e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Simo
    Guest replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    kumpi johtasarja sulla on e34 vai e36???

    ps. kerkesin vasta tänään viemään ö-pohjan matkahuoltoon, ollu vähän töissä kiirettä..
    Joo, ei sillä niin kiirettä, vielä menee öljyä lisäämällä viikko kerrallaan

    e36 johtosarja on mulla paikallaan, e30.destä kattelin mitä siinä olivat käyttäneet, mutta en pikaisella selaamisella löytänyt mistä mallista se oli

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    tutkin tuota e34 moottorijohtosarjaa,on meinaan aika tiukilla saada boxi hanskalokeron puolelle..jos ees menee :( pitääkö minun vielä e36 johtosarja hommata tohon..

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Simo View Post
    Poijjaat, ihan tällein ohimennen kysyisin että mitä johtokoteloa ootte käyttänyt siinä kannen päällä, kun tuo m50 oma ei oikeen käy e30:iin?
    kumpi johtasarja sulla on e34 vai e36???

    ps. kerkesin vasta tänään viemään ö-pohjan matkahuoltoon, ollu vähän töissä kiirettä..

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    hmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.

    Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.

    m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?
    ei tarvitse, ja jos ei halua valuvauhtista sorvata (hajoamis riski) niin siitä öljypohjasta saa kans helposti turhaa alumiinia pois.. jolloin vauhtis pyörii vapaasti...

    Leave a comment:


  • Simo
    Guest replied
    Poijjaat, ihan tällein ohimennen kysyisin että mitä johtokoteloa ootte käyttänyt siinä kannen päällä, kun tuo m50 oma ei oikeen käy e30:iin?

    Leave a comment:


  • Pornis SP edition
    replied
    Mittailin tuos noit lootia. Toki ihan vain metrimitalla ja pikaisesti. Tulokseksi sain 260 getrag 51,5 ja e34 zf 53cm. Mitattu kytkinkopan reunasta ylhäältä siihen vetolaipan takareunaan. Äkkiseltään vois kuvitella ettei tuosta 1,5cm erosta kovin suurta ongelmaa ole.

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    hmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.

    Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.

    m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    itse tukin ensimmäisen suoraan kaasuläpän jälkeel letkusta...

    toinen on venttiili joka tunnustelee milloin kääsuläppälle tulee vesikierto (lämmitys) ja milloin ei... ite vetasin letkut poikki ja laitoin yhteen niin vesi kiertää kokoajan letkuissa, mutta kaasuläppä ei saa lämmitystä.. ja letkut on niin lyhyet kuin pystyy..

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    muutama kysymys tuli taas eteen... ::::::tämmönen

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=13&fg=15

    voiko nuo perhanan hengityselimet poistaa kokonaan,vai tarviiko kone nuo toimiakseen?ja jos ne voi poistaa niin miten viisaasti..on meinaan aika isoja pönttöjä e30.sen konehuoneeseen..

    ja sitte

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=11&fg=35

    kuva 10.osa

    joku termostaatti,ku se nykyään on ilmanputsarikotelossa,ja vapaavirt.suodatin pitäs laittaa,niin pitääkö siihenki tehdä tuo termostaatin paikka,vai voiko senki jotenki ohittaa pois kokonaan..mitä virkaa tuo ajaa..

    Leave a comment:


  • Pornis SP edition
    replied
    Originally posted by Janzki View Post

    Onko tuo Td:n kardaani sitten plug 'n play vaiko?
    Mutua, mut tuntus et ois. Aika saman mittasia noi 260 getrag ja se zf on. pitääpä tehtä tarkempia tarkistus mittauksia ku molempia löytyy hyllystä.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by muuris View Post
    Ei ole. Esim. 320i on Getrag 240 -lootalla ja 325i 260:llä, ja nuo laatikot on keskenään eri mittaiset.
    No niin tietysti, onkohan vahvuuksissa eroja?
    Originally posted by Pornis SP edition View Post
    Tuohon kardaani asiaan, itelle hankin 324td kardaanin, on "isolla" vetolaipalla ja pituuskin pitäis olla sopiva. lootana e34 m50 zf.
    Itse tässä olen pohtinut myös tuota kardaani asiaa kun tulee sama loodju, vaihtoehtoja ei tähän mennessä ole muita kuin laatikon tumpin vaihto ja kardaanin lyhennys mutta mutta - nuo kardaanin lyhennykset ei sinällään kauhiasti "vakuuta".

    Onko tuo Td:n kardaani sitten plug 'n play vaiko?

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Pornis SP edition View Post
    Tuohon kardaani asiaan, itelle hankin 324td kardaanin, on "isolla" vetolaipalla ja pituuskin pitäis olla sopiva. lootana e34 m50 zf.
    Jeps, 324td lisäksi M3:n kardaanissa on se isompi vetolaippa. Samoin tuo iso laippa löytyy E28 524td:stä, jonka kardaanin etupätkästä ja E30 325i takapätkästä saa myös parsittua kasaan toimivan paketin (ainakin Getrag 260:lle).

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by Pornis SP edition View Post
    Mites toi perä homma käykse pelkällä takakannen vaihoilla muistakin e34 malleissa e30:een esim 525 m50, 535?? Mikä välitys siin 525tds perässä on?? Kolmosen lähettyvillä se sais olla mun käyttöön.
    Tuo 525 tds perä oli typ188, eli E34 pikkuperä, ei mitään havaintoa missä kaikissa E34:ssa tuota käytetty. E28 pikkuperänä käytetty myös tuota Typ188:a.
    Realoem:ää selailemallahan tuo selviää

    Typ210 on E28 / E34 M5 & 535 eli niistä ei ainakaan käy.

    Tuo tds:n välitys on 2.65, sun kannattanee etsiä E30 td / 325e lukkoperä, välitykset 2.79 ja 2.93. E30 M3:ssa 3.15 ja 3.25 välityksiä

    Ebay.de ja www.e30.de ovat hyviä paikkoja etsimiseen

    Leave a comment:


  • Pornis SP edition
    replied
    Lainataampas hyvää topikkia...

    Ootteko löytäny jostain bemun mallista sopivia pultteja m50 kampiakseli+m10 teräs vauhtipyörä?? pitäis olla jotain 35mm +kanta se pituus. M20 moteissa näyis olevan 28mm pultit ja m50 oli melkein 50mm.

    Tuohon kardaani asiaan, itelle hankin 324td kardaanin, on "isolla" vetolaipalla ja pituuskin pitäis olla sopiva. lootana e34 m50 zf.

    Mites toi perä homma käykse pelkällä takakannen vaihoilla muistakin e34 malleissa e30:een esim 525 m50, 535?? Mikä välitys siin 525tds perässä on?? Kolmosen lähettyvillä se sais olla mun käyttöön.

    Leave a comment:


  • muuris
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Eikö noissa kutvosissa (M20) kaikissa ole sama kardaani?
    Ei ole. Esim. 320i on Getrag 240 -lootalla ja 325i 260:llä, ja nuo laatikot on keskenään eri mittaiset.

    Originally posted by Jonsku View Post
    Itse vaihdoin juuri viime viikolla E34 525tds:n perän cabriooni, eikä tarvinnut vaihtaa kuin takakansi :think
    Ok, aina oppii uutta. E28:sta jos nappaa perän niin tosiaan myös ne vetarintumpit vaihdettava.

    Leave a comment:

Working...
X