pitäis laittaa 2,8 m30 kone e30 bemmuun mut meinaa tulla ongelma öljypohjan kanssa. Minkäköhän öljypohjalla se kävisi kun e28 pohjalla ei toivoakaan? mistä koneen kiinnikkeet? minkä vaihdelaatikko siihen käy?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M30-moottori E30:iin -Yhdistetty topikit
Collapse
X
-
M30-moottori E30:iin -Yhdistetty topikit
Last edited by petrolhead; 11-01-2012, 22:32. Reason: Yhdistetty 6 topikkia samasta aiheesta -petrolTags: None
-
-
-
M30 motti E30:iin
Onko kukaan asentanut vanhempaa M30 mottia E30:iin??? Jos joku on tehnyt niin vinkkiä öljypumpun asennus kohdasta ja öljypohjan muokkaamisesta otettas vastaan. Ja jos jollakin sattuu olemaan semmonen muokattu öljypohja niin osto kiinnostas!Plymouth Duster 454 twin turbo
Dodge RAM Cummins
Chevrolet Corvette C5 turbo
BMW M3 e92 coupe
BMW 635 csi E24 Turbo
E34 RB25DET
E39 540
E34 540
E30 325 turbo
E28 535
E34 535
1.2 lata..
-über Züge-
Comment
-
-
www.e30.de auttaa pitkälle tossa asiassa...
E34 öljypohja ja öljypumpun imuputki niin johan alkaa M30 menemään nätisti E30 konehuoneeseenex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Vinkkinä sitten (tuon e34 pumpun & pohjan lisäksi), että hakkaa rintapelti niin syvälle kuin menee ja asenna moottori niin taakse kuin mahdollista. Helpottaa asioita tulevaisuudessa.
Niin ja hommaa suosiolla e28 535i jäähdytin. Sopii suoraan e30 korin kiinnikkeisiin ja jäähdytystehokin on hieman eri luokkaa kuin pienemmissä.
Ps. jos tarvit moottorinkannakkeita niin mulla ois jigit eli valmistuu aika nopeasti tarvittaessa.
Pps. Kysyäkin saa jos tulee jotain mieleen. Kolme isolohko konversiota on takana, joten jonkinlainen käsitys on siitä "miten homma kannattaa tehdä". Turhaan ei kannata mennä perse edellä puuhun. Senkin voi tehdä monessa kohtaa..
Comment
-
-
Hyvä että apua löytyy sillä sitä varmasti tarvitaan. Kannakkeita voin itsekin tehdä mutta jos sinulla on valmis malli ja hinnasta sovitaan niin aina parempi. Semmosta olen pähkäillyt kanssa mistä saa tuohon mottiin öljyn lauhduttimen. Rojautan koneeseen ahtimen niin olis hyvä saada öljykin viileämmäksi.Plymouth Duster 454 twin turbo
Dodge RAM Cummins
BMW M3 e92 coupe
BMW 635 csi E24 Turbo
E34 RB25DET
E39 540
E34 540
E30 325 turbo
E28 535
E34 535
1.2 lata..
-über Züge-
Comment
-
-
Osta multa hyvä E32:n M30B34 apulaitteineen 500e, niin häipyy asennusongelmat e28:n motin kanssa..sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by MorkaiOsta multa hyvä E32:n M30B34 apulaitteineen 500e, niin häipyy asennusongelmat e28:n motin kanssa..Plymouth Duster 454 twin turbo
Dodge RAM Cummins
BMW M3 e92 coupe
BMW 635 csi E24 Turbo
E34 RB25DET
E39 540
E34 540
E30 325 turbo
E28 535
E34 535
1.2 lata..
-über Züge-
Comment
-
-
Originally posted by mulewaJos hinnasta neuvotellaan niin voisin ostaakin..
Tuosta rintapellin muokkaamisesta, miksi sitä pitää muokata? Jos sitä möklää niin sittenhän ei sovi vakiokardaani??? Vai muokataanko sitä niin vähän ettei haittaa. Itelläni on alpinan syyläri mikä on tismalleen mitoitettu etupalkkien väliin, niin kone mahtuu olemaan varsin hyvin vakkarikorvilla paikoillaan.
Comment
-
-
Ohan sitä mahollista ylöspäin neuvotella.. kone on vielä kii autossakin, joten pääsee kokeilemaankin jos oikein haluais järkeistää nää koneenvaihtoprojektit.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by tagagummiTuosta rintapellin muokkaamisesta, miksi sitä pitää muokata? Jos sitä möklää niin sittenhän ei sovi vakiokardaani??? Vai muokataanko sitä niin vähän ettei haittaa. Itelläni on alpinan syyläri mikä on tismalleen mitoitettu etupalkkien väliin, niin kone mahtuu olemaan varsin hyvin vakkarikorvilla paikoillaan.Hartge tekikin näin jo alusta lähtien.
Vakio kardaani ei sovi enää luonnollisestikaan. Olen itse käyttänyt viimeisimmissä rakennelmissa e28 535:n etuosaa ~50-60mm lyhennettynä ja e30:n vakio takaosaa. Boorit osuu kohdalleen ja etupätkä on isommalla laipalla, joka taas sopii suoraan 3.5:n 260g:hen.
+tietysti painojakauma on parempi
Comment
-
-
Maza puhuu asiaa...
Lähestyin asiaa vain hieman eri näkövinkkelistä, harrastajan näkövinkkelistä.
Alpinan syylärin eteen mahtuu ihan syylärin kokoinen flekti etupuolelle, on jopa oikein kaksi toiminenkin.
Ämpärin kokoinen coolerikin on ok. Mutta JOS käyttää autojaan kuten esim. minä eli silloin tällöin voi riipaista kaasu pohjassa jonkun varttimailin, eikä radalla mitään endurance mittaista täyskaahailua putket punaisena, niin silloin riittää se pieni cooleri jossain muualla ja pieni syyläri siinä palkkien välissä, eikä mulla ainakaan ole lämpöongelmia ollut.
JOS haluaa ajaa pidempiä sessioita hanat tiskissä niin ehdottomasti noin ne pitää tehdä kuin Maza tuossa neuvoo.
Itse aikanaan halusin kovin M30 koneen E30 :seen mutta en tohtinut isojen poikien kehoituksista huolimatta hakata tulipeltiä, enkä oikein tiennyt mistä ja miten. Ajatus jäi mutta syttyi sitten vuosia myöhemmin kun löysin tämän nykyisen tekniikan yhestä E30:sta jossa ei oltu koria mitenkään moukaroitu.
Mutta jokainen tyylillään...
Comment
-
-
Samahan tuo on nyt mourauttaa lekalla sitä peltiä kun ei siitä mitään haittaa ole kunhan suojaa maalin halkeilu kohdat.. Jos jollakin sattus olemaan tiedossa tohon mun projektiin laatikkoa, kardaania ja muuta tarpeellista niin tarjotkaa ihmeessä!Plymouth Duster 454 twin turbo
Dodge RAM Cummins
BMW M3 e92 coupe
BMW 635 csi E24 Turbo
E34 RB25DET
E39 540
E34 540
E30 325 turbo
E28 535
E34 535
1.2 lata..
-über Züge-