E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • World L
    replied
    Originally posted by jussi97 View Post
    Eli -96 vuoden coupeen olisi tarkoitus vaihtaa tämännäköinen takakontin alapaneeli ruosteen takia, onko joku täältä tehnyt tälläistä vaihtoa, miten irrotus ja kiinnitys tapahtuu? Onko iso homma vaihtaa? Onkos kellään tietoa mistä tälläisen saisi edullisesti, jenkeistä jos lähtee tilaamaan niin postit ihan järkyttävät.
    Irroitus rälläkällä ja kiinnitys kemppiliimalla. Tämän jälkeen toki vielä hionta ja maalaus, joten on siinä työtä. Kannattaa varmaan paikalliset varaosaliikkeet kysellä läpi, tuollaisen rahdit on aina kalliit.

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    ZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:


    Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.
    Originally posted by e36coupe View Post
    Jos laatikko on pöydällä niin käyttäisin Pazi88:n menetelmää. Jos laatikko on autossa niin koittaisin omaani. Tuossa liikkuvassa holkissa on reilusti varaa ja hiontatarvetta on todella vähän. Ahdasta on, mutta pienillä käsillä ja kärsivällisyydellä laatikko autossa paikallaan on mahdollista toi pelkkä holkki vaihtaa tai hioa.
    Kiitos. Itsehän en mitään osaa tehdä mutta pitää viedä jonnekin laitettavaksi kun tulee aika ottaa ajoon.

    Leave a comment:


  • jussi97
    replied
    Eli -96 vuoden coupeen olisi tarkoitus vaihtaa tämännäköinen takakontin alapaneeli ruosteen takia, onko joku täältä tehnyt tälläistä vaihtoa, miten irrotus ja kiinnitys tapahtuu? Onko iso homma vaihtaa? Onkos kellään tietoa mistä tälläisen saisi edullisesti, jenkeistä jos lähtee tilaamaan niin postit ihan järkyttävät.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    ZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:


    Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.
    Jos laatikko on pöydällä niin käyttäisin Pazi88:n menetelmää. Jos laatikko on autossa niin koittaisin omaani. Tuossa liikkuvassa holkissa on reilusti varaa ja hiontatarvetta on todella vähän. Ahdasta on, mutta pienillä käsillä ja kärsivällisyydellä laatikko autossa paikallaan on mahdollista toi pelkkä holkki vaihtaa tai hioa.
    Last edited by e36coupe; 14-03-2016, 11:18.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.

    Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
    Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.

    Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.

    Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.

    Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.
    ZF laatikko? Tuossa ohjeet korjaukseen:


    Todella yleinen ongelma ja lopulta se jumiutuu kokonaan jos ei korjaa (kestää vuosia). Itse ole uusinut vain vitosen ohjurin (23117542726) ja vika on poissa. Voi korjaantua e36coupen hionta menetelmälläkin toki.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.

    Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
    Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.

    Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.

    Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.

    Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.

    Ettei olis se holkki, joka jumittaa? Itsellä vanhassa E46:ssa jäi vähän keppi vitosen kohdalle eikä palautunut kunnolla. Laatikon kyljestä tulppa, lukkorengas ja holkki pihalle. Kevyt hionta holkille ja uuden tulpan kanssa paikalleen. Mulla korjaantu pysyvästi noin.

    Realoem tarjoaa kuvat ja osanumerot. Kymppi ja kakstoista ainakin voi kiusata:

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=23_1271

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Toi "ei voi työntää suoraan " onko z3m keppi? Sillä tulee tollanen klappi :think
    Empä muuten tiedä :think

    edit: kuvista vertaillessa on ihan orkkis 328i keppi.
    Last edited by TNT; 14-03-2016, 18:03.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by TNT View Post
    Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.

    Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
    Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.

    Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.

    Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.

    Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.
    Toi "ei voi työntää suoraan " onko z3m keppi? Sillä tulee tollanen klappi :think

    Leave a comment:


  • TNT
    replied
    Tyhmä kysymys koska tähän ei yhtä oikeaa vastausta ole mutta arvauksia / veikkauksia otetaan vastaan.

    Mikähän voisi olla kun vitoselle vaihtaessa kepissä tuntuu selkeä pykälä?
    Vaikea selittää tarkemmin mutta muut vaihteet menevät nätisti ja vitosen kanssa joutuu hieman käyttämään voimaa. Keppiä tarvitsee myös selkeästi työntää oikealle neloselta vitoselle vaihtaessa. Ei voi suoraan työntää ylös.

    Ei rutise eikä muutenkaan oireile mutta hieman häiritsee kyseinen asia ja olisi kiva saada kuntoon.

    Korjaamolle minä tuon vien selviteltäväksi mutta ei siitä haittaakaan ole jos jotain infoa olisi itsellä jo etukäteen.

    Kepin puslat on uusittu edellisen omistajan toimesta.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Mikä mötikkä on akunkengästä haarautuvassa 6mm2 kaapelissa? sulake?

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Vikakoodit ja livedataa luettu. Mitään sellaista ei löytynyt mikä tuohon ongelmaan viittaisi millään tavalla. Eli siis välillä kun starttaa, ei käynnisty, mutta startti kyllä pyörii iloisesti.

    Seuraavaksi vaihtoehdoksi mietittiin bensapumppua tai sen relettä. Mutta, autossani ei ole mitään tuolla alla olevan kuvan bensapumpun releen paikalla..?



    Tuossa bensapumpun releen paikalla ei siis autossani ole mitään, relettä, telinettä tai mitään johtosarjoja. Vieressä on kyllä noi 2 relettä lambda ja main.

    Voiko se olla jossain muualla? Vai onko tuossa nyt jotain ihme omia virityksiä sitten joku tehnyt aiemmin?
    Harrastin iltasella KVG:n käyttöä kun ei emäntä antanut... Ulkomaaan foorumeilla tuli vastaan että jokaisessa e36:ssa ei ole 3. relettä pienemmän kannen alla. 4-pinninen on kuitenkin pumpulle. Jollakin oli myös rele siirretty hansikaslokeron taakse kun oli asennettu jälkeenpäin(?) ajonestolaitteita.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Kiitos vinkistä. Saan auton loppuviikosta läppärin perään niin katsotaan ensin mitä se sanoo.
    Vikakoodit ja livedataa luettu. Mitään sellaista ei löytynyt mikä tuohon ongelmaan viittaisi millään tavalla. Eli siis välillä kun starttaa, ei käynnisty, mutta startti kyllä pyörii iloisesti.

    Seuraavaksi vaihtoehdoksi mietittiin bensapumppua tai sen relettä. Mutta, autossani ei ole mitään tuolla alla olevan kuvan bensapumpun releen paikalla..?





    Tuossa bensapumpun releen paikalla ei siis autossani ole mitään, relettä, telinettä tai mitään johtosarjoja. Vieressä on kyllä noi 2 relettä lambda ja main.

    Voiko se olla jossain muualla? Vai onko tuossa nyt jotain ihme omia virityksiä sitten joku tehnyt aiemmin?

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Mihin yhdistän erillisen kiekkamittarin signaali piuhan m50:ssä?

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei tarvi alakautta ottaa. Tai en minä ainakaan ole, mut auton alla pitää kuteskin käydä könyään. Klipsi 11 kun urkkii irti ja työntää 9 päädyn pois vaihdekepistä, niin ei tarvi alla enempää tehdä. Sen jälkeen sisältä vaihdekepin pussi, äänieriste ja kumi 8 kepin juuresta pois. Kumin alta paljastuu 7 ja 1 osat. 7 osan hahloihin talttapää meisselit ja pyörittää sitä vastapäivään sen verran mitä menee. Tämän jälkeen vaihdekeppi (5 + 7) nousee irti kevyesti nostamalla ja uudet osat menee käänteisessä järjestyksessä paikalleen. Uusia kannattaa 5, 7, 9, 11 (2kpl), 12. Nylon prikkoja 10 ei uusissa päivitetyissä osissa edes tarvitse laittaa, eli niitä ei tarvitse uusia. Osakokonaisuuden 12 uusiminen on vähän hankalempi, että suosittelen nosturia jos sen vaihdat. Olen senkin kyllä parkkipaikalla vaihtanut auton oman tunkin varassa käsikopelolla, mutta en suosittele

    Kannattaa nuo 2 ja 4 vaihtaa myös, vittumaisia joo, mutta iso vaikutus.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    E36:n vaihdekepin vaihto?
    Mitä kautta ja mitä pitää purkaa?
    Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
    Ei tarvi alakautta ottaa. Tai en minä ainakaan ole, mut auton alla pitää kuteskin käydä könyään. Klipsi 11 kun urkkii irti ja työntää 9 päädyn pois vaihdekepistä, niin ei tarvi alla enempää tehdä. Sen jälkeen sisältä vaihdekepin pussi, äänieriste ja kumi 8 kepin juuresta pois. Kumin alta paljastuu 7 ja 1 osat. 7 osan hahloihin talttapää meisselit ja pyörittää sitä vastapäivään sen verran mitä menee. Tämän jälkeen vaihdekeppi (5 + 7) nousee irti kevyesti nostamalla ja uudet osat menee käänteisessä järjestyksessä paikalleen. Uusia kannattaa 5, 7, 9, 11 (2kpl), 12. Nylon prikkoja 10 ei uusissa päivitetyissä osissa edes tarvitse laittaa, eli niitä ei tarvitse uusia. Osakokonaisuuden 12 uusiminen on vähän hankalempi, että suosittelen nosturia jos sen vaihdat. Olen senkin kyllä parkkipaikalla vaihtanut auton oman tunkin varassa käsikopelolla, mutta en suosittele

    Last edited by Pazi88; 04-03-2016, 14:22.

    Leave a comment:

Working...
X