Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Vapaavirtaus suodattimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #16
    Minkä takia tuossa dieselissä sitten pitää olla tuo mittari jos ei se ole välttämätön? Haluisin laittaa filtterin suoraan turbon jatkoksi. Ei sitä varmaan kannata tosta vaan poiskaan repäistä.
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      #17
      Kun sanoit että haluat nähdä miten kartio on laitettu, tästä saat kuvan. Tuossa olisi tyhjä tila mikä huutaisi isompaa pakosarjaa ja isompaa turboa... Filtterin eteen tulee edestä se alkuperäinen putki mikä tuo kylmää ilmaa. Aikaisemmin kysyttiin, minkä kokoinen on ilmamassamittarin liitoksen halkaisija. Minulla siis oli 70mm, en tiedä sitten onko bensakoneissa sama palikka. Asia selviää itse mittaamalla...
      Attached Files
      Last edited by TuomasTee; 05-03-2005, 16:38.
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #18
        TuomasTee, aika lämpimässä paikassa tuo sinun kartiosuodatin. Moottori / pakosarja hehkuttaa tuossa aivan vieressä tulikuumaa ilmaa. Onkohan imuilma edes alle 100-asteista ?
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #19
          Se minuakin huolettaa. Filtterin eteen tulee suora putki edestä, ajossa se varmasti viilentää sitä. Pitäis kehittää joku pelti lämpösuojaksi.
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • Coupe*
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 486
            • Etelä-pohjanmaa

            #20
            Originally posted by TuomasTee
            Kun sanoit että haluat nähdä miten kartio on laitettu, tästä saat kuvan. Tuossa olisi tyhjä tila mikä huutaisi isompaa pakosarjaa ja isompaa turboa... Filtterin eteen tulee edestä se alkuperäinen putki mikä tuo kylmää ilmaa. Aikaisemmin kysyttiin, minkä kokoinen on ilmamassamittarin liitoksen halkaisija. Minulla siis oli 70mm, en tiedä sitten onko bensakoneissa sama palikka. Asia selviää itse mittaamalla...
            Joo kuvan kyllä tarkoitin uudenmasta mallista..En näistä TDS koneista..Sen tiedän että niihin saa mutta että onko kukaan laittanut uudempaan korimalliin/konetyyppiin(e46)..?! Sitä haen..

            Comment

            • TuomasTee
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 529
              • Kotka

              #21
              Eikö niihin samalla periaatteella laiteta, alkuperäinen putsari irti koneen kyljestä ja kartio letkun päähän. En tiedä tietenkään tarkemmin liittyykö siihen jotain erikoista kun en ole itse siihen koneeseen laittanut mutta noinhan sitä luulisi.
              BMW F15 X5 M50d -14

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                ...negatiivinen välijäähdytin...

                Comment

                • bimM3r
                  Newbiemmer
                  • Sep 2005
                  • 3

                  #23
                  328 e36

                  Mites on kun mulla on vuoden -95 328 yks nokkanen vanos ni miten siihen kävis joku vapaammin virtaava suodatin. se on kuumalanka/liuska mittari et mitä mittari tykkää siitäsuotimestä hajooko?
                  bimM3r :

                  Comment

                  • TuomasTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 529
                    • Kotka

                    #24
                    Mulla meni ilmamassamittari öljyseksi ja paskaseksi kartiofiltterin takia ja kone toimi huonommin ja savutti. Kävin putsaamaan mittaria ja hajotin sen! Uusi maksoi muistaakseni n.400 euroa! En enää ikinä laita kartiofiltteriä. On se kumma kun pitää kaikki kokea kantapään kautta. Oon huomannu joka asiassa sen että ei ne Bemarin insinöörit tyhmiä ole.

                    Kun kartiofiltterin kanssa jouduin rakentamaan huohotusputken uusiksi, mulle myytiin sellanen letku mikä meni jostain syystä jotenkin luttuun aiheuttaen jäähdyttimen hajoamisen, 500e! En keksi mitään muuta syytä mystiselle jäähdyttimen paisumiselle ja paisuneen kennon ratkeamiselle kuin sen että kone ei päässyt huohottamaan ja paineet joutuivat jotenkin jäähdytysjärjestelmään. Uudellakin jäähdyttimellä vuoti vähän jostain mutta sitten huomasin oudosti luttuun menneen huohotusputken ja vuoto loppui sillä sekunnilla kun korjasin putken.

                    Alkuperäisellä filtterillä kone saa ainakin riittävän kylmää ilmaa.
                    BMW F15 X5 M50d -14

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #25
                      Miten ne kampikammion huohotuspaineet olisivat sinne jäähdytysjärjestelmään päässeet? Ja aika tiukasti lutussahan sen putken pitäisi olla, jotta se pitäisi sellaiset paineet jotka rikkovat kennon. Mun mielestä aika mahdoton juttu.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Originally posted by NHB
                        Miten ne kampikammion huohotuspaineet olisivat sinne jäähdytysjärjestelmään päässeet? Ja aika tiukasti lutussahan sen putken pitäisi olla, jotta se pitäisi sellaiset paineet jotka rikkovat kennon. Mun mielestä aika mahdoton juttu.
                        NHB, autohan oli 325 tds, eli olisikohan ollut kyse öljynjäähdyttimen rikkoontumisesta, vaikka Tuomas kirjoittikin vähän ristiin.

                        Comment

                        • -Tate-
                          Moderator
                          • Jan 2004
                          • 3210
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Mä olen kyllä sitä mieltä että ei tota mittaria saa rikki kuin filtterin liiallisella öljyämisellä. Tollasiin autoihin kannatttaa ostaa sellanen kuiva filtteri mitä ei öljytä ollenkaan, jos on epävarma asiasta. Sitä öljyä ei todellakaan laiteta sinne filtteriin litrakaupalla. K&N filtterithän on jo valmiiksi öljyttyjä kun ostaa kaupasta uuden, eli siinä riski kasvaa jos ei tätä tiedä ja menee öljyymään sen uudestaan heti alussa.
                          I Believed I Would Die.

                          Comment

                          • TuomasTee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 529
                            • Kotka

                            #28
                            Kyllä se oli ihan moottorin jäähdytin joka hajosi. En tiedä tietenkään varmasti mistä se hajoaminen johtui mutta vuoto loppui sillä hetkellä kun korjasin huohotuksen. Tämähän ei edes liity topicin aiheeseen ollenkaan mutta kummallista joka tapauksessa.
                            BMW F15 X5 M50d -14

                            Comment

                            • makeclick
                              BTCF Member
                              • Mar 2005
                              • 268
                              • Turku

                              #29
                              Hei nyt mäkin kiinnostusin tästä asisasta.. Mulla on 325 e36 93 vanos.. Jos te laitatte siihen vapaavirtaus suodattimen niin siellä on se yksi letku joka tulee siihen vakio ilmanpuhdistu koteloon sinne alas kiinni.. ( toivottavasti tajusitte) Mikä sen laitteen merkitys on ja mitä sille sitte voi tehkä jos heittää kotelon vesilinnuille???? Ei se varmaan sinne saa jäädä lepattamaan[IMG]
                              Harrastepaholainen 335d:
                              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2557
                                • .

                                #30
                                Palataas aiheeseen, kun tuli tavallaan ajankohtaiseksi.

                                Asia koskee lähinnä tulevaa BMW 325i -luokkaa, jossa sääntöjen mukaan pitää käyttää kartioputsaria. Nyt on käynnissä kova kädenvääntö siitä onko apua vaiko ei ja rikkooko massamittarin ja olisiko sittenkin parempi käyttää omaa koteloa ja putsaria.

                                Faktatieto olisi todella tervetullutta, kun vain sillä voidaan vaikuttaa tuleviin päätöksiin. Eli ilmoittakaa tietonne, jos on omakohtaisia kokemuksia/tietoja esim. hajoamisista.

                                Nimimerkki: Onko "oma" lehmä kohta ojassa.
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎