memebuy23buy

E30 Powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1809
    • Lapua

    #31
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitä pf alapalloja? Ei kai niitä olekkaan..
    Oon käsittäny kun jotku on ostanu full kit:n tuolta Uutekilta niin siinä olis kaikki hemmetin nivelet? Taidan olla väärässä?

    Täsmentäkääpä mitä kaikkia tuohon ns full kittiin sitte kuuluu?
    E32 750i 11/89

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #32


      Ja linkki: Polyuretaanipuslat BMW malleihin kuvineen
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Blacksatin
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2007
        • 954
        • Mäntsälä

        #33
        Eikö kenelläkään muulla ole ollut ongelmia laittaa noita takatukivarsien puslia??? Mulla ne ei mene sitten millään. Ja joo, on varmasti oikeesti oikeat puslat. Eli niiden ideahan on se että se liike tapauhtuu sen metalliholkin ja puslan välissä eikä puslan ja takatukivarren välissä. Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan. Nyt kun ne on niin tiukat niin tuntuu että se liike tapahtuu juuri niiden puslien ja tukivarren välissä. Miten se asennus nyt onnistuu. Ollaan prässätty ja puristettu ruuvipenkin välissä mutta ne violetit puslat aina "pursuu" pois kun yrittää työntää sen metalliholkin puslan sisään.

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #34
          eiks sitä takatukivartta vois vähän hioa suuremmaksi. en taaskaan tarkoita et mentäs äärilaidasta toiseen. vaan sen verran et helpottais, jos on jo "kaikki" keinot koitettu. ja eikö sitä reunaa voisi seevata ni se ei heti hirttäis.
          itse en oo koskaan kattonu tota ,enkä tehny sille tai sellasille mitään, mut näin minä luulisin tekeväni
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • cricke
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1976
            • espoo

            #35
            Minkä kokoset puslat noihin vakaajiin menee?autosta ku mittailin niin about 14mm oli takavakaajan paksuus ja etuvakaajan on noin 20,5mm.
            Powerflex sit ilmottaa seuraavat koot e30:iin
            Vaihtoehtoja eteen:
            19,22 24mm


            taakse:
            12, 14, 16, 18mm

            Eli ilmeisesti sitten eteen toi 19mm?????
            Ja taakse toi 14mm?????

            Ei oikeen viitti tilailla väärää osaa.
            E38 740ia -94
            E46 316 -00
            Volvo S60
            EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
            E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

            Comment

            • Uutekki
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 34
              • Pori

              #36
              E30 takatukivarsien puslat ovat asennusmielessä hankalimmat mitä on tullut vastaan. Itse olen asentanut niitä parilla eri tavalla:
              -Lyhentämällä toista uretaaniholkkia vähän.
              -Asennustyökalulla, jolla uretaaniholkit lukitaan asemaansa ennen sisäholkin asentamista.

              20,5mm vakaajalle toistaiseksi lähin vaihtoehto on tosiaan 19mm. Mikäli täysin vastaavaa puslaa ei löydy listalta on parempi valita nimelliskooltaan pienempi.

              Petteri Uusitalo
              Uutekki

              Comment

              • Veltsu
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 886
                • Varkaus

                #37
                Hankalat nuo tukivarsien puslat oli tosiaan saada paikalleen. Parin millin rako pusliin jäi väkisin. Asettuivat kyllä nätisti kun kynkät oli pultattu kiinni takakelkkaan.



                Comment

                • M40 Power
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 584
                  • Turun seutu

                  #38
                  E30 ja Powerflex.

                  Tuli hankittua tohon käyttikseen powerflexin valmistamat takapalkin päätyhelat. Mukana ei kuitenkaan seurannut mitään kuvallisia ohjeita niiden asentamisesta.

                  Eli jos foorumilta löytyy joku, joka on tehnyt ko. operaation, niin vinkit/kuvat olis tervetulleita.
                  EX: E30, E34, E36, E36 compact

                  Nyk. -99 320D

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11738
                    • Kouvola

                    #39
                    Samalla tavalla ne asennetaan kuten alkuperäisetkin. FAQ-osiosta löytyy kuvalliset asennusohjeet.

                    Comment

                    • M40 Power
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 584
                      • Turun seutu

                      #40
                      Niin asennetaan, mutta mitä tarkoitusta varten ne mukana tulleet "hatut" on?
                      EX: E30, E34, E36, E36 compact

                      Nyk. -99 320D

                      Comment

                      • Daa Daa
                        BTCF Member
                        • Aug 2004
                        • 910
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Tyrkkäät sen puslan palkin alapuolelta reikään, metalliholkki sen sisään ja hattu päähän.

                        Comment

                        • Coooper
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 1623
                          • Lahti

                          #42
                          Mitäs käytännön eroa on noilla etutukivarsien takapuslilla. Kun niitä on epäkeskoisina myös saatavilla? Kannattaako laittaa epäkeskot vai normaalit?
                          E61 525DA - 09
                          EX: E90 325IA -06
                          EX: E46 328i 4d -00
                          Ex: E30 318i 2d -89


                          ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                          Comment

                          • 325E
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1228
                            • LAHTI

                            #43
                            Osut asiaan..SE HATTU on Punainen lanka

                            Originally posted by Blacksatin View Post
                            Tuleeko takakelkan pusliin sellainen metalli levy sinne auton rungon ja puslan väliin? Eli sellaisen "hatun" ja sitten rungon väliin?? Itellä ei tullut sarjan mukana mutta tuntuu että se "hattu" jää sinne väliin vähän löysästi. Toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitan ja osaa kertoo...
                            Hommatkaa se hattu M3:ta niin näette millä on merkitystä ei niinkään millään Uretaani puslalla se hattu lukitsee takapalkin kallistumisen/liikkeen yms. epämääräisen elämisen mutkissa tässä asiassa ei ole nähty metsää puilta..pari Mikkelin kaveria käväsi peräasioissa ja näytin kädestä pitäen mikä ja miten se hattu eli metalli prikka toimii
                            (tässä vaiheessa kerroin ja näytin että, M3 ns. prikka osaa voi paksuntaa alaspäin n.4-6mm jolloin saavutetaan parempi lopputulos) E30 325i:in ns. hattu on aivan erinlainen M3:ssa...ei maksa kuin n. 10€/kpl....kaikki vaan vaihtavat sokeasti aina autoonsa Uretaanipuslat eikä ajattele tekniikkaa mitä ja milläkin on merkitystä...eli tyyliin kun sinäkin vaihdoit vaihdan minäkin toki ero vanhoihin väsähtäneisiin Orginalpusliin on postivinen saman eron tuo jos vaihtaa vanhan tilalle
                            Orginal mallisen tukivarren/takapalkin puslat.
                            Niillä ns. suht pienillä metalli prikoilla kumminkin saavutetaan merkittävämpi parannus takaakselistoon kuin Uretaani puslien asentamisella tietenkin
                            vaihtamalla myös kaikki Orginal kumipuslat.(kuka hölmö luulee että, Uretaani pula ei kuluisi tai olisi "huomattavasti" kestävämpi kuin Orginal kumipusla.)
                            Last edited by 325E; 04-10-2009, 21:39.

                            Comment

                            • [Riku]
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 499
                              • Pirkkala

                              #44
                              Tarkoitatko nyt siis tuota osaa n.12?http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=33&fg=30

                              Vielä hieman offtopicia. Nyt kun takakelkka makaa lattialla, ja olisi tarkoitus vaihtaa puslat, ja laittaa säätölevyt niin onko jotain muitakin parannuskikkoja mitä siihen olisi hyvä suorittaa?

                              Comment

                              • bmwtbo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 268
                                • Suonenjoki

                                #45
                                Originally posted by [Riku] View Post
                                Tarkoitatko nyt siis tuota osaa n.12?http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=33&fg=30

                                Vielä hieman offtopicia. Nyt kun takakelkka makaa lattialla, ja olisi tarkoitus vaihtaa puslat, ja laittaa säätölevyt niin onko jotain muitakin parannuskikkoja mitä siihen olisi hyvä suorittaa?

                                Jos ei ennestään tuttu niin, tuolla jotain hiposteluja alustaan....

                                Comment

                                Working...
                                X