M30-moottori E30:iin -Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by tagagummi
    Itse aikanaan halusin kovin M30 koneen E30 :seen mutta en tohtinut isojen poikien kehoituksista huolimatta hakata tulipeltiä, enkä oikein tiennyt mistä ja miten. Ajatus jäi mutta syttyi sitten vuosia myöhemmin kun löysin tämän nykyisen tekniikan yhestä E30:sta jossa ei oltu koria mitenkään moukaroitu.

    Mutta jokainen tyylillään...
    Ei kai kyseinen E30 ole Touring?
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1652
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by mulewa
      Samahan tuo on nyt mourauttaa lekalla sitä peltiä kun ei siitä mitään haittaa ole kunhan suojaa maalin halkeilu kohdat.. Jos jollakin sattus olemaan tiedossa tohon mun projektiin laatikkoa, kardaania ja muuta tarpeellista niin tarjotkaa ihmeessä!
      Alpinan e30-muokkauksissa tuota peltiä mourautettu ja epäilen vahvasti, että maalin halkeilukohdatkin on maalattu, silti lähes kaikki Alpinat kuuluvat olevan mätiä juuri tuosta kohdasta.

      Comment

      • tagagummi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 156
        • kännykkä town

        #18
        Originally posted by Rockwell
        Ei kai kyseinen E30 ole Touring?
        Ei, ihan 2d -89.

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #19
          ...........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:34.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • r0izma

            #20
            m30b34 moottorin asennus e30 koriin

            Elikkäs kysyisin vaan että meneekö ton m30b34 laatikko suoraan e30 kardaaniin vai tarvitseeko tehdä jotain muutoksia ja jos tarvitsee niin mitä???

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #21
              Mielestäni ei mene ilman kardaanin lyhennystä (ja tunnelin suurentamista?), kysyppäs esim. Maza:lta joka on tuollaisen sinne sovittanut
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #22
                M30 moottorit ->E30

                Jep eli aattelin nyt kysyä viel ku haul ei oikee löytyny, et mites hyvin noit M30moottorei saa sorvattua E30 malliin? Jos alkais sellasta koittamaan jos ei liian vaikeeks mene. :think Laillisuus sitte kans koska noihan on aika painavia myllyjä.
                Hauskempi se on kuitenkin itte tehä kun ostaa
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  ......
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:59.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19180
                    • -

                    #24
                    Tässä on jotain aiheeseen enemmän tai vähemmän liittyvää keskustelua:







                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=59227
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=e30+m30
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=e30+m30

                    Hieman enemmän jo aiheesta ohi menevää, mutta E30 rakentelua koskevaa:

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=e30+3.5
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=e30+3.5
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=e30+335i

                    Jospa noista olisi jotain apua.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Schutzstaffel
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 345
                      • Lounais-Suomi

                      #25
                      No kiitosta paljon kyl noil alkuun pääsee Tota m30b30 myllyä lähinnä tos meinasin tunkee pellin alle. Sehän täs se suurin et saa leimaan suomen lakien takia mut katotaa
                      Monta 80-luvun autoa

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #26
                        .........
                        Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:59.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • TheLate
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 418

                          #27
                          Originally posted by Schutzstaffel View Post
                          No kiitosta paljon kyl noil alkuun pääsee Tota m30b30 myllyä lähinnä tos meinasin tunkee pellin alle. Sehän täs se suurin et saa leimaan suomen lakien takia mut katotaa
                          B30 menee ja niin menee myös B32, B35 on taas siinä rajalla 64cm3 taitaa jäädä vajaaksi. 333i:llä menee läpi heittämällä, mutta sitten tulee AKE vastaan.

                          Originally posted by muggo
                          M3 (joka on nyt käden väännön alla)
                          Ei ole enään kauaa

                          Comment

                          • Schutzstaffel
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 345
                            • Lounais-Suomi

                            #28
                            Vähän niinku hyvä sitten. Joo oon mä noit kilvis nähny jos mitä vehkeitä. Sit on enää se abs jarrun kans jos sitä vaatii. Mut jos hommaa -85 rungon niin tarviskohan sittenkin
                            Monta 80-luvun autoa

                            Comment

                            • bmw-man
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 61

                              #29
                              M30->e30

                              selvitetääs nyt pienet epäkohdat eli meneekö m30 kone suoraan e30 325i .koneenkorvat tarvii kait vaihtaa?mites muuten tarviiko olla joku muu vaihteisto kun 325,kardaani? ja sähköt täytyykö vaihtaa myös moottorin ohjaus boxi
                              Last edited by Leka; 11-10-2008, 09:08. Reason: Otsikko.

                              Comment

                              • Haukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 1366
                                • Valkeala

                                #30
                                Originally posted by bmw-man View Post
                                selvitetääs nyt pienet epäkohdat eli meneekö m30 kone suoraan e30 325i .koneenkorvat tarvii kait vaihtaa?mites muuten tarviiko olla joku muu vaihteisto kun 325,kardaani? ja sähköt täytyykö vaihtaa myös moottorin ohjaus boxi
                                Kaikki menee uusiksi

                                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                                Comment

                                Working...
                                X