Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30-moottori E30:iin -Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #31
    Originally posted by Haukkis View Post
    Kaikki menee uusiksi
    Jep, tuossa yksi hyvä tarina ko. hommasta ja haulla löytyy foorumiltakin juttua aiheesta.

    P.S Siihen otsikkoon voi hieman panostaa...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • bmw-man
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 61

      #32
      mites kun nyt mulla on tossa 325 motronic ja tulis todennäköisesti l-jetti miten asennus koituuko jotain ongelmia,toimivuus?

      Comment

      • Haukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 1366
        • Valkeala

        #33
        Originally posted by bmw-man View Post
        mites kun nyt mulla on tossa 325 motronic ja tulis todennäköisesti l-jetti miten asennus koituuko jotain ongelmia,toimivuus?
        Siis mitä konetta sä nyt oot laittamassa? mun tietääkseni kaikki m30 on motronicilla?

        Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          #34
          Originally posted by S-E
          Ei läheskään kaikki.
          Katos niinpäs onkii, mun moka

          Originally posted by bmw-man View Post
          mites kun nyt mulla on tossa 325 motronic ja tulis todennäköisesti l-jetti miten asennus koituuko jotain ongelmia,toimivuus?
          Ei sillä kait väliä ole mikä ohjaus siinä on, kun laitat vaan siitä koneesta kaikki sähköt samalla, elikkä boksit ja johtosarjat ym.
          Last edited by Haukkis; 11-10-2008, 20:31.

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • bmw-man
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 61

            #35
            se kone on 2.8 tulee 80 luvun alun e28

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #36
              Brittiläiset ovat ihan onnistuneesti käyttäneet m20 moottorin johtosarjaa m30 koneen muiden vermeiden kanssa, hämmästyttävän vähäinen määrä johtoja pitää jatkaa/lyhentää.

              Luonnollisesti molempien pitää olla motoronicceja.
              Olli.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #37
                Originally posted by Rocla View Post
                Brittiläiset ovat ihan onnistuneesti käyttäneet m20 moottorin johtosarjaa m30 koneen muiden vermeiden kanssa, hämmästyttävän vähäinen määrä johtoja pitää jatkaa/lyhentää.

                Luonnollisesti molempien pitää olla motoronicceja.
                Toki tämä on mahdollista mutta en ymmärrä miksi pitäisi käyttää toisen koneen johtosarjaa kun siitä M30 johtosarjasta ei tarvitse vaihtaa kuin yksi liitin niin sen saa toimimaan E30 kanssa. Tulee paljo nätimpikin siitä kun johtosarja on moottoriin tarkoitettu.

                Ja mitä itse swappiin tulee niin se on varsin helppo, kutakuinkin kaikilta E30 foorumeilta löytyy paljon juttua siitä.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #38
                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Toki tämä on mahdollista mutta en ymmärrä miksi pitäisi käyttää toisen koneen johtosarjaa kun siitä M30 johtosarjasta ei tarvitse vaihtaa kuin yksi liitin niin sen saa toimimaan E30 kanssa. Tulee paljo nätimpikin siitä kun johtosarja on moottoriin tarkoitettu.

                  Ja mitä itse swappiin tulee niin se on varsin helppo, kutakuinkin kaikilta E30 foorumeilta löytyy paljon juttua siitä.

                  Vissiinkin se järki on noissa tapauksissa se, ettei ole sitä m30 johtosarjaa.
                  Olli.

                  Comment

                  • bmw-man
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 61

                    #39
                    pystyykö ton l-jetin moottorin ohjauksen vaihtamaan motroniciin eli jättäis sähköt tosta 325koneesta kun asentaa 2.8 m30 koneen olis lastukin oottelemassa tohon motronicin boxii

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #40
                      Originally posted by bmw-man View Post
                      pystyykö ton l-jetin moottorin ohjauksen vaihtamaan motroniciin eli jättäis sähköt tosta 325koneesta kun asentaa 2.8 m30 koneen olis lastukin oottelemassa tohon motronicin boxii
                      Kyllä, mutta tarvitset paljon m30 motronic osia, kuten värinänvaimentimen, kampiakselin tunnistimen telineineen, kaasuläppäpotikan, suuttimet, termarikotelon antureineen yms.

                      Lisäksi jos oma 325 motroniccisi on vanhanmallinen, eli ka-asentotunnisin ja kierroslukutunnistin sijaitsevat kytkinkopassa tarvitset sopivan(eli vaikeasti löydettävän) vaihteiston ja vauhtipyörän.
                      Olli.

                      Comment

                      • bmw-man
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 61

                        #41
                        onkohan viisasta sitte nähdä moista vaivaa ton motronicin takia jos se l-jetti on ihan käypä kapistus kun olis vielä sellane koko auto mistä sais kaikki m30+ l-jetti tavarat

                        osaako muuten kukaan kertoo miten toi isolohko liikuttaa tota e30:ppiä
                        jos vakio 325 pitäis menna 0-100 8.3s ni miten toi menee ja paljon on vakio 2.8 hevosvoimia ja vielä sellanen että eikö tolla isolohkollakin polttoaineen kulutus oo alle 10 l sadalle

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #42
                          Originally posted by bmw-man View Post
                          onkohan viisasta sitte nähdä moista vaivaa ton motronicin takia jos se l-jetti on ihan käypä kapistus kun olis vielä sellane koko auto mistä sais kaikki m30+ l-jetti tavarat

                          osaako muuten kukaan kertoo miten toi isolohko liikuttaa tota e30:ppiä
                          jos vakio 325 pitäis menna 0-100 8.3s ni miten toi menee ja paljon on vakio 2.8 hevosvoimia ja vielä sellanen että eikö tolla isolohkollakin polttoaineen kulutus oo alle 10 l sadalle
                          Heitä suosiolla vaan se M30 oma ruisku, helpottaa kummasti

                          No onhan tuo M30 aivan eri moottori kuin M20, vääntää alhaalta asti todella mukavasti. 6,5s maailmalla kellotellut 0-100 ajaksi 3,4l koneella.

                          184hp on tuossa 2.8:ssa heppoja, kulutus ollee välityksistä ja kaasujalasta riippuen siellä 8-9 kieppeillä matkassa, nurkka-ajossa sen saa viemään kyllä reilusti enemmänkin.

                          Itse ajelin viime kesänä ~7500km tuollaisella M30 E30 yhdistelmällä, hieno peli kaikenkaikkiaan, signaturen linkeistä löytyy tarinaa ja kuvia rakentelusta.
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • bmw-man
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 61

                            #43
                            nonni nyt on e28 pihassa odottelemassa tekniikan luovuttamista,mites olisko kellää myydä tommosta e34 öljypohjaa ja pumppua jos se kerran niillä onnistuu toi e30>m30 ja mites noi koneen korvat mistä ne mahtaa saada

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #44
                              Originally posted by bmw-man View Post
                              nonni nyt on e28 pihassa odottelemassa tekniikan luovuttamista,mites olisko kellää myydä tommosta e34 öljypohjaa ja pumppua jos se kerran niillä onnistuu toi e30>m30 ja mites noi koneen korvat mistä ne mahtaa saada
                              Maza niitä on hitsaillut ainakin, pistäs sille privaa.

                              Comment

                              • bmw-man
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 61

                                #45
                                ok.sitte sellanen kyssäri että miten käy ton mun check paneelin toimiiko siinä kaikki toiminnot vaikkei siinä mistä kone otettiin ni ollu tota check toimintoa ainakin täytyy varmistaa että siinä e34 öljypohjassa on paikka sille anturille mikä mittaa öljyn määrää niin kuin m20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎