Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    Originally posted by FroZ View Post
    Moottorin löytyminen voi olla tietty kiven takana... mutta poikkeuslupa juttuhan tuo joka tapauksessa on... kuten vähän aikaa sitten rakennettu viisi litranen "perana" v8 caprikin. Eli tehopainosuhteella ei välttämättä olisi merkitystä jos se on ylittynyt jo kopioitavassakin autossa.
    Näin arvelen itsekkin. Ikinä kuullutkaan tuollaisesta replica aiheesta, paitsi nyt joten en ole oikea henkilö jolle kysymykset esittää. Yksi kone on myytävänä ebayssakin, joten se olisi ongelmista pienin.

    Tulee ny vähän offtopic mut jos toi M3 saadaa verrattua E30 mallisarjaan ni miten käy kaikkien jo muutettujen esim E30 325 turbotusten?Voidaanko niihin vaatia alustamuutosta jälkikäteen?Ja hyökätäänkö sit samalla vanhojen a-lupasten autojen kimppuun?Mun puolesta M3 saa olla ihan oma lukunsa..
    Olisit muutaman sivun taaksepäin kellannut ja nähnyt tekstin jossa sanotaan, että tuskin ikinä M3 tulee AKE:n tietokannassa olemaan samassa mallisarjassa muiden kanssa. Tämä vaatisi muutoksia tyyppitietoihin, joita AKE ei tee ilman BMW Suomen hyväksyntää. Mutta M3 käyttö vertailumallina tulisi olla mahdollista valmistajan antamalla lausunnolla, jossa todetaan M3 kuuluvan 3-sarjaan.

    Tuliko riittävän epäselvästi?

    Mitä tulee vanhoihin ns. tehorajattomiin niin onko niiden tiedot päivitetty nykyisen lain mukaan? Ei. Ne muutokset jotka on silloin tehty pätevät vieläkin. Samoin tänään tehdyt muutokset ovat voimassa vielä huomennakin vaikka laki muuttuisi yllättäen, ellet tee uutta moottorin vaihtoa, jolloin raukeaa vanhat säädökset ja auto pitää rakentaa uuden lain mukaan.

    EDIT:
    Ja tuollaiseen H35 tarvittavien osien löytäminen varmasti tulee olemaan hankalaa., eikä pelkästään rajoittuisi moottoriin Tähän tarvittaisiin vanteet, merkit, penkit jne. Ja niitä ei todellakaan puisssa kasva.
    Oikeassa olet ystäväiseni.

    Poikkeuslupa taitaa olla pakollinen, joten pelkkään moottoriin hakeminen olisi huomattavasti järkevämpää kuin koko autoon...
    Last edited by TheLate; 09-08-2008, 01:00.

    Comment

    • jani
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 5175
      • Kuopio

      Ja tuollaiseen H35 tarvittavien osien löytäminen varmasti tulee olemaan hankalaa., eikä pelkästään rajoittuisi moottoriin Tähän tarvittaisiin vanteet, merkit, penkit jne. Ja niitä ei todellakaan puisssa kasva.

      Vaikka en todellakaan usko tuollaiseen mahdollisuuteen, niin tuollaisen rakentaminen varmasti olisi kallein vaihtoehto toteuttaa E30 kuusi sylinterisellä S-sarjan moottorilla.
      F33 435d Mineral-grau metallic
      K40 K1200s sondermodell

      Comment

      • jermu82
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 151

        delete
        Last edited by jermu82; 23-07-2009, 12:18.

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          Ihan turha haaveilla jonkun replican rakentamisesta, kun tuntuu vahvasti siltä, että vaikka löytäisi aiton H35-24:n jostain, niin senkin kilpiin saaminen saattaa olla lähes mahdotonta Suomessa.


          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            ......
            Last edited by Mystinen; 15-05-2010, 10:41.

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by jani View Post
              Joo tottahan se on, että sport evoon vertaamalla saa nippanappa sen 286heppaa pellin alle, mutta kun taas silloin tehopainosuhde on lähempänä 6kg/kw kun taas laki haluaa sen pysyvän 7kg/kg yläpuolella.

              Täten 320is vertailutehot ovat ihan tarpeeksi riittävät!

              ps. suomeksi sama : M88, S38 ja S50 kone ei mene leimalle suomessa e30 keulalla, piste!

              Piru piti tuohon toiseen topikkiin laittaa
              Last edited by Guest; 15-05-2010, 08:34.

              Comment

              • Bim
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 152
                • Lahti

                E30 323 -84 alustan rekisteröinti e30 M3 Evo2:ksi

                Eli ajattelin toteuttaa kyseisen toimenpiteen omaan kyseiseen ritsaani kuhan se tässä valmistuu. Autoon on tällä hetkellä tulossa siis alkuperäinen e30 M3 pyöränripustus ja jarrut. Etunavat ovat SKF kopiot. Kaikki puslat Powerflex/superflex. Etu-alatukivarsissa epäkeskot. Kallistuksenvakaaja on tällä hetkellä 20mm ja koiranluihin superflex puslat, mikä vastaa käytännössä pitkälti M3:n 17.5mm vakaajaa. Sitä tarvitsenko rekisteröintiä varten alkuperäisen M3 vakaajamekanismin en tiedä, ja jos joku täältä tietää niin se on kysymykseni.
                Syy miksi lähinnä tämän aiheen kehitin on että onko e30 M3:sta valmistettu ilman ABS:iä? Mulla ei ABS:iä tossa ole. Paitsi ABS hammaskehät.
                Tekniikkana kyseisessä Autossa on 2.7T. ja tarkoitus olisi rekisteröidä e30 M3 Evo2:ksi, koska siinä on sama alusta kun M3:ssa ja täten viralliseksi maksimitehoksi saisi muistaakseni 264hp.
                Mutuilua en tietenkään tähän keskusteluun henkilökohtaisesti kaipaa, vaan tietäjien vastauksia. Kiitos.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Vaikka sulla olis evo 2-alusta siinä, niin siitä huolimatta autosi on eri mallisarjaa kuin M3, jota et siis voi käyttää vertailumallina.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Bim View Post
                    onko e30 M3:sta valmistettu ilman ABS:iä?
                    Ei ole.
                    tarkoitus olisi rekisteröidä e30 M3 Evo2:ksi
                    Tuo tuskin onnistuu muuten, kuin hankkimalla alkuperäisen EVO-2:n.

                    Jos meinaat saada katsastuksessa vertailumalliksi M3:n, miksi et käyttäisi sitten vertailumallina suoraan EVO-3:sta.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Bim
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 152
                      • Lahti

                      Kiitos vastauksista. Ajattelin rekisteröidä alustan Evo2:ksi sen takia että alusta on ilmeisesti sama kun normaalissa M3:ssa, mutta Evo3:ssa ei ole.
                      Tämä ei näemmä ilmeisesti onnistu muutenkaan, eikä sillä ole mulle juurikaan merkitystä. Nuo alustan osat saanee rekisteröityä M3 alustan osiksi koska se on faktatilanne, ja auto olkoon muuten 323, eipä sen väliä. Auto on täysin virallisesti jo tuohon tekniikkaan katsastettu. Papereissa virallinen teho 201hp muistaakseni.
                      Last edited by Bim; 05-06-2012, 16:01.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Onko puurot ja vellit sekaisin kirjoittajalla vai lukijalla?

                        Itse en ainakaan ole kuullut että auton voi rekisteröidä toisen malliseksi, saatika että sen voisi suorittaa osittain.
                        Olli.

                        Comment

                        • Bim
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 152
                          • Lahti

                          Mulla on vm.87 E30 316 Joka on muutoskatsastettu -03 ja siinä seisoo: Ajoneuvoon vaihdettu: ¨Moottori (20 4E A), vaiht/kytkin, etu-/takajouset, etu-/taka-aks. palkit, etu-/takajarrut sekä asenn. ABS. (32%)¨

                          Tuo moottori on ilmeisesti 320IS, ainakin tehon perusteella, ja nuo palkit ja jarrut käsittääkseni M3. Eli ilmeisesti noista M3 alustan osista ei tule muuta merkintää kun vaihdettu, eli ei mitään hyötyä muutoskatsastaa niitä. Täytyy vielä kysyä konttorilta kun sen aika tulee.

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Bim View Post
                            Mulla on vm.87 E30 316 Joka on muutoskatsastettu -03 ja siinä seisoo: Ajoneuvoon vaihdettu: ¨Moottori (20 4E A), vaiht/kytkin, etu-/takajouset, etu-/taka-aks. palkit, etu-/takajarrut sekä asenn. ABS. (32%)¨

                            Tuo moottori on ilmeisesti 320IS, ainakin tehon perusteella, ja nuo palkit ja jarrut käsittääkseni M3. Eli ilmeisesti noista M3 alustan osista ei tule muuta merkintää kun vaihdettu, eli ei mitään hyötyä muutoskatsastaa niitä. Täytyy vielä kysyä konttorilta kun sen aika tulee.
                            Niin eli vaihdettu 320is tekniikka. Onko 4 vai 5-pulttinen jako? IS:ssä kun on ihan normi 4x100. Mutta siis ei se autosta M3:sta tee jos sinä siihen sellaisen alustan vaihdat. Eli et voi M3-mallia käyttää vertailumallina, koska autosi ei sellainen ole. Voit käyttää toki IS:ää vertailumallina, jolloin tehorajat on siellä 230hp.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Bim
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2010
                              • 152
                              • Lahti

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Niin eli vaihdettu 320is tekniikka. Onko 4 vai 5-pulttinen jako? IS:ssä kun on ihan normi 4x100. Mutta siis ei se autosta M3:sta tee jos sinä siihen sellaisen alustan vaihdat. Eli et voi M3-mallia käyttää vertailumallina, koska autosi ei sellainen ole. Voit käyttää toki IS:ää vertailumallina, jolloin tehorajat on siellä 230hp.
                              Juu se käsiteltiin tässä juuri läpi ettei tota alustaa ilmeisesti voi katsastaa M3 vastaavaksi vaikka se käytännössä niin onkin. Ja tämä auto josta sinä ilmeisesti puhut on pelkkä rullaava kori nykyään, auto josta puhun on se josta kerron muutama viesti ylöspäin. Mutta kiitos noista IS tiedoista.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎