E30/M40 Käynti"häiriö"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    #46
    En usko, että on siinä se ongelma. Kyllä se putsauksella pitäisiä ruveta toimimaan. Ootko kattonu ilmamäärämittarin ja sen lämpötila-anturin, että toimiiko ne?
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • M40 Power
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 584
      • Turun seutu

      #47
      [QUOTE=Xhawk;787465]En usko, että on siinä se ongelma. Kyllä se putsauksella pitäisiä ruveta toimimaan.

      Niinhän sen nimenomaan pitäisi ruveta toimimaan. Vaan ei ruvennut ainakaan meikäläisellä, vaikka putsailtiin useampaan otteeseen. Ostin foorumilaiselta
      ehjän ja sen jälkeen on toiminut hyvin.
      EX: E30, E34, E36, E36 compact

      Nyk. -99 320D

      Comment

      • Xhawk
        OBTCF Member
        • Jul 2004
        • 2326
        • Kierrosalueella (hki)

        #48
        Originally posted by M40 Power View Post
        Originally posted by Xhawk View Post
        En usko, että on siinä se ongelma. Kyllä se putsauksella pitäisiä ruveta toimimaan.
        Niinhän sen nimenomaan pitäisi ruveta toimimaan. Vaan ei ruvennut ainakaan meikäläisellä, vaikka putsailtiin useampaan otteeseen. Ostin foorumilaiselta
        ehjän ja sen jälkeen on toiminut hyvin.
        No, jos tyhjäkäynti toimii lämpimällä koneella, niin ei se tyhjäkäyntimoottori voi olla rikki sillon.
        "Position One, Position One"
        Punainen miesten voimisteluauto

        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

        Comment

        • M40 Power
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 584
          • Turun seutu

          #49
          Originally posted by Xhawk View Post
          No, jos tyhjäkäynti toimii lämpimällä koneella, niin ei se tyhjäkäyntimoottori voi olla rikki sillon.
          Joo mulla kylläkin kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti lämpimänä, mutta kylmänä
          ei pysynyt käynnissä lainkaan ensimmäiseen viiteen minuuttiin. Toi ongelma poistui luistin vaihdolla.
          EX: E30, E34, E36, E36 compact

          Nyk. -99 320D

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #50
            Saatana.

            Pitäs saada jostain lainaan lisäilmaluisti että vois koittaa.

            Tosiaan viittaa nuo oireet kyl tohon tyhjäkäyntimoottoriin, koska aluks se rupes aamuisin tekemään tosiaan silleen että kun paino kaasua, niin meinas tukehtua. Sitten kun se putsattiin (parempien päästöarvojen toivossa), niin lakkas tyhjäkäynti kokonaan kylmänä. Sitten piti kierroksia nostaa siitä pultista, että pysy edes kaasulla käynnissä.

            Ilmeisesti tuo siis toimii osittain, mutta ei niin kuin pitäisi.

            Se lämpöanturi pitää katsoa, kunhan löydän sen jostain.
            Ilmamäärämittari on silmämääräisesti kunnossa. Johdon kun nappaa irti niin kone meinaa sammua, niin kuin pitääkin.

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1809
              • Lapua

              #51
              Ootko sä nyt kattonu kaikki vitun letkut sieltä koneesta?
              Aukassu imusarjaa ja kattonu, että siellä on kaikki tiivisteet ym. tilpehöörit kunnossa?
              Ruiskusuuttimien kunto? Kylmänä vuotaa lämpimänä ei..

              Eli varsinki näiden kalliiden osien kannalta kannattaa toimia silleen, että pois suljet vaihtoehtoja, että mitkä on paskana ja mitkä ei. Ei sun kannata ensimmäisenä ostaa kaikkein kalleinta osaa ja sitten jälkeenpäin huomaatkin, että vika olikin virranjakassa..

              Jos näistä kaikki kunnossa niin lisäilmaluisti tai ilmamäärämittari tjsp. on se ratkaisun avain.

              Itsellä on myös noita kylmänä käymisen ongelmia, mutta enpä oo sen ihmeemmin jaksanu kiinnostua niistä. Kesällä vaihdoin letkut sinne imusarjan alle ja putsailin lisäilmaluistit ja kyllä se jonkin aikaa toimi, mutta takasi se rykiminen on tullut. Nyt kun alkaa mullaki olemaan katsastus/vikalistan haku käsillä niin samalla sitten uusin tuonne konehuoneeseen noita kuluvia osia. (esim. tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja jne.) Eli pois suljen noita tavallisimpia ongelmia.
              Last edited by MikkoJII; 04-12-2006, 14:56.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                #52
                Originally posted by MikkoJII View Post
                Ootko sä nyt kattonu kaikki vitun letkut sieltä koneesta?
                Aukassu imusarjaa ja kattonu, että siellä on kaikki tiivisteet ym. tilpehöörit kunnossa?
                Ruiskusuuttimien kunto? Kylmänä vuotaa lämpimänä ei..
                En oo imusarjaa avannu, ku ei oo oikeen kokemusta näistä. Ei pian toimi ollenkaan jos menee jotain räpeltämään. Mutta kai sen vois joku päivä avata ja tarkastella. Suuttimien kunnosta ei mitään hajua.

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1809
                  • Lapua

                  #53
                  Dodii pitkästä aikaa.

                  Tänään tuli vaihdettua termostaatti uuteen kun ei lämmöt noussut puoliväliin asti ja termostaatin vaihdon vuoksi jouduin sitten ilmaamaan tuon jäähdytinneste systeemin sillä Hemin limsapullosysteemillä. Ilmat sai ainakin helvetin hyvin pois sieltä ja lämmötkin on nyt normaalit.

                  Mitenkäs tämä nyt liittyy tähän?!

                  Huomasin termostaatin vaihdon ja ilmauksen jälkeen (aikaisemmin vaihdoin tulpatkin), että koneen rykiminen on poissa kylmänä käynnistettäessä?! :think
                  Taitaapa vaan olla, että kosteudet poistunut lämpötila-anturista sun muista vehkeistä.
                  Last edited by MikkoJII; 08-02-2007, 22:59.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    #54
                    Saattaa olla aika kaukaa haettua, mutta onkohan mahdollista, että lämpöanturin kohdalla on ollut jonkinasteinen ilmatasku ja tunnistin ei ole saanut oikeaa lämpötietoa?:think
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1809
                      • Lapua

                      #55
                      Originally posted by M40 Power View Post
                      Saattaa olla aika kaukaa haettua, mutta onkohan mahdollista, että lämpöanturin kohdalla on ollut jonkinasteinen ilmatasku ja tunnistin ei ole saanut oikeaa lämpötietoa?:think
                      ahahaha nyt täytyy sanoa, että toi oli aika hyvä
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • |makke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 847
                        • Vaasa

                        #56
                        Unohdin muuten postata tähänki threadiin, eli tyhjäkäyntimoottorin/lisäilmaluistin vaihdolla rupes taas toimimaan niin kuin pitääkin.
                        Päästöt menen mittaamaan pian, niin tietää onko ne kohdallaan.

                        Comment

                        • Henr-1
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 19
                          • Kouvola

                          #57
                          Ostin tuollaisen 318i vm 88 ja käytiin ekaa kertaa kattomassa ni bensa letku oli lyösällä ja vuoti no myyjä laittoi sen kuntoon ja auto tuli meille mutta laiteltiin vähä pientä remppaa ja seisoi viikon verran pihassa ni alkoi tehdä semmoista että tyhjäkäynti vaeltelee ja painat kaasua ni meinaa tukehtua mutta ei sammu ja käynnissä kulutusmittari näyttää tappia mutta kun annat kierroksia ni kulutusmittari menee toiseen päähän ja taas tappiin. Imuvuodolta vaikuttaa ja on toi imusarja puolet ollut kaks kertaa auki ja kaikki letkut ja tiivisteet käyty läpi että olisiko jollakin apua tähän?
                          Hated.

                          Comment

                          • Jarppa85
                            Newbiemmer
                            • Jun 2011
                            • 21
                            • Turku

                            #58
                            En nyt ole varma mihin topicciin kirjottaisin m40 koneen tyhjäkäyntiongelmista, kun niitä löytyy kuitenkin lähemmäs sata kappaletta, mutta missään oireet eivät vastaa täysin omiani

                            Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä ongelmiin. Eli auto käynnistyy aina normaalisti, mutta "kylmäkäyntirikastus" ei toimi ollenkaan vaan tyhjäkäynti jää aina siihen n.700-750rpm. Kun auto on käynyt noin 5-10 sekuntia alkaa armoton seilaaminen 300-800rpm välillä ja joskus jopa käy lähellä nollaa, mutta ei ole ainakaan vielä sammunut. Kaasulla pystyy aavistuksen helpottamaan käyntiä, mutta ei kunnolla(pätkii tällöin ja paukuttaa imusarjaan jne..). Tätä jatkuu noin 20-30 sek jonka jälkeen kierrokset tasaantuu 600-700rpm välillä jonka jälkeen pystyy ajamaan jo normaalisti.
                            Tyhjäkäynti pysyy tuollaisena aina siihen asti kunnes mottorinlämmöt rupeaa olemaan normaalit eli noin 5min käytön jälkeen. Sen jälkeen tyhjäkäynti on aivan tasainen 850rpm eikä minkäänlaista seilausta tapahdu enään.
                            Ja tämä sama toistuu JOKA kerta jos auto on sammuksissa vähintään 5 min. Ainut poikkeustilanne on joskus pakksella täysin kylmällä koneella kierrokset jää samantien siihen 700-800rpm ja silloin voi lähteä vaikka samantien ajamaan, mutta 850rpm tasaantuu silloinkin vasta noin 5 min ajon jälkeen.

                            Vaihdettuja osia tähän asti: Lisäilmaluisti, ilmämäärämittari, ecu, kaasuläppä+asentotunnistin, bensanpaineensäädin, bensansuodatin, bensapumppu, lämpötila-anturit ja kaikki sytkäosat. Tutkin myös imuvuodot suihkeen kanssa ja mitään ei löytynyt.
                            IMM johdon ottaa irti niin auto melkein sammuu, luistin johto irti kierrokset seilaa 400-1600rpm ja öljykorkin kun avaa niin auto myös melkein sammuu.
                            Rupeaa olemaan ideat aika vähissä eikä ole yli 15h foorumin lukeminenkaan auttanut löytämään ongelmaa

                            Nyt otetaan kaikki vinkit vastaan!

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16611
                              • Asikkala

                              #59
                              Originally posted by Jarppa85 View Post
                              Tutkin myös imuvuodot suihkeen kanssa ja mitään ei löytynyt.
                              :think

                              Comment

                              • Jarppa85
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 21
                                • Turku

                                #60
                                Originally posted by jr66 View Post
                                :think
                                GoStart!

                                Comment

                                Working...
                                X