E36 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eizzi
    replied
    1.9 koneen öljyvuodot

    minkälainen juttu on vaihtaa jakoketjukotelon sekä öljypohjan tiivisteet vm 2000 malliseen 316i compactiin? auto on siis 1.9 koneella.

    Huollossa sanottiin, että jakoketjukotelon tiivisteen vaihdossa pitää irrottaa sylinterinkansi? Onko tosiaan näin?? Jos pitää niin samalla vaihtoon menisi kannen tiiviste, kannen pultit..?

    Mahtuuko öljypohjan tiivisteen vaihtamaan ilman koneen irrottamista??

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by Hane. View Post
    Kardaanin tukilaakeri? Omassa alkoi samanlaiset äänet kun vaihdoin sinne paskan tarvikeosan.
    sama, erityisesti kylmänä se jakso ulvoa.

    Leave a comment:


  • Hane.
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    Eli öljyt vaihdettiin, oli ilman huutamista varmaan 50km, sitten palasi, kylmänä pitää helvetillistä meteliä, lämpimänä ei enää niinkään..
    Kardaanin tukilaakeri? Omassa alkoi samanlaiset äänet kun vaihdoin sinne paskan tarvikeosan.

    Leave a comment:


  • Topi08
    replied
    Originally posted by Topi08 View Post
    http://aijaa.com/IXOOvq

    Mistäköhän helvetistä tollanen urkukuoro mahtaa kuulua? , alkoi eilen ihan yhtäkkiä, tekee niin kuuma kuin kylmänäkin. Paikallaan kun nostaa kierroksia niin ei kuulu. Puhallin ei ole...
    Moottori on m43b16
    Eli öljyt vaihdettiin, oli ilman huutamista varmaan 50km, sitten palasi, kylmänä pitää helvetillistä meteliä, lämpimänä ei enää niinkään..

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    3 ja 4 on lämmityslaitteen kennon jälkeisten lämpöanturien arvot. Höyrystin on, no höyrystinkenno jossa kylmäaine höyrystyessään jäähdyttää sisään tulevaa ilmaa. Numero 8 en tiedä, auc on automaattinen sisäilman kierto.
    Kiitos paljon! osaatko sanoa noille mitään "normaaleja" arvoja mistä tietää että kaikki on ok? Eli paljon about noi yleensä näyttää

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Osaako joku sanoa noihin automaatti ilmastoinnin piilovalikon testeihin jotain lukemia jotka pysyy vielä normaalin rajoissa ja kertoa niistä vähän tarkemmin? Pääasiassa kiinnostais numerot 3 ja 4, 5, 9 ja 10.

    Olis myös mielenkiintosta tietää tarkemmin mitä noi 3 ja 4 sensorin lämmittimen ytimet, höyrystin, numero 8 ja AUC oikeastaan on?:think
    3 ja 4 on lämmityslaitteen kennon jälkeisten lämpöanturien arvot. Höyrystin on, no höyrystinkenno jossa kylmäaine höyrystyessään jäähdyttää sisään tulevaa ilmaa. Numero 8 en tiedä, auc on automaattinen sisäilman kierto.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    Osaako joku sanoa noihin automaatti ilmastoinnin piilovalikon testeihin jotain lukemia jotka pysyy vielä normaalin rajoissa ja kertoa niistä vähän tarkemmin? Pääasiassa kiinnostais numerot 3 ja 4, 5, 9 ja 10.

    Olis myös mielenkiintosta tietää tarkemmin mitä noi 3 ja 4 sensorin lämmittimen ytimet, höyrystin, numero 8 ja AUC oikeastaan on?:think

    Leave a comment:


  • Dixon
    replied
    Oiskoha lambda menossa pikkuhilijaa? Tyhjäkäynti on semmone täristävä / "hytkyttävä", jos vaikka nelosella kiihyttää suht kevyellä kaasulla pienemmiltä kierroksilta ni kulutusmittari vatkaa eestaas. Tasakaasulla ajaes enno ainakkaa huomannu. Kylmänä käy tasasesti ja kuumana siis tekee tuota.

    Ilmamassamittarin sai jollaki kikalla suljettua vissiin pois ettei olis siinä? Kiihtyminenkin on kuumana vähä semmosta miettivää alle 4000rpm.

    m50b25 ilman vanosta.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Saako etuikkunan ylätiivisteen (peitelistan) vaihdettua samoin kun takalasin? Eli ilman ikkunan irroitusta?
    Osaatko vastata?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MTDMan View Post
    En tiedä kysyinkö jo mutta siis kyselen teidän kokemuksia kyseisestä koneesta. Kilometrejä on jo 260 000 ja onko vasta sisäänajettu?
    Verrattuna mun pösön 3-litraiseen 460 tkm. niin on. Ja muutenkin.

    Leave a comment:


  • MTDMan
    replied
    M52b28

    En tiedä kysyinkö jo mutta siis kyselen teidän kokemuksia kyseisestä koneesta. Kilometrejä on jo 260 000 ja onko vasta sisäänajettu?

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tämä on kuulemma normaalia eli autossasi ei ole ainakaan tältä osin vikaa.
    Itellä kyllä m50 laskee vaikka satasen vauhissa alle 1000rpm normaalille tyhjäkäynnille jos painaa kytkimen pohjaan.

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Vaihdevälin lyhentäjä?

    Meneekö toi 1, 9l Z3 keppi 325 alkuperäisen tilalle ilman muokkausta?:think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by rasssi View Post
    Liikkuessa kytkin pohjassa tyhjäkäynti @ 1000rpm, vasta kun auto on täysin pysähtynyt se laskee normaalille tasolle.

    Tänks
    Tämä on kuulemma normaalia eli autossasi ei ole ainakaan tältä osin vikaa.

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    Mutta mikä siinä kuskin takana on?
    Siin on siis samanlainen kansi ku pa-pumpulla.
    Anturi

    Leave a comment:

Working...
X