Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MPV
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Miten toi oven lista tiivisteineen lähtee irti? Veikkaus, että ihan ylöspäin nostamalla, mutta kokeilussa loppui usko...
    E21:ssä on liki samanlainen ja ylöspäin kampeamalla joo. Olisko tästä videosta apua?


    Ennen tuota kohtaa kertoo vielä että tarvii leveän talttaruuvarin ja palan kangasta suojaksi. Jos on sellaiset muoviset listanirrotustyökalut, niin nekin käynee.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Miten toi oven lista tiivisteineen lähtee irti? Veikkaus, että ihan ylöspäin nostamalla, mutta kokeilussa loppui usko...

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Kiitos tiedosta, tuossa tulikin tutkittua noita ix kuvia pitkin nettiä, niin osassa on tuo yksiosainen osassa kaksi osainen, myös olen nähnyt kaksi osaisia M-tech I puskurin kanssa, kun taas oon ymmärtänyt että yksiosainen olisi tarkoitettu M-tech I puskurin kanssa, koska ei ole niin paksu:think

    M-tech 1 lista on omanlaisensa. Yksiosainen ja alareunasta vähän eri muotoinen kuin vakio.Suurimpana erona on M-tech -listasta puuttuva alapuolinen uloke takapäässä. Yksiosaisesta listasta saa itse veisteltyä M-tech etuhelman kanssa ihan hyvin sopivan.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Tähän mennessä luulin, että on, mutta jotain eroa sittenkin.
    Takavetoisen kun valitsee, niin antaa tuon yhtenäisen nro 11, mutta kun avaa infon, niin antaa kyllä sillekin soveltuvuuden nelivetoon.



    Nelivetoinen valittuna antaa sitten tuon kaksiosaisen:


    EDIT: näyttäisi siltä, että kaksiosainen lista on vain kaksiovisessa 325ix:ssä, ja tuo yhtenäinen voi olla missä vaan.
    Kiitos tiedosta, tuossa tulikin tutkittua noita ix kuvia pitkin nettiä, niin osassa on tuo yksiosainen osassa kaksi osainen, myös olen nähnyt kaksi osaisia M-tech I puskurin kanssa, kun taas oon ymmärtänyt että yksiosainen olisi tarkoitettu M-tech I puskurin kanssa, koska ei ole niin paksu:think

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Hei...
    Onko nää puskurin listat metalli puskurissa takavetoisen ja ix mallin kanssa samat.
    Tähän mennessä luulin, että on, mutta jotain eroa sittenkin.
    Takavetoisen kun valitsee, niin antaa tuon yhtenäisen nro 11, mutta kun avaa infon, niin antaa kyllä sillekin soveltuvuuden nelivetoon.



    Nelivetoinen valittuna antaa sitten tuon kaksiosaisen:


    EDIT: näyttäisi siltä, että kaksiosainen lista on vain kaksiovisessa 325ix:ssä, ja tuo yhtenäinen voi olla missä vaan.
    Last edited by MPV; 20-08-2023, 22:38.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Hei...
    Onko nää puskurin listat metalli puskurissa takavetoisen ja ix mallin kanssa samat.
    Kun katsoo bmw etk ja realoem, kun katsoo mallien osien sopivuus listaa, niin näyttää että ix:ssä on omat:think
    https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_0535
    Tarkoitan osia 19-23 ja nyt en tarkoita M-tech I osia, vaan ihan perusmallia

    Tässä lista mistä mallista löytyy, niin on vain ix
    https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...677&series=E30
    sit jos katsoo takavetoisen, ei oo mahdollista katsoa sopiivuus listaa, kun ei tuoteta enään

    Leave a comment:


  • greivi
    replied
    Jäi syömään tuo lambda niin kovin että pakko oli ottaa ecun pin out käteen ja lähteä mittailemaan. Kappas vaan, sielä oli signaali ja maa ristissä. Myös näillä foorumeilla puitu asiaa ja väärääkin tietoa löytyy. Tässä ainakin alkupään M50b20 motronicin eculla ja e34 johtosarjalla oikeaa tietoa:

    Auto. Lambda
    Vihreä. Valkoinen = Lämmitys
    Ruskea. Valkoinen = Lämmitys
    Musta. Musta = signaali +
    Keltainen. Harmaa = signaali maa

    Jännä kun realoem osanumerolla tilattu Bosch lambda oikealla pistokkeella mutta väärällä järjestyksellä ! Swappasin nuo signaalijohdot ja heti lähti lambda tekemään työtä. Ei enää vikakoodia eikä tyhjäkäynti aaltoile. Tyhjäkäynnillä voi hyvällä sävelkorvalla vielä huomata pientä epätasaisuutta, mutta ei sellaista että auto melkeen sammuu.

    Testiajo ok, kaikinpuolin parempi mutta haamurajoitin vielä kiusaa. ”Rajoitin” tulee vastaan noin kierrosalueen puolessavälissä, vähän tuntuu kuin yksi pyttykin tippuisi pois menosta. Jos kaasu pohjassa jatkaa ja ylittää tämän ”alueen” niin alkaa kiertämään normaalisti loppuun saakka.

    Vikakoodiksi antoi nyt 55/Ignition system. Olisikohan nyt aika miettiä uutta kampiakselin asennontunnistinta ?

    Leave a comment:


  • greivi
    replied
    M50 rötää

    Alkupään M50b20 ei meinaa mennä ruotuun sitten millään. Tyhjäkäynti seilaa, rötää, pätkii, haamurajotin jne..


    Tähän asti vaihdettua:
    -Kaikki imusarjan tiivisteet
    -Venttiilikopan tiivisteet
    -Huohotinletkut tsekattu ja vaihdettu se imusarjan nysä
    -Tyhjäkäyntimoottori putsattu (tärrää virrat päällä)
    -Ilmamassa (Bosch), Kokeiltu myös toisella

    -Lamda (Bosch 0 258 005 322)
    -Imuhaitari
    -Puolat (Vanhat oli ZUNDPULE 1726177 ja uudet BREMI 1703359)


    Ei vaikutusta. Vikakoodia antaa lamdasta, tulee heti takaisin jos käynnissä poistaa. Mutta jos ottaa lambdan irti niin ei tule siitä vikakoodia ??
    Lambda myös mitattu liittimestä ja sen pitäis olla OK, lämmitys yms..


    Diagnostiikka on vähä nii ja näi kun on vain tuo 20 pin portti ja autocom.
    Jos ajaa vikapäällä vähän lenkkiä ja kengittää niin antaa misfirea, kerran on ollu jopa Kampiakselin tunnistimesta vikakoodi.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Lasinen kattoluukku, onko jollakin? Luetun perusteella OEM mutta kuitenkin jälkiasennus?

    Leave a comment:


  • Joni5629
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    Kiitos! Kokeilen tätä ja olis varmaan miun kannattanu tosiaan selventää että tuo nokka akselin päähän tuleva malli mulla👍

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by Joni5629 View Post
    Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?

    Leave a comment:


  • Joni5629
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    153624
    Tuleeko puolq alimpaan?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by joni5629 View Post
    joo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?
    153624

    Leave a comment:


  • Joni5629
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Onkohan tuon ikäisessä m20:ssä vanhempi vai uudempi startti:think
    Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
    Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
    Joo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Näinhän se on ja laturin taisi olla kokosininen :think Arvailu jatkuu.
    Joo startin heräte on kelta-musta.
    Autoissa joissa on tuo kevennysrele-systeemi, musta-vihreä johto tulee startin toiseen liittimeen. Jos startissa ei ole tuota toista liitintä niin musta-vihreän johdon maadoittamalla saa ohitettua tuon niin että puhallin ja valot ym. toimii mutta eivät mene pois päältä starttauksen aikana.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎