e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • afafaf
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Juu, selvinpäin kannattaa näköjään noita vaan kahtella . Nyt kun sain nuo oikeat pultit tuonne ja kiristelin kiinni ni se mitään sinne stefa koppaan ota, vaan tuonne öljypohjan reunaan. Sori huonot kuvat puhelimella mutta eiköhän noista idea selviä.
    nuissa vauhtipyörissä on eroja mulla m20b20 6,3kg pyörä,niin jäi n.6-8mm väliä nuihin öljypohjan pultteihin..eli minun ei tarvi hioa yhtään tuota alumiiniä..

    Leave a comment:


  • jödespörde
    replied
    morjesta mites tää nyt on ku luin ton topikin läpi ja oli 101 erilaista variaatiota minkalaiset tyynyt pitää laittaa.

    itelle tulossa e36 m50 zf laatikolla minkalaiset korokkeet ja minkalaiset tyynyt?
    sitten mitä johtoja pitää yhdistää jos haluu koneen vaan käyntiin ku orkkis mittaristo ei tule käyttöön?

    jos vastaukses sais faktaa eikä mitään paskaa että lue topikki läpi yms!

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    juu, just noista kun rälläkällä otat siivua pois, niin johan alkaa pyörii...

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Juu, selvinpäin kannattaa näköjään noita vaan kahtella . Nyt kun sain nuo oikeat pultit tuonne ja kiristelin kiinni ni se mitään sinne stefa koppaan ota, vaan tuonne öljypohjan reunaan. Sori huonot kuvat puhelimella mutta eiköhän noista idea selviä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Kyllä mulla otti öljypohjaan kiinni, ---> kyse oli parista millistä joten hioin pohjasta pari milliä tavaraa pois, paikasta joka ei ole lähelläkään öljytilaa.

    Kokeiltiin -88 M20B25 ja jotakuinkin samanikäistä 2-litrasen pyörää, meni toki paikalleen mutta pohjasi takapuolelta öljypohjan takareunaan.
    juu tuonhan olin maininnu jo tuolla aikasemmin, mutta -Dobermann- tekstissä oli että ottaa kiini siihen koppaan missä taka stefakin on kiinni.

    edit.. jaa pojat kerkes kaikkee kirjottaa...
    tuo tuntuu kyllä oudolta..

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Mikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..
    Tää on siis koneesta joka kasattiin vuonna kivi paperi sakset, mutta todennäköisesti ihan m20b25:sen vauhtiksesta kyse. Pitääpä illalla käydä ottamassa muutama otos tuolla digitaalisella kuvankaappaimella .

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    nyt kun luin tarkemmin niin doopermannilla onkin näemmä ottanut muualle kiinni, tollasta ongelmaa ei mullakaan ollut, eikä ongelmia myöskään startin kanssa...?

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Mikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..

    Kyllä mulla otti öljypohjaan kiinni, ---> kyse oli parista millistä joten hioin pohjasta pari milliä tavaraa pois, paikasta joka ei ole lähelläkään öljytilaa.

    Kokeiltiin -88 M20B25 ja jotakuinkin samanikäistä 2-litrasen pyörää, meni toki paikalleen mutta pohjasi takapuolelta öljypohjan takareunaan.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Juu, tullu taas illalla vähän vähemmän mietittyä . Eihän se vauhtipyöräkään enää istuisi siihen kampiakselin päähän kunnolla jos sinne väliin jotain työntäisi. Eli sorviin vietävä.
    Mikä vauhtis sulla on?? :think kun itellä m20b20 vm.89 ja ei kyllä ole mitään ongelmia... ja starttikin on m20b20 ja ei silläkään mitään ongelmia..

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    mikäli oikein ymmärsin,oli siitä puhe et spacer ringiä käytetään pulttien ja vauhtipyörän välissä jos pultit on liian pitkät,ja valuvauhtipyörä tarvii muutenki ne ku on niin pehmeä ettei pultin kannat uppoa vauhtikseen...en ite ehkä menis sitä spacer ringiä sinne kampiakselin ja vauhtipyörän väliin pistämään...
    Juu, tullu taas illalla vähän vähemmän mietittyä . Eihän se vauhtipyöräkään enää istuisi siihen kampiakselin päähän kunnolla jos sinne väliin jotain työntäisi. Eli sorviin vietävä.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    No niin, nyt on kone taas pajalla ja kasaus menossa. Tuttujen juttujen ympärillä tuli pyörittyä.

    Eli m20 vauhtis ja laatikko menossa kiinni. Vauhtipyörä tuntui ottavan kiinni siihen koppaan mikä tulee kampiakselin ympärille missä se stefakin on. Ei siis lähelläkään öljypohjaa... Auttaisiko tuo zJArkin laittama Spacer ringi sinne väliin, ei tuntunut kovin paljoa vaativan että pääsisi pyörimään vapaasti? Ja näin ollen myös m20 vakio vp pultitkin olisivat ok tuonne laittaa?

    M20 strattikin tuntui ahdistavan jonkin verran, nopealla katsomisella tuntui että lohkon kyljestä pitäisi semmosta kohumaa vähän ajaa rälläkällä että saisi startin suoraan. Tai siis ylipäätään asettumaan. Onko normaalia vai mulla asennuksesa joku pahasti pielessä?

    Ja kummasta koneesta ootte käyttäny sitä koppaa mikä tulee koneen ja laatikon väliin/alle?

    mikäli oikein ymmärsin,oli siitä puhe et spacer ringiä käytetään pulttien ja vauhtipyörän välissä jos pultit on liian pitkät,ja valuvauhtipyörä tarvii muutenki ne ku on niin pehmeä ettei pultin kannat uppoa vauhtikseen...en ite ehkä menis sitä spacer ringiä sinne kampiakselin ja vauhtipyörän väliin pistämään...

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    hmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.

    Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.

    m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?
    Originally posted by jmp2002 View Post
    ei tarvitse, ja jos ei halua valuvauhtista sorvata (hajoamis riski) niin siitä öljypohjasta saa kans helposti turhaa alumiinia pois.. jolloin vauhtis pyörii vapaasti...
    Originally posted by zJark View Post
    Ja lisäten että jokaisella BMW harrastajalla on ainakin 1 m20 kotona osina niin siitä saa pulttien alle kätevästi osan nro 10 (SPACER RING)
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...35&hg=11&fg=20

    Näin ei ainakaan tarvi jännittää
    No niin, nyt on kone taas pajalla ja kasaus menossa. Tuttujen juttujen ympärillä tuli pyörittyä.

    Eli m20 vauhtis ja laatikko menossa kiinni. Vauhtipyörä tuntui ottavan kiinni siihen koppaan mikä tulee kampiakselin ympärille missä se stefakin on. Ei siis lähelläkään öljypohjaa... Auttaisiko tuo zJArkin laittama Spacer ringi sinne väliin, ei tuntunut kovin paljoa vaativan että pääsisi pyörimään vapaasti? Ja näin ollen myös m20 vakio vp pultitkin olisivat ok tuonne laittaa?

    M20 strattikin tuntui ahdistavan jonkin verran, nopealla katsomisella tuntui että lohkon kyljestä pitäisi semmosta kohumaa vähän ajaa rälläkällä että saisi startin suoraan. Tai siis ylipäätään asettumaan. Onko normaalia vai mulla asennuksesa joku pahasti pielessä?

    Ja kummasta koneesta ootte käyttäny sitä koppaa mikä tulee koneen ja laatikon väliin/alle?

    Leave a comment:


  • cricke
    replied
    Originally posted by Mörökölli View Post
    Ok,

    eli saanko kaikki tarvittavat anturit kiinni sinne ilman adaptereita tai kierteiden vääntelyä?
    saat.ainakin mulla vanoksettomassa koneessa niin etummainen on sininen anturi joka menee vissii boksille ja taaempi on ruskea joka on lämpöanturille mittaristoon.
    mulla ainakin anturissa luki VDO ja siihen tilalle laitoin e30:sen anturin ja piuha kiinni ja hyvin on toiminut.ihan samoilla kierteillä olivat.

    Leave a comment:


  • Mörökölli
    replied
    Ok,

    eli saanko kaikki tarvittavat anturit kiinni sinne ilman adaptereita tai kierteiden vääntelyä?

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    se sininen on motronicin tarvima lämpötila anturi,ja ruskea on mittarin anturi,ku vain näkis nuo värit...mut kai ne voi kummakki sieltä pois käyttää..

    Leave a comment:

Working...
X