Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama kysymys E21 korimalleista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schnell
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 399
    • Kuusankoski

    #31
    En viitsinyt aloittaa uutta topiccia joten kirjoitan tähän....

    Niin onko kellään tietoa että käykö e21:sen 323i:n etutolppaan e30:sen (isotolppaisen) iskari ja että onko pituuksissa mitä eroja? onko kukaan sovittanut näitä päikseen...? paksuushan minun tietojen mukaan sama tolpissa? :think
    Originally posted by Flart
    Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by Schnell View Post
      En viitsinyt aloittaa uutta topiccia joten kirjoitan tähän....

      Niin onko kellään tietoa että käykö e21:sen 323i:n etutolppaan e30:sen (isotolppaisen) iskari ja että onko pituuksissa mitä eroja? onko kukaan sovittanut näitä päikseen...? paksuushan minun tietojen mukaan sama tolpissa? :think
      Ei käy. E30:n iskari on niin paljon lyhyempi. Ellei sitten nakkaa sinne E21:n tolppaputken pohjalle 2cm:n kerrosta jotain täytettä.

      Edit: Itse tolpan putken sisälle tulevassa osassa ei ole pituueroa, kuin n.2cm, mutta iskarin kokonaispituudessa on niin valtava ero, että ei onnistu. Ellei sitten tosiaan laita putkeen jotain täytettä ja käytä E30:n normaalipituisella männällä olevaa iskaria.
      Joskus vuosia sitten purin yhden 323i:n johon oli iskariputken sisälle pudotettu paksu mutteri, kyllä. Iskari olis sitten jonkun muun kuin E21:n ja kyllä se etutolppa oli sillä syteemillä ainakin koottu. Sitä en sitten tiedä mistä tuo iskari oli sinne tiensä löytänyt.

      Tuossa vielä kuva E30-M3:n vakioiskarista (sininen lyhempi) ja vierellä E21-323i:n Bilstein Sport. Aikamoinen ero noissa on. Toki pitää muistaa, että tuon M3:n männän varsi on normaalia lyhyempi, joten vakio E30:n iskarilla ei pituusero olisi noin valtava.
      Last edited by T3; 21-08-2009, 17:26.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Schnell
        BTCF Member
        • Dec 2007
        • 399
        • Kuusankoski

        #33
        Originally posted by T3 View Post
        Ei käy. E30:n iskari on niin paljon lyhyempi. Ellei sitten nakkaa sinne E21:n tolppaputken pohjalle 2cm:n kerrosta jotain täytettä.

        Edit: Itse tolpan putken sisälle tulevassa osassa ei ole pituueroa, kuin n.2cm, mutta iskarin kokonaispituudessa on niin valtava ero, että ei onnistu. Ellei sitten tosiaan laita putkeen jotain täytettä ja käytä E30:n normaalipituisella männällä olevaa iskaria.
        Joskus vuosia sitten purin yhden 323i:n johon oli iskariputken sisälle pudotettu paksu mutteri, kyllä. Iskari olis sitten jonkun muun kuin E21:n ja kyllä se etutolppa oli sillä syteemillä ainakin koottu. Sitä en sitten tiedä mistä tuo iskari oli sinne tiensä löytänyt.

        Tuossa vielä kuva E30-M3:n vakioiskarista (sininen lyhempi) ja vierellä E21-323i:n Bilstein Sport. Aikamoinen ero noissa on. Toki pitää muistaa, että tuon M3:n männän varsi on normaalia lyhyempi, joten vakio E30:n iskarilla ei pituusero olisi noin valtava.

        joo kyllä niissä aika suuri ero on... mistäs noita sportti bilsteinejä olet löytänyt ja oiskos noita kaupan? millä hintaluokalla nuo kulkevat? EDIT: löysin tämmöisen sivun kun rallyracefin.fi onko kellään kokemuksia kun tuolla myydään spaxin alustasarjaa iskareita ja madallusjousia ja onko kukaan tuolta ostanut tuota 60/40 madallusta kiinnostaisi kuinka paljon auto noilla jousilla tippuisi...
        Last edited by Schnell; 28-07-2009, 20:42.
        Originally posted by Flart
        Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

        Comment

        • slowrider
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 254
          • Salo

          #34
          eikös noita pyöri vähän joka tallissa

          BMW S1000RR
          Nordic Superbike #2

          Comment

          • casino
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 663
            • Keski-Suomi

            #35
            Originally posted by Schnell View Post
            joo kyllä niissä aika suuri ero on... mistäs noita sportti bilsteinejä olet löytänyt ja oiskos noita kaupan? millä hintaluokalla nuo kulkevat? EDIT: löysin tämmöisen sivun kun rallyracefin.fi onko kellään kokemuksia kun tuolla myydään spaxin alustasarjaa iskareita ja madallusjousia ja onko kukaan tuolta ostanut tuota 60/40 madallusta kiinnostaisi kuinka paljon auto noilla jousilla tippuisi...

            Nuo Bilstein Sport:it jota tunnetaan luettelossa B6 -tyyppinä ovat sitten tarkoitettu normaalikorkeudella olevalle alustalle, ei siis ole tarkoitettu madallus käyttöön vaikka ne kyllä kestävät sen -20 mm pudottaa.

            Jos haluaa madalletulle niin silloin Bilsteiniltä löytyy Sprint -sarjan iskari B8 -joka sitten on normaalia lyhyempi ja tämä on tarkoitettu madalletulle.

            Bilsteiniä saa esim. jokaisesta Osaset -ketjun varaosamyymälästä tilattua
            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

            e39 -530d touring 11/1999
            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

            Comment

            • basso72
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #36
              Originally posted by slowrider View Post
              eikös noita pyöri vähän joka tallissa

              Sulla puuttuu etunavoista mutterit. Näyttäs olevan toi kuskinpuolen tolppa tulleen Polariksella maahan. Syytä kumartaa syvään,se on tän maan ensimmäinen e21 323i vasen etutolppa.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • Schnell
                BTCF Member
                • Dec 2007
                • 399
                • Kuusankoski

                #37
                niin kellään noista spaxeista kokemusta? :think
                Originally posted by Flart
                Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #38
                  Originally posted by basso72 View Post
                  Näyttäs olevan toi kuskinpuolen tolppa tulleen Polariksella maahan. Syytä kumartaa syvään,se on tän maan ensimmäinen e21 323i vasen etutolppa.
                  Levittää mattoa allensa, kumartaakseen. Vaikka onhan sitä jo tuon tolpan juurella muutaman kerran tullut kumarreltua.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Schnell
                    BTCF Member
                    • Dec 2007
                    • 399
                    • Kuusankoski

                    #39
                    Niin tosiaan sellaista vielä kysyisin kun minulla on 320/6 koneellisesta e21:sestä ohjaustehostettu etuakseli niin saanko sovitettua sen 4koneelle eli käykö tuo kone esim korvakkeita vaihtamalla tai pystynkö sovittamaan pelkän ohjausakselin tuohon 4koneen palkkiin eli käyvätkö nuo korvakkeet ohjaustehostomattomaan etuakseliin päittäin? kun noitahan ei saisi hitsailla...
                    Originally posted by Flart
                    Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #40
                      Originally posted by Schnell View Post
                      Niin tosiaan sellaista vielä kysyisin kun minulla on 320/6 koneellisesta e21:sestä ohjaustehostettu etuakseli niin saanko sovitettua sen 4koneelle eli käykö tuo kone esim korvakkeita vaihtamalla tai pystynkö sovittamaan pelkän ohjausakselin tuohon 4koneen palkkiin eli käyvätkö nuo korvakkeet ohjaustehostomattomaan etuakseliin päittäin? kun noitahan ei saisi hitsailla...
                      Tehostetut hammastangot on samanlaiset, oli autosi sitten 4-tai 6-sylinterinen. Joudut vaihtamaan vain sen moottorin alapalkin, silloin kun vaihdat moottoria.
                      Mutta... Tehostimen pumpun teline on erilainen M10- ja M20-koneissa, joten pumpuntelineen joudut jostain hommaamaan, sekä tietenkin sen peltisen moniurahihnapyörän kampiakselin päähän, sillä nekään eivät ole noiden moottoreiden välillä vaihtokelpoisia.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Schnell
                        BTCF Member
                        • Dec 2007
                        • 399
                        • Kuusankoski

                        #41
                        Originally posted by T3 View Post
                        Tehostetut hammastangot on samanlaiset, oli autosi sitten 4-tai 6-sylinterinen. Joudut vaihtamaan vain sen moottorin alapalkin, silloin kun vaihdat moottoria.
                        Mutta... Tehostimen pumpun teline on erilainen M10- ja M20-koneissa, joten pumpuntelineen joudut jostain hommaamaan, sekä tietenkin sen peltisen moniurahihnapyörän kampiakselin päähän, sillä nekään eivät ole noiden moottoreiden välillä vaihtokelpoisia.
                        minulla on e28:sta m10 öljypumppu ja moniurahihnapyörä sekä teline tälle pumpulle... näitähän pystyy sovittelemaan keskenään? :think voi olla että on pikkasen mukavampi ajaa autolla kun siihen saa ohjaustehostimen...

                        nyt olisi minulle tiedossa m10 2l 4 kone kaasari

                        saan oman e21:sen aidolla oikealla moottorilla
                        Originally posted by Flart
                        Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          #42
                          Originally posted by Schnell View Post
                          minulla on e28:sta m10 öljypumppu ja moniurahihnapyörä sekä teline tälle pumpulle... näitähän pystyy sovittelemaan keskenään? :think voi olla että on pikkasen mukavampi ajaa autolla kun siihen saa ohjaustehostimen...

                          nyt olisi minulle tiedossa m10 2l 4 kone kaasari

                          saan oman e21:sen aidolla oikealla moottorilla
                          Onha se ku tollaset narut roikkuu olkapäistäni tehostin oltava... TÄ!
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • Schnell
                            BTCF Member
                            • Dec 2007
                            • 399
                            • Kuusankoski

                            #43
                            Originally posted by s.kaulaote View Post
                            onha Se Ku Tollaset Narut Roikkuu Olkapäistäni Tehostin Oltava... Tä! :d

                            Pakkasen Raiskaamat Pulkannarut!! Tä! :d:d
                            Originally posted by Flart
                            Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                            Comment

                            • Schnell
                              BTCF Member
                              • Dec 2007
                              • 399
                              • Kuusankoski

                              #44
                              Onkos Kukaan muuten laittanut e21:seen e28 1.8i m10 ljettiä että tietääkö kukaan miten nuo johdot saisi liitettyä e21:sen sulakerasiaan ?:think
                              Originally posted by Flart
                              Team Lehtinen ajaa basaltblau e21:llä auringon laskuun

                              Comment

                              • MGT
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 360
                                • Mynämäki-

                                #45
                                Originally posted by Schnell View Post
                                Onkos Kukaan muuten laittanut e21:seen e28 1.8i m10 ljettiä että tietääkö kukaan miten nuo johdot saisi liitettyä e21:sen sulakerasiaan ?:think
                                Ite tuli laitettua ljet tuohon omaan. Otin kaasarin johtosarjasta liittimen jonka laitoin tuohon ljetin jotosarjaan. Ja ihan mittailemalla, että mikä johto menee mihinkin tuli laitettua

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎