Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • petrolhead
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    No mä en tiedä noita kaikkia termejä. Onkohan eristetty parikaapeli oikein... Noh mutta siis tarkoitin että kaksi johtoa menee semmosen metallieristeen sisällä ja metallieristeessä taitaa kulkea maa tai jotain. Näiden päällä on sitten harmaa muovi. Mutta miksi se on eristetty semmoisella metallilla? Mitä nämä johdot sitten ovat?
    Mielestäni sytytykseen nuo eivät liity
    Laitappa kuvaa ni viisastutaan.

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miten johto voi mennä johdon sisällä ?
    No mä en tiedä noita kaikkia termejä. Onkohan eristetty parikaapeli oikein... Noh mutta siis tarkoitin että kaksi johtoa menee semmosen metallieristeen sisällä ja metallieristeessä taitaa kulkea maa tai jotain. Näiden päällä on sitten harmaa muovi. Mutta miksi se on eristetty semmoisella metallilla? Mitä nämä johdot sitten ovat?
    Mielestäni sytytykseen nuo eivät liity
    Last edited by smpovers; 07-05-2011, 23:30.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miten johto voi mennä johdon sisällä ?
    Siin on kuoren ja johdon välissä sellainen metallinen eriste. Sitä tässä vissiin tarkoitetaan.. Eiköhän sen johdon voi kolvaamalla jatkaa.. :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    e30 318is johtosarjasta kysymys.
    Aivoboxilta lähtee kolme harmaata johtoa joiden sisälllä menee keltainen ja musta johto sekä joku metallinen eriste. 2 harmaata johtoo päättyy 3napaiseen liittimeen.
    Mikä tämä johto on ja miten sen pystyy jatkamaan koska joku pässi on poikkassut ne purkaessa?
    Miten johto voi mennä johdon sisällä ?

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Originally posted by Eepo View Post
    Onko E30:ssä käytetty paljonkin Alumiinisia tukivarsia? tuli mm hylky katsastuksesta alapallosta niin päätin että vaihdan koko tukivarren palloineen, näytti vanha olevan alumiinia?
    voiko noihin alumiinisiin vaihdella palloniveliä?

    Uusimmissa touringeissa ja M3 mun mielestä käytetty alumiinisia.

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    e30 318is johtosarjasta kysymys.
    Aivoboxilta lähtee kolme harmaata johtoa joiden sisälllä menee keltainen ja musta johto sekä joku metallinen eriste. 2 harmaata johtoo päättyy 3napaiseen liittimeen.
    Mikä tämä johto on ja miten sen pystyy jatkamaan koska joku pässi on poikkassut ne purkaessa?

    Leave a comment:


  • Eepo
    replied
    Onko E30:ssä käytetty paljonkin Alumiinisia tukivarsia? tuli mm hylky katsastuksesta alapallosta niin päätin että vaihdan koko tukivarren palloineen, näytti vanha olevan alumiinia?
    voiko noihin alumiinisiin vaihdella palloniveliä?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Se on juuri tuo pikku pätkä tossa kaasuläpän ja "mutkan" välissä. Mutta eihän huohotin letkun pitäisi tyhjäkäyntiin niin radikaalisti vaikuttaa, jos ollenkaan?:think
    uusi nyt se letkun pätkä ja putsaa tyhjäkäynti moottori ens alkuun.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Se on juuri tuo pikku pätkä tossa kaasuläpän ja "mutkan" välissä. Mutta eihän huohotin letkun pitäisi tyhjäkäyntiin niin radikaalisti vaikuttaa, jos ollenkaan?:think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Kiitoksia, mennään näillä taas ja katsotaan mitä tapahtuu.
    Jos muilla vielä ideoita niin otetaan vastaan.
    Tuossa taitaa näkyä se kuvailemasi letkun pätkä. Huohotin letku. Oishan ne hyvä olla kunnossa.



    Edit: Ja tuolta moottorin takapäästä imusarjan alapuolella taitaa olla tyhjäkäyntimoottori.



    Last edited by Haju69; 07-05-2011, 17:40.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Kiitoksia, mennään näillä taas ja katsotaan mitä tapahtuu.
    Jos muilla vielä ideoita niin otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Kattelin noita paukkukuvia. Eikä se letku oikein natsannut mihinkään noista, tai ainakaan en selvää ottanut. Se tosin on helppo uusia(toivottavasti) , noin 5cm pätkä.

    Missä sijaitsee tyhjäkäyntimoottori? Voisihan senkin katsella ajan kuluks

    Maanantaina tosiaan korjaan ton yhen letkun ja vaihan tulpat. En ihmettele jos ne olisi tykännyt pahaa kun tossa ollaan käytetty ja ihmetelty
    Edellisestä linkistä osa numero 7, en ole iS konehuonetta juuri ihastellut joten en tarkkaa sijaintia tiedä mutta kylläpä se pitäisi sieltä löytyä. Jossain imusarjan lähimaastossa.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Kattelin noita paukkukuvia. Eikä se letku oikein natsannut mihinkään noista, tai ainakaan en selvää ottanut. Se tosin on helppo uusia(toivottavasti) , noin 5cm pätkä.

    Missä sijaitsee tyhjäkäyntimoottori? Voisihan senkin katsella ajan kuluks

    Maanantaina tosiaan korjaan ton yhen letkun ja vaihan tulpat. En ihmettele jos ne olisi tykännyt pahaa kun tossa ollaan käytetty ja ihmetelty

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Käyntihäiriö jatkuu edelleen, ei tykkää käydä tasaisesti ja sammuu ajan kanssa, ei pysty ajamaan kun tökkii :think

    Vaihdoin tänään tuon ilmamassamittarin ja kaasuläpän välisen imuputken "rubber boot" pienen halkeaman johdosta, mutta eipä se auttanut. Sen alta tosin löysin seuraavaa rikkinäistä letkua (ei ollut irti mutta ympyröity letku saattaa vuotaa jotain halkeaman johdosta)



    Mikähän letku toi mahtaa olla? Tuon voisi korjata ja vaihella tulpat nyt ainakin alkuun. Olis kiva saada auto taas ajoon
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/ Voiskohan olla jotain tästä linkistä löytyviä? Tod.näk jos letku hajalla niin on käynti häiriöitä.

    Edit: Oletko kokeillut putsata tyhjäkäynti moottoria?
    Last edited by Haju69; 07-05-2011, 17:19.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Käyntihäiriö jatkuu edelleen, ei tykkää käydä tasaisesti ja sammuu ajan kanssa, ei pysty ajamaan kun tökkii :think

    Vaihdoin tänään tuon ilmamassamittarin ja kaasuläpän välisen imuputken "rubber boot" pienen halkeaman johdosta, mutta eipä se auttanut. Sen alta tosin löysin seuraavaa rikkinäistä letkua (ei ollut irti mutta ympyröity letku saattaa vuotaa jotain halkeaman johdosta)



    Mikähän letku toi mahtaa olla? Tuon voisi korjata ja vaihella tulpat nyt ainakin alkuun. Olis kiva saada auto taas ajoon

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎