Mites on tunnetaanko suomessa 323 compactia, vai onko se saksanmaan erikoisuus? eikös 316i compactiin koneenvaihdossa joutus vaihtaan ainakin jarrut, perän? jne.
Täysin mielenkiinnosta
---------------------------------------------
BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"
Mites on tunnetaanko suomessa 323 compactia, vai onko se saksanmaan erikoisuus? eikös 316i compactiin koneenvaihdossa joutus vaihtaan ainakin jarrut, perän? jne.
Eli kävi näin. Vaihdoin 325 e30 pois 320 e30:een. Mutta huomasinki tarkemmin konetta tarkasteltuani että siinä 320 olikin 325 kone ! Mutta takana ainaki rumpujarrut eli joko kone on vaihdettu edellisen katsastuksen jälkeen tai sitten katsastusmies ei ole vain tähän mennessä huomannu isompaa konetta (onko se mahdollista?) Jos käy niin että katsastusmies sen huomaa, mitä kaikkea minun tulee vaihtaa että saan leiman? Ilmeisesti ainakin absit joka nurkkaan. Muuta? Mieli tekis koittaa vaa seuraavaakin katsastus vetää jännityksellä läpi mutta huomaako tollasta koneenvaihtoa katsastusmies?
Eli kävi näin. Vaihdoin 325 e30 pois 320 e30:een. Mutta huomasinki tarkemmin konetta tarkasteltuani että siinä 320 olikin 325 kone ! Mutta takana ainaki rumpujarrut eli joko kone on vaihdettu edellisen katsastuksen jälkeen tai sitten katsastusmies ei ole vain tähän mennessä huomannu isompaa konetta (onko se mahdollista?) Jos käy niin että katsastusmies sen huomaa, mitä kaikkea minun tulee vaihtaa että saan leiman? Ilmeisesti ainakin absit joka nurkkaan. Muuta? Mieli tekis koittaa vaa seuraavaakin katsastus vetää jännityksellä läpi mutta huomaako tollasta koneenvaihtoa katsastusmies?
eipä sitä katsastusmies yleensä edes huomaa kun oovat samannäköisiä koneet suunilleen päällepäin, ja vuosimallista riippuen ABSIT. ja isot tolpat, kallistuksenvakaajat yms..
eipä sitä katsastusmies yleensä edes huomaa kun oovat samannäköisiä koneet suunilleen päällepäin, ja vuosimallista riippuen ABSIT. ja isot tolpat, kallistuksenvakaajat yms..
Jep. Näkee nettiautossakin usein "320:iä", joissa b25 kone eikä ole muutoskatsastettu. Siihen en sitten ota kantaa onko se eettisesti oikein.
Olen muutoskatsastamassa omaa 320 --> 325. Konttorilla antoivat paperin kouraan, mihin pitäis laittaa tiedot, mistä autosta osat ovat peräisin :think Rekisteritunnus, runkonumero jne...
Vaaditaanko muutoskatsastus jos suorittaa tekniikanvaihdon mutta moottorin iskutilavuus ei muutu ja jos vaaditaan tuleeko otteeseen prosentteja. Esim m20b25->m50b25.
Vaaditaanko muutoskatsastus jos suorittaa tekniikanvaihdon mutta moottorin iskutilavuus ei muutu ja jos vaaditaan tuleeko otteeseen prosentteja. Esim m20b25->m50b25.
Periaatteessa vaikka vaihtaisit samanlaisen koneen alkuperäisen tilalle pitäisi muutoskatsastaa.
Periaatteessa vaikka vaihtaisit samanlaisen koneen alkuperäisen tilalle pitäisi muutoskatsastaa.
Moottorin vaihdosta menee prosentteja.
Mitenkäs siinä tapauksessa jos autoon on jo vaihdettu aiemmin kone, esim 2.0->m20b25 ja sen vaihtaa vielä m50b25:een. Tuleeko prosentteja aina sen koneen vaihdon verran lisää vai voiko toisen kerran vaihtaa ilman/pienemmillä prosenteilla?
Comment