Originally posted by bmwjack
--->Kaiutinritilät hattuhyllyn puolelta nostamalla irti. Alta löytyy molemmilta puolilta kaksi ristipää-ruuvia ja rautainen "klipsu". Nämä ruuvit kun ruuvaa irti ja raottaa tätä rautaista klipsiä niin kotelot suorastaan tippuu pois.
--->Verhoilu lähtee vetämällä kun vähän avittaa yläreunasta ja muistaa ottaa polttimojen suojakotekon irti. Tämän jälkeen iskarinpää jo näkyy.
--->Tunkkaat sitä puolta autosta hieman ylemmäs johon vaihdat ensin että saat hieman työskentelytilaa ja pääset esim alapäähän käsiksi. (vakio-alustallisia horokkeja ei tarvitse tunkata ollenkaan)
--->Seuraavaksi irrottaa iskarin alapään (18mm lenkki/räikkä) ja sitten ruuvaa yläpään tukineen irti (2kpl 12mm/13mm mutteria). Tässävaiheessa iskari tipahtaa tukineen lattialle.
--->Uusi tuki kiinni iskariin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä!
Välttämätöntä ei ole irrottaa koko alapäätä, mutta usein itse iskarin yläpäässä oleva mutteri on sen verran tiukalla että ruuvaaminen kontin puolella ei onnistu. Täten kun tiputtaa koko keksinnön pois niin sen saa kiinni esim. ruuvipenkkiin ja homma sujuu huomattavasti mutkattomammin. Ja kerran alapäissä on vain yhdet 18mm pultit en näe järkeä tunkea itseään konttiin ja nyhjätä siellä jalka perseessä...
Ps. Missä vaiheessa homma meni hankalaksi/aikaa vieväksi/vittumaiseksi??
Comment