Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • schwarze
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Tämä kiinnostaa myös täällä. Kun ei nuo kuitenkaan toimi, luulisin.
    Voi huoletta poistaa ledi-kamman, ei vaikuta mittariston toimintaan mitenkään.
    Last edited by schwarze; 06-12-2023, 20:25.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Juhi View Post
    Mulla oli myös sama vika. Vaihdoin kaikki konkat ja uudet akut SI-levyyn, sitten huomasin että mittariston kehyksessä olin käyttänyt liian pitkiä ruuveja ja niillä olin tuhonnut SI-levyn. Tuo on aika yleistä, että menee ruuvit sekaisin ja saa tuhoa aikaan.
    Eihän nyt vain ole sama homma toNmbbA:lla?

    Jos ei tule omin avuin kuntoon, niin tämä kaveri osannee auttaa:
    [email protected]
    Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
    Ei ole omassa onneksi ruuveilla tökitty rikki. Täytynee vielä yrittää vaihtaa toisenmalliset akut ja toivoa että asettuisi sillä lopullisesti.

    Leave a comment:


  • Juhi
    replied
    Mulla oli myös sama vika. Vaihdoin kaikki konkat ja uudet akut SI-levyyn, sitten huomasin että mittariston kehyksessä olin käyttänyt liian pitkiä ruuveja ja niillä olin tuhonnut SI-levyn. Tuo on aika yleistä, että menee ruuvit sekaisin ja saa tuhoa aikaan.
    Eihän nyt vain ole sama homma toNmbbA:lla?

    Jos ei tule omin avuin kuntoon, niin tämä kaveri osannee auttaa:
    [email protected]
    Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post

    Voiko huoltoilmaisimen valot poistaa (erillinen piirilevy) niin että ei vaikuta muiden mittareiden toimintaan ?
    Tämä kiinnostaa myös täällä. Kun ei nuo kuitenkaan toimi, luulisin.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Netin syövereitä pengottu, eikä vastausta tuntunut löytyvän niin kokeillaas vanhojen kunnon btcf jumalien tietämystä.

    Ongelmana e30 mittaristo ( yllätys yllätys ) Kierroslukumittari toimii miten toimii, jos toimii.Kulutusmittari ei toimi ollenkaan, kaikki muut mittarit toimii.
    huoltoilmaisimen keltainen led palaa vaikka autossa ei olisi avaimia paikallaan.

    Mittaristoon on uusittu : Akut, vanhojen 1,2v ni-cd akkujen tilalle laitettu 1,2v ni-mh akut ( onko tämä nyt virhe?), pari syöpynyttä diodia vaihdettu sekä muutama vastus. Piirilevy on mitattu läpi, oikosulkuja ym ei ole.

    Onko vika nyt mahdollisesti jossain mikroprossussa vai jotain muuta vialla?

    Voiko huoltoilmaisimen valot poistaa (erillinen piirilevy) niin että ei vaikuta muiden mittareiden toimintaan ?

    Toivottavasti joku saa jotain tolkkua tästä sekavasta horinasta.

    EDIT. vm 88 kikotin kyseessä.
    Last edited by toNmbbA; 19-11-2023, 17:04.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by bmw325ix View Post
    Olisi suunnitelmana vaihtaa iX:n vaihteensiirtäjän puslat ja jakolaatikon ylempi vuotava stefa. Saako euroopasta uretaanipuslasarjaa vaihtajaan ja kenties parempaa tankoa niin kuin tämä?: https://www.garagistic.com/products/...5ix-dssr-190mm . Onko muita kulutusosia mitä kannattaa vaihtaa samalla kun on rojut on irti?
    Mä tein itse ton, sopivan painoista vedettyä tankoa puuilosta ja taivutin noi päät ja hitsailin.
    Ainakin tuollainen uretaani pusla löytyy https://www.bushings.eu/polyurethane...x-031976b-4982

    Leave a comment:


  • bmw325ix
    replied
    Olisi suunnitelmana vaihtaa iX:n vaihteensiirtäjän puslat ja jakolaatikon ylempi vuotava stefa. Saako euroopasta uretaanipuslasarjaa vaihtajaan ja kenties parempaa tankoa niin kuin tämä?: https://www.garagistic.com/products/...5ix-dssr-190mm . Onko muita kulutusosia mitä kannattaa vaihtaa samalla kun on rojut on irti?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Noifa on ollut aika monia eri malleja. Kyllähän toi sun oma vahvasti näyttäisi tornin takaa kieppaavalta, mutta kuuluisiko sitten olla vähän erilaisen sisäletkun kaverina:think
    Jännä, että toi on kokonainen setti sisäpuolen osineen päivineen. Jotenkin outo yhtälö. Noo, tilasin tässä joutessani polkupyöräkolarista toipuessa ameriikasta Four Seasons-merkkisen letkun, etupuolelta koukkaava malli ja liitin suoraan putken kyljessä orig tyyliin. Kaiken järjen mukaan pitäis olla passeli.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Noifa on ollut aika monia eri malleja. Kyllähän toi sun oma vahvasti näyttäisi tornin takaa kieppaavalta, mutta kuuluisiko sitten olla vähän erilaisen sisäletkun kaverina:think

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    E30 ilmastoinnin tuntijoille...

    Nyt kaivataan pientä vinkkiä.

    Hankkimani ilmastointipaketin mukana tulleet osat käy muuten ihan bolt-on, mutta matalapaineletku kennolta kompuralle on problem. Kuvassa letku on kiinni läpiviennistä törröttävässä putken päässä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt ja netin kuviin on uskominen, niin on olemassa versio, jossa kyseinen letku menee iskaritornin akun puolelta alas. Silloin tosin akku on kontissa. Tuo letku muotonsa puolesta olisi sellainen, muttei se ensinnäkään mahtuisi akun tornin väliin. Ja toisekseen, jos ja kun se on kiinni kennosta tulevassa putkessa, niin ei sen asema tuosta juuri voi mihinkään edes muuttua :think



    No, sitten tornin etupuolelta menevä letku tuntuu olevan yleisempi. Näitäkin on sitten kahta eri mallia, löytyy ihan samalla varaosanumerolla. Alla linkit molempiin. Tuo "umpilisäkkeellinen" taitaa olla halvempi, yksi oli jo eBaysta ostettu, mutta olikin hajonnut myyjän varastossa ja kaupat peruuntui. Ehkä hyvä, sillä näin jälkikäteen tutkien, U-boot-tyylin paisari taitaa haitata umpisuoli-mallisen letkun olemusta.

    Tavallisempi

    Umpilisäkkeellinen

    Tuosta olemassa olevasta ei oikein näppärästi saa muokattua. Alkuosaa voisi jatkaa, mutta loppuosa ei mene lähellekään siististi ja kumiosaa pitäisi lyhentää.

    Onko näiden esiintymisestä jotain hajua, mikä on ollut missäkin?

    Lienee sitten tuon "tavallisen" linkin mukainen letku ainoa vaihtoehto? Ihmetyttää tuo nykyinen letku, että miten se on voinut olla missään kiinni? Paketin mukana se tuli.

    Leave a comment:


  • Hunajameloni
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    On, 2-ovisen osa leviää alaspäin enemmän kuin 4-ovisen joka on lähes ellei täysin tasalevyinen.

    4-ovisen osa #12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3..._grill/#pos_12
    Kiitos avusta!

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Hunajameloni View Post
    Onko tuo osa erilainen 2d ja 4d? :think
    On, 2-ovisen osa leviää alaspäin enemmän kuin 4-ovisen joka on lähes ellei täysin tasalevyinen.

    4-ovisen osa #12 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3..._grill/#pos_12

    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Originally posted by Hunajameloni View Post
    Tämä on neliovinen, onko helpointa siis vaihtaa tuo koko osa eikä edes yrittää kunnostaa mitenkään?
    Uudelleen maalaamalla voi tulla ihan hyvät, mastonin mattamustaa vaan päälle.

    Leave a comment:


  • Hunajameloni
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuolla osa 5 http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...or_trim_grill/ kaksiovinen versio, kuvassa minun silmään näyttää 4-oviselta ?

    E: jaha, apuja jo tulikin.
    Onko tuo osa erilainen 2d ja 4d? :think

    Leave a comment:


  • Hunajameloni
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    2-Ovinen?

    Numero 5.
    Covering left 51 32 1 888 173
    tai
    Covering right 51 32 1 888 174
    Tämä on neliovinen, onko helpointa siis vaihtaa tuo koko osa eikä edes yrittää kunnostaa mitenkään?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎