Originally posted by ekezi-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 takakelkan puslien vaihto
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Pretoriaani View PostHelpointa pudottaa koko takakelkka alas ja prässillä touhuta puslat.
Samassa topikissa paljon muita vinkkejä: http://mail.btcf.fi/forum/showthread.php?t=26072E39 ja E91
Comment
-
-
Pari sivuhuomautusta.
- tunkilla nostamalla puslaa saa vedettyä sisään puolella auton painosta. Sitten jos on joku vedin käytössä, niin M12 tai M14 ruuvia kiristettäessä vetovoima onkin jo tonneissa eikö?
-Moni sanoo ettei heloihin saa mitään rasvaa tai liukastetta laittaa. Noh, sellaista keissiä ei ole vielä eteen tullut etteikö rasvan käytöstä olisi ollut apua. Eikä ne helat liiku omia aikojaan yhtään mihinkään vaikka on liukastetta välissä. Tietysti helan paikka kannattaa putsata santapaperilla ennenkuin alkaa ähräämään, ja hioa/viilata mahdolliset jäysteet pois etteivät revi uutta helaa.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Itse tehnyt niin, että ensin pultit irti että saa akselin irti korista. Tämän jälkeen korin ja puslan väliin jotain kovaa (esim iso hylsy), tunkata akseli niin että on puristuksissa koria vasten, hylsy painaa puslaa alaspäin. Iskua puslan helmaan ja aina kun hiukan liikahtaa niin tunkila lisää prässiä. Meni 10 min per puoli irroitukseen tuolla tekniikalla. Siis laskien hetkestä kun aloin tunkilla prässäämään ja hakkaamaan puslaa alas.
Ylöspäin olen painanut puslan ihan vaan tunkilla, ei ongelmia.
Comment
-
-
Saatiin ainakin ne holkit murtumaan rungon sisään jotka ovat siinä puslassa. En tiedä heilutettiinko liikaa kelkkaa sivuttain että näin kävi, oli kylläkin ne pultit vielä paikoillaan ettei aivan mahdottomia kulmiin ehditty käännellä. Pillillä lämmittämällä ja siihen ympärille mäiskimällä tippui loputkin jämät sieltä. Vanhat helat lähti ulosvetosarjalla kierretankoa, "isoprikka" johon piti vinguttaa viisteet nystyröitä varten(thx bullit kun annoit modata työkaluja), vastapala. Uudet strongflexit meni ainakin vaivattomasti paikoilleen. Helpottaa varmasti myös teitä jotka vaihtavat pelkästään nämä sen enempää purkaamatta.
sigpic
Comment
-
-
Aikaisemminkin olen tässä topikissa kysellyt tuosta puslien vaihdosta.
Noh nyt sitäkin harjoteltu jo kaksi kertaa neljän vuoden aikana:think
Ensimmäiset 2kpl ostin tarvikkeet. No ne kesti sen vuoden kun roikkuivat jo alhaalla, seuraavat 2kpl ostin marmorilta. Nyt taas kun tutkin niin makaavat alhaalla nämäkin, kestihän ne peräti sen kaksi vuotta!
Mikä helvetti noissa on kun ei kestä? viimesimmätkin muistan kierretangolla puristaneeni paikalleen ja siis mitään repeytymiä niihin ei tullut. Eli asennusvirheeseenkään en usko.
Rupee kyllästyttään jo tua homma
Kauanko muilla nuo kestäneet?
Mites kestäiskö uretaaniset paremmin? kannattaako niitä perus käyttö autoon laittaa?
Comment
-
-
Originally posted by Lehtafi View PostAikaisemminkin olen tässä topikissa kysellyt tuosta puslien vaihdosta.
Noh nyt sitäkin harjoteltu jo kaksi kertaa neljän vuoden aikana:think
Ensimmäiset 2kpl ostin tarvikkeet. No ne kesti sen vuoden kun roikkuivat jo alhaalla, seuraavat 2kpl ostin marmorilta. Nyt taas kun tutkin niin makaavat alhaalla nämäkin, kestihän ne peräti sen kaksi vuotta!
Mikä helvetti noissa on kun ei kestä? viimesimmätkin muistan kierretangolla puristaneeni paikalleen ja siis mitään repeytymiä niihin ei tullut. Eli asennusvirheeseenkään en usko.
Rupee kyllästyttään jo tua homma
Kauanko muilla nuo kestäneet?
Mites kestäiskö uretaaniset paremmin? kannattaako niitä perus käyttö autoon laittaa?
Joku juttu asennuksessa ei nyt ole kohdallaan jos noin hajoaa. Prikat jne. oikein paikoillaan? Mites iskarien ja perän kannatinkumin kunto?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by billy View PostTakakelkan puslien"hattuprikat" onko kukaan laittannut m3 kuppimaisia prikkoja orgkkiksien tilalle?
Comment
-
Comment