E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pazq
    replied
    Äläs nyt. Se voi hyvinkin olla tuon verran kun käy puntarissa. Ei se otteen massa ole mikään absoluuttinen totuus. Jos pääsetkin tuohon alle 10kg sarjaan jo vakiopainolla joten menee 5kg sitten. Tokikaan ei ole merkitystä jossei mitään mörkömoottoria ole laittamassa

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by pazq View Post

    Eli nyt käyt punnituksessa että onko se 9.xxkg vai 10.xxkg todellinen. 1255kg luulis riittävän sit kauhee määrä tavaraa sisään kun leimaa sen turbolle että paino nousee niin saa laput ylemmille tehoille. Todelliset painothan merkitsee niin otteen painoilla ei juuri merkitystä
    Mitään painoa vähentävää ei autossa ole tapahtunut, joten tuollaiseen 1255kg on turha haaveilla pääsevänsä .

    Ehkäpä kuitenkin menen tuolla annetulla kW luvulla, penkkilappu pitää olla kuitenkin siinä vaiheessa antaa lapaan kun autoa leimalla punnitaan. 100kg lisää painoa alkuperäiseen omamassaan tarkoittaa n. 15kw lisää paperille, ei ehkä kovinkaan merkityksellinen asia.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post

    Kyllä, omamassa otteella. Avo kyseessä
    Eli nyt käyt punnituksessa että onko se 9.xxkg vai 10.xxkg todellinen. 1255kg luulis riittävän sit kauhee määrä tavaraa sisään kun leimaa sen turbolle että paino nousee niin saa laput ylemmille tehoille. Todelliset painothan merkitsee niin otteen painoilla ei juuri merkitystä

    Leave a comment:


  • Walluu
    replied
    Päevee! Onko suositella verhoilijaa E30 sisustalle? Täytyy olla asiantunteva ja mahdollisimman lähellä alkuperäistä laatua. Kiitos ja kumarrus!

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post

    Mikä massa tuo on? Omamassa rekisteriotteessa? Mulla oma 316 omamassa näkyy olevan 1090kg otteessa. Toki en oo varma onko se nyt muutoskatsastettu sinne vai. 1090/126 = 8.650, eli 5kg/kW sais olla. Eli 1090/5 = 218kW = 292hp

    Lähinnä pohdin että jos tuo m52 joskus antaa kunnolla periksi, niin saako tonne tilalle mitään tuoreempaa. Kaikkien pienitehoisin B58 menis just tohon 218kW rajaan.
    Kyllä, omamassa otteella. Avo kyseessä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post

    No niin, nyt on konttorilla käyty kysymässä. Eli kaava tuon avon kanssa meni näin
    1330kg/ 126kw= 10,56kg/kw, eli saa olla 7kg/ kW.
    1330kg/7= 190kw .

    Auto kuulemma punnitaan vielä ja jos/kun painaa alkuperäistä enemmän niin sitä voidaan käyttää tuossa kaavassa painona, mutta merkittävää eroa tuolla ei luonnollisesti ole.
    Mikä massa tuo on? Omamassa rekisteriotteessa? Mulla oma 316 omamassa näkyy olevan 1090kg otteessa. Toki en oo varma onko se nyt muutoskatsastettu sinne vai. 1090/126 = 8.650, eli 5kg/kW sais olla. Eli 1090/5 = 218kW = 292hp

    Lähinnä pohdin että jos tuo m52 joskus antaa kunnolla periksi, niin saako tonne tilalle mitään tuoreempaa. Kaikkien pienitehoisin B58 menis just tohon 218kW rajaan.

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by pazq View Post

    Eikö se ollut niin että jos on 9.xxkg/kw niin saa kasvattaa 5kg/kw ja jos on yli 10kg/kw niin saa kasvattaa tuohon 7kg/kw
    No niin, nyt on konttorilla käyty kysymässä. Eli kaava tuon avon kanssa meni näin
    1330kg/ 126kw= 10,56kg/kw, eli saa olla 7kg/ kW.
    1330kg/7= 190kw .

    Auto kuulemma punnitaan vielä ja jos/kun painaa alkuperäistä enemmän niin sitä voidaan käyttää tuossa kaavassa painona, mutta merkittävää eroa tuolla ei luonnollisesti ole.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    5 kg/kw ? Eikös se ollut joskus 7 kg/kw ?
    Eikö se ollut niin että jos on 9.xxkg/kw niin saa kasvattaa 5kg/kw ja jos on yli 10kg/kw niin saa kasvattaa tuohon 7kg/kw

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Looks View Post

    M20b25, auto valmistettu 5/87. Räjäytyskuvista ei löydy koko osaa. Kaasuläpältä tulee bensatankin huohotusventtiili jonka jatkeena on tuo letku ja osa.
    Ei pitäis olla e30 tuollaista osaa, tuossa kuvassa se on 7 Fuel tank breath.valve/disturb.air valve | BMW 3' E36 320i M52 Europe Kuvassa olevalla numerolla kun hakee niin Disturbance air valve 1247677 | BMW 11641247677

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Tässä taas kahlittu internetti läpi ja infoa on tullut vastaan jos jonkinmoista. Mutta koska kuten aina, täältä löytyy kovin tieto niin kysytään: Mikä on maksimi kw määrä mitä tänäpäivänä saa E30:n moottorin vaihdon yhteydessä muutoskatsastaa? 5kg/ 1kw,, eli 325i avoon n.370hp ?
    5 kg/kw ? Eikös se ollut joskus 7 kg/kw ?

    Leave a comment:


  • Looks
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Sulla on joku moottori siinä autossa?
    M20b25, auto valmistettu 5/87. Räjäytyskuvista ei löydy koko osaa. Kaasuläpältä tulee bensatankin huohotusventtiili jonka jatkeena on tuo letku ja osa.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Looks View Post
    Mihin tämä kuuluisi kiinnittyä?

    Click image for larger version

Name:	IMG_8631.jpg
Views:	142
Size:	142.5 KB
ID:	5532364
    Sulla on joku moottori siinä autossa?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Kutakuinkin tuon verran taitaa olla. E30 ix joskus laskin että 365hv tais olla

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Tässä taas kahlittu internetti läpi ja infoa on tullut vastaan jos jonkinmoista. Mutta koska kuten aina, täältä löytyy kovin tieto niin kysytään: Mikä on maksimi kw määrä mitä tänäpäivänä saa E30:n moottorin vaihdon yhteydessä muutoskatsastaa? 5kg/ 1kw,, eli 325i avoon n.370hp ?

    Leave a comment:


  • Looks
    replied
    Mihin tämä kuuluisi kiinnittyä?

    Click image for larger version

Name:	IMG_8631.jpg
Views:	149
Size:	142.5 KB
ID:	5532364

    Leave a comment:

Working...
X