Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama kysymys E21 korimalleista

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by Osku View Post
    Vinkkiä rälläkkä tontitukseen ?
    Hmmmm.... koska tuo älä ei varmaan auta, leikkaat jommastakummasta päästä jousta tavaraa pois, eipä siihen kauheesti voi vinkkiä antaa.

    Jos katkaiset sen verran vähän ettei esijännitys katoa, niin ei se auto paljoa tipu ja jos katkaiset niin paljon että esijännitys katoaa, niin tod.näk on aivan hirveä ajaa ja vaarana on jousen eksyminen väärään paikkaan ja pahimmassa tapauksessa hallitsematon ajokäytös tai puhjennut rengas.
    Olli.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Osku View Post
      En nyt viittis 500€/70hp autoon ostaa 500-900€ alustaa
      pitääkö sen auton olla aina 10ke auto et siihen voi ostaa sen 500e alustan??
      ja h&r jousia saa ~250e suomestakin, älä mene katkomaan niitä vakiojousia, saat aikaan vaan poppuisen alustan, paskat jouset+iskarit+muuta?
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #18
        Näköjään laihian suunnalta tulikin jo privaan tarjous jousista

        Elikkä rälläkkä suunnitelma on haudattu

        Eepo..
        Eikait sitä turhaan kallista motorsportti alustaa laiteta autoon joka kulkee kaikki tulet uunissa 130km/h

        Ei sillä että pitäisin autoa jotenkin huonona mutta ennemmin ton rahan laitan johonkin muuhun tällä hetkellä
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #19
          noniin nyt olis tarjolla 316 M10 E30:in kone tai oikeastaan koko auto.. mitenkäs käykö moottorin johtosarja tosta 1.6 tohon 1.8..

          Ton 316:n pierupurkilla nakataan vesilintua kyllä, et sen sähköjä en ala rassailemaan

          Onko johtosarja moottoreille sama ? Poislukien kaasarin sähköhömpät :think
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16503
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by Osku View Post
            noniin nyt olis tarjolla 316 M10 E30:in kone tai oikeastaan koko auto.. mitenkäs käykö moottorin johtosarja tosta 1.6 tohon 1.8..

            Ton 316:n pierupurkilla nakataan vesilintua kyllä, et sen sähköjä en ala rassailemaan

            Onko johtosarja moottoreille sama ? Poislukien kaasarin sähköhömpät :think
            Ainakin virranjakajan liitin on erilainen e21-e30 mutta eipä noissa kai suurempia eroja ole kun kaasaripelejä molemmat.

            Comment

            • superfast
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 567
              • Kurikka

              #21
              Mullakin löytyis vielä yks ylimääräinen 2.0 alakerta jos oikeata voimaa haluat
              E60 525 Msport
              E36 318ti compact

              Comment

              • aosbmw
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 214
                • Metsässä

                #22
                Jousia voi myös teettää, http://www.vallilantakomo.fi/fi/Kierrejouset/
                E39 530D TOURING
                E30 316 (2.5i)
                E32 735 (Hartge)
                E21 323i (M30Bxx)

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  #23
                  Noniin nyt on koneenvaihto menossa.

                  Pieni ongelma selvitettävänä

                  Käykö M10 kone E30:in öljypohjalla E21 koriseen ??

                  E30 2-osainen alumiininen, E21 peltinen 1 osanen ?

                  Vaihelaatikon "suojalevy" ainakin erilainen.

                  Tuleeko tolla 2osaisella ö-pohja liian alas ?

                  Pikaista vastausta haetaan
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2069
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by Osku View Post
                    Noniin nyt on koneenvaihto menossa.

                    Pieni ongelma selvitettävänä

                    Käykö M10 kone E30:in öljypohjalla E21 koriseen ??

                    E30 2-osainen alumiininen, E21 peltinen 1 osanen ?

                    Vaihelaatikon "suojalevy" ainakin erilainen.

                    Tuleeko tolla 2osaisella ö-pohja liian alas ?

                    Pikaista vastausta haetaan
                    Ei tule liian alas, mutta etupalkki-hässäkkä yms ovat tiellä => vaihda ö.pohja.

                    nus nus: E30 öp m10 Alu/pelti, S14 alu/alu.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Tzeimi View Post
                      Ei tule liian alas, mutta etupalkki-hässäkkä yms ovat tiellä => vaihda ö.pohja.

                      nus nus: E30 öp m10 Alu/pelti, S14 alu/alu.

                      nus nus.. kaksosasesta puhuinki

                      Kyllä se sinne sattu osuu vaan moottorin korvakkeeseen heilahtaessa

                      Saapa tuon pohjan vaihdettua jälkikäteenkin suht helposti
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Schnell
                        BTCF Member
                        • Dec 2007
                        • 399
                        • Kuusankoski

                        #26
                        Sellasta tähän aattelin kysyä että onko kellään kokemusta että käykö tuo e28 518i m10 kardaani e21:seen ? entä miten nuo mittarinvaijeri jutut? onko getracissa mittarinvaijerin paikkaa ? kun aattelin omaan e21:seen laittaa 5 lovisen laatikon... :think kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
                        Originally posted by Flart
                        Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16503
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by Schnell View Post
                          Sellasta tähän aattelin kysyä että onko kellään kokemusta että käykö tuo e28 518i m10 kardaani e21:seen ? entä miten nuo mittarinvaijeri jutut? onko getracissa mittarinvaijerin paikkaa ? kun aattelin omaan e21:seen laittaa 5 lovisen laatikon... :think kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
                          Getragissa on vaijerin paikka jos se on e21-kopasta, e28 en tiedä.

                          Comment

                          • Freak
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 2562
                            • .

                            #28
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Getragissa on vaijerin paikka jos se on e21-kopasta, e28 en tiedä.
                            Ainakin alkupään 520i E28:ssa on käytetty Getrag 245 -vaihteistoa eli samaa mitä 320/6 ja 323i -malleissa. Tässä Getragissa on vaijerille paikka, lätkällä peitettynä tosin, kun E28:n nopeusmittari on sähköinen. Mulla on tällainen laatikko ja tarkoitus olisi se joskus aukaista ja katsoa saako siihen vaijerinpyöritysosat paikoilleen esim. 242 Getragista.

                            ETK:ta tutkimalla selvisi, että alkupään nelisylinterisissä E28:ssa on käytetty myös samanlaista 245 Getragia kuin E21:ssä. Jos tällaisen omistaa, niin ainahan sitä kannattaa kokeilla saako sinne vaijeria paikoilleen. Muuten varmaan kannattaa etsiä suoraan oikeanlainen loota.
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • Schnell
                              BTCF Member
                              • Dec 2007
                              • 399
                              • Kuusankoski

                              #29
                              Originally posted by Freak View Post
                              Ainakin alkupään 520i E28:ssa on käytetty Getrag 245 -vaihteistoa eli samaa mitä 320/6 ja 323i -malleissa. Tässä Getragissa on vaijerille paikka, lätkällä peitettynä tosin, kun E28:n nopeusmittari on sähköinen. Mulla on tällainen laatikko ja tarkoitus olisi se joskus aukaista ja katsoa saako siihen vaijerinpyöritysosat paikoilleen esim. 242 Getragista.

                              ETK:ta tutkimalla selvisi, että alkupään nelisylinterisissä E28:ssa on käytetty myös samanlaista 245 Getragia kuin E21:ssä. Jos tällaisen omistaa, niin ainahan sitä kannattaa kokeilla saako sinne vaijeria paikoilleen. Muuten varmaan kannattaa etsiä suoraan oikeanlainen loota.
                              Noniin mulla on ainakin juuri tuo 1.8i m10 e28 missä luulisin tuon saman getracin olevan mittarinvaijerin pyörityshilppeet varmaan saan vanhasta 4lovisesta sitten? kaiken järjen mukaan osaako kukaan sanoa tuosta kardaanista sitten mitään ? vai tarviiko ettiä jostain e30:n kardaani? :think
                              Originally posted by Flart
                              Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                              Comment

                              • Eepo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 5388
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Freak View Post
                                Mulla on tällainen laatikko ja tarkoitus olisi se joskus aukaista ja katsoa saako siihen vaijerinpyöritysosat paikoilleen esim. 242 Getragista.
                                Tämä on mahdollinen, Rocla tais joskus mainita moisesta operaatiosta, ei kuulemma ole ihan kaikkein yksinkertaisin homma, mutta tehtävissä
                                -Harley Davidson Sportster - 89-
                                -Harley Davidson softail -89-
                                -Suzuki PV50 -86-

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎