Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bme
    replied
    Täyttöputken fiksaus työnalla ja tarvisi apuja e30 omistajalta. Pystyisikö joku mittaamaan tankin täyttöputken sijainnin aukkoon nähden, eli mitat
    - täyttöputken päältä pintapeltiin (korkeus)
    - täyttöputken alareunasta pintapeltiin (syvyys, lyhin mitta)
    Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	447
Size:	16.9 KB
ID:	5496889

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post

    Mikä rengasmerkki/malli. Se tekee yleensä paljon enemmän ajettavuuteen, kuin mikään muu.
    Vredestein.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Millä paineilla kannattaisi ajella 215/40 R16 renkailla 9x16 vanteiden kanssa?
    Oma on ihan paska ajaa niin voisi vaikka tuosta lähteä hakemaan parannusta.
    Mikä rengasmerkki/malli. Se tekee yleensä paljon enemmän ajettavuuteen, kuin mikään muu.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Millä paineilla kannattaisi ajella 215/40 R16 renkailla 9x16 vanteiden kanssa?
    Oma on ihan paska ajaa niin voisi vaikka tuosta lähteä hakemaan parannusta.
    Kasvata renkaan ulkohalkaisijaa niin ajettavuus voi parantua ?

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mulla oli 8x16 vanteilla, missä 215/45 kesärenkailla 2,5bar, ja nyt samat vanteet mutta 225/50 2.80bar, tuntuu aika jees

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Millä paineilla kannattaisi ajella 215/40 R16 renkailla 9x16 vanteiden kanssa?
    Oma on ihan paska ajaa niin voisi vaikka tuosta lähteä hakemaan parannusta.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Mulla oli orkkis pumppu tulossa tiensä päähän

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    M20 pitkä startti satunnaisesti. Tästä aiheesta löytyy jotakin infoa ja vaihtoehtoja missä vika. Omassa ko. moottorilla varustetussa ongelma, että lämpinänä saa sahata toisinaan pidemmän aikaan ennen kuin käynnistyy. Kylmänä käynnistäessä ei ongelmaa. Ehdotuksia vian korjaukseen?
    Suuttimet vuotaa.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    M20 pitkä startti satunnaisesti. Tästä aiheesta löytyy jotakin infoa ja vaihtoehtoja missä vika. Omassa ko. moottorilla varustetussa ongelma, että lämpinänä saa sahata toisinaan pidemmän aikaan ennen kuin käynnistyy. Kylmänä käynnistäessä ei ongelmaa. Ehdotuksia vian korjaukseen?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post

    Ei ole kokemusta, niin en osaa varmuudella sanoa, kuinka hyvin pelaa, mutta mahdolliset seuraukset siitä, että flekti ei pyöri lienevät:

    1. Ajotilanteessa ei mitään, viima riittää kyllä jäähdyttämään lauhduttimen
    2. Ruuhkassa seisoessa mahdollisesti vähäisempi jäähdytysteho, jos lauhduttimen lämpeneminen ei nosta jäähdyttimen lämpötilaa niin paljon, että lämpökytkin käynnistäisi flektin
    3. Kylmäaine lämpenee turhan paljon ja ylipainekytkin katkaisee kompuran.

    En usko, että tuosta seuraa mitään pysyvää vauriota/haittaa, eli kokeilemallahan se selviää. Minkälainen flektin ohjaus sulla on, jos releitä ei ole?
    Joo, nuo lienee skenaariot. Tässä ei ole vielä minkäänlaista ohjausta, eli nuo high ja normal speed releet tulevat kyllä. Eivät omille paikoilleen, kun ei ole johdotusta, jonnekin muualle omavalintaiseen paikaan siis. Homma toki ratkeaa vielä kolmannella releellä, joka kytkee normal speedin ilmastoinnin mukana. Ei tartte mitään diodeja kehitellä.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Pommitetaan nyt ettei foorumi tyystin hiljene

    Ilmastointi on tossa asennuksessa ja sähköjen osuus menossa. Ilmeisestihän nyt on niin, että alunperin sähköflektin normal speed lähtee käyntiin heti kun lykkää kylmäkoneen päälle. Toisaalta, normal speed voi lähteä käyntiin myös muuten vaan, jos ja kun lämpökytkin kytkee. Jotta tässä tapauksessa (keltainen viiva) ei ilmastointi lähde päälle, niin tuo systeemiin kytketty diodi estää virran pääsyn kompuralle. Kysymys kuuluu, että jos jättää flektin kokonaan lämpökytkimien varaan, niin onko odotettavissa ongelmia? Siis että ilmastoinnin mukana ei flekti lähdekään heti päälle, vaan vasta jos/kun lämpökytkin on sitä mieltä. Kun tässä yksilössä ei ole näitä normal speed ja high speed -releitä eikä niiden johtoja, niin voisi yrittää mennä aidan matalimmasta kohdasta yli. Onhan tuo tehtävissä, ei siinä mitään, mutta jos ei ole välttämätöntä, niin...
    Ei ole kokemusta, niin en osaa varmuudella sanoa, kuinka hyvin pelaa, mutta mahdolliset seuraukset siitä, että flekti ei pyöri lienevät:

    1. Ajotilanteessa ei mitään, viima riittää kyllä jäähdyttämään lauhduttimen
    2. Ruuhkassa seisoessa mahdollisesti vähäisempi jäähdytysteho, jos lauhduttimen lämpeneminen ei nosta jäähdyttimen lämpötilaa niin paljon, että lämpökytkin käynnistäisi flektin
    3. Kylmäaine lämpenee turhan paljon ja ylipainekytkin katkaisee kompuran.

    En usko, että tuosta seuraa mitään pysyvää vauriota/haittaa, eli kokeilemallahan se selviää. Minkälainen flektin ohjaus sulla on, jos releitä ei ole?
    Last edited by Skarpa; 11-03-2024, 16:11.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Pommitetaan nyt ettei foorumi tyystin hiljene

    Ilmastointi on tossa asennuksessa ja sähköjen osuus menossa. Ilmeisestihän nyt on niin, että alunperin sähköflektin normal speed lähtee käyntiin heti kun lykkää kylmäkoneen päälle. Toisaalta, normal speed voi lähteä käyntiin myös muuten vaan, jos ja kun lämpökytkin kytkee. Jotta tässä tapauksessa (keltainen viiva) ei ilmastointi lähde päälle, niin tuo systeemiin kytketty diodi estää virran pääsyn kompuralle. Kysymys kuuluu, että jos jättää flektin kokonaan lämpökytkimien varaan, niin onko odotettavissa ongelmia? Siis että ilmastoinnin mukana ei flekti lähdekään heti päälle, vaan vasta jos/kun lämpökytkin on sitä mieltä. Kun tässä yksilössä ei ole näitä normal speed ja high speed -releitä eikä niiden johtoja, niin voisi yrittää mennä aidan matalimmasta kohdasta yli. Onhan tuo tehtävissä, ei siinä mitään, mutta jos ei ole välttämätöntä, niin...


    Click image for larger version

Name:	diode.png
Views:	194
Size:	361.0 KB
ID:	5496463

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Löytyy, mutta sellaiseen hintaan, että ihan kosmeettisten syiden takia ei raaski koko riviä hommata.
    Nyt ei enää muista, eikä kuva/videomateriaali kerro... Että mitäs reittiä kulkee johtonippu vasemman valon seutuvilta oikealle puolelle? Maskin alapuolella olevan pellin kouru olisi otollinen paikka muuten, mutta sen kannakkeet torpedoi tämän reitin. Runkoaisojen ylä- vai alapuolelta?
    Kerroppas mitä releitä oot vailla ni katon tuon oman varaston ni voin lähettää nimellistä korvausta vastaan

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post

    Runkoaisojen yläpuolella. Ei ole kunnon kuvaa aiheesta, mutta tossa kuvassa runkoaisojen yläpuolella olevat musta pisteet on johtosarjan kiinnikkeen kynsiä.
    Yes. Thanks

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Löytyy, mutta sellaiseen hintaan, että ihan kosmeettisten syiden takia ei raaski koko riviä hommata.
    Nyt ei enää muista, eikä kuva/videomateriaali kerro... Että mitäs reittiä kulkee johtonippu vasemman valon seutuvilta oikealle puolelle? Maskin alapuolella olevan pellin kouru olisi otollinen paikka muuten, mutta sen kannakkeet torpedoi tämän reitin. Runkoaisojen ylä- vai alapuolelta?
    Runkoaisojen yläpuolella. Ei ole kunnon kuvaa aiheesta, mutta tossa kuvassa runkoaisojen yläpuolella olevat musta pisteet on johtosarjan kiinnikkeen kynsiä.



    Tuolta se puikkaa. Kuskin puolelta ei ole jäänyt kuvaa musitoksi:

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎