Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30-moottori E30:iin -Yhdistetty topikit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #76
    Originally posted by Neppo View Post
    Mitenkäs nuo Motorpossit menee käytännössä? 2 on kone tulipellin tietämillä ja 3:n sen sisässä? Kuvien perusteella eroa kannakkeissa varmaan joku 3-4cm..? Eli 3:ssa pitää koputella tuliseinää, mutta riittääkö vain apparin puolelta kannen kohdalta ja sitten keskeltä tekee vesiliitännälle tilaa? Netissä kuvia missä on annettu ihan isän kädestä lekalla, mutta onko se tarpeen tehdä pottupelloksi koko tunnelinkaaren matkalta?

    Oisko jollain heittää ihan kuvalla, mistä ja kuinka paljon pitää pajottaa Pos 3:een?
    pos 2lla joutuu ottaa öljypohjan aika alas tai/ja muuttaa konepeltiä plenumin luota ja tulpan johtojen kotelolta. 3lla ei tarvi

    on sitten vaan muita ongelmia jarrutehostimen ja lämppärin kennon kanssa
    Last edited by Tonton; 16-04-2015, 05:40.
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Neppo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 721
      • Laihia

      #77
      Kuinka vesiletkut menis parhaiten..? Eli mikä on siistein ratkaisu? Nyt olen lukenut, että:
      - E28 M30 alavesiletku käy E28 M535i syylärin kanssa
      - Vissiin samasta käy ylävesiletku..?
      - E30 M20 facelift paisari ja siitä M20 facelift täyttöletku lämppärin kennolle päin, missä on T-haara. Syöttö lämppärille kannen takaosasta ja siihen letkuun T-haara ennen lämppäriä
      - Lämppäriltä keulalle tuleva letku?? E28..?

      Jossain oli kuva, missä oli lämppäriltä tulevaan letkuun laitettu termostaattikotelon lähelle T-haara ja siitä suoraletku e30 M20 facelift paisariin. Vissiin näinkin onnistuisi?

      Eikös tuo lämppärille meno kannata ottaa M30 kannen päästä? Onko tarvetta M10:stä tutulle siirtopumpulle siinä letkussa?

      Comment

      • pilootti
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 299
        • Kokkola

        #78
        Onko sulla tilaa ottaa kannen takapäästä lähtö lämppärin kennolle? Omassa ei tarvinu edes yrittää jos ei koko tulipeltiä hakkaa hyttiin asti
        e30 318i touring "Bercedes Menz"
        Kawasaki z1000
        -FatBoyRacing-

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #79
          Originally posted by pilootti View Post
          Onko sulla tilaa ottaa kannen takapäästä lähtö lämppärin kennolle? Omassa ei tarvinu edes yrittää jos ei koko tulipeltiä hakkaa hyttiin asti
          Onko sulla jotain kuvia tosta projektista?
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • pilootti
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 299
            • Kokkola

            #80
            Siis tulin siihen tulokseen että en edes yritä ottaa vesilähtöä kannen takaa jos sitä meinasit.
            e30 318i touring "Bercedes Menz"
            Kawasaki z1000
            -FatBoyRacing-

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              #81
              Originally posted by pilootti View Post
              Siis tulin siihen tulokseen että en edes yritä ottaa vesilähtöä kannen takaa jos sitä meinasit.
              en meinannu. koko koneen vaihto projektia tarkoitin. jos vaikka itekki löytäis jotain ratkaisuja. ei tarvi ite keksiä ja kehittää kaikkea.
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Samee
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 888
                • Valkeakoski

                #82
                Originally posted by SanMiguel View Post
                M30 moottorin kun kolmekymppiin pudottaa pitää alustan vastata 325i tai 320is malleja. Istuma paikkojen lukumäärä tosiaan saattaa vähentyä mikäli katsuri menee kaikkien sääntöjen mukaan. Aina niin ei kuitenkaan käy.
                324td on muuten painavin e30 alkuperäisistä moottoreista ja itselläni ainakin verrattiin noita akselimassoja siihen.
                Last edited by Samee; 17-04-2015, 10:52. Reason: väärät tiedot poistettu
                E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                E30 316 4d '89
                E36 M3 Coupe '93
                F30 318d '13

                Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  #83
                  miten mä muistaisin että oma cabrio on alunperin 4paikkainen.

                  mites sun m52 prokkis? päivityksiä?
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Samee
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 888
                    • Valkeakoski

                    #84
                    Originally posted by Tonton View Post
                    miten mä muistaisin että oma cabrio on alunperin 4paikkainen.

                    mites sun m52 prokkis? päivityksiä?
                    Köhköh, piti oikein tarkistaa. Näinhän se oli että 4 paikkainen se on ja sellaisena siis myös pysyi ...Muistin siis väärin, akselimassojen takia sitä kaavailtiin 3 paikkaiseksi, mutta saatiin kuitenkin pysymään 4 paikkaisena.

                    Hyvä kun oikaisit

                    ...kyllähän projektissa pientä edistystä on tapahtunut. Täytyy päivitellä topiccia vaikka vielä tänään.
                    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                    E30 316 4d '89
                    E36 M3 Coupe '93
                    F30 318d '13

                    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                    Comment

                    • pilootti
                      BTCF Member
                      • Feb 2012
                      • 299
                      • Kokkola

                      #85
                      Originally posted by Tonton View Post
                      en meinannu. koko koneen vaihto projektia tarkoitin. jos vaikka itekki löytäis jotain ratkaisuja. ei tarvi ite keksiä ja kehittää kaikkea.
                      On mulla jotain kuvia omasta autosta. eipä tuommosessa swapissa mitään ihmeellistä ole. Täällä varmaan neuvotaan jos joku arveluttaa. ps. Onko sulla joku toinen prokkis ku oon ymmärtänyt että sulla on jo s38 avossa?:think
                      e30 318i touring "Bercedes Menz"
                      Kawasaki z1000
                      -FatBoyRacing-

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #86
                        Originally posted by pilootti View Post
                        On mulla jotain kuvia omasta autosta. eipä tuommosessa swapissa mitään ihmeellistä ole. Täällä varmaan neuvotaan jos joku arveluttaa. ps. Onko sulla joku toinen prokkis ku oon ymmärtänyt että sulla on jo s38 avossa?:think
                        Swappi tapoja on yhtä monta kuin persläpiä mukava olis muidenkin toteutuksia katella.
                        Onhan tässä näitä kaiken maaailman projekteja
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎