Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 takakelkan puslien vaihto

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #61
    Originally posted by billy View Post
    Takakelkan puslien"hattuprikat" onko kukaan laittannut m3 kuppimaisia prikkoja orgkkiksien tilalle?
    Minä laitoin. Meni paikoilleen hienosti, etua en ole vielä kunnolla päässyt testaamaan. Ei varmaan merkittävää vaikutusta mutta pienet purot tekevät isot järvet. Katso tuolta minun projektitopikista, sieltä löytyy kuvatkin millainen ero on. Siinä on muuten metallinpalalla hinta kohdillaan, jos marmorilta menet hakemaan
    E39 ja E91

    Comment

    • hellion
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 176
      • -

      #62
      Originally posted by Harri G View Post
      ...Siinä on muuten metallinpalalla hinta kohdillaan, jos marmorilta menet hakemaan
      Totta puhut. Oli kalleimmat prikat, jotka oon ikinä jättäny ostamatta. 35€ kappale. Motorsport
      E30
      Forever and still counting

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #63
        Originally posted by Lehtafi View Post

        Mikä helvetti noissa on kun ei kestä? viimesimmätkin muistan kierretangolla puristaneeni paikalleen ja siis mitään repeytymiä niihin ei tullut. Eli asennusvirheeseenkään en usko.

        Rupee kyllästyttään jo tua homma

        Kauanko muilla nuo kestäneet?

        Mites kestäiskö uretaaniset paremmin? kannattaako niitä perus käyttö autoon laittaa?
        Rupesin ajattelemaan semmosta kun vieteri on karkeesti puolivälissä kynkkää niin joustossa tuleva isku pyörään vetää takapalkkia aina alaspäin. Just nyt ei matikkapää riitä pyörittelemään että onko kovemmalla jousella palkkiin tai heloihin kohdistuva isku kovempi..

        Äkkiäkö heloihin saa repeämän alun aikaiseksi asennusvaiheessa jo, jos paininkappale painaa koko helan alapäätä ml. keskiholkki? Kai sitä pelkästään ulkokehältä pitäisi painaa.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Julle
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 659
          • Oulu

          #64
          Katkesi toisesta puslasta se alumiiniholkki korin sisään... Onko kellään käyny näin ja onko mitään näppärää kikkaa millä holkin pätkän sais napattua pois? Holkki katkes pohjan tasalle, ei saa putkipihdeilläkään kiinni.

          Comment

          • andhu
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 535
            • vihti

            #65
            Hakkaa kunnon taltan ja lekan kanssa sen paskaks.
            E30 316 Turbo

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              #66
              sisältä löy sopivalla meisselillä pois. pari kertaa joutunut saman tekemään.
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • _racing_
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2007
                • 296
                • Inkoo

                #67
                Originally posted by Julle View Post
                Katkesi toisesta puslasta se alumiiniholkki korin sisään... Onko kellään käyny näin ja onko mitään näppärää kikkaa millä holkin pätkän sais napattua pois? Holkki katkes pohjan tasalle, ei saa putkipihdeilläkään kiinni.

                Itellä kävi samoin toisen puslan kanssa. Otin porakoneeseen popniittiterän ja porasin holkkiin kaksi reikää vastakkaisille puolille niin palaset tipahti lattialle.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Originally posted by billy View Post
                  Takakelkan puslien"hattuprikat" onko kukaan laittannut m3 kuppimaisia prikkoja orgkkiksien tilalle?
                  Originally posted by Skarpa View Post
                  On kyllä. M3 mallin prikat tukee puslaa ja ehkäsee sen elämistä aika paljon. Ihan hyvä modi vakiopuslilla. Ei sovi powerflexien kanssa.
                  Köyhempi tee se itse-mies saattaa laittaa alkuperäiset lätkät prässiin ja painaa kupiksi ne.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • SanMiguel
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 1035
                    • Kirkkonummi

                    #69
                    Originally posted by Julle View Post
                    Katkesi toisesta puslasta se alumiiniholkki korin sisään... Onko kellään käyny näin ja onko mitään näppärää kikkaa millä holkin pätkän sais napattua pois? Holkki katkes pohjan tasalle, ei saa putkipihdeilläkään kiinni.
                    Yksi hyväksi todettu kikka noiden tappien ja tappienpätkien kanssa on semmosien ankkuripulttien käyttäminen. Eli vaikka K-raudasta käy halemassa ankkuripultteja (semmonen pultti millä kiinnitetään esim betoni lattiaan tavaraa)
                    Kiristää semmosen siihen tapin keskireikään sisäpuolelta ja sen jälkeen isolla lekalla hakkaa tapin lattialle. Toimivaksi todettu ratkaisu

                    Comment

                    • hellion
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 176
                      • -

                      #70
                      Irroitin juuri omasta projektista taka-akselin. Oletin sen tippuvan syliin, kun puslat oli vaihdettu reilu vuosi sitten. Väärin luulin. Eihän se edes yrittänyt irrota, vaikka kuinka väänsi ja hakkasi. Kävin sitten kysymässä puslat vaihtaneesta merkkihuollosta, miten ne irrottaa koriin juuttuneet puslat ja sain hyvät ohjeet. En tiedä onko näitä jo täällä kerrottu, mutta seuraavalla tavalla:

                      Mutteri irti, peltilätkä irti, pultti keskeltä pois ja sen tilalle alakautta joku vähän ohuempi metallitanko. Sillä "varovaista" pyörivää liikettä ja toisella kädellä tai kaverin auttamana painaa akselia alaspäin, niin pusla irtoaa ehjänä. Pelkkä edestakaisin rynkyttäminen katkaisee puslan. Ja niin ne lähti sitten irti, tosin vuoden vanhat puslat tuskin on ihan yhtä haperot, kuin 26 vuotta vanhat.
                      E30
                      Forever and still counting

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        #71
                        Siinä on sitten ollu jotkut paskat tarvikkeet. Itselläkin kävi kerran sillain että ostin halvimmat mahdolliset ja vuoden päästä tuli jo leimalla sanomista. Seuraavaks hainkin sitten marmorilta uudet...
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • hellion
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 176
                          • -

                          #72
                          Originally posted by smpovers View Post
                          Siinä on sitten ollu jotkut paskat tarvikkeet. Itselläkin kävi kerran sillain että ostin halvimmat mahdolliset ja vuoden päästä tuli jo leimalla sanomista. Seuraavaks hainkin sitten marmorilta uudet...
                          Ei merkkihuolto asenna paskoja tarvikkeita, ihan marmoritiskin puslat siellä oli. Mutta kovasti olivat silti juuttuneet. Ja rikkihän ne ei todellakaan ollut, irrotin akselin ihan muista syistä.
                          E30
                          Forever and still counting

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            #73
                            Sori. En lukenut täysin ajatuksella tuota tekstiä. Luin tuon viimeisen lauseen väärin. Käsitin että vuoden vanhat puslat näytti 26 vuotta vanhoilta
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #74
                              Originally posted by smpovers View Post
                              Siinä on sitten ollu jotkut paskat tarvikkeet. Itselläkin kävi kerran sillain että ostin halvimmat mahdolliset ja vuoden päästä tuli jo leimalla sanomista. Seuraavaks hainkin sitten marmorilta uudet...
                              Alkuperäisissä heloissa on enemmän onttoa helan sisällä kuin joissain tarvikepuslissa, joten nekään ei ole välttämättä erityisen pitkäikäiset. Ellei orkkiksissa sit kumin tai vulkanoinnin laatu ole aivan ihmeellisen hyvä.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Att1Tude
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 152
                                • Joensuu

                                #75
                                Hohhoi takapää elää kuin helkkari. Mites ootteko vaihtanu muutakin samalla kuin nuo puslat pelkästään? Jostain on semmonen käsitys että siellä on kumeja mitkä syö toisensa jos ei oo vaihettu hyviin, mulla tarvike iskareiden yläpäät vaihettu toissakesänä en usko että kannattaa vaihtaa noita mutta entäs perämurikan vaimennuskumi. Ja lienekkö missään ns. räjäytyskuvaa tuolle apurungon ja puslien rakenteille, ei löytyny tästä threadista
                                ex.E30 316i'90
                                ex.E36 320i'91
                                Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎