Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dkk
    replied
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=110531&page=2

Osaako joku tuohon ottaa kantaa? Onko tämän ikäisissä moottorin johtosarjat heikolla hapella?

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Laukkis View Post
    lähin suoraan liikkeelle kovemmalla kaasulla ja pienellä kytkin pommilla. sitten kuulu kilinää ja kolinaa.. olisko vetarista menny boorit? vasemmalle kääntyssä kuuluu myös kolinaa. vaihteet menee hyvin silmään..
    Varmuuden vuoksi oman topikkinsa vielä aiheesta ? Tuota, kaikkihan on mahdollista mutta vähän vitusti saa olla voimaa että akseleista silenee boorit. Noilla tiedoilla , veikkaan että vika on moottorissa tai voimansiirrossa, jossain kampuran ja pyörännavan välissä. Ei sitä kukaan intterwebin välityksellä osaa paikallistaa. Auto ilmaan , vehkeet käymään ja tutkimaan missä kilahtaa.

Leave a comment:

• Laukkis
    replied
    vetari rikki?

lähin suoraan liikkeelle kovemmalla kaasulla ja pienellä kytkin pommilla. sitten kuulu kilinää ja kolinaa.. olisko vetarista menny boorit? vasemmalle kääntyssä kuuluu myös kolinaa. vaihteet menee hyvin silmään..

Leave a comment:

• CarlosM
    replied
    Alko sitte ilmeisesti kardaani kilkattamaan.
    Eli aina kun kaasua painaa tai päästää kaasun pois, kuuluu ihmeellinen kilahdus. Sen mitä tuolla pimeässä näki auton alla ihmetellä, niin vaihdelaatikon päästä heiluttelemalla tuntuu aivan selvä välys. Vika tuli siis ihan yhtäkkiä..
    Mitähän rikki?
    Auto e30 325cabrio vm.86

Ääni kuulosti tulevan laatikon päästä.
    Last edited by CarlosM; 08-05-2011, 22:16.

Leave a comment:

• Jukipuki
    replied
    Nyt jos löytyisi täältä apuja ongelmaan:

Eli ongelmana sytytyskatkokset jotka nostavat HC-arvoa. Muut pakokaasuarvot ok. Tyhjäkäynnillä pätkii hieman ja täristää. Kierroksilla 2000~3000 pätkii enemmän. Kovilla kierroksilla pätkimistä ei niinkään huomaa. Ajossa pätkiminen ei tunnu. Tuntuisi kiihtyvän suht normaalisti.

Niin moottorina katillinen M20b25 (<- tämä ilmeisesti isoin ongelma )

Näitä jo kokeiltu/vaihdeltu:
    -IMM lähtevä kumiputki
    -tulpat
    -ilmansuodatin
    -jakaja/pyörijä
    -tulpanjohdot
    -lambda
    -kampiakselin asentotunnistin
    -tehdaskorjattu IMM (uutta ei kärsi kokeilun vuoksi ostaa)
    -venttiilit säädetty
    -M50 suuttimet
    -liittimiä käyty läpi
    -ECU koskematon (ei lastua)

Kaasuläpän anturi vielä kokeilematta...

Käykös tuo nyt laihalla jonka syystä pätkii vai sytkäpuolella jotain?

Leave a comment:

• basso72
    replied
    Originally posted by -Jo0nas- View Post
    Kiitoksia. onkos tolla b20 ja b23 muuta eroa ku tuo kampiaksila?
    männät

Leave a comment:

• -Jo0nas-
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    B23:sen kampura tuo H77.

edit. ja kyllä, H75 on b25:sen kampura
    Kiitoksia. onkos tolla b20 ja b23 muuta eroa ku tuo kampiaksila?

Leave a comment:

• Jasu
    replied
    Originally posted by -Jo0nas- View Post
    Tervehdys. nyt on semmonen pulma että mulla on kaksi m20 kampuraa ja toisessa on merkintä h75 nii eikös tää ole 2.5l kampi? ja sitte on toinen missä on merkintä h77 onkos tää sitte ETA kampi?
    B23:sen kampura tuo H77.

edit. ja kyllä, H75 on b25:sen kampura

Leave a comment:

• -Jo0nas-
    replied
    Tervehdys. nyt on semmonen pulma että mulla on kaksi m20 kampuraa ja toisessa on merkintä h75 nii eikös tää ole 2.5l kampi? ja sitte on toinen missä on merkintä h77 onkos tää sitte ETA kampi?

Leave a comment:

• smpovers
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Kun mä en nää tossa muuta kuin 2x3 tavalliselta näyttävää johdinta omien kuorten sisässä nipuissa, jotka menee kahteen 3-napaiseen liitinkoteloon:think.

Voisiko metallikuori olla joku häiriösuoja tms :/
    Koittasin sellasella tinakutistesukalla rohkeasti ja ihmetellään sit lisää kun jos ei toimi.
    PS : Myy mulle se M40-mieliharmi ni pääset siitäkin.
    En mä sitä m42:sta viel myy.

Tänää katsoin konesta vastakappaleet niin nuo johdot taitaa mennä nokka-akselin sekä kampiakselin asentotunnistimille.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    jakajan kansi?
    Ei ole m42-koneessa...

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3031331.jpg

2 paskaa kännykkä kuvaa..

Kyselen sen takia kun moottori on tuolla porukoiden luona ja itse korjailen kerrostalon parvekkeella tuota johtosarjaa, niin rupesi vaan askarruttaa mikä toi on ja mitä tolle voi tehdä
    Kun mä en nää tossa muuta kuin 2x3 tavalliselta näyttävää johdinta omien kuorten sisässä nipuissa, jotka menee kahteen 3-napaiseen liitinkoteloon:think.

Voisiko metallikuori olla joku häiriösuoja tms :/
    Koittasin sellasella tinakutistesukalla rohkeasti ja ihmetellään sit lisää kun jos ei toimi.
    PS : Myy mulle se M40-mieliharmi ni pääset siitäkin.
    Last edited by petrolhead; 08-05-2011, 16:07.

Leave a comment:

• Gemmi
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Nyt on huohotinletkuu korjattu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu. Vähän aikaa se melkein toimikin, mutta sitten alkoi taas armoton pätkiminen. Semmosta havaintoo tein myös et pätkii myös kun antaa kierroksia. Alkaisiko viitata enemmän sytkä vikaan?
    Tulpat tarkistettu?, tulpanjohdot?, jakajan kansi?, puolan liittimet?. tarkista noi ny vaikka ens alkuun

Leave a comment:

• amisqo
    replied
    Nyt on huohotinletkuu korjattu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu. Vähän aikaa se melkein toimikin, mutta sitten alkoi taas armoton pätkiminen. Semmosta havaintoo tein myös et pätkii myös kun antaa kierroksia. Alkaisiko viitata enemmän sytkä vikaan?

Leave a comment:

• smpovers
    replied

2 paskaa kännykkä kuvaa..

Kyselen sen takia kun moottori on tuolla porukoiden luona ja itse korjailen kerrostalon parvekkeella tuota johtosarjaa, niin rupesi vaan askarruttaa mikä toi on ja mitä tolle voi tehdä

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎