Minkä takia tuossa dieselissä sitten pitää olla tuo mittari jos ei se ole välttämätön? Haluisin laittaa filtterin suoraan turbon jatkoksi. Ei sitä varmaan kannata tosta vaan poiskaan repäistä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36: Vapaavirtaus suodattimen asennus
Collapse
X
-
Kun sanoit että haluat nähdä miten kartio on laitettu, tästä saat kuvan. Tuossa olisi tyhjä tila mikä huutaisi isompaa pakosarjaa ja isompaa turboa... Filtterin eteen tulee edestä se alkuperäinen putki mikä tuo kylmää ilmaa. Aikaisemmin kysyttiin, minkä kokoinen on ilmamassamittarin liitoksen halkaisija. Minulla siis oli 70mm, en tiedä sitten onko bensakoneissa sama palikka. Asia selviää itse mittaamalla...Last edited by TuomasTee; 05-03-2005, 16:38.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeKun sanoit että haluat nähdä miten kartio on laitettu, tästä saat kuvan. Tuossa olisi tyhjä tila mikä huutaisi isompaa pakosarjaa ja isompaa turboa... Filtterin eteen tulee edestä se alkuperäinen putki mikä tuo kylmää ilmaa. Aikaisemmin kysyttiin, minkä kokoinen on ilmamassamittarin liitoksen halkaisija. Minulla siis oli 70mm, en tiedä sitten onko bensakoneissa sama palikka. Asia selviää itse mittaamalla...
Comment
-
-
Mulla meni ilmamassamittari öljyseksi ja paskaseksi kartiofiltterin takia ja kone toimi huonommin ja savutti. Kävin putsaamaan mittaria ja hajotin sen! Uusi maksoi muistaakseni n.400 euroa! En enää ikinä laita kartiofiltteriä. On se kumma kun pitää kaikki kokea kantapään kautta. Oon huomannu joka asiassa sen että ei ne Bemarin insinöörit tyhmiä ole.
Kun kartiofiltterin kanssa jouduin rakentamaan huohotusputken uusiksi, mulle myytiin sellanen letku mikä meni jostain syystä jotenkin luttuun aiheuttaen jäähdyttimen hajoamisen, 500e! En keksi mitään muuta syytä mystiselle jäähdyttimen paisumiselle ja paisuneen kennon ratkeamiselle kuin sen että kone ei päässyt huohottamaan ja paineet joutuivat jotenkin jäähdytysjärjestelmään. Uudellakin jäähdyttimellä vuoti vähän jostain mutta sitten huomasin oudosti luttuun menneen huohotusputken ja vuoto loppui sillä sekunnilla kun korjasin putken.
Alkuperäisellä filtterillä kone saa ainakin riittävän kylmää ilmaa.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by NHBMiten ne kampikammion huohotuspaineet olisivat sinne jäähdytysjärjestelmään päässeet? Ja aika tiukasti lutussahan sen putken pitäisi olla, jotta se pitäisi sellaiset paineet jotka rikkovat kennon. Mun mielestä aika mahdoton juttu.
Comment
-
-
Mä olen kyllä sitä mieltä että ei tota mittaria saa rikki kuin filtterin liiallisella öljyämisellä. Tollasiin autoihin kannatttaa ostaa sellanen kuiva filtteri mitä ei öljytä ollenkaan, jos on epävarma asiasta. Sitä öljyä ei todellakaan laiteta sinne filtteriin litrakaupalla. K&N filtterithän on jo valmiiksi öljyttyjä kun ostaa kaupasta uuden, eli siinä riski kasvaa jos ei tätä tiedä ja menee öljyymään sen uudestaan heti alussa.I Believed I Would Die.
Comment
-
-
Hei nyt mäkin kiinnostusin tästä asisasta.. Mulla on 325 e36 93 vanos.. Jos te laitatte siihen vapaavirtaus suodattimen niin siellä on se yksi letku joka tulee siihen vakio ilmanpuhdistu koteloon sinne alas kiinni.. ( toivottavasti tajusitte) Mikä sen laitteen merkitys on ja mitä sille sitte voi tehkä jos heittää kotelon vesilinnuille???? Ei se varmaan sinne saa jäädä lepattamaan[IMG]Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
Palataas aiheeseen, kun tuli tavallaan ajankohtaiseksi.
Asia koskee lähinnä tulevaa BMW 325i -luokkaa, jossa sääntöjen mukaan pitää käyttää kartioputsaria. Nyt on käynnissä kova kädenvääntö siitä onko apua vaiko ei ja rikkooko massamittarin ja olisiko sittenkin parempi käyttää omaa koteloa ja putsaria.
Faktatieto olisi todella tervetullutta, kun vain sillä voidaan vaikuttaa tuleviin päätöksiin. Eli ilmoittakaa tietonne, jos on omakohtaisia kokemuksia/tietoja esim. hajoamisista.
Nimimerkki: Onko "oma" lehmä kohta ojassa.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment