Takakelkan puslien"hattuprikat" onko kukaan laittannut m3 kuppimaisia prikkoja orgkkiksien tilalle?
Minä laitoin. Meni paikoilleen hienosti, etua en ole vielä kunnolla päässyt testaamaan. Ei varmaan merkittävää vaikutusta mutta pienet purot tekevät isot järvet. Katso tuolta minun projektitopikista, sieltä löytyy kuvatkin millainen ero on. Siinä on muuten metallinpalalla hinta kohdillaan, jos marmorilta menet hakemaan
Mikä helvetti noissa on kun ei kestä? viimesimmätkin muistan kierretangolla puristaneeni paikalleen ja siis mitään repeytymiä niihin ei tullut. Eli asennusvirheeseenkään en usko.
Rupee kyllästyttään jo tua homma
Kauanko muilla nuo kestäneet?
Mites kestäiskö uretaaniset paremmin? kannattaako niitä perus käyttö autoon laittaa?
Rupesin ajattelemaan semmosta kun vieteri on karkeesti puolivälissä kynkkää niin joustossa tuleva isku pyörään vetää takapalkkia aina alaspäin. Just nyt ei matikkapää riitä pyörittelemään että onko kovemmalla jousella palkkiin tai heloihin kohdistuva isku kovempi..
Äkkiäkö heloihin saa repeämän alun aikaiseksi asennusvaiheessa jo, jos paininkappale painaa koko helan alapäätä ml. keskiholkki? Kai sitä pelkästään ulkokehältä pitäisi painaa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Katkesi toisesta puslasta se alumiiniholkki korin sisään... Onko kellään käyny näin ja onko mitään näppärää kikkaa millä holkin pätkän sais napattua pois? Holkki katkes pohjan tasalle, ei saa putkipihdeilläkään kiinni.
Katkesi toisesta puslasta se alumiiniholkki korin sisään... Onko kellään käyny näin ja onko mitään näppärää kikkaa millä holkin pätkän sais napattua pois? Holkki katkes pohjan tasalle, ei saa putkipihdeilläkään kiinni.
Itellä kävi samoin toisen puslan kanssa. Otin porakoneeseen popniittiterän ja porasin holkkiin kaksi reikää vastakkaisille puolille niin palaset tipahti lattialle.
On kyllä. M3 mallin prikat tukee puslaa ja ehkäsee sen elämistä aika paljon. Ihan hyvä modi vakiopuslilla. Ei sovi powerflexien kanssa.
Köyhempi tee se itse-mies saattaa laittaa alkuperäiset lätkät prässiin ja painaa kupiksi ne.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Katkesi toisesta puslasta se alumiiniholkki korin sisään... Onko kellään käyny näin ja onko mitään näppärää kikkaa millä holkin pätkän sais napattua pois? Holkki katkes pohjan tasalle, ei saa putkipihdeilläkään kiinni.
Yksi hyväksi todettu kikka noiden tappien ja tappienpätkien kanssa on semmosien ankkuripulttien käyttäminen. Eli vaikka K-raudasta käy halemassa ankkuripultteja (semmonen pultti millä kiinnitetään esim betoni lattiaan tavaraa)
Kiristää semmosen siihen tapin keskireikään sisäpuolelta ja sen jälkeen isolla lekalla hakkaa tapin lattialle. Toimivaksi todettu ratkaisu
Irroitin juuri omasta projektista taka-akselin. Oletin sen tippuvan syliin, kun puslat oli vaihdettu reilu vuosi sitten. Väärin luulin. Eihän se edes yrittänyt irrota, vaikka kuinka väänsi ja hakkasi. Kävin sitten kysymässä puslat vaihtaneesta merkkihuollosta, miten ne irrottaa koriin juuttuneet puslat ja sain hyvät ohjeet. En tiedä onko näitä jo täällä kerrottu, mutta seuraavalla tavalla:
Mutteri irti, peltilätkä irti, pultti keskeltä pois ja sen tilalle alakautta joku vähän ohuempi metallitanko. Sillä "varovaista" pyörivää liikettä ja toisella kädellä tai kaverin auttamana painaa akselia alaspäin, niin pusla irtoaa ehjänä. Pelkkä edestakaisin rynkyttäminen katkaisee puslan. Ja niin ne lähti sitten irti, tosin vuoden vanhat puslat tuskin on ihan yhtä haperot, kuin 26 vuotta vanhat.
Siinä on sitten ollu jotkut paskat tarvikkeet. Itselläkin kävi kerran sillain että ostin halvimmat mahdolliset ja vuoden päästä tuli jo leimalla sanomista. Seuraavaks hainkin sitten marmorilta uudet...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Siinä on sitten ollu jotkut paskat tarvikkeet. Itselläkin kävi kerran sillain että ostin halvimmat mahdolliset ja vuoden päästä tuli jo leimalla sanomista. Seuraavaks hainkin sitten marmorilta uudet...
Ei merkkihuolto asenna paskoja tarvikkeita, ihan marmoritiskin puslat siellä oli. Mutta kovasti olivat silti juuttuneet. Ja rikkihän ne ei todellakaan ollut, irrotin akselin ihan muista syistä.
Sori. En lukenut täysin ajatuksella tuota tekstiä. Luin tuon viimeisen lauseen väärin. Käsitin että vuoden vanhat puslat näytti 26 vuotta vanhoilta
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Siinä on sitten ollu jotkut paskat tarvikkeet. Itselläkin kävi kerran sillain että ostin halvimmat mahdolliset ja vuoden päästä tuli jo leimalla sanomista. Seuraavaks hainkin sitten marmorilta uudet...
Alkuperäisissä heloissa on enemmän onttoa helan sisällä kuin joissain tarvikepuslissa, joten nekään ei ole välttämättä erityisen pitkäikäiset. Ellei orkkiksissa sit kumin tai vulkanoinnin laatu ole aivan ihmeellisen hyvä.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Hohhoi takapää elää kuin helkkari. Mites ootteko vaihtanu muutakin samalla kuin nuo puslat pelkästään? Jostain on semmonen käsitys että siellä on kumeja mitkä syö toisensa jos ei oo vaihettu hyviin, mulla tarvike iskareiden yläpäät vaihettu toissakesänä en usko että kannattaa vaihtaa noita mutta entäs perämurikan vaimennuskumi. Ja lienekkö missään ns. räjäytyskuvaa tuolle apurungon ja puslien rakenteille, ei löytyny tästä threadista
ex.E30 316i'90
ex.E36 320i'91
Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
Comment