memebuy23buy

E30 Powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6239
    • Helsinki

    #46
    Tämmöinen hölmo kysymys.
    Eli mihin sitä asennus rasvaa laitetaan näissä puslissa, ei ole mitään ohjeita mukana, miten päin tulee tukivarren pusla paksumpi prikka navan puolelle niin kuin tuossa ylempänä kuvassa?

    Sitten sama juttu poikkipalkin pääty puslat?
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

    Comment

    • mokanen
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 600
      • Rajamäki

      #47
      Originally posted by Sädde View Post
      Tämmöinen hölmo kysymys.
      Eli mihin sitä asennus rasvaa laitetaan näissä puslissa, ei ole mitään ohjeita mukana, miten päin tulee tukivarren pusla paksumpi prikka navan puolelle niin kuin tuossa ylempänä kuvassa?

      Sitten sama juttu poikkipalkin pääty puslat?

      Miika lueppa koko juttu uudestaan läpi TUNTEELLA
      käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
      Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

      kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
      ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
      e36 touring1.8i,
      e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6239
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by mokanen View Post
        Miika lueppa koko juttu uudestaan läpi TUNTEELLA
        nyt hiffasin
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #49
          Originally posted by 325E View Post
          Hommatkaa se hattu M3:ta niin näette millä on merkitystä ei niinkään millään Uretaani puslalla se hattu lukitsee takapalkin kallistumisen/liikkeen yms. epämääräisen elämisen mutkissa tässä asiassa ei ole nähty metsää puilta..pari Mikkelin kaveria käväsi peräasioissa ja näytin kädestä pitäen mikä ja miten se hattu eli metalli prikka toimii
          (tässä vaiheessa kerroin ja näytin että, M3 ns. prikka osaa voi paksuntaa alaspäin n.4-6mm jolloin saavutetaan parempi lopputulos) E30 325i:in ns. hattu on aivan erinlainen M3:ssa...ei maksa kuin n. 10€/kpl....
          Millä tavalla M3 prikka on eri kuin non-M3? Nostan vanhaa topikkia, mutta mitä sitten.

          Lienenkö kujilla kun olen käsittänyt että rikka toimittaa vain rikan asemaa, eli toimii näin:

          Last edited by Harri G; 25-01-2012, 09:01.
          E39 ja E91

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #50
            Originally posted by Harri G View Post
            Millä tavalla M3 prikka on eri kuin non-M3? Nostan vanhaa topikkia, mutta mitä sitten.
            jaa-a. Omana mielipiteenäni kertoisin että ennemmin pyrkisin ja pyrinkin nostamaan kelkkaa ylöspäin kuin laskemaan sitä.. Mitä tuosta prikasta edellä oli höpöttelyä niin jep, sitä ei sovi jättää pois (pl. jos helat on terästä tmv ).
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #51
              ---------------------------
              Last edited by jannmann; 27-02-2012, 01:08.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2843
                • Kyrsälä

                #52
                325ix:ssä on myös oma "prikka" koska siinä on eri pusla joka laskee takakelkkaa kauemmaksi korista.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  #53
                  Originally posted by jannmann View Post
                  M3 "prikka" on kupin mallinen. Eli tukee paremmin sitä puslaa.
                  Jaajaa. No siksi 325E varmaan puhui "hatusta". Eikö tuo myös pidennä puslan käyttöikää, kun keskiosan ja varsinaisen puslan väliin ei kohdistu niin isoa voimaeroa?
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • jalaakso
                    BTCF Member
                    • Feb 2004
                    • 274
                    • Kuopio

                    #54
                    Originally posted by Harri G View Post
                    Jaajaa. No siksi 325E varmaan puhui "hatusta". Eikö tuo myös pidennä puslan käyttöikää, kun keskiosan ja varsinaisen puslan väliin ei kohdistu niin isoa voimaeroa?
                    No itse en viittinyt maksaa ~30e/kpl (tämän hetkinen hinta) niistä "hatuista" joten laitoin normaalit
                    Last edited by jalaakso; 27-01-2012, 22:34.
                    BMW E30 V8 project
                    BMW E90 325D 08" (Zetor)
                    BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)

                    Comment

                    • MiKqsu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 404
                      • Turku

                      #55
                      Hmm, ku tiputin takakelkan pois niin en ainakaan huomannut tuota prikkaa nro 12 Pitäisikö tollanen m3 mallinen sitten ostaa kun tulee nuo strongflexit asennettua.
                      sigpic

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        #56
                        Originally posted by MiKqsu View Post
                        Hmm, ku tiputin takakelkan pois niin en ainakaan huomannut tuota prikkaa nro 12 Pitäisikö tollanen m3 mallinen sitten ostaa kun tulee nuo strongflexit asennettua.
                        Eikös noissa PU-puslissa pidä olla normirikat, koska se puslan yläosa on tasainen vrt normipuslassa keskiosa tulee ylemmäs ja siksi kuppi painaa puslan ulko-osaa.

                        Aika hankala olla tuota rikkaa huomaamatta. Iso mötikkä puslan päällä (voi olla hyvästikin jämähtänyt kiinni).
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • MiKqsu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 404
                          • Turku

                          #57
                          Joops, tänää kattelin tarkemmin luulin että ne rikat ovat osa noita vanhoja puslia mutta olikin hieman ryytynyt kiinni niihin.
                          sigpic

                          Comment

                          • Sokka
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2010
                            • 120
                            • uusikaupunki

                            #58


                            Kuten kuvasta näkee powerflexin 18mm kallistuksen vakaajan pusla on huomattavasti isompi.
                            Onko muilla ollut ongelmia asentaa tuota puslaa?
                            Onko puslasta sorvattu pois vai saako jostain ostettua erillaiset kiinnikkeet joihin tuo pusla sopii?
                            Dodge Charger 68

                            BMW 323i vm -83 (projekti)

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #59
                              Ompas melko sohlon näkönen tuo vanha pusla

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16576
                                • Asikkala

                                #60
                                Originally posted by Sokka View Post
                                Kuten kuvasta näkee powerflexin 18mm kallistuksen vakaajan pusla on huomattavasti isompi.
                                Onko muilla ollut ongelmia asentaa tuota puslaa?
                                Onko puslasta sorvattu pois vai saako jostain ostettua erillaiset kiinnikkeet joihin tuo pusla sopii?
                                Onko varmasti e30-pusla tuo uusi, näyttää että ei onnistu :think

                                Comment

                                Working...
                                X