Originally posted by Axum
View Post
E30 M50/M52 swap FAQ/how-to
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Itse poistin koko öljypohjan loiskelevyn ja käytän lohkon loiskelevyä. Tosin sinkkuvanos, mutta sama periaate.
-
Originally posted by Axum View PostMeneekö E34M50 öljypohja loiskelevyt poistamalla M52TU koneeseen vai pitikö tehdä öljypumpulle tilaa?
Itse itselleni vastaten, ei mahdu vaan poistattaa loiskelevyä myös "patista", mahtaisiko kenellekään olla kuvaa mitenkä paljon vai poistanko koko levyn?
TU lambdojen johdot riittää varmaankin sopivalla telineellä M52 pakosarjoihin? M52 pakosarjoissahan lambdan paikka on huomattavasti kauempana.
Leave a comment:
-
Meneekö E34M50 öljypohja loiskelevyt poistamalla M52TU koneeseen vai pitikö tehdä öljypumpulle tilaa?
Leave a comment:
-
Vetää mustan piuhan hanskalokeron liittimestä moottorin johtosarjan liittimeen, mistä tulee kiekkasignaali ja kierroslukumittari alkaa pelaamaan. Muut johdot löytyy alkuperäisestä moottorin johtosarjan kulmikkaasta liittimestä. Kaasarikoneen ollessa kyseessä, sun pitää vielä lisätä erikseen bensapumpun johdot. Tarvittavat kytkentäkuvat on kyl ekalla sivulla.Originally posted by elias View PostVoi olla näinkin, varmaa tietoa ei tunnu löytyvän. Selviää myöhemmin kun saadaan tuo laite käymään.
Leave a comment:
-
Eikai sieltä hanskalokerolta tarvii kytkeä, kuin musta johto josta menee kierroslukumittarille tieto.Originally posted by elias View PostM50b25tu eli vanos-moottori menossa paikoilleen prefacelift e30:iin. Mistään ei meinannut löytää yksiselitteisiä ohjeita kytkentään, kun auto on alunperin kaasari koneella ja osa moottorin piuhoista on hankalokerossa ja osa puuttuu kokonaan. Uudemmissahan nuo kaikki johdot ovat suoraan konehuoneen pyöreässä liittimessä. Liitteenä PDF josta voi katsoa kytkentäohjeet vastaavalle autolle.
Taulukossa "HL" tarkoittaa hanskalokeron takana sijaitsevaa kolmenapaista liitintä. Värit ovat oman autoni mukaan (vm86) ja ne tuntuvat vaihtelevan melko useasti. Helpoin tapa noille hanskalokeroon meneville johdoille lienee repiä ne ulos koneen johtosarjasta ja viedä ecun liittimen kanssa hanskalokeroon jossa yhdistää ne korin johtoihin.
[ATTACH]150165[/ATTACH]
Leave a comment:
-
M50b25tu eli vanos-moottori menossa paikoilleen prefacelift e30:iin. Mistään ei meinannut löytää yksiselitteisiä ohjeita kytkentään, kun auto on alunperin kaasari koneella ja osa moottorin piuhoista on hankalokerossa ja osa puuttuu kokonaan. Uudemmissahan nuo kaikki johdot ovat suoraan konehuoneen pyöreässä liittimessä. Liitteenä PDF josta voi katsoa kytkentäohjeet vastaavalle autolle.
Taulukossa "HL" tarkoittaa hanskalokeron takana sijaitsevaa kolmenapaista liitintä. Värit ovat oman autoni mukaan (vm86) ja ne tuntuvat vaihtelevan melko useasti. Helpoin tapa noille hanskalokeroon meneville johdoille lienee repiä ne ulos koneen johtosarjasta ja viedä ecun liittimen kanssa hanskalokeroon jossa yhdistää ne korin johtoihin.
[ATTACH]150165[/ATTACH]Last edited by elias; 10-08-2018, 18:02.
Leave a comment:
-
Missä huohotin venttiilin pitäisi sijaita? Mitä haittoja tulee jos se on poistettu? Nimittäin m50 swäpistä ei taida löytyä sitä, kun imusarjaa irrottelin
Leave a comment:
-
,
Ei mene. Reikäjako eri. Kokeiltu on.Originally posted by Ranep View PostMeneekö m51 öljypohja m52 koneeseen, toimiiko bensakoneessa kun diesel koneet vissiin vähemmän kalleellaan?
Leave a comment:
-
Kuvissa kieltämättä näyttävät saman kaltaisilta. Sehän selviää, kun ottaa osat rinnakkain ja vertaa. En ole itse juuri perehtynyt dieselin ja bensan osien yhteneväisyyksiin, eikä tule juuri projekteja mieleen, jossa olisi tehty, joten joutunet toimimaan itse vähän pelle pelottomana. Koneen nostamiselle pystympään ei liene muuta estettä, kuin se, että E30 korissa tuppaa olemaan imupuolella ahdasta. Jos jarrutehostin ja muu mahtuu ja kone istuu vielä pellin alle, niin mikäs siinä. Pakosarjoille tulee ainakin hyvin tilaa.Originally posted by Ranep View PostM51 öljypohjan tiiviste näyttää samalta kuin m52. Voisikohan tuon m52 koneen laittaa 20 asteen kulmaan, jos laittaisi laatikonkin dieselistä:think imujalkakin tulisi m51 koneesta.Last edited by Skarpa; 18-05-2018, 17:42.
Leave a comment:
-
M51 öljypohjan tiiviste näyttää samalta kuin m52. Voisikohan tuon m52 koneen laittaa 20 asteen kulmaan, jos laittaisi laatikonkin dieselistä:think imujalkakin tulisi m51 koneesta.Originally posted by Skarpa View PostUseimmat bemarin rivibensakoneet on 30 asteen kulmassa pystysuorasta. M20 ja dieselit ovat 20 asteen kulmassa. Vaikka laippa olisi sopiva (mitä se ei varmaankaan ole, koska öljypohjan tiiviste on eri osanumerolla), olisi 10 asteen ero öljypohjan kulmassa aika iso ja aiheuttanee ongelmia öljypumpun imujalan, apurunkoon sopivuuden tai maavaran suhteen.
Leave a comment:
-
Useimmat bemarin rivibensakoneet on 30 asteen kulmassa pystysuorasta. M20 ja dieselit ovat 20 asteen kulmassa. Vaikka laippa olisi sopiva (mitä se ei varmaankaan ole, koska öljypohjan tiiviste on eri osanumerolla), olisi 10 asteen ero öljypohjan kulmassa aika iso ja aiheuttanee ongelmia öljypumpun imujalan, apurunkoon sopivuuden tai maavaran suhteen.Originally posted by Ranep View PostMeneekö m51 öljypohja m52 koneeseen, toimiiko bensakoneessa kun diesel koneet vissiin vähemmän kalleellaan?
Leave a comment:
-
Meneekö m51 öljypohja m52 koneeseen, toimiiko bensakoneessa kun diesel koneet vissiin vähemmän kalleellaan?
Leave a comment:
-
Riippuu laatikosta. M50 Getrag 260 laatikolla E30 M20 vakio (E36 325i sopinee myös) ja ZF S5D 320Z -laatikolla E36 328i vivusto. Jos käyttää E30 laatikkoa, joutuu vivustoa muokkaamaan moottorien erilaisen kulman takia. Muilla laatikoilla sitten kokeillen ja soveltaen.Originally posted by sgarage View PostMikäs vaihe vivusto menee suoraan vai meneekö mikään? E30 m10 ja e34 m50 kummatkin ~10cm liian pitkiä...Last edited by Skarpa; 20-03-2018, 12:48.
Leave a comment:
-
E30 m50 vaihdevivusto onkelmaa
Mikäs vaihe vivusto menee suoraan vai meneekö mikään? E30 m10 ja e34 m50 kummatkin ~10cm liian pitkiä...
Leave a comment:
Leave a comment: