Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 coilovereista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeteS
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 2766
    • Ylivieska

    #16
    Originally posted by Jonsku View Post
    Toki voi ne tolpat tehdä itsekin.
    Etkös sinä tehny ite tolpat? Tuliko leimalla sanomista? Hieman kiinnostais ite tuusata tolpat.:think
    Originally posted by EGoman
    on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
    Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
    E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

    Comment

    • Nipsu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 202
      • Tampere

      #17
      Mikä tuosta FK:n königsportista huonon tekee? Käsittääkseni iskaripatruunat on Konin "keltaiset" ja jousijalka on bemarin jousijalasta tehty. No, jouset taitaa olla FK:n.
      Ottakaa nyt sitten huomioon kun tontitatte useita kymmeniä millejä, että varsinkin edessä alatukivarren asento muuttuu aika rankasti, samoin raidetangon pään. En tiedä minkä hintaluokan alustoissa tuohon on puututtu vai onko yhdessäkään markkinoilla olevassa. Jos jossakin sarjassa rupeaa olemaan edessä tukivarren ja raidetangon kiinnityskorkeutta muutettu, niin sitten varmaan kannattaa maksaa. Mitä nyt yritän tässä sanoa, niin ottakaa ny selvää mitä sillä enemmällä rahalla saa, pelkkää laatua vai ihan oikeasti jotain ominaisuuksia mitä halvemmassa sarjassa ei ole.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by PeteS View Post
        Etkös sinä tehny ite tolpat? Tuliko leimalla sanomista? Hieman kiinnostais ite tuusata tolpat.:think
        Sen verran vanha auto ettei katsastussetää se kiinnostanut. Kuvia löytyy projektitopikeista (linkki signaturessa).

        Originally posted by Nipsu View Post
        Ottakaa nyt sitten huomioon kun tontitatte useita kymmeniä millejä, että varsinkin edessä alatukivarren asento muuttuu aika rankasti, samoin raidetangon pään. En tiedä minkä hintaluokan alustoissa tuohon on puututtu vai onko yhdessäkään markkinoilla olevassa. Jos jossakin sarjassa rupeaa olemaan edessä tukivarren ja raidetangon kiinnityskorkeutta muutettu, niin sitten varmaan kannattaa maksaa.
        Tuo tukivarren asennon meneminen aivan poskelleen on ongelma, jota ei uskoakseni ole missään normisarjassa korjattu koska se vaatisi uuden tolpan tekemistä => $$$.

        E30 M3 tolpissahan tukivarren & raidetangon kiinnityspistettä pystyy säätämään spacereilla. Valitettavasti sama ei päde näihin normitolppiin.
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Kytölä
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 672
          • Lohja

          #19
          Omaan cabrioon tulee H&R 29577-2. Tolpat lähti tehtaalle fiksaukseen ja tulevat 2-3kk päästä takas. Ebaystähän noita etutolppia saa parilla kympillä jos haluaa alkuperäiset säilyttää.
          Foorumilta tuttujen harrastajien firma hoitaa homman
          '88 325i cabrio
          '90 318is

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Mitäs tuollainen D2 sarja maksaa kun ei tähän hätään löytynyt kuin jenkkien hintoja ja ne nyt ei ole ihan vertailu kelpoisia, koska kaikkineen kuluineen tulee kalliimmaksi mitä KW V2.

            Jonsku, mikäs nyt sitten on katsastusinssille se vanha auto eli jossain vuosimallissa menee ilmeisesti raja ja eikö niissä vanhoissa ole sitten mitään rajoituksia esim. nyt sitten vaikka alustan suhteen?
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Dark angel
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 358
              • Tornio

              #21
              [QUOTE=Stone;1404439]Mitäs tuollainen D2 sarja maksaa kun ei tähän hätään löytynyt kuin jenkkien hintoja ja ne nyt ei ole ihan vertailu kelpoisia, koska kaikkineen kuluineen tulee kalliimmaksi mitä KW V2.

              D2 Coiloversarja BMW E 30 OE(51mm tolppa) 83~90 Hinta: 889.00 €
              täältä -->http://www.race.fi/product_details.php?p=19548

              toi on halvin mitä minä löysin... tosin on tuokin iso summa jos tuolla ei sit tee mitn. Tarkotus mulla olisi normi kesäajeluun haussa hyvä alustasarja, jolla saa auton tonttiin ja on ees kohtuu mukavaajella ettei ole mikään kivireki.
              e30 m50b25 -86

              Toyota Carina E -95

              Comment

              • JPKH
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 313
                • 03

                #22
                Eipä noissa hinnoissa hirveesti ole eroa tuohon D2:seen...

                http://cgi.ebay.de/KW-Gewindefahrwer...1%7C240%3A1318

                http://cgi.ebay.de/H-R-Gewindefahrwe...1%7C240%3A1318

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by JPKH View Post
                  Eipä noissa hinnoissa hirveesti ole eroa tuohon
                  Siinähän se juttu minusta juuri onkin eli ilman jäykkyys säätöä lähestulkoon kaikki setit pyörii tuossa tonnin kieppeillä, satasta EI kannata minusta tuossa vaiheessa säästää. Jos tonnin on valmis laittamaan likoon ja auto PITÄÄ saada alas niin ehdottomasti H&R tai KW.. Noissa on vain se huono puoli, että molemmat on todella jäykkiä ja mukavuus on kyllä karsittu aikalailla, tosin mitään nypyttäjiä ei noista ole vielä kumpikaan.

                  Itsellä kuppi kallistuu edelleen H&R cup kit 60/40 alustaan, koska avon suhteen en halua tinkiä mukavuudesta sillä että auto on tontissa, noilla pudotuksilla pääsee kuitenkin todella lähelle sitä oikeaa korkeutta. Tottahan se on, että se sentti tai pari on todella paljon ulkonäössä, mutta toisaalta tuntuu sitten siellä selkärangassakin, on tää taas niin vaikeaa...:think
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • JPKH
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 313
                    • 03

                    #24
                    Originally posted by Stone View Post
                    Siinähän se juttu minusta juuri onkin eli ilman jäykkyys säätöä lähestulkoon kaikki setit pyörii tuossa tonnin kieppeillä, satasta EI kannata minusta tuossa vaiheessa säästää. Jos tonnin on valmis laittamaan likoon ja auto PITÄÄ saada alas niin ehdottomasti H&R tai KW.. Noissa on vain se huono puoli, että molemmat on todella jäykkiä ja mukavuus on kyllä karsittu aikalailla, tosin mitään nypyttäjiä ei noista ole vielä kumpikaan.

                    Itsellä kuppi kallistuu edelleen H&R cup kit 60/40 alustaan, koska avon suhteen en halua tinkiä mukavuudesta sillä että auto on tontissa, noilla pudotuksilla pääsee kuitenkin todella lähelle sitä oikeaa korkeutta. Tottahan se on, että se sentti tai pari on todella paljon ulkonäössä, mutta toisaalta tuntuu sitten siellä selkärangassakin, on tää taas niin vaikeaa...:think
                    Itsellä on ollut tuo D2:nen kiinni nyt yhden kesän ajan enkä sitä nyt pilipaliksi sanoisi. Ihan jopa kohtuu mukava eikä mielestäni mitenkään kivireki. Ei ole kokemusta H&R:stä eikä KW:stä joten en voi verrata.

                    Comment

                    • Discohai
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 1726
                      • 02

                      #25
                      Tänään tuli KW:lta tolpat takaisin e30:iin. En sitten tiedä miten pelittää e30:ssä mutta entisessä e36 avossa oli kiinni variant1 ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Auto käyttäytyi reilullakin madalluksella todella nätisti ja vaikka onkin jämäkkä, niin ei silti mikään kivireki.
                      Last edited by Discohai; 24-05-2009, 20:52.
                      E30 V8 M-Technic II
                      Myydään uusia bmw-varaosia
                      Täällä,

                      täällä
                      ja täällä
                      Puretaan:E32 735ia
                      Puretaan:E34 525ia
                      Puretaan:E34 535ia
                      Puretaan:2kpl E30
                      Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                      Comment

                      • metake
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 331
                        • Janakkala

                        #26
                        Originally posted by Stone View Post
                        mikäs nyt sitten on katsastusinssille se vanha auto eli jossain vuosimallissa menee ilmeisesti raja ja eikö niissä vanhoissa ole sitten mitään rajoituksia esim. nyt sitten vaikka alustan suhteen?
                        Tuolta lisätietoa: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/2048E...imuutoksin.pdf

                        Eli -96/-98 menee raja, autosta riippuen.

                        Comment

                        • EGoman
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 5102
                          • Ylivieska

                          #27
                          Originally posted by Discohai View Post
                          Tänään tuli KW:lta tolpat takaisin e30:iin. En sitten tiedä miten pelittää e30:ssä mutta entisessä e36 avossa oli kiinni variant1 ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Auto käyttäytyi reilullakin madalluksella todella nätisti ja vaikka onkin jämäkkä, niin ei silti mikään kivireki. Tuossa vielä kuva e30 setistä:
                          näyttää pirun siistiltä. Lähetit siis alkuperäiset tolpat kw:lle ja ne tulivat tuon näköisenä takaisin?
                          "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                          Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                          ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4647
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by Stone View Post
                            Siinähän se juttu minusta juuri onkin eli ilman jäykkyys säätöä lähestulkoon kaikki setit pyörii tuossa tonnin kieppeillä, satasta EI kannata minusta tuossa vaiheessa säästää. Jos tonnin on valmis laittamaan likoon ja auto PITÄÄ saada alas niin ehdottomasti H&R tai KW.. Noissa on vain se huono puoli, että molemmat on todella jäykkiä ja mukavuus on kyllä karsittu aikalailla, tosin mitään nypyttäjiä ei noista ole vielä kumpikaan.
                            Mutta tekeekö sillä jäykkyyden säädöllä käytännössä mitään? Ratakäytössä kyllä, mutta normi katukäytössä uskoisin että esim. Bilsteinin insinöörit osaavat pistää paremmat säädöt valmiiksi tolppiin kuin normi harrastaja.

                            Itsellä kuppi kallistuu edelleen H&R cup kit 60/40 alustaan, koska avon suhteen en halua tinkiä mukavuudesta sillä että auto on tontissa, noilla pudotuksilla pääsee kuitenkin todella lähelle sitä oikeaa korkeutta. Tottahan se on, että se sentti tai pari on todella paljon ulkonäössä, mutta toisaalta tuntuu sitten siellä selkärangassakin, on tää taas niin vaikeaa...:think
                            Tuo on todella hyvä setti, mutta korkeussäädön tuomat edut ovat kiistattomat. Vähänkään erikoisemmilla vanne- / kumikombinaatioilla korkeutta on lähes mahdotonta saada "oikeaksi" ilman säätöä.
                            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by EGoman View Post
                              näyttää pirun siistiltä. Lähetit siis alkuperäiset tolpat kw:lle ja ne tulivat tuon näköisenä takaisin?
                              Näinpä tuo homma taitaa toimia, koska E30 isoja tolppia ei enää puissa kasva niin tehtaat eivät niitä turhan takia kalliilla ostele, vaan tekevät suoraan niihin tarvittaessa.
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Jonsku View Post
                                Mutta tekeekö sillä jäykkyyden säädöllä käytännössä mitään? Ratakäytössä kyllä, mutta normi katukäytössä uskoisin että esim. Bilsteinin insinöörit osaavat pistää paremmat säädöt valmiiksi tolppiin kuin normi harrastaja.
                                No mitä itse olen asiaan perehtynyt niin sillä jäykkyyden säädöllä saa ainakin KW:n tapauksessa mukavuutta lisää kun pystyy hieman löysäämään pumppuja..
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎