Originally posted by -Dobermann-
View Post
e34 m50b25 motti e30.seen
Collapse
X
-
-
morjesta mites tää nyt on ku luin ton topikin läpi ja oli 101 erilaista variaatiota minkalaiset tyynyt pitää laittaa.
itelle tulossa e36 m50 zf laatikolla minkalaiset korokkeet ja minkalaiset tyynyt?
sitten mitä johtoja pitää yhdistää jos haluu koneen vaan käyntiin ku orkkis mittaristo ei tule käyttöön?
jos vastaukses sais faktaa eikä mitään paskaa että lue topikki läpi yms!
Leave a comment:
-
juu, just noista kun rälläkällä otat siivua pois, niin johan alkaa pyörii...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostKyllä mulla otti öljypohjaan kiinni, ---> kyse oli parista millistä joten hioin pohjasta pari milliä tavaraa pois, paikasta joka ei ole lähelläkään öljytilaa.
Kokeiltiin -88 M20B25 ja jotakuinkin samanikäistä 2-litrasen pyörää, meni toki paikalleen mutta pohjasi takapuolelta öljypohjan takareunaan.
edit.. jaa pojat kerkes kaikkee kirjottaa...
tuo tuntuu kyllä oudolta..
Leave a comment:
-
Originally posted by jmp2002 View PostMikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia...
Leave a comment:
-
nyt kun luin tarkemmin niin doopermannilla onkin näemmä ottanut muualle kiinni, tollasta ongelmaa ei mullakaan ollut, eikä ongelmia myöskään startin kanssa...?
Leave a comment:
-
Originally posted by jmp2002 View PostMikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..
Kyllä mulla otti öljypohjaan kiinni, ---> kyse oli parista millistä joten hioin pohjasta pari milliä tavaraa pois, paikasta joka ei ole lähelläkään öljytilaa.
Kokeiltiin -88 M20B25 ja jotakuinkin samanikäistä 2-litrasen pyörää, meni toki paikalleen mutta pohjasi takapuolelta öljypohjan takareunaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Dobermann- View PostJuu, tullu taas illalla vähän vähemmän mietittyä. Eihän se vauhtipyöräkään enää istuisi siihen kampiakselin päähän kunnolla jos sinne väliin jotain työntäisi. Eli sorviin vietävä.
Leave a comment:
-
Originally posted by afafaf View Postmikäli oikein ymmärsin,oli siitä puhe et spacer ringiä käytetään pulttien ja vauhtipyörän välissä jos pultit on liian pitkät,ja valuvauhtipyörä tarvii muutenki ne ku on niin pehmeä ettei pultin kannat uppoa vauhtikseen...en ite ehkä menis sitä spacer ringiä sinne kampiakselin ja vauhtipyörän väliin pistämään.... Eihän se vauhtipyöräkään enää istuisi siihen kampiakselin päähän kunnolla jos sinne väliin jotain työntäisi. Eli sorviin vietävä.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Dobermann- View PostNo niin, nyt on kone taas pajalla ja kasaus menossa. Tuttujen juttujen ympärillä tuli pyörittyä.
Eli m20 vauhtis ja laatikko menossa kiinni. Vauhtipyörä tuntui ottavan kiinni siihen koppaan mikä tulee kampiakselin ympärille missä se stefakin on. Ei siis lähelläkään öljypohjaa... Auttaisiko tuo zJArkin laittama Spacer ringi sinne väliin, ei tuntunut kovin paljoa vaativan että pääsisi pyörimään vapaasti? Ja näin ollen myös m20 vakio vp pultitkin olisivat ok tuonne laittaa?
M20 strattikin tuntui ahdistavan jonkin verran, nopealla katsomisella tuntui että lohkon kyljestä pitäisi semmosta kohumaa vähän ajaa rälläkällä että saisi startin suoraan. Tai siis ylipäätään asettumaan. Onko normaalia vai mulla asennuksesa joku pahasti pielessä?
Ja kummasta koneesta ootte käyttäny sitä koppaa mikä tulee koneen ja laatikon väliin/alle?
mikäli oikein ymmärsin,oli siitä puhe et spacer ringiä käytetään pulttien ja vauhtipyörän välissä jos pultit on liian pitkät,ja valuvauhtipyörä tarvii muutenki ne ku on niin pehmeä ettei pultin kannat uppoa vauhtikseen...en ite ehkä menis sitä spacer ringiä sinne kampiakselin ja vauhtipyörän väliin pistämään...
Leave a comment:
-
Originally posted by -Dobermann- View Posthmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.
Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.
m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?Originally posted by jmp2002 View Postei tarvitse, ja jos ei halua valuvauhtista sorvata (hajoamis riski) niin siitä öljypohjasta saa kans helposti turhaa alumiinia pois.. jolloin vauhtis pyörii vapaasti...Originally posted by zJark View PostJa lisäten että jokaisella BMW harrastajalla on ainakin 1 m20 kotona osina niin siitä saa pulttien alle kätevästi osan nro 10 (SPACER RING)
http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=11&fg=20
Näin ei ainakaan tarvi jännittää
Eli m20 vauhtis ja laatikko menossa kiinni. Vauhtipyörä tuntui ottavan kiinni siihen koppaan mikä tulee kampiakselin ympärille missä se stefakin on. Ei siis lähelläkään öljypohjaa... Auttaisiko tuo zJArkin laittama Spacer ringi sinne väliin, ei tuntunut kovin paljoa vaativan että pääsisi pyörimään vapaasti? Ja näin ollen myös m20 vakio vp pultitkin olisivat ok tuonne laittaa?
M20 strattikin tuntui ahdistavan jonkin verran, nopealla katsomisella tuntui että lohkon kyljestä pitäisi semmosta kohumaa vähän ajaa rälläkällä että saisi startin suoraan. Tai siis ylipäätään asettumaan. Onko normaalia vai mulla asennuksesa joku pahasti pielessä?
Ja kummasta koneesta ootte käyttäny sitä koppaa mikä tulee koneen ja laatikon väliin/alle?
Leave a comment:
-
Originally posted by Mörökölli View PostOk,
eli saanko kaikki tarvittavat anturit kiinni sinne ilman adaptereita tai kierteiden vääntelyä?
mulla ainakin anturissa luki VDO ja siihen tilalle laitoin e30:sen anturin ja piuha kiinni ja hyvin on toiminut.ihan samoilla kierteillä olivat.
Leave a comment:
-
Ok,
eli saanko kaikki tarvittavat anturit kiinni sinne ilman adaptereita tai kierteiden vääntelyä?
Leave a comment:
-
se sininen on motronicin tarvima lämpötila anturi,ja ruskea on mittarin anturi,ku vain näkis nuo värit...mut kai ne voi kummakki sieltä pois käyttää..
Leave a comment:
Leave a comment: