Originally posted by jussi97
View Post
E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:
Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.Originally posted by e36coupe View PostJos laatikko on pöydällä niin käyttäisin Pazi88:n menetelmää. Jos laatikko on autossa niin koittaisin omaani. Tuossa liikkuvassa holkissa on reilusti varaa ja hiontatarvetta on todella vähän. Ahdasta on, mutta pienillä käsillä ja kärsivällisyydellä laatikko autossa paikallaan on mahdollista toi pelkkä holkki vaihtaa tai hioa.
Leave a comment:
-
Eli -96 vuoden coupeen olisi tarkoitus vaihtaa tämännäköinen takakontin alapaneeli ruosteen takia, onko joku täältä tehnyt tälläistä vaihtoa, miten irrotus ja kiinnitys tapahtuu? Onko iso homma vaihtaa? Onkos kellään tietoa mistä tälläisen saisi edullisesti, jenkeistä jos lähtee tilaamaan niin postit ihan järkyttävät.
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:
Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.Last edited by e36coupe; 14-03-2016, 11:18.
Leave a comment:
-
Originally posted by TNT View PostTyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.
Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.
Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.
Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.
Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.
Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.
Leave a comment:
-
Originally posted by TNT View PostTyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.
Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.
Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.
Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.
Ettei olis se holkki, joka jumittaa? Itsellä vanhassa E46:ssa jäi vähän keppi vitosen kohdalle eikä palautunut kunnolla. Laatikon kyljestä tulppa, lukkorengas ja holkki pihalle. Kevyt hionta holkille ja uuden tulpan kanssa paikalleen. Mulla korjaantu pysyvästi noin.
Realoem tarjoaa kuvat ja osanumerot. Kymppi ja kakstoista ainakin voi kiusata:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=23_1271
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
Originally posted by 426Hemi View PostVikakoodit ja livedataa luettu. Mitään sellaista ei löytynyt mikä tuohon ongelmaan viittaisi millään tavalla. Eli siis välillä kun starttaa, ei käynnisty, mutta startti kyllä pyörii iloisesti.
Seuraavaksi vaihtoehdoksi mietittiin bensapumppua tai sen relettä. Mutta, autossani ei ole mitään tuolla alla olevan kuvan bensapumpun releen paikalla..?
Tuossa bensapumpun releen paikalla ei siis autossani ole mitään, relettä, telinettä tai mitään johtosarjoja. Vieressä on kyllä noi 2 relettä lambda ja main.
Voiko se olla jossain muualla? Vai onko tuossa nyt jotain ihme omia virityksiä sitten joku tehnyt aiemmin?
Leave a comment:
-
Originally posted by 426Hemi View PostKiitos vinkistä. Saan auton loppuviikosta läppärin perään niin katsotaan ensin mitä se sanoo.
Seuraavaksi vaihtoehdoksi mietittiin bensapumppua tai sen relettä. Mutta, autossani ei ole mitään tuolla alla olevan kuvan bensapumpun releen paikalla..?
Tuossa bensapumpun releen paikalla ei siis autossani ole mitään, relettä, telinettä tai mitään johtosarjoja. Vieressä on kyllä noi 2 relettä lambda ja main.
Voiko se olla jossain muualla? Vai onko tuossa nyt jotain ihme omia virityksiä sitten joku tehnyt aiemmin?
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi tarvi alakautta ottaa. Tai en minä ainakaan ole, mut auton alla pitää kuteskin käydä könyään. Klipsi 11 kun urkkii irti ja työntää 9 päädyn pois vaihdekepistä, niin ei tarvi alla enempää tehdä. Sen jälkeen sisältä vaihdekepin pussi, äänieriste ja kumi 8 kepin juuresta pois. Kumin alta paljastuu 7 ja 1 osat. 7 osan hahloihin talttapää meisselit ja pyörittää sitä vastapäivään sen verran mitä menee. Tämän jälkeen vaihdekeppi (5 + 7) nousee irti kevyesti nostamalla ja uudet osat menee käänteisessä järjestyksessä paikalleen. Uusia kannattaa 5, 7, 9, 11 (2kpl), 12. Nylon prikkoja 10 ei uusissa päivitetyissä osissa edes tarvitse laittaa, eli niitä ei tarvitse uusia. Osakokonaisuuden 12 uusiminen on vähän hankalempi, että suosittelen nosturia jos sen vaihdat. Olen senkin kyllä parkkipaikalla vaihtanut auton oman tunkin varassa käsikopelolla, mutta en suosittele
Leave a comment:
-
Originally posted by QUASIMODO View PostE36:n vaihdekepin vaihto?
Mitä kautta ja mitä pitää purkaa?
Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
Last edited by Pazi88; 04-03-2016, 14:22.
Leave a comment:
Leave a comment: