juu juu.. mut niinhän se on et hiljaa hyvä tulee
E30 jarrut
Collapse
X
-
-
Nuo olivat ilmeisesti varsin "kohtuuhintaisetkin"? Ainakin koko ja näkö ovat kunnossaOriginally posted by jannmann View PostOnko kukaan miettinyt tällaisia jarruja?
BMW:n omaa kamaa ja löytyy 135i mallista.
Onko noiden mitat lähelläkään E30 mittoja?ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Jollain foorumeilla on ollut jotain "esson baarin" puhetta, että menisivät "lähes" heittämällä myös joihinkin vanhempiinkin bemareihin.Originally posted by jannmann View PostOnko kukaan miettinyt tällaisia jarruja?
BMW:n omaa kamaa ja löytyy 135i mallista.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
4-mäntäisen Porsche 951S/928S4 Brembo satulan pystyy asentamaan jopa 15" BMW/BBS vanteen kanssa.


6-mäntäisen Porsche GT2/GT3/Turbo satulan kanssa joutuukin sitten käyttämään 18" vannetta, veikkaan, että BMW/Brembo vaatii käytännössä 18" vanteen.
Tässä minun etu/taka satula kombinaatio
adaptereineen
Comment
-
Itselle tuli täydellinen "performance brake" kitti levyineen satuloineen ja jarrupaloineen. Erona peruskittiin etulevyjen reiitys, uritus ja satuloiden väri/teksti.Originally posted by Jonsku View PostNuo olivat ilmeisesti varsin "kohtuuhintaisetkin"? Ainakin koko ja näkö ovat kunnossa
Onko noiden mitat lähelläkään E30 mittoja?
Etulevyn saa purettua ja siihen on koneistamolta tulossa uusi keskiö jolla ET saadaan kohdalleen. Takalevy muutetaan etulevyn kaltaiseksi ja uudella keskiöllä saadaan ET kohdalleen. Käsijarrukamat joutuu muuttamaan 160mm->180mm, mutta se on pieni murhe.
Etusatulan alkuperäisessä kiinnikkeessä(irroitettava) on sama jako kuin e30 M3:sen tolpassa (ymmärtääkseni sama kuin kaikissa 5/120 jaolla olevissa bemuissa)
Satula menee oikeaan kohtaan muutamalla shimmi prikalla.
Koska satula on radiaali kiinnitteinen, on adapterin tekeinen pienenpään normi e30 jakoonkin helppoa.
Takasatula vaatii isompia muutoksia, eli satulan kiinnitystä tukivarressa on hivenen muokattava...
Mahtuu valikoidusti 17" vanteisiin.Originally posted by os951 View Postveikkaan, että BMW/Brembo vaatii käytännössä 18" vanteen.
Levykoko edessä 338mm ja takana 324mm
Itselle tulossa BBS:n E50 vanteet 17" koossa, joilla ei mitään ongelmaa mahtumisen suhteen.
Vielä pitää paperilla laskea, miten paljon nestettä noissa satuloissa vaaditaan liikutamaan niitä 1mm ja verrata määrään joka tarvitaan samaan liikkeeseen vakiolla jarruilla. Sitten miettiä sitä e32 750i mallin (25mm) jarrupääsylinteriä ja sen tarpeellisuutta.Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:43.Aprilia RSV4
Comment
-
Kuinka paljon tuossa satulassa on kiinnityspulttien reikien etäisyys toisistaan? (radiaalinen) Sama mitta kiinostaa myös adapterista (aksiaalinen).
BMW/Brembo menee pienemmälle vanteelle kuin Porsche/Brembo kaarevamman muotilunsa takia. Kiinnostava satulavaihtoehto moneen eri installaatioon. Onko sinulla mahdollisesti kuvia etulevyistä ?
Last edited by os951; 27-11-2008, 09:10.
Comment
-
Mitat lisätty aiempaan mittakuvaan.Originally posted by os951 View PostKuinka paljon tuossa satulassa on kiinnityspulttien reikien etäisyys toisistaan? (radiaalinen) Sama mitta kiinostaa myös adapterista (aksiaalinen).
BMW/Brembo menee pienemmälle vanteelle kuin Porsche/Brembo kaarevamman muotilunsa takia. Kiinnostava satulavaihtoehto moneen eri installaatioon. Onko sinulla mahdollisesti kuvia etulevyistä ?
Ohessa muutama kuva etulevystä tai lähinnä sen rakenteesta.Last edited by jannmann; 08-05-2009, 02:43.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Lainaten tätä keskustelua liittyen E30 etujarrupaloihin:
Hommasin autooni motonetistä etujarrupalat.. QH:t paketista tuli.
Niissä ei ole mitään uria joten kysymys kuuluu onko niistä urista mitään hyötyä, eli kannattaako viilata/sahata niihin urat/ura? :think
Jotain jarrupölyä ja kaasuja ilmeisesti poistaa jarruista paremmin jos olen oikein ymmärtänyt?
Comment
-
Palat ovat aina yhtä puuta, niitä ei pidä mennä viilailemaan.Originally posted by Nuke View PostHommasin autooni motonetistä etujarrupalat.. QH:t paketista tuli.
Niissä ei ole mitään uria joten kysymys kuuluu onko niistä urista mitään hyötyä, eli kannattaako viilata/sahata niihin urat/ura? :think
Jotain jarrupölyä ja kaasuja ilmeisesti poistaa jarruista paremmin jos olen oikein ymmärtänyt?
Jarrulevyt sen sijaan voivat olla uritettuja, reitettyjä yms. Niillä halutaan aikaansaada nopeampi jäähtyminen sekä kaasujen poisto palan ja levyn välistä. Käytännössä niistä ei ole mitään hyötyä normaalissa ajossa.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
Kiitos tiedoista.Originally posted by Jonsku View PostPalat ovat aina yhtä puuta, niitä ei pidä mennä viilailemaan.
Jarrulevyt sen sijaan voivat olla uritettuja, reitettyjä yms. Niillä halutaan aikaansaada nopeampi jäähtyminen sekä kaasujen poisto palan ja levyn välistä. Käytännössä niistä ei ole mitään hyötyä normaalissa ajossa.
Comment
Comment