Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #46
    Originally posted by Heksula View Post
    Laki estää, auton massaa ei saa muuttaa. Muutenhan tuo olisi jo tyhmän yksinkertaista. Sitäpaitsi käyttämäsi painot ovat väärin, 2d sedan 1150kg, touring&M3 1270kg ja cabrio 1310kg. Nämä siis noin arvoja.

    Vieläkään en kyllä ymmärrä pointtiasi, näitä on väännetty ja käännetty viimeiset 10 vuotta päätymättä mihinkään. Viimeisen naulan arkkuun tuo juurikin 7kg/kw sääntö.
    Kiitos nuista painoista

    Kyllä tuon 7kg/kw saa, ensin täytyy vähän soveltaa :think

    Täytyy soittaa maanantaina konttorille ja kysästä vähän nuista asioista tarkemmin.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #47
      ..........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:06.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5175
        • Kuopio

        #48
        Originally posted by muggo View Post
        Älä jani jännitä kun on mahdollista kikkailemalla ja ns. omavalmistemottina, tosin siis tilavuudeksihan jää nykysäädöksillä se 3,3xxx max. Mutta eipä mikään estä kampuraa vaihtamasta?
        Muggo : tiedäthän että minä en jännitä näissä asioissa
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #49
          Originally posted by TheLate View Post
          Muttaaaaaaaah, nopealla vilkaisulla tuota 333i:n teknistä pdf.filua, auto on sama(moottoria ja vaihteistoa ei oteta mukaan) kun 320is. Ja toiseksi nuo Englannissa rekisterissä olevat autot.
          Etujarrut ovat 333:ssa isommat (olikohan 286mm vai 295mm) kuin 320is:ssä (jossa on siis sama alusta kuin 325:ssä)

          Olisi jopa suotavaa että M3:stä ei saisi E30 mallisarjaan, muuten jokainen suurempi tekniikanvaihto edellyttäisi M3 alustanosia joita alkaa olla lähes mahdotonta löytää...
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            #50
            tossa aijemmin oli juttua et onko se m3:n kori erinlainen kuin normi kori. paljonkohan mahtaa olla esim 316:n ja m3:n tekniikan paino ero? eihän se pelkkä tekniikka voi painaa 120 kiloa enemmän?
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • TheLate
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 418

              #51
              Originally posted by Jonsku View Post
              Etujarrut ovat 333:ssa isommat (olikohan 286mm vai 295mm) kuin 320is:ssä (jossa on siis sama alusta kuin 325:ssä)

              Olisi jopa suotavaa että M3:stä ei saisi E30 mallisarjaan, muuten jokainen suurempi tekniikanvaihto edellyttäisi M3 alustanosia joita alkaa olla lähes mahdotonta löytää...
              Varmasti 295mm, luultavasti ALPINA:n toimittamat, samat jotka on B6:sessa.

              Vasta 238-286hv tulisi käyttää M3 alustaa. Muuten normaalisti riittää 230hv:seen saakka 320is vertailumallina. Eikä tuo alusta välttämättä ole niin hankala. Edessä voi käyttää E36 napoja/tolppia M3 jarruilla.

              "jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa"

              Vakaajat menee vaihtoon. Taakse compactin tukivarret, muistaisisin lukeneeni että ne ovat identtiset. Tai sitten metsästää M3 tukivarret.

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #52
                Originally posted by TheLate View Post
                Vasta 238-286hv tulisi käyttää M3 alustaa. Muuten normaalisti riittää 230hv:seen saakka 320is vertailumallina. Eikä tuo alusta välttämättä ole niin hankala. Edessä voi käyttää E36 napoja/tolppia M3 jarruilla.
                Mutta kun se ei mene noin. M3 olisi mallisarjan tehokkain ja aina verrataan mallisarjan tehokkaimpaan kun mennään 2. tehokkaimman (320is 192hp) "ohi" eli 193hp -> pitäisi olla M3 / vast. alustahilkkeet..

                Toki E36 etutolpat + compactin takakynkät olisi mahdollinen & helpohko ratkaisu mutta toistaiseksi on aikalailla helpompaa näiden 325 osien kanssa kun lähes kaikki projektiautot ovat 325:a.

                Anyways, helvetin hyvä hommahan se olisi jos M3:n saisi E30 mallisarjaan, tosin 10v tuosta jo väännetty joten tuskin tulee tapahtumaan
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • TheLate
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 418

                  #53
                  Päivitetääs tännekkin.

                  Obviously you have some problems with the finnish authorities and I'm trying to
                  help you but I do not really understand what's the problem. In my email from
                  July 3rd I stated that the first BMW M3 IS in fact part of the E30 series, so I
                  thought this question already answered. The original text was:

                  "There were several variants of the BMW M3 until today but the first series was
                  based on the BMW 3 series E30. In fact the BMW M3 is always based on the current
                  BMW 3 series. The first BMW M3 (E30 series) was produced from 1986 until 1990,
                  the M3 convertible E30 from 1988 until 1991. The new BMW M3 based on the E36
                  series came in 1992."

                  Taitaa jo tuo Mobile Traditionin ukko olla aika ihmeissään AKE:n toiminnasta

                  AKE rupesi vänkäämään 333i:stä ja Englannista, että siellä oleva SVA(single vehicle approval)ei ole verrannollinen Suomessa. Liikenneministeriö on toista mieltä:

                  "Yksittäishyväksyntämenettelystä käytetään yleisnimitystä SVA (Single Vehicle
                  Approval). Yleisnimitykseen viittaavia menettelytapoja on ohjeistettu runsaasti.
                  Pääsääntöisesti yksittäiset ajoneuvot hyväksytään liikenteeseen viranomaisen
                  toimesta tehdyllä SVA:lla, mikä vastaa Suomessa lähinnä rekisteröintikatsastus-
                  ta. Koska varsinainen rekisteröinti vaatii vielä erillisen asioinnin rekisteröintivi-
                  ranomaisen luona, vastaa käytäntö hyvin Suomen käytäntöä."

                  "Muissa EU-maissa kansallisesti hyväksytty ajoneuvo hyväksytään, mikäli on osoittaa, että ne vaatimukset tai standardit joiden mukaiseksi ajoneuvo on todettu vastaavat UK:n kansallisia vaatimuksia."

                  Ja homma jatkuu...

                  Comment

                  • FroZ
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 298
                    • jkl

                    #54
                    Mitenköhän tuo M3:sen saaminen mallisarjaan vaikuttaisi näihin jo tehtyihin 325 turboihin jne... Pitäisikö alusta jälkikäteen päivittää vastaamaan m3:sta?

                    Kalliiksi tuon m3:sen mallisarjaan tuominen monelle kuitenkin tulisi juuri alustan osalta. M3:sessahan taitaa olla erillainen pyöräntuenta jne? 238hp * 1.2 = 285,6hp (meneekö kilowateillakaan laskettuna 286hp rikki), joten eipä se hirmuisesti uusia konevaihtoehtojakaan toisi. 286hp koneet saisi unohtaa kuitenkin... jos ei sitten ala tekemään "omavalmistemoottoreita"... ja kyllä siinä katsastusinssi voisi vähän kieroon katsoa kun moottorinohjaus vaihdettu ja tehot laskeneet alkuperäisestä =)) Tietty papereissa olisi mahdollista olla hieman isompi "laillinen" tehomäärä.

                    Tietty mahdollinen olisi 3.2 litranen alakerta + s38b36 kansi jolloin laskelmalliseksi tehoksi tulisi kuutiotilavuuksien suhteessa aika tasan 280hp...

                    Nooh... mielenkiintoista nähdä miten käy. Kymmenenpistettä ja papukaijamerkki joka tapauksessa "vänkääjälle"!

                    Comment

                    • TheLate
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 418

                      #55
                      Originally posted by FroZ View Post
                      Mitenköhän tuo M3:sen saaminen mallisarjaan vaikuttaisi näihin jo tehtyihin 325 turboihin jne... Pitäisikö alusta jälkikäteen päivittää vastaamaan m3:sta?

                      Kalliiksi tuon m3:sen mallisarjaan tuominen monelle kuitenkin tulisi juuri alustan osalta. M3:sessahan taitaa olla erillainen pyöräntuenta jne? 238hp * 1.2 = 285,6hp (meneekö kilowateillakaan laskettuna 286hp rikki), joten eipä se hirmuisesti uusia konevaihtoehtojakaan toisi. 286hp koneet saisi unohtaa kuitenkin... jos ei sitten ala tekemään "omavalmistemoottoreita"... ja kyllä siinä katsastusinssi voisi vähän kieroon katsoa kun moottorinohjaus vaihdettu ja tehot laskeneet alkuperäisestä =)) Tietty papereissa olisi mahdollista olla hieman isompi "laillinen" tehomäärä.

                      Tietty mahdollinen olisi 3.2 litranen alakerta + s38b36 kansi jolloin laskelmalliseksi tehoksi tulisi kuutiotilavuuksien suhteessa aika tasan 280hp...

                      Nooh... mielenkiintoista nähdä miten käy. Kymmenenpistettä ja papukaijamerkki joka tapauksessa "vänkääjälle"!
                      Ei tarvitse, kun ei ole silloin "ollut" mallisarjassa. Vakaajat molemmista päistä vaihtoon, jako 5 pulttiseksi ja jarrut vaihtoon(joku voi lisätä jos jotain puuttuu).

                      Tässä on käynyt monia eri komplikaatioita mielessä ja laskemelmia tehty, kyllä pienillä muutoksilla saa pellin alle S38B35. LAILLISESTI. Ja tietysti ilman poikkeuslupaa. Ainoa "suurin" ongelma on tuo 7kg/kw, mutta on kyllä ihan saatavissa läpi.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6221
                        • Helsinki

                        #56
                        Tässä tulee taas tämä asia esille, eikö se sakun laite oo rekisterissä tolla s38b38 tekniikalla, jos tuillaisen koneen voi.
                        Miten olis S50B30, S50B32 tommoinen kone....
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • TheLate
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 418

                          #57
                          Originally posted by Sädde View Post
                          Tässä tulee taas tämä asia esille, eikö se sakun laite oo rekisterissä tolla s38b38 tekniikalla, jos tuillaisen koneen voi.
                          Miten olis S50B30, S50B32 tommoinen kone....
                          Suomessa ei taida olla yhtään S38B38 konetta sisältävää E30:stä. B36 kylläkin. S50B30 menee muuten, mutta 7kg/kw menee rikki. Riippuen korimallista, cabrio kaikkine varusteineen voi olla aika lähellä tuota 7:mää. B32 ei mene enää tehojen puolesta. Sitten vielä US mallit menevät tuosta noin vaan, eikä 7kg/kw mene edes rikki.

                          B32 saisi kyllä keulille aiemmin ilmi tulleena "omavalmistemoottorina".

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #58
                            Originally posted by TheLate View Post
                            Tässä on käynyt monia eri komplikaatioita mielessä ja laskemelmia tehty, kyllä pienillä muutoksilla saa pellin alle S38B35. LAILLISESTI. Ja tietysti ilman poikkeuslupaa. Ainoa "suurin" ongelma on tuo 7kg/kw, mutta on kyllä ihan saatavissa läpi.
                            Kerrohan edes yksi esimerkki missä ton 7kg/kw käyttöönoton jälkeen joku on saanut siihen poikkeusluvan tai sellaisen tehorajan jossa tehopainosuhde virallisesti on alle 7kg/kw.......... Olkoon sitten koneenvaihto tai ahdettu.

                            Enkä nyt tarkoita mitään mutua tai höpönhöpöjä joistan "haamu" autoista joissa muka laillisesti s38B3x ja todelliset kilowatit otteessa.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • mortimer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1079
                              • Satulinna kaukomaan

                              #59
                              Originally posted by TheLate View Post
                              Vakaajat molemmista päistä vaihtoon, jako 5 pulttiseksi ja jarrut vaihtoon(joku voi lisätä jos jotain puuttuu).
                              Ja jos E30M3 saataisiin verrokiksi, 5-pulttijako/alustamuutokset pitäisi silloin toteuttaa juurikin E30M3 osilla eikä esim. E36 osilla.

                              i3S -20
                              E30M3 slotcar 1:32
                              XKE FHC 1971
                              Mgb Gt -66
                              T6 -19
                              E91 -08

                              Comment

                              • madeiraschwarz
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2004
                                • 164
                                • kpää

                                #60
                                kuulostaa pahalta!

                                ei ole muuta vaihtoehtoa kun..... laittaa Timo rautiaisen & trio niskalaukauksen biisi: Taakka ,soimaan ja ottaa yksi olut, istua piha kannon päälle.. tuijottava katse sateiseen kuusimetsään... hetken hiljaisuus.. karjahtava huuto "PERKELEEN VEROTUS JA YLIVALTA VALTIO".. Pullo paskaksi liiterin seinään ja nukkuun..


                                pitkää työpäivää ja nöyrää rahan keruuta.. jos sitte jotain jäis käteen et vois ostaa aidon "ämmän"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎