M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #91
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Eikö koria tarvi vahvistaa/jäykistää vastaamaan vertailumallia (= E30 M3)?
    Tuosta pitäisi kysyä ihan varmistus. esim. c pilari ja liimalasit ei ole liikenneturvallisuuteen vaikuttavia rakenteita. Tämä kylläkin oma mielipide.

    Pohjalevystä en osaa sanoa. Mutta tuohon korimalliin, niin onhan cabrio tai touring eri korimalleja, silti ne kuuluvat E30 mallisarjaan. M3 on siis oma korimalli.

    Niitä E30 M3:sen alustan hilppeitä ei kannata edes lähteä metsästämään, kun asian voi hoitaa E36 kamoilla.

    Muuten kun aiemmin oli puhetta, että 195hv-> pitäisi olla jo M3 alustan hilppeet. Mites kyllähän noita turboja on kilvitetty 204hv:lla ja vertailumallina käytetty 325i:tä eikä 320is, joka siis pitäisi olla 192hv jälkeen vertailumalli :think

    Eli pitäydyn edeleen siinä, että 238hv-> tulee olla M3 alustan hilpeet ja 230hv asti kelpaa 320is.

    E: Sait kalle privaa

    Comment

    • FroZ
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 298
      • jkl

      #92
      Originally posted by TheLate View Post
      Muuten kun aiemmin oli puhetta, että 195hv-> pitäisi olla jo M3 alustan hilppeet. Mites kyllähän noita turboja on kilvitetty 204hv:lla ja vertailumallina käytetty 325i:tä eikä 320is, joka siis pitäisi olla 192hv jälkeen vertailumalli :think

      Eli pitäydyn edeleen siinä, että 238hv-> tulee olla M3 alustan hilpeet ja 230hv asti kelpaa 320is.

      E: Sait kalle privaa
      Tuo 204hp oli se raja, joka oli ennen kuin 320is saatiin "hyväksytyksi" mallisarjaan. Tietty kaikilla konttoreilla tuota ei vielä välttämättä tiedetä, ja virheitä voi esiintyä tehorajoissa. 20%-sääntö on kuitenkin ainoastaan käytettävissä mallisarjan tehokkaimpaan, josta oli hyvin aken esimerkki esitettykin jo aiemmin tässä threadissa. Eli 192hp eteenpäin pitää olla m3 rojut, jos m3 saadaan mallisarjaan.

      Comment

      • TheLate
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 418

        #93
        Originally posted by FroZ View Post
        Tuo 204hp oli se raja, joka oli ennen kuin 320is saatiin "hyväksytyksi" mallisarjaan. Tietty kaikilla konttoreilla tuota ei vielä välttämättä tiedetä, ja virheitä voi esiintyä tehorajoissa. 20%-sääntö on kuitenkin ainoastaan käytettävissä mallisarjan tehokkaimpaan, josta oli hyvin aken esimerkki esitettykin jo aiemmin tässä threadissa. Eli 192hp eteenpäin pitää olla m3 rojut, jos m3 saadaan mallisarjaan.
        Epäilen suuresti, että AKE alkaa tuosta sen enempää konttoreille huutelemaan. Juuri tuosta tietoisuudesta ajattelinkin. Ja se on muuten 195hp ->.

        Comment

        • S.Kaulaote
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1579
          • Woikkaalla

          #94
          Hyvää vääntöä!!
          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
          -Mitsubishi "runkkari"

          Comment

          • FroZ
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 298
            • jkl

            #95
            Originally posted by TheLate View Post
            Ja se on muuten 195hp ->.
            Niinkö? ,)

            edit: tai tähän sopisi paremminkin "haluatko lukita vastauksesi?" =))
            Last edited by FroZ; 13-07-2007, 20:32.

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5181
              • Kuopio

              #96
              Originally posted by TheLate View Post
              Niitä E30 M3:sen alustan hilppeitä ei kannata edes lähteä metsästämään, kun asian voi hoitaa E36 kamoilla.
              Ja alustan geometriat samalla perseellään... onnea vaan!
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2069
                • Banshee - Jyväskylä

                #97
                Originally posted by TheLate View Post
                Tuosta pitäisi kysyä ihan varmistus. esim. c pilari ja liimalasit ei ole liikenneturvallisuuteen vaikuttavia rakenteita. Tämä kylläkin oma mielipide.
                Vaikuttavat korin jäykkyyteen, joten ei ehkä kannata ohittaa pelkällä olan kohautuksella IMHO.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2564
                  • .

                  #98
                  Originally posted by Tzeimi View Post
                  Vaikuttavat korin jäykkyyteen, joten ei ehkä kannata ohittaa pelkällä olan kohautuksella IMHO.
                  Juuri näin.

                  :think

                  Tuntuu omasta mielesta siltä, että tässä nyt vain kaivetaan pahasta maata muiden harrastajien jalkojen alta samalla, kun yritetään toteuttaa ainoastaan henkilökohtaisia haluja ja himoja.



                  Originally posted by Klamydia
                  Minäminäminä, minäminäminä, minäminä, eikä kukaan muu...!
                  Miksihän mulle tuli tämä elämää surkeampi biisi mieleen just nyt?
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • TheLate
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 418

                    #99
                    Originally posted by Freak View Post
                    Tuntuu omasta mielesta siltä, että tässä nyt vain kaivetaan pahasta maata muiden harrastajien jalkojen alta samalla, kun yritetään toteuttaa ainoastaan henkilökohtaisia haluja ja himoja.
                    Edelleen en halua pilata kenenkään keskeneräisiä/tulevia projekteja. Anteeksi jos joku on nyt tästä saanut sen kuvan

                    Varmasti löytyy muitankin kuin minä, jotka haluaa tulevaisuudessa nähdä/tehdä muitakin rakennettuja E30:siä kuin m20b25 ahtimella Ja mitenkään väheksymättä ketään kellä tuollainen on tai jos joku on samanlaista tekemässä.

                    Mitään mitä konttorilla katsovat tarpeelliseksi, en jätä tekemättä. Mikäli ne eivät näe tarpeelliseksi esim. liimalaseja, en niitä laita.

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      Mä en nyt ymmärrä mitä hyötyä on saada e30-mallisarjassa tuo m3 kuulumaan samaan kastiin

                      Kun tehorajaa sillä ei taida saada kivuttua ylöspäin koska 320is löytyy samat tehot:think
                      Tästä vaan tulee suurensuuri haitta jos ajatellaan että se tehoraja sääntö +20% lasketaan mallisarjan tehokkaimmasta niin kohta kaikkien on hommatta turboprojekteihinsa huippu halvat m3-akselit ym.

                      edit: no tietysti nuo evoversiot niissä on suuremmat tehot mutta mutta...
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5151
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by TheLate View Post
                        Niitä E30 M3:sen alustan hilppeitä ei kannata edes lähteä metsästämään, kun asian voi hoitaa E36 kamoilla.
                        Ja millä ihmeen ilveellä e36 alustan osat ovat e30 m3 alustan osia?? ei se siinä kelpaa että pelkkä jako muuttuu

                        Enkä nyt läpeensä ole lukenut topikkia, mutta minkä takia saisi laittaa pellin alle s-sarjan kutoskoneen sen jälkeen jos m3-mallin saisi mallisarjaan mukaan??
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Heksula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 2285
                          • Porvoo

                          Originally posted by makkis View Post
                          Ja millä ihmeen ilveellä e36 alustan osat ovat e30 m3 alustan osia?? ei se siinä kelpaa että pelkkä jako muuttuu

                          Enkä nyt läpeensä ole lukenut topikkia, mutta minkä takia saisi laittaa pellin alle s-sarjan kutoskoneen sen jälkeen jos m3-mallin saisi mallisarjaan mukaan??
                          Edelleenkin sen on tyssättävä teho/paino -suhteeseen. Topickin aloittaja voisi nyt kertoa hyödyllisiä vinkkejä, millä tuota saa kierrettyä? Käsitykseni mukaan laki ei salli omamassan kasvattamista.

                          Eikä E36 etupää varmasti vastaa konttorilla M3 alustaa, koska tukivarsien takapään kiinnityskohtaa joutuu jo muuttamaan. Tuosta viimeistään haluaa varmasti joku inssi nähdä lujuuslaskelmat? Samoin on takapäässä, tuskin kelpaa M3 osasta 1.8 litraisen compactin napa. Sitäpaitsi etutukivarsien geometria ei ole enää kovinkaan kohdallaan tuon jälkeen. Usko vaan, että hyvää siitä ei saa kuin niillä suolaisen hintaisilla M3 akseleilla.
                          2020 G20 320i xdrive

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2564
                            • .

                            Originally posted by Heksula View Post
                            Käsitykseni mukaan laki ei salli omamassan kasvattamista.
                            Muuta kuin tekniikan vaihdosta aiheutuva ilmeisesti.

                            Entä "vahvistushitsaukset" tms. asiat?
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • Heksula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 2285
                              • Porvoo

                              Originally posted by Freak View Post
                              Muuta kuin tekniikan vaihdosta aiheutuva ilmeisesti.

                              Entä "vahvistushitsaukset" tms. asiat?
                              Lähinnä tarkotan sitä, että keinotekoisesti ei varmasti voi. Tuohan tarkoittaisi sitä, että lisäämällä "painoja" autoon voisi tuota teho/painosuhde rajaa kiertää loputtomiin?

                              Tietenkään ei tämä ole uskon asia, mutta vahvistehitsaukset tulee auton omien saumojen ohelle, ts. niillä ei korvata alkuperäistä. Onhan noita muuteltu ennenkin, mutta voisi kuvitella että jos vaaditaan m3 osat, niin ei niitä korvailla minkään muun mallin "suurin piirtein" vastaavilla osilla?
                              2020 G20 320i xdrive

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2069
                                • Banshee - Jyväskylä

                                Originally posted by Heksula View Post
                                Lähinnä tarkotan sitä, että keinotekoisesti ei varmasti voi. Tuohan tarkoittaisi sitä, että lisäämällä "painoja" autoon voisi tuota teho/painosuhde rajaa kiertää loputtomiin?
                                Ei voi. Akselimassat tulevat jossain kohti vastaan ja matkustajien määrää ei voi enempäänsä pudottaa (K+0). Kokonaan toinen juttu on sitten onko moisessa touhussa mitään järkeä!
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X