Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama kysymys E21 korimalleista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    Muutama kysymys E21 korimalleista

    Ajattelin tehdä ihan oman topikin kun ei oikeen söötsit auttanut asiassa,tai sitten vaan en vielkää osaa

    Tässä on nyt muutamia kysymyksiä jäänyt pyörimään ilman vastausta..
    Haluttaisi vaihtaa keulille M10 joko 1.8L tai 2.0L

    -Mitä eroa on normi 315 verrattuna 316 tai 320/4 ? alustassa ja sen semmosissa?

    -Millä ET:llä alkuperäiset 13" vanteet on ?

    -Voiko hyödyntää E30:in jarruja ?

    -Edullista alustasarjaa mistään suomesta ?

    Tämmösiä tuli mieleen kun oon pohtinut että mitä tolle omalle helmelle keksis
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Noihin osaeroavaisuuksiin auttaa www.realoem.com , ei muuta kuin kahlaamaan

    Enempää en osaakaan auttaa, hieno korimallihan tuo on
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • basso72
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1837
      • Ylä-Pinsiö

      #3
      Originally posted by Osku View Post
      Ajattelin tehdä ihan oman topikin kun ei oikeen söötsit auttanut asiassa,tai sitten vaan en vielkää osaa

      Tässä on nyt muutamia kysymyksiä jäänyt pyörimään ilman vastausta..
      Haluttaisi vaihtaa keulille M10 joko 1.8L tai 2.0L

      -Mitä eroa on normi 315 verrattuna 316 tai 320/4 ? alustassa ja sen semmosissa?

      -Millä ET:llä alkuperäiset 13" vanteet on ?

      -Voiko hyödyntää E30:in jarruja ?

      -Edullista alustasarjaa mistään suomesta ?

      Tämmösiä tuli mieleen kun oon pohtinut että mitä tolle omalle helmelle keksis
      -takana vakaaja alkaen 318-mallista,jos puhutaan kaasari m10:stä.
      -pelti 5" et29 5,5" et18
      -alut 5,5" et18 6" et13
      -miksi pitäisi?
      -Laihialla vois olla halvat e21-motorsportjouset.
      sigpic
      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
      320i -77

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        Originally posted by basso72 View Post
        -takana vakaaja alkaen 318-mallista,jos puhutaan kaasari m10:stä.
        -pelti 5" et29 5,5" et18
        -alut 5,5" et18 6" et13
        -miksi pitäisi?
        -Laihialla vois olla halvat e21-motorsportjouset.
        Mullakin ois halvat MAD AL jouset kotona oottamassa leikkuuta

        E30:in osia vois mahdollisesti olla tarjolla tossa nurkissa niin aattelin josko niistä ois jotain hyötyä

        Jostain tarvii sitten vissii alkaa etsimään tota 2litrasta neloskonetta..

        käykö 5loviselle sama kardaani ku 4loviselle laatikolle ?
        Last edited by Osku; 19-05-2008, 16:50.
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by Osku View Post
          Mullakin ois halvat MAD AL jouset kotona oottamassa leikkuuta
          Selvennykseksi, Laihia on paikka missä on kaikki parhaat e21 osat Suomessa.

          Comment

          • basso72
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Selvennykseksi, Laihia on paikka missä on kaikki parhaat e21 osat Suomessa.
            Eivät enää kaikki.
            Edit: ei käy kardaanit ristiin 4v ja 5v.
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16500
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by basso72 View Post
              Edit: ei käy kardaanit ristiin 4v ja 5v.
              Ja erohan taisi olla etupätkässä joka on 5v. tietennii lyhyempi.

              Comment

              • basso72
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Ja erohan taisi olla etupätkässä joka on 5v. tietennii lyhyempi.
                Juup,ja niitäkin(5-v) tais olla paria eri mittaa +muita eroja kumilimput,"lapojen" lukumäärä,muistelisin. Ei jaksa nyt kaivaa kaikkia variaatioita.
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Osku View Post
                  E30:in osia vois mahdollisesti olla tarjolla tossa nurkissa niin aattelin josko niistä ois jotain hyötyä
                  ei mene kyl ampumallakaan E30 jouset e21:seen, edessä selvät erot, ja takana e21:ssä onki sit perssonit!
                  ebayssä noita jousia tuntuu olevan harvasen päivä myynnissä. tai sit ostat suomesta hoo et ärrää.
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Osku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2005
                    • 3324
                    • Kouvola,Pilkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Eepo View Post
                    ei mene kyl ampumallakaan E30 jouset e21:seen, edessä selvät erot, ja takana e21:ssä onki sit perssonit!
                    ebayssä noita jousia tuntuu olevan harvasen päivä myynnissä. tai sit ostat suomesta hoo et ärrää.
                    Jeps näin olin kattovinani että on erilaiset

                    Suomesta löytyy rallyrace niminen firma jolta löytyy ilmeisesti halvimmat E21 linttajouset tällä hetkellä suomesta
                    http://www.rallyracefin.fi

                    Tuntuu että on hirvee traktori täl hetkellä kun on vakio alusta

                    Mitenkäs onko kukaan lyhentäny vakio iskareita madallusjousien kanssa käytettäväksi ?

                    En nyt viittis 500€/70hp autoon ostaa 500-900€ alustaa
                    E30 24V 5D "Vakio"

                    Originally posted by ///Make
                    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                    Comment

                    • RiteCo
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 97
                      • Harjamäki

                      #11
                      Muistellaanpa menneitä... Muistin hataruuden aiheuttamat virheet sallittakoon kun muistelee tekemisiään 15 vuoden takaa.

                      Jos autosi on alkuperäinen 315 on sen 1,6 litraisessa koneessa korkeampi puristussuhde verrattuna 316 koneeseen. Tehopotentiaali on suurempi.

                      Hyvä kone oli pilattu halvalla yksikurkkuisella kaasuttajalla, jolla pudotettiin myös tehoja. Helppo parannus on asentaa Pierburg 2B4 kaasuttaja, jota käytettiin ensimmäisissä e30 316 ja e28 518 bemareissa. Tuo vaiheistettu kaksikurkkuinen kaasutin käy 315 alkuperäiselle imusarjalle, kun vaihtaa kaasuttimen alla olevan kumikauluksen ja ilmanpuhdistajan. Muistaakseni sähköt ja muut rekkulat sopivat suoraan. Muutos pienentää kulutusta ja parantaa erityisesti koneen alavääntöä. Perstuntumalta 90 hevosta löytyi tuolla tempulla.

                      E21 jousitus on on helppo, koska jokakulmassa on perssonit ja suorat jouset. Ei tynnyrimäiset kuten e30 takajouset. Lankapaksuuden ja kehämitan kanssa romikselle, kuten aikanaan hodrod piireissä tehtiin. Muistaakseni mazda 626 jouset ovat aika lähellä.
                      Etutukivarret tulevat muuten varsin alas. Omassa Konin säädettävällä 40 mm madalletussa alustassa oli alle 5 cm tukivarren alla maavaraa.

                      Oi niitä aikoja...
                      -x-x-x-x-x-x-x-x-

                      MFG RiteCo


                      W211 and 944

                      ex E21, ex E30, ex E39

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16500
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by RiteCo View Post
                        Muistellaanpa menneitä... Muistin hataruuden aiheuttamat virheet sallittakoon kun muistelee tekemisiään 15 vuoden takaa.

                        Jos autosi on alkuperäinen 315 on sen 1,6 litraisessa koneessa korkeampi puristussuhde verrattuna 316 koneeseen. Tehopotentiaali on suurempi.

                        Hyvä kone oli pilattu halvalla yksikurkkuisella kaasuttajalla, jolla pudotettiin myös tehoja. Helppo parannus on asentaa Pierburg 2B4 kaasuttaja, jota käytettiin ensimmäisissä e30 316 ja e28 518 bemareissa. Tuo vaiheistettu kaksikurkkuinen kaasutin käy 315 alkuperäiselle imusarjalle, kun vaihtaa kaasuttimen alla olevan kumikauluksen ja ilmanpuhdistajan. Muistaakseni sähköt ja muut rekkulat sopivat suoraan. Muutos pienentää kulutusta ja parantaa erityisesti koneen alavääntöä. Perstuntumalta 90 hevosta löytyi tuolla tempulla.

                        E21 jousitus on on helppo, koska jokakulmassa on perssonit ja suorat jouset. Ei tynnyrimäiset kuten e30 takajouset. Lankapaksuuden ja kehämitan kanssa romikselle, kuten aikanaan hodrod piireissä tehtiin. Muistaakseni mazda 626 jouset ovat aika lähellä.
                        Etutukivarret tulevat muuten varsin alas. Omassa Konin säädettävällä 40 mm madalletussa alustassa oli alle 5 cm tukivarren alla maavaraa.

                        Oi niitä aikoja...
                        Jos vakio e21:stä madaltaa 40 mm. jää tukivarren alle takuulla enemmän tilaa kuin alle 5 cm.

                        Comment

                        • NCmotorsport
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 645
                          • Naantali

                          #13
                          viime talvella tuli laitettu e30 etujouset e21:seen. Yhdistin e30 ja e21 jousi lautaset ja siellä on ja hyvin toimii! En kyllä suosittele että näin teet ,mutta Oli vaan silloin tehtävä niistä mitä oli.
                          Last edited by NCmotorsport; 21-05-2008, 22:58.

                          Comment

                          • Osku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2005
                            • 3324
                            • Kouvola,Pilkanmaa

                            #14
                            Originally posted by RiteCo View Post
                            Muistellaanpa menneitä... Muistin hataruuden aiheuttamat virheet sallittakoon kun muistelee tekemisiään 15 vuoden takaa.

                            Jos autosi on alkuperäinen 315 on sen 1,6 litraisessa koneessa korkeampi puristussuhde verrattuna 316 koneeseen. Tehopotentiaali on suurempi.

                            Hyvä kone oli pilattu halvalla yksikurkkuisella kaasuttajalla, jolla pudotettiin myös tehoja. Helppo parannus on asentaa Pierburg 2B4 kaasuttaja, jota käytettiin ensimmäisissä e30 316 ja e28 518 bemareissa. Tuo vaiheistettu kaksikurkkuinen kaasutin käy 315 alkuperäiselle imusarjalle, kun vaihtaa kaasuttimen alla olevan kumikauluksen ja ilmanpuhdistajan. Muistaakseni sähköt ja muut rekkulat sopivat suoraan. Muutos pienentää kulutusta ja parantaa erityisesti koneen alavääntöä. Perstuntumalta 90 hevosta löytyi tuolla tempulla.

                            E21 jousitus on on helppo, koska jokakulmassa on perssonit ja suorat jouset. Ei tynnyrimäiset kuten e30 takajouset. Lankapaksuuden ja kehämitan kanssa romikselle, kuten aikanaan hodrod piireissä tehtiin. Muistaakseni mazda 626 jouset ovat aika lähellä.
                            Etutukivarret tulevat muuten varsin alas. Omassa Konin säädettävällä 40 mm madalletussa alustassa oli alle 5 cm tukivarren alla maavaraa.

                            Oi niitä aikoja...
                            Tossa mun 315:ssa saattaa olla tommonen 2B4 kaasari kun on ihan viimeisiä E21:iä mitä on tehty

                            Mulla on kotona yhdet irtojouset ja suunnittelin jos niistä leikkais pätkän pois ja sillä tavalla sais tota koppaa lähemmäs maanpintaa..

                            Tästähän ei rata ajoon ole kyllä tommosella virityksellä mutta ulkonäköä haetaankin :think

                            mihkään ei kyllä tämä vehje kulje mutta tunnelma ajaessa on ehkä hienoimpia mitä bemarilla voi kokea

                            Viikonloppuna vaihtuu vanteet ja jos noita jousia katkois

                            Vinkkiä rälläkkä tontitukseen ?
                            E30 24V 5D "Vakio"

                            Originally posted by ///Make
                            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2068
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Osku View Post
                              Vinkkiä rälläkkä tontitukseen ?
                              Älä...
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎