Jäi syömään tuo lambda niin kovin että pakko oli ottaa ecun pin out käteen ja lähteä mittailemaan. Kappas vaan, sielä oli signaali ja maa ristissä. Myös näillä foorumeilla puitu asiaa ja väärääkin tietoa löytyy. Tässä ainakin alkupään M50b20 motronicin eculla ja e34 johtosarjalla oikeaa tietoa:
Auto. Lambda
Vihreä. Valkoinen = Lämmitys
Ruskea. Valkoinen = Lämmitys
Musta. Musta = signaali +
Keltainen. Harmaa = signaali maa
Jännä kun realoem osanumerolla tilattu Bosch lambda oikealla pistokkeella mutta väärällä järjestyksellä ! Swappasin nuo signaalijohdot ja heti lähti lambda tekemään työtä. Ei enää vikakoodia eikä tyhjäkäynti aaltoile. Tyhjäkäynnillä voi hyvällä sävelkorvalla vielä huomata pientä epätasaisuutta, mutta ei sellaista että auto melkeen sammuu.
Testiajo ok, kaikinpuolin parempi mutta haamurajoitin vielä kiusaa. ”Rajoitin” tulee vastaan noin kierrosalueen puolessavälissä, vähän tuntuu kuin yksi pyttykin tippuisi pois menosta. Jos kaasu pohjassa jatkaa ja ylittää tämän ”alueen” niin alkaa kiertämään normaalisti loppuun saakka.
Vikakoodiksi antoi nyt 55/Ignition system. Olisikohan nyt aika miettiä uutta kampiakselin asennontunnistinta ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
M50 rötää
Alkupään M50b20 ei meinaa mennä ruotuun sitten millään. Tyhjäkäynti seilaa, rötää, pätkii, haamurajotin jne..
Tähän asti vaihdettua:
-Kaikki imusarjan tiivisteet
-Venttiilikopan tiivisteet
-Huohotinletkut tsekattu ja vaihdettu se imusarjan nysä
-Tyhjäkäyntimoottori putsattu (tärrää virrat päällä)
-Ilmamassa (Bosch), Kokeiltu myös toisella
-Lamda (Bosch 0 258 005 322)
-Imuhaitari
-Puolat (Vanhat oli ZUNDPULE 1726177 ja uudet BREMI 1703359)
Ei vaikutusta. Vikakoodia antaa lamdasta, tulee heti takaisin jos käynnissä poistaa. Mutta jos ottaa lambdan irti niin ei tule siitä vikakoodia ??
Lambda myös mitattu liittimestä ja sen pitäis olla OK, lämmitys yms..
Diagnostiikka on vähä nii ja näi kun on vain tuo 20 pin portti ja autocom.
Jos ajaa vikapäällä vähän lenkkiä ja kengittää niin antaa misfirea, kerran on ollu jopa Kampiakselin tunnistimesta vikakoodi.
Leave a comment:
-
-
Lasinen kattoluukku, onko jollakin? Luetun perusteella OEM mutta kuitenkin jälkiasennus?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joni5629 View Postjoo tämähän se siis oli kiitoksia! Eli oli siinä toisessa kiinni se startin heräte. Ja kiitos muillekkin vastauksista kun mietinkin mikä se sininen ylimääräinen johto oli mutta onkin laturin heräte. Ei lähde vieläkään käyntiin vaikka nyt starttaa ja epäilisin että virranjakajassa voisi olla johdot väärin, kun vaan yksi sylinteri sytyttää. Eli missäs järjestyksessä nuo piuhat tulee virranjakajaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JJT View PostOnkohan tuon ikäisessä m20:ssä vanhempi vai uudempi startti:think
Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostNäinhän se on ja laturin taisi olla kokosininen :think Arvailu jatkuu.
Autoissa joissa on tuo kevennysrele-systeemi, musta-vihreä johto tulee startin toiseen liittimeen. Jos startissa ei ole tuota toista liitintä niin musta-vihreän johdon maadoittamalla saa ohitettua tuon niin että puhallin ja valot ym. toimii mutta eivät mene pois päältä starttauksen aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joni5629 View PostPotilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
Uudemmassa taisi olla startissa herätteen lisäksi "ylimääräinen" napa joka liittyi tuohon unloader systeemiin. Vanhemmassa ei tuota ollut. Tosin niin pitkä aika kun tuollaiseen on koskenut ettei varmaksi voi muistaa.
Onhan sulla oikea johto siinä herätteessä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostPuuttuuko rele joka sammuttaa puhaltimen startin ajaksi?
Unloader relay nimellä löytyy googlesta, itsellä oli joskus tuon kanssa ihmettelyä johdoissa kun laitettiin m50/52 johtosarja
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Joni5629 View PostPotilaana 90vm 316. Vaihdoin m20b20 koneen vuodelta 87 autoon kiinni. Moottori ja vaihdelaatikko asettuivat hyvin paikoilleen ja suurin osa sähköistäkin lukuunottamatta paria yksittäistä lattaliitintä joiden tarkoituksesta en ole varma. Liitin oli samanlainen pyöreä, kuin vanhassa moottorin sähkösarjassakin. Vikana on että ei starttaa. Autossa kyllä syttyy mittariston valot, kun avaimesta kääntää, mutta starttaa ei ollenkaan eikä sisätuuletin mene päälle kuten ennen meni. Mistäs vikaa lähtisi etsimään?
Unloader relay nimellä löytyy googlesta, itsellä oli joskus tuon kanssa ihmettelyä johdoissa kun laitettiin m50/52 johtosarjaLast edited by vexu524tdic; 14-06-2023, 20:02.
Leave a comment:
-
Leave a comment: