Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tekniikanvaihto kymysyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #61
    Originally posted by M325i View Post
    Mutta touringin vakaajat on suoraan 325i vastaavat.
    mutta tietääkö se katsastus mies sitä, jos ei ole millä näyttää
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Soiled
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3216
      • Mystinen Kuopio

      #62
      Katsastusinssi saa noista eri 325 tekniikanvaihto variaatioista myös AKE:lta tarvittavat lippulaput joissa näkyy muutettavat osat esim. 316->325 tai 320->325. Nämä muutokset on niin saatanan vanhoja juttuja sekä paljon tehtyjä, että niihin löytyy jopa AKElta valmis proseduuri.
      Tämäkin riippuu tasantarkkaan siitä miten aktiivinen inssi haluaa olla ja haluaako hän yleensäkkään leima autoa.
      Mystinen.Fi @ FB
      IG @tarmohanninen
      http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
      Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
      Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
      Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

      Comment

      • Syntinen
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 50
        • Liperi/Ylämylly

        #63
        herätän vanhan topikin henkiin.

        Omistuksessa on e30 316 -89, tartteeko alkaa asentamaan abseja jos haluaa muutoskatsastaa 320malliks, m20b20 tekniikalla? :think
        "What doesn't kill you, makes you stronger"

        Words to live by

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #64
          Originally posted by Syntinen View Post
          herätän vanhan topikin henkiin.

          Omistuksessa on e30 316 -89, tartteeko alkaa asentamaan abseja jos haluaa muutoskatsastaa 320malliks, m20b20 tekniikalla? :think
          Ei tarvi
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • AatuPaatu
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2011
            • 844
            • Kuopio

            #65
            Onnistuuko vm87 auton(316) vertailu 323:een, kun niitä ei vissiin ole valmistettu kuin 1986 asti? 323:ssa ei taida olla vakiona ABS-jarruja. Tarkoitus olisi vaihtaa moottoriksi E36 M42.
            E30 316 -87
            E36 318iS -92
            E36 3XX -95
            E39 523i -96

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1035
              • Kirkkonummi

              #66
              Eikös tuossa tapauksessa kannata verrata suoraan 318is. 318is tai 323i verrattaessa joutuu kuitenkin vaihtamaan isot etutolpat ja levyt taaksekki vaikka abs ei olekkaan:think
              Last edited by SanMiguel; 08-04-2014, 12:02.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #67
                Originally posted by SanMiguel View Post
                Eikös tuossa tapauksessa kannata verrata suoraan 318is. 318is tai 323i verrattaessa joutuu kuitenkin vaihtamaan isot etutolpat ja levyt taaksekki vaikka abs ei olekkaan:think
                e30 320i 129hv e30 318is 136hv e36 318is 140hv

                pakko verrata 323/325

                teholapun kanssa onnistuu kun kuristaa sieltä sen 4hv pois.. kannattaa kysyä konttorilta millainen kuristuksen toteutus kelpaa
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • ___TK___
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 38
                  • vaasa

                  #68
                  joo elikkäs tuli ostettua tuollainen e30 316 vm88 johon on laitettu jo m20b25 moottori mutta ei muutos katsastettu. eli siihen pitää laittaa ne kallistuksen vakaajat ja taakse uudet tukivarret, eteen ja taakse jäähdytetyt levyt ja eteen isot tolpat. onko mahdollista myös ahtaa kone jos on vaan tehot alle sen 204hp vai tuleeko liikaa prosentteja. :think

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #69
                    Ei tuu, prosentit arviolta 30
                    voi ahtaa
                    Ja riippuu mihin vertaa
                    325i 204hv 320is omamassan mukaan 7kg/kw
                    Arviolta noin 210-220hv
                    Last edited by Tonton; 20-07-2015, 22:35.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • ___TK___
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 38
                      • vaasa

                      #70
                      jees kiitoksia paljon!

                      Comment

                      • jape06
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 96
                        • N/A

                        #71
                        Mites nämä 320is vertailut menee otetaanko niissä huomioon korimalli vai riittääkö samaan mallisarjaan kuuluminen? Avoa ja touringia kun ei koskaan valmistettu 320is moottorilla.

                        Comment

                        • KanaDimmy
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 398
                          • Kalanti

                          #72
                          Entäs kun itsellä on 320 johon muutos katsastettu m20b25 tarviiko enää muutoksia leimalle jos haluaa laittaa m50b25. Vm.85 325i alusta osilla
                          e34 525ia -93

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            #73
                            Originally posted by jape06 View Post
                            Mites nämä 320is vertailut menee otetaanko niissä huomioon korimalli vai riittääkö samaan mallisarjaan kuuluminen? Avoa ja touringia kun ei koskaan valmistettu 320is moottorilla.
                            Originally posted by KanaDimmy View Post
                            Entäs kun itsellä on 320 johon muutos katsastettu m20b25 tarviiko enää muutoksia leimalle jos haluaa laittaa m50b25. Vm.85 325i alusta osilla
                            Mallisarja ratkaisee.


                            Ei tarvi

                            Lukekaa trafin sivuilta soveltamis ohjeet katsasttajalle
                            Ennen kuin kysytte lisää
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              #74
                              Itsellä avoa verrattu 320is, joten kai siihen voi verrata

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 697
                                • Tuusula

                                #75
                                vm. -88 318I:hin(m40b18) olen vaihtamassa m20b20 tekniikkaa ja heräsi nyt muutama kysymys. Tuossa m20 tekniikkassa on kaikki kiinni johtosarjaa ja laatikkoa myöden, mutta mahtaako tuo alkuperänen kardaani sopia uuden koneen mukana tulleen askin perään/sopiiko tuo vanhan koneen aski m20 koneeseen ja sitä kautta kardaani siihen? Ja tuon m20 koneen johtosarjasta on myyjä ottanu yhden ison liittimen(korin johtosarjaan tuleva?) omaansa m50 tekniikanvaihtoa varten, joten onkohan tuon vanhan koneen johtosarjassa johtojen värit samat, että voisi vain siitä ottaa liittimen ja yhdistää m20 johtosarjaan väri-väriin systeemillä? Saako m40 jäähdyttimen sovellettua m20 koneen kaveriksi? Toki osaan selviää vastaus varmasti tekniikka vaihtaessa, mutta aina olis helpompi jos olisi tietoa jo hommaa aloittaessa
                                Edit: m20 koneen vuosimallista ei tietoa, mutta motronic moottorinohjauksella kumminkin
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎