En usko, että on siinä se ongelma. Kyllä se putsauksella pitäisiä ruveta toimimaan. Ootko kattonu ilmamäärämittarin ja sen lämpötila-anturin, että toimiiko ne?
E30/M40 Käynti"häiriö"
Collapse
X
-
[QUOTE=Xhawk;787465]En usko, että on siinä se ongelma. Kyllä se putsauksella pitäisiä ruveta toimimaan.
Niinhän sen nimenomaan pitäisi ruveta toimimaan. Vaan ei ruvennut ainakaan meikäläisellä, vaikka putsailtiin useampaan otteeseen. Ostin foorumilaiselta
ehjän ja sen jälkeen on toiminut hyvin.EX: E30, E34, E36, E36 compact
Nyk. -99 320D
Comment
-
Originally posted by M40 Power View PostOriginally posted by Xhawk View PostEn usko, että on siinä se ongelma. Kyllä se putsauksella pitäisiä ruveta toimimaan.
ehjän ja sen jälkeen on toiminut hyvin."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
Originally posted by Xhawk View PostNo, jos tyhjäkäynti toimii lämpimällä koneella, niin ei se tyhjäkäyntimoottori voi olla rikki sillon.
ei pysynyt käynnissä lainkaan ensimmäiseen viiteen minuuttiin. Toi ongelma poistui luistin vaihdolla.EX: E30, E34, E36, E36 compact
Nyk. -99 320D
Comment
-
Saatana.
Pitäs saada jostain lainaan lisäilmaluisti että vois koittaa.
Tosiaan viittaa nuo oireet kyl tohon tyhjäkäyntimoottoriin, koska aluks se rupes aamuisin tekemään tosiaan silleen että kun paino kaasua, niin meinas tukehtua. Sitten kun se putsattiin (parempien päästöarvojen toivossa), niin lakkas tyhjäkäynti kokonaan kylmänä. Sitten piti kierroksia nostaa siitä pultista, että pysy edes kaasulla käynnissä.
Ilmeisesti tuo siis toimii osittain, mutta ei niin kuin pitäisi.
Se lämpöanturi pitää katsoa, kunhan löydän sen jostain.
Ilmamäärämittari on silmämääräisesti kunnossa. Johdon kun nappaa irti niin kone meinaa sammua, niin kuin pitääkin.
Comment
-
Ootko sä nyt kattonu kaikki vitun letkut sieltä koneesta?
Aukassu imusarjaa ja kattonu, että siellä on kaikki tiivisteet ym. tilpehöörit kunnossa?
Ruiskusuuttimien kunto? Kylmänä vuotaa lämpimänä ei..
Eli varsinki näiden kalliiden osien kannalta kannattaa toimia silleen, että pois suljet vaihtoehtoja, että mitkä on paskana ja mitkä ei. Ei sun kannata ensimmäisenä ostaa kaikkein kalleinta osaa ja sitten jälkeenpäin huomaatkin, että vika olikin virranjakassa..
Jos näistä kaikki kunnossa niin lisäilmaluisti tai ilmamäärämittari tjsp. on se ratkaisun avain.
Itsellä on myös noita kylmänä käymisen ongelmia, mutta enpä oo sen ihmeemmin jaksanu kiinnostua niistä. Kesällä vaihdoin letkut sinne imusarjan alle ja putsailin lisäilmaluistit ja kyllä se jonkin aikaa toimi, mutta takasi se rykiminen on tullut. Nyt kun alkaa mullaki olemaan katsastus/vikalistan haku käsillä niin samalla sitten uusin tuonne konehuoneeseen noita kuluvia osia. (esim. tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja jne.) Eli pois suljen noita tavallisimpia ongelmia.Last edited by MikkoJII; 04-12-2006, 14:56.
Comment
-
Originally posted by MikkoJII View PostOotko sä nyt kattonu kaikki vitun letkut sieltä koneesta?
Aukassu imusarjaa ja kattonu, että siellä on kaikki tiivisteet ym. tilpehöörit kunnossa?
Ruiskusuuttimien kunto? Kylmänä vuotaa lämpimänä ei..
Comment
-
Dodii pitkästä aikaa.
Tänään tuli vaihdettua termostaatti uuteen kun ei lämmöt noussut puoliväliin asti ja termostaatin vaihdon vuoksi jouduin sitten ilmaamaan tuon jäähdytinneste systeemin sillä Hemin limsapullosysteemillä. Ilmat sai ainakin helvetin hyvin pois sieltä ja lämmötkin on nyt normaalit.
Mitenkäs tämä nyt liittyy tähän?!
Huomasin termostaatin vaihdon ja ilmauksen jälkeen (aikaisemmin vaihdoin tulpatkin), että koneen rykiminen on poissa kylmänä käynnistettäessä?! :think
Taitaapa vaan olla, että kosteudet poistunut lämpötila-anturista sun muista vehkeistä.Last edited by MikkoJII; 08-02-2007, 22:59.
Comment
-
Originally posted by M40 Power View PostSaattaa olla aika kaukaa haettua, mutta onkohan mahdollista, että lämpöanturin kohdalla on ollut jonkinasteinen ilmatasku ja tunnistin ei ole saanut oikeaa lämpötietoa?:think
Comment
-
Ostin tuollaisen 318i vm 88 ja käytiin ekaa kertaa kattomassa ni bensa letku oli lyösällä ja vuoti no myyjä laittoi sen kuntoon ja auto tuli meille mutta laiteltiin vähä pientä remppaa ja seisoi viikon verran pihassa ni alkoi tehdä semmoista että tyhjäkäynti vaeltelee ja painat kaasua ni meinaa tukehtua mutta ei sammu ja käynnissä kulutusmittari näyttää tappia mutta kun annat kierroksia ni kulutusmittari menee toiseen päähän ja taas tappiin. Imuvuodolta vaikuttaa ja on toi imusarja puolet ollut kaks kertaa auki ja kaikki letkut ja tiivisteet käyty läpi että olisiko jollakin apua tähän?Hated.
Comment
-
En nyt ole varma mihin topicciin kirjottaisin m40 koneen tyhjäkäyntiongelmista, kun niitä löytyy kuitenkin lähemmäs sata kappaletta, mutta missään oireet eivät vastaa täysin omiani
Moottorin lämpötilalla ei ole merkitystä ongelmiin. Eli auto käynnistyy aina normaalisti, mutta "kylmäkäyntirikastus" ei toimi ollenkaan vaan tyhjäkäynti jää aina siihen n.700-750rpm. Kun auto on käynyt noin 5-10 sekuntia alkaa armoton seilaaminen 300-800rpm välillä ja joskus jopa käy lähellä nollaa, mutta ei ole ainakaan vielä sammunut. Kaasulla pystyy aavistuksen helpottamaan käyntiä, mutta ei kunnolla(pätkii tällöin ja paukuttaa imusarjaan jne..). Tätä jatkuu noin 20-30 sek jonka jälkeen kierrokset tasaantuu 600-700rpm välillä jonka jälkeen pystyy ajamaan jo normaalisti.
Tyhjäkäynti pysyy tuollaisena aina siihen asti kunnes mottorinlämmöt rupeaa olemaan normaalit eli noin 5min käytön jälkeen. Sen jälkeen tyhjäkäynti on aivan tasainen 850rpm eikä minkäänlaista seilausta tapahdu enään.
Ja tämä sama toistuu JOKA kerta jos auto on sammuksissa vähintään 5 min. Ainut poikkeustilanne on joskus pakksella täysin kylmällä koneella kierrokset jää samantien siihen 700-800rpm ja silloin voi lähteä vaikka samantien ajamaan, mutta 850rpm tasaantuu silloinkin vasta noin 5 min ajon jälkeen.
Vaihdettuja osia tähän asti: Lisäilmaluisti, ilmämäärämittari, ecu, kaasuläppä+asentotunnistin, bensanpaineensäädin, bensansuodatin, bensapumppu, lämpötila-anturit ja kaikki sytkäosat. Tutkin myös imuvuodot suihkeen kanssa ja mitään ei löytynyt.
IMM johdon ottaa irti niin auto melkein sammuu, luistin johto irti kierrokset seilaa 400-1600rpm ja öljykorkin kun avaa niin auto myös melkein sammuu.
Rupeaa olemaan ideat aika vähissä eikä ole yli 15h foorumin lukeminenkaan auttanut löytämään ongelmaa
Nyt otetaan kaikki vinkit vastaan!
Comment
Comment