niitä "kuulemma" "pitäis" -juttuja. ikinä ei voi päästä varmuuteen kenen puheet pitää paikkansa. helpointahan olisi jos saisi kaikki samalle viivalle esim: oma E34 m20b25 menee aikalailla tasoihin E34 m50b20:n kanssa.. on ihan sama missä dynossa on eri autot mitattu, eroja on varmasti! kaikki kuluu, osaa huolletaan huonommin. vaikuttaa renkaiden leveys, koko ja KAIKKI. mutta se ihmetyttää että miksi ei m20 ole helppo virittää, saahan TAUNUKSEN 2.0 OHC koneestakin kevyemmillä männillä, jyrkemmällä nokalla, 45mm tuplilla sekä isommilla venttiileillä vajaa parisataa hummaa.. (älä rupea tästä väittämään, tätä ei ole pakko niellä, en väitä todeksi, vain kuulo puhetta, mutta silti moni tuota konetta mainostaa)
                    Rides:

                    -E28 518i ´86
                    -Audi A6 C5 ´99
                    -VW T4 ´97

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #55
                      Noniin... Tämähän taas menee tutuille urille koko juttu...

                      Theardin aloittaja voi laittaa mulle privaa siinä vaiheessa kun faktaa tähän rupeaa löytymään, niin jatketaan sitten taas.

                      Ja siihen saakka...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎