Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #16
    Originally posted by afafaf View Post
    hyvä ku viittit vaivautua.. ei ne kauas mene tosta korkeudesta nuo e34 525 tyynyt
    no ei kyllä... ja nakkaa ne kumityynyt väärinpäin paikalle, niin saa helposti ne sinne että ei jää jännitystä... ja kannattaa laittaa koroketta, niin ei mene heti se ö-pohja... j
    os oot tulossa roissa käy, niin ota yhteyttä niin saa tulla kattomaan mallia ja kuulemaan niksejä, jos kiinnostaa...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #17
      Originally posted by jmp2002 View Post
      no ei kyllä... ja nakkaa ne kumityynyt väärinpäin paikalle, niin saa helposti ne sinne että ei jää jännitystä... ja kannattaa laittaa koroketta, niin ei mene heti se ö-pohja... j
      os oot tulossa roissa käy, niin ota yhteyttä niin saa tulla kattomaan mallia ja kuulemaan niksejä, jos kiinnostaa...
      joo kiinnostas kyl,katon jos liikun sielä päin,oishan se mukava nähä miten se sinne istuu.. joo se -60mm alustalla öljypohja on varmaan aika alhaalla..

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #18
        Originally posted by Kape30 View Post
        Kardaanina käytin 325 kardaania johon vaihdoin zf.laatikon perään sopivan laipan ja mitan tarkistin samalla sopivaksi...
        Jouduitko lyhentämään kardaania vai menikö sellaisenaan?
        Eikö noissa kutvosissa (M20) kaikissa ole sama kardaani?
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          #19
          Originally posted by Janzki View Post
          Jouduitko lyhentämään kardaania vai menikö sellaisenaan?
          Eikö noissa kutvosissa (M20) kaikissa ole sama kardaani?
          Hieman joutu kardaania lyhentään, et mahtuu paikalleen...
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Janzki View Post
            Eikö noissa kutvosissa (M20) kaikissa ole sama kardaani?
            Ei ole. Esim. 320i on Getrag 240 -lootalla ja 325i 260:llä, ja nuo laatikot on keskenään eri mittaiset.

            Originally posted by Jonsku View Post
            Itse vaihdoin juuri viime viikolla E34 525tds:n perän cabriooni, eikä tarvinnut vaihtaa kuin takakansi :think
            Ok, aina oppii uutta. E28:sta jos nappaa perän niin tosiaan myös ne vetarintumpit vaihdettava.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Pornis SP edition
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 870
              • Kemi kity

              #21
              Lainataampas hyvää topikkia...

              Ootteko löytäny jostain bemun mallista sopivia pultteja m50 kampiakseli+m10 teräs vauhtipyörä?? pitäis olla jotain 35mm +kanta se pituus. M20 moteissa näyis olevan 28mm pultit ja m50 oli melkein 50mm.

              Tuohon kardaani asiaan, itelle hankin 324td kardaanin, on "isolla" vetolaipalla ja pituuskin pitäis olla sopiva. lootana e34 m50 zf.

              Mites toi perä homma käykse pelkällä takakannen vaihoilla muistakin e34 malleissa e30:een esim 525 m50, 535?? Mikä välitys siin 525tds perässä on?? Kolmosen lähettyvillä se sais olla mun käyttöön.
              We Race You Win?
              328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
              Official Member of BTCF-SaunaTeam
              Official Member of Team RWD

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Pornis SP edition View Post
                Mites toi perä homma käykse pelkällä takakannen vaihoilla muistakin e34 malleissa e30:een esim 525 m50, 535?? Mikä välitys siin 525tds perässä on?? Kolmosen lähettyvillä se sais olla mun käyttöön.
                Tuo 525 tds perä oli typ188, eli E34 pikkuperä, ei mitään havaintoa missä kaikissa E34:ssa tuota käytetty. E28 pikkuperänä käytetty myös tuota Typ188:a.
                Realoem:ää selailemallahan tuo selviää

                Typ210 on E28 / E34 M5 & 535 eli niistä ei ainakaan käy.

                Tuo tds:n välitys on 2.65, sun kannattanee etsiä E30 td / 325e lukkoperä, välitykset 2.79 ja 2.93. E30 M3:ssa 3.15 ja 3.25 välityksiä

                Ebay.de ja www.e30.de ovat hyviä paikkoja etsimiseen
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • muuris
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 3501
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by Pornis SP edition View Post
                  Tuohon kardaani asiaan, itelle hankin 324td kardaanin, on "isolla" vetolaipalla ja pituuskin pitäis olla sopiva. lootana e34 m50 zf.
                  Jeps, 324td lisäksi M3:n kardaanissa on se isompi vetolaippa. Samoin tuo iso laippa löytyy E28 524td:stä, jonka kardaanin etupätkästä ja E30 325i takapätkästä saa myös parsittua kasaan toimivan paketin (ainakin Getrag 260:lle).
                  E30 325iX '86
                  Instagram

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by muuris View Post
                    Ei ole. Esim. 320i on Getrag 240 -lootalla ja 325i 260:llä, ja nuo laatikot on keskenään eri mittaiset.
                    No niin tietysti, onkohan vahvuuksissa eroja?
                    Originally posted by Pornis SP edition View Post
                    Tuohon kardaani asiaan, itelle hankin 324td kardaanin, on "isolla" vetolaipalla ja pituuskin pitäis olla sopiva. lootana e34 m50 zf.
                    Itse tässä olen pohtinut myös tuota kardaani asiaa kun tulee sama loodju, vaihtoehtoja ei tähän mennessä ole muita kuin laatikon tumpin vaihto ja kardaanin lyhennys mutta mutta - nuo kardaanin lyhennykset ei sinällään kauhiasti "vakuuta".

                    Onko tuo Td:n kardaani sitten plug 'n play vaiko?
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Pornis SP edition
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 870
                      • Kemi kity

                      #25
                      Originally posted by Janzki View Post

                      Onko tuo Td:n kardaani sitten plug 'n play vaiko?
                      Mutua, mut tuntus et ois. Aika saman mittasia noi 260 getrag ja se zf on. pitääpä tehtä tarkempia tarkistus mittauksia ku molempia löytyy hyllystä.
                      We Race You Win?
                      328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
                      Official Member of BTCF-SaunaTeam
                      Official Member of Team RWD

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        #26
                        muutama kysymys tuli taas eteen... ::::::tämmönen



                        voiko nuo perhanan hengityselimet poistaa kokonaan,vai tarviiko kone nuo toimiakseen?ja jos ne voi poistaa niin miten viisaasti..on meinaan aika isoja pönttöjä e30.sen konehuoneeseen..

                        ja sitte



                        kuva 10.osa

                        joku termostaatti,ku se nykyään on ilmanputsarikotelossa,ja vapaavirt.suodatin pitäs laittaa,niin pitääkö siihenki tehdä tuo termostaatin paikka,vai voiko senki jotenki ohittaa pois kokonaan..mitä virkaa tuo ajaa..

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #27
                          itse tukin ensimmäisen suoraan kaasuläpän jälkeel letkusta...

                          toinen on venttiili joka tunnustelee milloin kääsuläppälle tulee vesikierto (lämmitys) ja milloin ei... ite vetasin letkut poikki ja laitoin yhteen niin vesi kiertää kokoajan letkuissa, mutta kaasuläppä ei saa lämmitystä.. ja letkut on niin lyhyet kuin pystyy..
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • -Dobermann-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1021
                            • Jyväskylä

                            #28
                            hmm.. selvyyden vuoksi vielä varmistan.

                            Eli moottorina juurikin samainen e34:sen m50b25 pata. Tulee e30:n laatikkoon.

                            m20b25:sta käy vauhtipyörä koneen perään suoraan (mahdollisesti joutuu sorvaamaan millin pois, riippuu vauhtiksen vuosimallista)? Eli mitään patentteja ei tarvita jos käytän vielä m20:sen starttiakin?

                            Comment

                            • Pornis SP edition
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2002
                              • 870
                              • Kemi kity

                              #29
                              Mittailin tuos noit lootia. Toki ihan vain metrimitalla ja pikaisesti. Tulokseksi sain 260 getrag 51,5 ja e34 zf 53cm. Mitattu kytkinkopan reunasta ylhäältä siihen vetolaipan takareunaan. Äkkiseltään vois kuvitella ettei tuosta 1,5cm erosta kovin suurta ongelmaa ole.
                              We Race You Win?
                              328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
                              Official Member of BTCF-SaunaTeam
                              Official Member of Team RWD

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                #30
                                Poijjaat, ihan tällein ohimennen kysyisin että mitä johtokoteloa ootte käyttänyt siinä kannen päällä, kun tuo m50 oma ei oikeen käy e30:iin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎