Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mulletti
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2587
    • Jyväskylä - Bra | bar base beach

    #61
    Originally posted by smpovers View Post
    Sit kun takapenkille istuu kaksi norsua ja yksi kirahvi sekä edessä vielä seepra nii takapää on aika pirun matalalla.


    Mulla on cabrioletissa takana -55mm, vanteet 7,5 leveet ET13 ja kaaria vähän pokattu että taitaapi nuo peltihommat olla melkein ratkaisu...
    E28 - E30

    HUNAJATA HUNAJATA

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16503
      • Asikkala

      #62
      Originally posted by smpovers View Post
      Auto on ollu ny muutaman viikon tontissa. 40/40 weitechin sarjan ostin. Auto o hyvä ajaa ja sopivan korkuinen edestä ja takaa kun ajaa yksin tai kaksin. Sit kun takapenkille istuu kaksi norsua ja yksi kirahvi sekä edessä vielä seepra nii takapää on aika pirun matalalla. Mikäli vanteiden ET olisi pienempi nii varmasti raappisi kaariin kiinni.
      Mikä ongelmaan avuksi? "Pilteeman jousenkorottaja kumit"?:think
      Tontissa tuolla sarjalla ? Onko jouset vai myös iskarit ? Tuossa weitec ultra gt -40/40 eikä ole tontissa ja sarja 6-syl. tark: http://kuvablogi.com/blog/11229/1/

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2371
        • Tammela

        #63
        Weitecin jousien mallia en muista mutta 4 syl sarja. Joku sanoi että osta 6-syl sarja mutta en ostanu (Auto 318i). Iskarit on Bilsteinin jotkut halvemman luokan kaasut...
        Etupää on varmaa samalla korkeudella kuin tossa 323i:ssä mutta takapää on matalemmalla. Kylkilistoista katsottuna auto on balanssissa ku ei ole kyydissä kuormaa.

        Ei tekis mieli peltihommia tehdä.. Ehkä vaa pitäis lyödä vakiojouset ja kokeilla niillä tai repiä takapenkit helksuttii
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • koikkis
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 11

          #64
          E30 alustoja

          Vuosien saatossan olen tuunaillut useampaakin E30 -mallista. Minusta hinta-laatu -suhteeltaan paras alusta oli Supersportin 40 mm madaltava alustasarja. Maksoin siitä kolmisen vuotta sitten jotain 350 Euroa ja nyt niitä näyttä saavan alle kolmen sadan. Ne parinsadan alustat ovat tosiaan ihan kuraa, kaverin golffissa on sellaisessa paukkunut iskareita ihan alvariinsa.


          Toiseen autoon (leikkikalu kesäksi) laitoin GTS:n 60/40 -alustasarjan, joka on samassa hintaluokassa. Halpikseksi sekin on toiminut hyvin. Kamat ostin Varaosavarasto -nimiseltä firmalta ja tykkäsin että oli asiantunteva palvelu. Kumpikin sarja on kestänyt (toinen ympärivuotista ajoa)

          Löydät tästä: http://www.nettivaraosa.com/simple_dealer/viewPart.php?id_part=500347&id_template=1&sitelang =2&PN[0]=list_dealer&PL[0]=http://www.nettivaraosa.com/listDealer.php&PN[1]=owner_part&PL[1]=simple_dealer/1.php?id_user=238017@id_template


          En ole omissa autoissa kokeillu muita merkkejä, joten en osaa sanoa mitä muita merkkejä kannattaisi kokeilla. H&R on ainakin laatumerkki ja sellaiset laitettiin aikanaan faijan E24 Coupeen, eikä sen jälkeen ole tarvinnu vaihdella jousia.








          Comment

          • Blizzard030
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 353
            • Kouvola, Finland

            #65
            E30 madallusta ekaa kertaa

            Voisikohan joku ystävällinen hieman havainnollistaa miten tuo jousien vaihto tapahtuu kyseiseen autoon.

            Olen vaihtamassa jäykempiin jousiin, enkä ole koskaan ennen sitä tehnyt.

            Että mitenkä tuo iskareiden irroitus tuolta takaa tapahtuu? Edestähän se nyt on aika yksinkertaista.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16396
              • Leppävirta

              #66
              Originally posted by Blizzard030 View Post
              Voisikohan joku ystävällinen hieman havainnollistaa miten tuo jousien vaihto tapahtuu kyseiseen autoon.

              Olen vaihtamassa jäykempiin jousiin, enkä ole koskaan ennen sitä tehnyt.

              Että mitenkä tuo iskareiden irroitus tuolta takaa tapahtuu? Edestähän se nyt on aika yksinkertaista.
              Kyllä se nyt on niin että takapää on E30:ssä se helpompi pää. Perä ilmaan, rengas irti, iskarin alapää irti ja kampea vanha jousi pois ja uusi tilalle, iskarin alapää kiinni, rengas kiinni ja perä alas. Valmis. Homma helpottaa kummasti jos tilalle laitettavat jouset ovat hitusenkin vakioita lyhyemmät.
              Etupäähän sitte puristimia tarvinnee.
              Last edited by Haju69; 25-03-2012, 15:41.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #67
                Takapäästä ei edes rengasta tarvitse välttämättä irrottaa, helpottaa toki.
                Edestä rengas pois, koiranluu alapäästä irti, iskarin yläpäästä 3 kpl kiinnitysmuttereita auki. Tämän jälkeen iskari mahtuu kääntymään lokarikaaren ulkopuolelle kun painat vaan pyörännapaa tarpeeksi alas, sitten vaan puristat jousen jousipuristimilla kasaan ja avaat iskarin yläpään mutterin.
                M550d

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎